راه های جالب برای تقویت موهای کاشته شده

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. راه های جالب برای تقویت موهای کاشته شده

تقویت موهای کاشته شده

امروزه افراد زیادی اعم از زن و مرد به دلیل داشتن در دغدغه های زیادی همچون مسائل مالی و اقتصادی و همچنین وجود استرس و اضطراب فشار زیادی به روحیه آن ها وارد می شود که یکی از عارضه های احتمالی موجود از این فشار ریزش موی سر می باشد.

اما ریزش موی سر و طاسی نواحی مختلف سر تنها به این فشار وابسته نبوده و به سایر عواملی نیز بستگی خواهد داشت عواملی همچون بیماری های ارثی و ژنتیکی، بیماری های قلبی و عروقی و تغذیه نامناسب.

تقویت موهای کاشته شده

اما خبر خوب برای افرادی که دچار ریزش مو و طاسی سر شده اند این است که روشی به نام عمل زیبایی کاشت مو ابتدا گشته تا بیمار باری دیگر شاهد رشد دوباره مو در نواحی از سر که دچار ریزش مو یا طاسی سر باشند. برای آشنایی بیشتر با خدمات کاشت مو در کلینیک نیل به این بخش از سایت مراجعه کنید.

عمل زیبایی کاشت مو این قابلیت را به بیمار می دهد که از شر پنهان شدن و پوشش آن نواحی از سر که دچار ریزش مو شده اند رهایی یافته و با اعتماد به نفس کامل در بین اطرافیان حضور یابد و دیگر دفاتر طاسی سر خورد خجالت زده نشود.

همچنین عمل زیبایی hair transplant به دلیل اینکه یک روش دائمی محسوب می شود در لیست رایج ترین عمل های زیبایی در زمینه خود قرار می گیرد و آمار حاکی از این است که سالانه در سراسر نقاط دنیا به استفاده کنندگان از عمل زیبای کاشت مو افزوده می شود. البته شما باید در کسب بهترین نتیجه ممکن برای کاشت مو به موارد بی‌شماری توجه کنید که در زیر به چند مورد اساسس اشاره می‌کنیم:

از دیگر عواملی که عمل زیبایی کاشت مو را به یکی از محبوب ترین روش های درمانی در زمینه خود تبدیل کرده است کم عارضه بودن hair transplant است. البته کاشت مو در صورت نادیده گرفتن برخی موارد می‌تواند برای افرادی با شرایط خاص سخت باشد که می‌توانیم به موارد زیر در این خصوص اشاره کنیم:

به گونه ای که اگر روند زیبایی کاشت مو تحت نظر پزشک متخصص مجرب صورت گیرد می ‌توان به صورت گفت که هیچ عارضه جدی نخواهد داشت و عارضه های جانبی به وجود آمده از عمل زیبایی hair transplant کاملاً موقتی خواهند بود.

آیا بعد از کاشت مو به تقویت آن نیاز است ؟

بیمار پس از اینکه عمل زیبایی کاشت مو را به خوبی و با موفقیت پشت سر گذراند نباید اینگونه تصور کند که همه چیز تمام شده است و می تواند با خیال آسوده به روند قبلی خود به زندگی سابقش ادامه دهد.

در این میان نکته مهمی وجود دارد که حتی پزشک متخصص هم به رعایت آن تاکید می کند؛ و آن نکته مهم همان تقویت موهای کاشته شده پس از عمل زیبایی hair transplant خواهد بود؛ بنابراین جواب این سوال که آیا پس از عمل زیبایی کاشت مو به تقویت مو نیاز خواهد بود با توجه به گفته های قبلی کاملاً مثبت خواهد بود.البته نکته‌ای که در خصوص تقویت مو می‌تواند تا حد زیادی موثر باشد؛ نحوه مراقبت‌ های شما بعد از کاشت مو؛ به ویژه استفاده از شامپوهای مناسب بعد از کاشت مو است.

آیا بعد از کاشت مو به تقویت آن نیاز است ؟

به عبارتی پس از این که بیمار عمل زیبایی کاشت مو را با موفقیت پشت سر گذاشت برای اینکه موهای کاشته شده مثل سایر موهای طبیعی بدن بیمار به روند رشد طبیعی خود ادامه دهند نیاز خواهد بود تا برای تقویت این موها چاره ‌ای بیندیشد.

پزشک متخصص hair transplant نیز پس از انجام روند زیبایی کاشت مو در این زمینه بیمار را یاری می کند و با دادن دستوراتی و تزریق دارو هایی که در این زمینه به تقویت مو های کاشته شده کمک می کند. برای شناخت بهترین قرص های بعد از کاشت مو پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله مراجعه کنید.

همچنین بیمار موظف خواهد بود تا این دستورالعمل ها را مو به مو و با جزئیات کامل انجام دهد تا نتایج ساب میل خود را از عمل زیبایی hair transplant کسب نماید چرا که در غیر این صورت روند زیبایی کاشت مو تنها هزینه های اضافی برای بیمار به همراه خواهد داشت و بیمار فقط وقت و هزینه خود را تلف خواهد کرد.

مراقبت های بعد از پیوند مو و تاثیرات آن

همانند هر عمل دیگری در عمل زیبای hair transplant نکاتی وجود دارد که رعایت این نکات توسط بیمار پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو به نوعی ضروری و واجب خواهد بود رعایت این نکات موجب این می ‌شود که نتایج به دست آمده از عمل زیبایی کاشت مو بسیار مطلوب و مورد انتظار بیمار باشد. از جمله این نکات بعد از عمل hair transplant عبارتند از :

  1. پوشاندن محلی که تحت عمل زیبایی کاشت مو قرار گرفته است: بهتر است برای مدت زمان ۲۴ الی ۴۸ ساعت پس از انجام عمل زیبایی hair transplant محل تحت درمان توسط بانداژی پوشانده شود تا از بروز هرگونه میکروب جلوگیری به عمل آید.
  2. به مدت ۴۸ ساعت پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو از آب داغ جهت شستشوی موها استفاده نشود: همچنین پس از گذشت ۴۸ ساعت توصیه می شود بیمار در حین استحمام از آب ملایم و با فشار کم استفاده کند تا هیچ گونه فشار و ضربه ای به موهای کاشته شده وارد نشود.

همچنین باید دقت شود که در حین استحمام و شستشوی سر ناخن ها به فولیکولهای مو گیر نکنند تا موهای کاشته شده کنده نشود. توصیه می شود بیمار در هنگام خوابیدن رو به پهلو بخوابد تا روند تقویت موهای کاشته شده حفظ شود.

مراقبت های بعد از پیوند مو و تاثیرات آن

همچنین در هنگام خوابیدن سر باید بالاتر از سطح بدن باشد و به همین جهت توصیه می‌شود از بالشت های بلند تر استفاده شود.

  1. عدم استفاده از کلاه های تنگ و ضخیم: بیمار برای اینکه سر خود را به جهت داشتن تورم بپوشاند بهتر است از کلاه های گشاد و بافت توری استفاده کند تا هیچ گونه مشکلی برای موهای کاشته شده عمل زیبایی کاشت مو وارد نشود.
  2. عدم قرارگیری در مکان ها و فضاهای گرم به مدت زمان مشخص شده توسط پزشک متخصص: بیمار باید در طول زمانی که پزشک متخصص تعیین کرده است از رفتن به مکان های گرم خودداری کند مکان های گرمی به سان استخر، سونای خشک و بخار و جکوزی.
  3. عدم قرارگیری در معرض مستقیم نور خورشید: بیمار موظف است جهت احتیاط بیشتر پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو تا حد امکان برای مدتی از قرارگیری در زیر نور خورشید جلوگیری به عمل آورد.
  4. استفاده از داروهایی که پزشک متخصص تجویز کرده است: ممکن است پزشک متخصص برای بهبود عوارض جانبی احتمالی به وجود آمده از روند زیبایی hair transplant داروهایی را برای بهبود حال بیمار تجویز کند بنابراین بیمار وظیفه دارد تا این داروها را به صورت مرتب و کامل مصرف کند.
  5. عدم استفاده از داروهایی که پزشک متخصص کاشت مو منع کرده است: بعضی از داروها وجود دارند که ممکن است عوارض به وجود آمده از عمل زیبایی hair transplant را شدید تر کنند بنابراین بیمار باید از استفاده این داروها اجتناب نماید.

روش های تقویت پیوند مو

پیرو مطالب گفته شده بیمار باید پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو به تقویت موهای کاشته شده خود بپردازد که در این میان روش های گوناگونی وجود دارد که بیمار را در این این کار یاری خواهند کرد ؛ که با کمک به گردش خون فولیکول های مو های کاشته شده می توانند به آسانی از مواد مغذی برای رشد مو های کاشته شده بهره مند شوند.

روش های تقویت پیوند مو

از جمله این روش های نوین می توان اشاره داشت به :

  1. تزریق پلاکت غنی شده از پلاسما.
  2. لیزر درمانی. تزریق ویتامین.
  3. تزریق پروتئین و مواد معدنی
  4. استفاده از داروها و محلول هایی که پزشک متخصص تجویز کرده است.
  5. استفاده از مواد غذایی همچنین مصرف پروتئین.
  6. استفاده از آب کافی
  7. خودداری از خوردن غذاهای شور و بسیار شیرین
  8. عدم استفاده از غذاهای چرب همچون فست فودها
  9. مصرف سبزیجاتی که باعث جذب آهن به بدن می شود
  10. خودداری از مصرف هر گونه نوشیدنی الکلی
  11. عدم استفاده از مواد مخدر و دخانیات : چرا که مصرف هرگونه دخانیات و مواد مخدر علاوه بر اینکه هیچ گونه فایده ای برای بدن نداشته به این خاطر که باعث کمبود اکسیژن در خون می شود اکسیژن کافی به فولیکول های مو نخواهد رسید و این موضوع سبب ضرر رسیدن به فولیکول‌های مو خواهد شد.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل ارائه دهنده خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed