کاشت مو به روش fut + مقایسه و نکات مهم و ضروری

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. کاشت مو به روش fut + مقایسه و نکات مهم و ضروری
کاشت موی طبیعی به روش fut
  • آیا کاشت مو به روش FUT می‌تواند نیازهای شما را برطرف کند؟
  • کاشت موی طبیعی به روش FUT چه تفاوتی با روش‌های FIT و SUT دارد؟
  • هزینه کاشت مو به روش SUT و FUT چه تفاوت‌هایی نسبت به یکدیگر دارند؟
  • هزینه کاشت مو به روش اف یو تی  به نسبت سایر روش‌ها چقدر به صرفه‌تر است؟
  • در این روش خط اسکار تا چه حد نمایان می‌شود؟
  • تخصص پزشک در این روش تا چه حد اهمیت دارد؟

سوالات بالا درصد کمی از دغدغه‌های ذهنی است که در فکر و ذهن همراهان نیل رخنه کرده تا برای انتخاب بهترین روش کمی تردید داشته باشند. همین موضوع در نیل کلینیک سبب شد تا به فکر ارائه یک پاسخ کارا باشیم. این مقاله همان پاسخ کارا و کاربردی است که می‌تواند اندکی از سوالات شما را پاسخ دهد.

 اما چرا می‌گوییم اندکی؟ در واقع هر فرد با توجه به شرایط فردی خود می‌تواند کاندید مناسبی برای روش‌های مختلف کاشت مو باشد. اما قبل از شروع مقاله پیشنهاد می‌کنیم اگر اطلاعات کاملی در این زمینه ندارید، حتما مقالات زیر را مطالعه کنید. علاوه‌بر این شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر  از مشاوره رایگان نیل استفاده کنید. همچنین اگر ساکن شهرهایی به‌جز تهران هستید، این نوید را به شما می‌دهیم که در طول مدت درمان در نیل کلینیک می‌توانید از خدمات هتل به صورت رایگان استفاده کنید.

مقالاتی که قبل از کاشت مو برای تصمیم گیری بهتر است تا مطالعه کنید:

کاشت مو به روش FUT

برای جذابیت فردی دلایل مختلفی دخیل هستند. از لباس گرفته که انتخاب آن به خودمان بستگی دارد تا مو که اگر دچار ریزش شود هم کاری از دست ما بر‌نمی‌آید. اما کچلی، طاسی یا هر اسم دیگری که برای این وضعیت انتخاب کنیم، هم راه چاره‌های مختلفی دارند که کاشت مو از آن دست روش‌هایی است که می‌تواند جذابیت را مجددا به چهره شما بازگرداند. اما با توجه به قیمت کاشت هر تار مو و مواردی از این دست، باید بدانیم که کدام روش با نیازهای ما همپوشانی دارد.

مراحل کاشت مو به روش FUT

 کاشت مو به روش FUT یا follicular unit transplantation که به معنای استخراج مو از پشت سر است، یکی از روش‌های پرطرفدار کاشت مو به شمار می‌رود. نکته‌ای که در این خصوص باید به آن توجه ویژه داشته باشید، انتخاب بهترین روش ممکن متناسب با نیاز‌های شما است. برای مثال کاشت مو به روش SUT علاوه‌بر اینکه به عنوان جدیدترین متد کاشت مو شناخته می‌شود؛ بهترین گزینه برای برخی بیماران است که به هر روشی نمی‌توانند اعتماد کنند. برای مثلا کاشت مو برای بیماران مبتلا به آلوپیسی صرفا با روش SUT میسر است.

هزینه کاشت مو به روش SUT

کاشت مو به روش FUT چیست؟

در واقع به زبان ساده عمل کاشت مو با روش هایی مانند fut به معنی انتقال قطعات نازک مو و فولیکول های آن،  از قسمت اهدا کننده و انتقال آن به قسمت های دریافت کننده است. در حقیقت این فولیکول های مو هستند که موجب رشد آن‌ها می‌شوند. در نتیجه در عمل جراحی زیبایی کاشت مو با انتقال و اهدای فولیکول ها به مناطقی که درگیر ریزش هستند، سبب رشد موها به روش طبیعی و دقیقا هم جنس مو بدن شما می‌شود. یعنی از نظر رنگ، ضخامت و دیگر موارد مرتبط با خصوصیات موهای شما.

در کاشت مو به روش FUT پس از بی‌هوشی موضعی، نوار باریکی با ابعاد 2*25 از پشت سربرداشته می‌شود و پس از آن پوست نواحی پشت سر با کمی کشش به هم رسانیده می‌شود و سپس فولیکول‌های جدا شده، توسط متخصص کاشت بخیه می‌شود. پس از این مرحله نوار کوچکی که از سر جدا شده بود به قطعات کوچکی تبدیل می‌شود که به اصطلاح “گرافت” نام دارند. معمولا در هر گرافت ما بین 1 الی 4 عدد تار مو وجود دارد که براساس تجربه‌ متخصصین نیل کلینیک، در کاشت مو به روش FUT در حدود 1500 الی 2500 گرافت حاصل می‌شود.

 

بهترین کاندیدهای کاشت مو به روش FUT

با توجه به رویه کاشت مو با متد FUT و در برخی موارد به‌جای ماندن محل بخیه عموما ما به مراجعین خود کاشت مو به روش میکروگرافت یا روش SUT را پیشنهاد می‌دهیم. ولی اگر میزان طاسی خیلی چشم‌گیر باشد و بانک موی خیلی پرپشتی هم در قسمت پشت سر وجود نداشته باشد، روش پیشنهادی ما همان روش FUT است. پس بهترین کاندیدها برای روش FUT افرادی هستند که از طاسی با شدت بالا رنج می‌برند.

مروری بر مطالب گذشته

در کاشت مو به روش FUT از قسمت پشت سر، پوست سر با قطر بسیار کمی برداشته می‌شود که گرافت نام دارد؛ معمولا در هر گرافت بین 1 الی 4 تار مو وجود دارد که به وسیله تیم کاشت، در محل مورد نظر کاشته می‌شود. اما با توجه به خصوصیات این روش معمولا این روش طرفداران چندانی ندارد و فقط افرادی که از طاسی مفرط رنج می‌برند؛ کاندید مناسبی برای این روش هستند.


 نکته مهم و کاربردی

موارد مهمی در ارائه نتیجه نهایی دخیل هستند که یکی از مهم‌ترین مواد آن؛ بدون شک تبحر پزشک یا گروه کاشت مو است. برای مثال در عمل بخیه زدن اگر ضخامت بخیه‌ها بیشتر از 4 میلی‌متر باشد؛ امکان استتار زخم‌ها در زیر مو وجود ندارد. پس تخصص یکی از مواردی که در ارائه نتیجه نهایی بسیار حائز اهمیت است.


هدف نهایی عمل کاشت مو به روش FUT زیبایی شما است. گاهی پزشک متخصص برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن است از چندین روش کاشت مو استفاده کند. معمولا در جلسات مشاوره پیش از عمل کاشت مو در مورد تمامی جوانب قبل و بعد از عمل صحبت خواهد شد. البته که پزشک برای تایید یا عدم تایید زمان مناسب کاشت مو به نکات مختلفی توجه می‌کند. برای مثال بررسی میزان بانک مو شما از موارد مهمی است که می‌تواند در انتخاب بهترین روش برای کاشت مو تاثیرگذار باشد.

بانک مو چیست؟ توضیح کامل خصوصیات بانک مو

مزایا و معایب کاشت مو به روش FUT

مزایا معایب
به نسبت روش کاشت FIT تعداد مو بیشتری در جلسه اول کاشت می‌شود. در حین عمل خارش نسبتا شدیدی را حس خواهید کرد.
بازده قابل قبولی به نسبت سایر روش‌ها دارد. پس از عمل با ریزش مو مواجه می‌شوید و بعد از 3 الی 6 ماه مو شروع به رشد می‌کند.
میزان رشد نسبتا قابل قبولی دارد و کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. در صورت عدم مراقبت و شستشو مناسب با عفونت جزئی مواجه می‌شوید
به نسبت سایر روش‌ها از نظر هزینه به صرفه است. دوره نقاهت طولانی به نسبت روش SUT
در زمره روش‌های پرطرفدار برای کاشت مو قرار دارد. تا حدود چهار ماه نباید فعالیت سنگین داشته باشید، زیرا باعث خون ریزی می‌شود.

تفاوت روش کاشت مو FUT با دیگر روش ها

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، هر کدام از روش‌های کاشت مو از قبیل FUT، FIT و SUT با توجه به خصوصیات فردی می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. حوزه کاشت مو به قدری وسیع است که حتی کاشت مو برای بیماران هپاتیتی هم میسر است. البته که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که برای انتخاب بهترین روش، متر و معیار شما باید تشخیص پزشک معالج باشد. اما نکته دیگری که تنوع روش‌های کاشت مو را اثبات می‌کند، قابلیت کاشت مو بدون بانک مو است که خود بیان‌گر کامل بودن تمامی روش‌های کاشت مو است.

کاشت مو به روش FUTو تفاوت با سایر روش ها

تفاوت کاشت مو به روش FIT و روش FUT

یکی از بزرگترین مزیت‌های روش FIT به نسبت روش FUT رویه آسان انجام آن است. به این صورت که شما برای کاشت مو به اف ای تی باید حتما به مرکز جراحی و جراح متخصص اعتماد کنید. این درحالی است که برای روش اف یو تی شما می‌توانید به مراکز غیر حرفه‌ای و گروه‌های کاشت مو اعتماد کنید و نگران نتیجه نهایی نباشید. اما نکته دیگر که در خصوص کاشت مو به روش FIT مطرح است، نتیجه نهایی آن خواهد بود که کوچک‌ترین اشتباه در آن می‌تواند نتیجه نهایی را به طور کامل زیر سوال ببرد.

تفاوت کاشت مو به روش SUT و روش FUT

در این دو روش هم تفاوت اصلی میان نحوه برداشت فولیکول از سر است. به گونه‌ای که در روش SUT به هیچ وجه دخالت دست مطرح نیست و تمامی مراحل کاشت مو در SUT به واسطه دستگاه SUTصورت می‌گیرد. مهم‌ترین تفاوت یا بهتر است بگوییم مزیتی که SUT به نسبت FUT دارد، زمان کوتاه در به ثمر رسیدن نتیجه نهایی است. همچینین از دوران نقاهت کوتاه این روش نباید بگذریم.

قبل از کاشت مو به روش SUT به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

  •  نکته اولی که در بسیاری از جراحی‌ها به شما توصیه می‌شود، عدم استفاده از قرص‌های ضد انعقاد خون است.
  • مورد بعدی که قبل از این روش باید به آن توجه کنید، عدم استفاده از ویتامین‌های E و B است.
  • مصرف هرگونه دخانیات از آن دست مواردی است که باید تا حداقل دو روز قبل از عمل دور آن را خط بکشید.
  • با پزشک خود در خصوص داروهایی که به طور روزانه مصرف می‌کنید، مشورت کنید. اما اگر از اسپری‌های تنفسی استفاده می‌کنید، حتما در روز عمل به همراه داشته باشید.
  • ماساژ  پوست ناحیه درمان از آن دست توصیه‌هایی است که برای سست شدن پوست پزشک به شما توصیه می‌کند.

توصیه های بعد از کاشت مو به روش FUT

همان‌طور که بارها به این موضوع اشاره کردیم، نحوه شستشو مو بعد از کاشت به‌علاوه شامپو بعد از کاشت مو تاثیر مستقیم با نتیجه نهایی دارد. اما در مجموع، تقویت و رشد موهای کاشته شده دقیقا با نکاتی که پزشک به شما توصیه می‌کند، ارتباط مستقیم دارد. اما نکاتی که در این خصوص لازم است به آن توجه کنید، در موارد زیر خلاصه می‌شود.

  • سعی کنید برای خواب از بالشت‌های دورگردنی استفاده کنید تا فشار خاصی به نقاط تحت درمان وارد نشود. البته که نظر برخی از پزشکان خوابیدن به صورت نیمه نشسته است.
  • به هیچ وجه به نقاطی که به‌تازگی تحت درمان بوده دست نزنید.
  • بعضی از پزشکان به شما توصیه می‌کنند در روز پس از جراحی به آرامی موهای خود را با شامپو بشویید، اما برخی دیگر چنین توصیه‌ای نمی‌کنند. 
  • حداقل تا یک هفته بعد ازعمل زیبایی کاشت مو باید برای مصرف انواع دخانیات محدودیت ایجاد کنید.
  • به دلیل آسیب پذیری پوست سر پس از کاشت، پیشنهاد می‌شود تا برای جلوگیری از برخورد اشعه‌های مضر آفتاب از کلاه نخی و سبک استفاده کنید.
  • اما آخرین موردی که در خصوص مراقبت‌‌های عمومی بعد از کاشت مو لازم است انجام دهید، عدم انجام فعالیت‌های ورزشی برای تسریع در گذراندن دوران نقاهت است. نکته‌ای که باید در این خصوص به آن توجه کنید، دوری از چنین فعالیت‌هایی حداقل تا سه هفته بعد از عمل کاشت مو است.

چکیده و خلاصه مقاله

کاشت مو به روش FUT به دلایل مختلف در کنار روش SUT از جمله پرمخاطب‌ترین روش‌های کاشت مو به شمار می‌رود. نکته‌ای که در خصوص این روش در قیاس با کاشت مو به روش FIT مطرح است؛ سرعت بالاتر هم در حین عمل و هم در زمان بهبودی کامل است. البته که شرایط مواردی که گفتیم در روش SUT به نسبت سایر روش‌ها بهتر است. ولی در کل نه تنها کاشت مو در روش FUT، بلکه در تمامی روش‌ها باید به این نکته توجه کنید که برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن؛ باید در انتخاب کلینیک و پزشک جدیت بیشتری خرج کنید.

کاشت مو به روش FUT و روش SUT چه تفاوتی با هم دارند؟

در روش SUT دخالت دست وجود ندارد و تمامی مراحل توسط دستگاه انجام می‌گردد.

بهترین کاندیدهای کاشت مو به روش FUT چه افرادی هستند؟

این روش کاشت برای افرادی مناسب‌تر است که از طاسی مفرط رنج می‌برند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed