آشنایی با نکات شستشوی مو بعد از کاشت

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آشنایی با نکات شستشوی مو بعد از کاشت


مو یک عامل جذابیت است، شاید عوام مردم این موضوع را درک نکنند ولی زمانی که شما دوست عزیز، با دلایلی همچون افزایش سن، تاثیرات ارثی و یا تاثیرات جانبی مو‌های خود را از دست دادید، به این موضوع پی بردید که با کاشت مو می‌توانید ظاهری جذاب‌تر درست مانند دوران جوانی خود به دست آورید و به همین دلیل اقدام به کاشت مو کردید.

نحوه شستشو مو بعد از کاشت


حتما زمان زیادی را صرف پیدا کردن بهترین دکتر کاشت مو کرده‌اید اگر ما افتخار این را داشتیم که در نیل کلینیک پذیرا شما باشیم بسیار خرسند هستیم، اما اگر در مراکز دیگر این عمل زیبایی را انجام داده‌اید، امیدواریم بتوانیم اطلاعات ارزشمندی درباره شستشو بعد از کاشت مو در اختیار شما قرار دهیم؛ هر چند که ارائه اطلاعات کافی وظیفه پزشک شما است ولی ما در این مقاله به بررسی تمامی جوانب و اطلاعات شستن سر بعد از کاشت مو خواهیم پرداخت.


راه‌های زیادی برای کسب جذابیت وجود دارد، از رفتن به باشگاه بدنسازی تا خدمات لاغری همچون لیپوماتیک که برای جذابیت فرم بدنی بسیار پرطرفدار است، اما تغییرات مناسب در صورت مانند کاشت مو، ترمیم چهره با تزریق چربی، تزریق بوتاکس صورت و یا تزریق ژل به خط لبخند؛ تمامی این موارد از عمل‌هایی هستند که جذابیت را می‌تواند برای شما به همراه داشته باشد، البته اگر به یک تیم حرفه‌ای اعتماد کنید.
کاشت مو یک عمل جراحی تخصصی است که باید در انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو دقت داشته باشید، زیرا تخصص، در ارائه بهترین نتیجه حرف اول را می‌زند. انجام عمل زیبایی کاشت مو شاید قدم ابتدایی برای رسیدن به جذابیت باشد، اما قدم‌های بعدی که در بحث مراقبتی هستند ثمره هزینه و سختی که متحمل شدید را مشخص می‌کنند. شستشو بعد از کاشت مو از مهم‌ترین ارکان و اقدامات مراقبتی بعد از کاشت مو است.


چکیده نکات
• زمانی که با دلایلی همچون بالا رفتن سن، تاثیرات ارثی و دیگر بیماری‌های مرتبط، مو شروع به ریزش می‌کند، کاشت مو می‌تواند جذابیت را به چهره شما بازگرداند.
• قدم اول انتخاب یک تیم حرفه‌ای است.
• قدم اصلی بعد از عمل، نحوه مراقبت از مو‌های کاشته شده است.

شستشو بعد از کاشت مو


در روز‌های ابتدایی پس از عمل زیبایی، فولیکول‌های پیوند شده بسیار سست هستند، هم‌چنین زخم و التهاب ناشی از پیوند هم تا حدودی شما را آزار می‌دهد، به همین دلیل سوالات متداولی پیرامون نحوه شستن مو‌های کاشته شده مطرح می‌شود. زیرا نتیجه مناسب پس از کاشت مو صرفا فقط به متخصص انجام این کار بستگی ندارد، بلکه نحوه مراقبت شما از موهای کاشته شده نیز بسیار مهم است.

شستشو سر بعد از کاشت مو


نحوه شستن سر بعد از کاشت مو در روز‌های اولیه


با توجه به اعمال محدودیت‌ها حداقل تا چند روز، برای جلوگیری از کلافگی پیشنهاد می‌کنیم روز قبل از کاشت مو حتما استحمام کنید، اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که در هنگام کاشت، مو‌های شما باید خشک باشد. پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو قسمتی که اقدام به کاشت کرده‌اید پانسمان می‌شود و بعد از گذشت 24 ساعت مجاز هستید که پانسمان را به آرامی و با احتیاط باز کنید، اما نکته مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، عدم‌تماس حتی ذره‌ای آب تا قبل از 24 ساعت اولیه با سر شما است.
پس از گذشت 24 ساعت از انجام عمل و باز کردن پانسمان برای تقویت مو‌های کاشته شده لازم است تا پوست ‌سر شما و نواحی درگیر با آب برخورد داشته باشد، نه عجله نکنید! هنوز برای استحمام و شستن مستقیم سر با فشار آب خیلی زود است. پس از باز کردن پانسمان لازم است تا برای رسیدن آب به پوست‌ سر شما از اسپری آب‌پاش استفاده کنید.

چگونه شستن سر بعد از کاشت مو


معمولا برخی از مراکز زیبایی همچون نیل‌کلینیک برای بهبود سریع‌تر دوران نقاهت یک شامپو مناسب به افرادی که عمل کاشت مو داشته‌اند ارائه می‌دهد و برخی دیگر صرفا به اسپری آب معدنی بسنده می‌کنند. شامپویی که پزشک برای شما تجویز می‌کند را باید با آب معدنی مخلوط کرده و به سر خود اسپری کنید. پس نکته‌ای که باید درنظر داشته باشید این موضوع است که در سه روز ابتدایی می‌توانید به جای استفاده از آب معدنی برای مخلوط کردن با شامپو از نرمال سالین استفاده کنید، نرمال سالین با توجه به خصوصیاتی که دارد، می‌تواند نتیجه‌ بهتری را به‌همراه داشته باشد.


اما با توجه به شرایط، معمولا پیشنهاد می‌شود که تا 2 هفته برای مرطوب نگه داشتند پوست‌ سر از اسپری حاوی مخلوط شامپو و آب معدنی استفاده کنید. مرطوب بودن مداوم سر علاوه‌بر جلوگیری از عفونت‌های به وجود آمده از خشکی در قسمت‌های درگیر، سبب تسریع در رشد مو بعد از کاشت می‌شود. به این نکته توجه ویژه داشته باشید زمانی که قصد اسپری کردن مخلوط شامپو و آب معدنی دارید، حتما آب‌پاش را با فاصله حدود 30 سانتی از خود ثابت نگه دارید و حالت خروجی را برروی پاشش پودری قرار دهید.


نکته: به هیچ وجه از آب ‌شیر استفاده نکنید، پیشنهاد ما برای جلوگیری از عفونت‌های احتمالی استفاده از آب ‌معدنی و در اولویت دوم آب ‌جوش سرد شده است. وجود املاح، مواد معدنی، رسوبات‌ و … آب ‌شیر در بروز عفونت‌های جبران‌ناپذیر دخیل است.

نکته: برای اثربخشی بهتر و جلوگیری از عفونت، توصیه می‌کنیم که حتما رویه اسپری کردن و مرطوب نگه ‌داشتن پوست را تا 2 هفته ادامه دهید؛ همچنین پیشنهاد ما در روز‌های ابتدایی اسپری کردن به صورت ساعتی است.

چکیده نکات

• 24 ساعت بعد از عمل باید پانسمان را باز کنید تا کف سر شما در معرض هوا قرار بگیرد.

• بعد از باز کردن پانسمان لازم است که هر یک ساعت یک‌بار با اسپری کف سر خود را مرطوب نگه دارید.

• شستن سر بعد از عمل تا 2 هفته صرفا باید با اسپری آب‌پاش انجام شود.


استحمام و شستشو بعد از کاشت مو


در مورد استحمام بعد از کاشت مو سوالات زیادی مطرح است، برخی از پزشکان که نتیجه و رضایت مشتری برای آن‌ها اهمیتی ندارد، برای راحتی بیماران خود استحمام با کلاه شنا را تجویز می‌کنند. استحمام با کلاه استخر شاید در ظاهر راحت باشد ولی به‌شدت فولیکول‌های سست را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

شستشو سر بعد از کاشت مو


یکی از مشکلاتی که بعد از کاشت مو با آن مواجه‌ خواهید شد، خارش و پوسته شدن سر بعد از کاشت مو است؛ استحمام تنها راه چاره برای جلوگیری از پوسته شدن کف‌ سر است. البته دلیل اصلی استحمام بعد از کاشت مو جلوگیری از نشست چربی و چرب شدن پوست ‌سر است که در کنار نمک‌های به‌جا مانده از تعریق برروی کف سر، از مهم‌ترین عوامل آسیب‌رسانی به فولیکول‌های سست و نوپا هستند.


چند روز بعد از کاشت مو می‌توان دوش گرفت؟


شما پس از گذشت 24 ساعت از عمل و بعد از باز کردن پانسمان می‌توانید برای دوش گرفتن به حمام بروید، ولی توجه داشته باشید که تا 2 هفته به‌هیچ وجه نباید آب با سر شما برخورد داشته باشد، در این 2 هفته شما برای شستشو مو خود مجاز هستید تا از اسپری که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کنید. برای سهولت در استحمام و عدم تماس آب با سر پیشنهاد می‌کنیم که از دوش‌های دستی استفاده کنید.


چکیده نکات
• استحمام با استفاده از کلاه شنا به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.
• 24 ساعت بعد از عمل می‌توانید دوش بگیرید.
• برای سهولت در استحمام به گونه‌ای که آب با سر شما تماس نداشته باشد، پیشنهاد می‌کنید از دوش دستی استفاده کنید.


نکات مهم شستشو بعد از کاشت مو در حمام


شامپو مخصوص کاشت مو تهیه کنید


قبل از استحمام حتما شامپو مخصوص کاشت مو تهیه کنید؛ اگر پزشک شما فوم یا شامپو مخصوص مو‌های کاشته شده را برای شما تجویز نکرده است و در برخی از سایت‌ها استفاده از شامپو بچه به شما توصیه شده، پیشنهاد ما به شما صرفا استفاده از شامپو‌های مناسب مو‌های کاشته شده است. این تفکر که شامپو‌های بچه مواد شیمیایی کم‌تری دارد کاملا اشتباه است! زیرا شامپو بچه‌ هم از مواد شیمیایی ضعیفی تشکیل شده که در این شرایط می‌تواند برای شما گزینه مناسبی نباشد. پیشنهاد می‌کنید حداقل تا 3 ماه از هیچ شامپویی به غیر از شامپو بعد از کاشت مو استفاده نکنید.


از سر دوش‌های عادی استفاده نکنید


پس از گذشت دو هفته از عمل و زمانی که دکتر اجازه شستشو سر با دوش را به شما داد توجه داشته باشید که به صورت مستقیم از دوش ثابت استفاده نکنید؛ با توجه به فشار و قدرت دوش‌های ثابت پیشنهاد می‌کنیم به هیچ وجه از این دوش‌ها استفاده نکنید؛ به دلیل ارتفاع بالا و میزان قابل توجه دبی خروجی آب، استفاده از این دوش‌ها می‌تواند به گرافت‌های سست و نوپا آسیب برساند. پیشنهاد ما در مرحله اول، حداقل برای ماه اول استفاده از یک فنجان کوچک آب برای شستشو سر است، به گونه‌ای که برای شستشو و خیس کردن سر از نزدیک‌ترین فاصله ممکن، با یک فنجان یا استکان اقدام به آبکشی نمایید.
اگر استفاده از فنجان یا استکان برای شما خسته کننده است پیشنهاد می‌کنیم از سردوش‌های دستی با حداقل فشار استفاده کنید. برای شستشو سر با دوش دستی لازم است تا فشار دوش را در کم‌ترین درجه خود قرار دهید و با حداقل فاصله از زاویه مستقیم و یا حداکثر فاصله از زاویه غیرمستقیم اقدام به شستشو سر خود نمایید.


بجای انگشتان خود از فوم یا اسفنج استفاده کنید


نکته‌ای بسیار مهم که در شستشوی موی کاشته شده باید به آن توجه کنید نحوه پخش کردن شامپو و ماساژ دادن آن است. به هیچ وجه از انگشتان خود برای ماساژ دادن و پخش کردن شامپو برروی پوست‌ سر و قسمت‌های تحت‌ تاثیر استفاده نکنید. انگشت و بدتر از آن ناخن اگر با پوست‌سر و نقاطی که عمل برروی آن انجام شده برخورد داشته باشد، می‌تواند تاثیرات جبران‌ناپذیری را به گرافت‌های نوپا و سست وارد کند.


خشک کردن مو‌های کاشته شده بعد از استحمام


توجه داشته باشید که بعد از حمام باید در خشک شدن مو‌های خود کمی دقت و صبوری به خرج دهید؛ تاکید می‌کنیم که به هیچ وجه از حوله و سشوار برای خشک کردن سر خود استفاده نکنید. برای خشک کردن سر خود با کمی صبر می‌توانید از جریان هوا کمک بگیرید. البته در برخی از منابع استفاده از سشوار با دمای پایین و فاصله زیاد توصیه شده که بنظر می‌رسد مشکلی ایجاد نکند، ولی برای کسب نتیجه بهتر و احتیاط حداقل تا یک الی دو هفته از سشوار استفاده نکنید.


نکته: برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به گرافت‌های تازه کاشته شده نباید دمای آب هنگام استحمام حداقل تا دو هفته اول از 40 درجه بیشتر باشد.


مدت زمان رعایت مراقبت‌ها در شستشو بعد از کاشت مو


شاید ارائه یک عدد واحد درست نباشد، زیرا تعیین مدت زمان مراقبت‌ها کاملا مربوط به خصوصیات هر فرد از جمله بهبود جراحات و زخم‌ها، میزان رشد مو و دیگر موارد این‌چنینی باشد. اما مدت زمان تقریبی برای رعایت نکاتی که در بالا اشاره کردیم حدود نیم سال است. حال این مدت برای فردی با توجه به روند بهبودی می‌تواند 4 ماه باشد یا 8 ماه که این موضوع کاملا بستگی به تشخیص پزشک دارد.


نتیجه


استحمام و شستشو بعد از کاشت مو از مهم‌ترین نکات و موارد پس از عمل زیبایی کاشت مو است که می‌تواند تاثیر مستقیمی در تسریع روند رشد مو بعد از کاشت داشته باشد. توجه داشته باشید بعد از گذشت تعداد روزی که پزشک برای شما تعیین کرده‌است مجاز به استحمام هستید، برای شستشوی موی خود حتما از شامپو مخصوص کاشت مو استفاده کنید، توجه داشته باشید که باید از ورود فشار به واسطه جریان دوش و حتی دستان خود اجتناب کنید، برای این کار به شما استفاده از فوم یا ابر پیشنهاد می‌شود. در نهایت از خشک کردن مو با سشوار و حوله پرهیز کنید. انجام این امورات تا 6 ماه نتیجه‌ فوق‌العاده‌ای را برای شما به همراه خواهد داشت.

 

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل ارائه دهنده خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین کلینیک نیل برای کسب اطلاعات کافی در زمینه قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت با مشاورین ما در تماس باشید.


مقالات پیشنهادی

 

سوالات متداول در خصوص مراقبت و شستشوی مو بعد از کاشت

شستن مو با آب معدنی چه مزایایی دارد؟

استفاده از آب معدنی برای شستشوی موی سر بعد از کاشت به دلیل عدم وجود املاح، رسوبات و … از بروزعفونت های جبران ناپذیر جلوگیری می کند. پیشنهاد می شود از مخلوط شامپو و آب معدنی استفاده کنید و آن را توسط آب پاش با فاصله 30 سانتی متر روی سر خود بریزید.

بعد از گذشت چند روز از کاشت مو می توان دوش گرفت؟

حمام بعد از کاشت مو بعد از باز کردن پانسمان امکان پذیر است و می توانید در حمام دوش بگیرید اما توجه داشته باشید که تا 2 هفته آب به صورت مستقیم با سر شما برخورد نداشته باشد و برای شستشوی سر می بایست از اسپری مخصوص تجویز شده توسط پزشک خود استفاده کنید.

چگونه می توان موهای کاشته شده بعد از استحمام را خشک کرد؟

برای خشک کردن موهای کاشته شده خود از حوله و سشوار استفاده نکنید و اجازه دهید که موها با جریان هوا خشک شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed