اطلاعاتی جامع از بهترین فصل و سن مناسب برای کاشت مو

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. اطلاعاتی جامع از بهترین فصل و سن مناسب برای کاشت مو
سن و فصل مناسب کاشت مو

قبل از کاشت مو سوالات زیادی ذهن شما را درگیر خود می‌کند، سوالاتی همچون بهترین دکتر کاشت مو و یا بهترین کلینیک کاشت مو و … ، اما این سوالات در شرایطی مطرح می‌شود که ابتدا بررسی کنید که آیا در حال حاضر زمان مناسبی برای کاشت مو است یا خیر! از جمله اطلاعات و سوالاتی که مشخص می‌کند که آیا زمان مناسبی را برای کاشت مو انتخاب کردید، سن مناسب برای کاشت مو و بهترین فصل کاشت مو است.

کاشت مو

یکی از معیار‌های جذابیت، انجام عمل‌های زیبایی صورت همچون جراحی بینی، تزریق بوتاکس صورت، تزریق ژل به لب و کاشت مو است. کاشت مو می‌تواند تغییرات چشم‌گیری را در ظاهر شما ایجاد کند و جذابیت دوران جوانی را به شما بازگرداند. اما کاشت مو خود یکسری شرایط دارد که باید به آن‌ها توجه ویژه داشته باشید، از جمله فصل و سن مناسب برای کاشت مو که در این مقاله با توجه به نظر پزشکان نیل کلینیک به بررسی تمامی جوانب این دو مورد می‌پردازیم. البته در کنار مطالعه این مقاله پیشنهاد می‌کنیم تا با مراجعه به مقاله آشنایی کامل با مراحل کاشت مو، اطلاعات مفیدی در این زمینه برای تصمیم‌گیری بهتر کسب کنید.

فصل و سن مناسب کاشت مو

برای کاشت مو به صورت طبیعی؛ امروزه مو از قسمت‌های پرپشتی همچون پشت سر و … که بانک مو نام دارند برداشته می‌شود و در قسمت‌هایی که درگیر ریزش مو هستند، کاشته می‌شود. اما بانک مو چیست؟ بانک مو به قسمتی گفته می‌شود که گراف‌های مو از آن‌جا تامین می‌شود و می‌تواند یک منبع مناسب برای کاشت مو باشد. بانک مو از قسمت‌هایی انتخاب می‌شود که از دلایلی همچون عوامل محیطی و هورمونی که باعث ریزش مو می‌شوند، مصون هستند.

از دلایل اصلی که از موهای این ناحیه برای کاشت استفاده می‌شود این است که فولیکول‌های مو در نواحی پشت سر در برابر هورمون‌هایی که سبب ریزش مو می‌شوند، مقاومت بسیار بالایی دارند؛ به همین دلیل در اکثر افراد، حتی تا سنین پیری، موهای این قسمت دچار ریزش نمی‌شود. همین موضوع سبب می‌شود که پزشکان و متخصصین جراحی کاشت مو به بیماران خود این تضمین را بدهند که به هیچ‌‌وجه موهای کاشته شده، دچار ریزش نخواهند شد.

سن مناسب کاشت مو

سن مناسب برای کاشت مو یکی از مواردی است که مشخص می‌کند شما واجد شرایط کاشت مو هستید یا خیر، عموما بانوان هیچ محدودیتی برای کاشت مو ندارند ولی این موضوع در مورد آقایان صادق نیست. براساس مطالعات و نظرات پزشکان نیل کلینیک سن مناسب کاشت مو برای آقایان حداقل 25 سال است؛ اما در شرایط خاص مانند جراحت یا سوختگی، این سن می‌تواند متغیر باشد، برای مثال مواردی از کاشت مو در کودکان نیز دیده شده که به دلیل جراحات و سوختگی عمل کاشت مو صورت گرفته است.

فصل مناسب کاشتن مو

چکیده
در مرحله اول سن کاشت مو به جنسیت ارتباط دارد، بانوان هیچ محدودیت سنی برای کاشت مو ندارند ولی برای  آقایان 25 سالگی حداقل سن مناسب برای کاشت مو است.

نکته: البته سن 25 سال در برخی موارد دارای استثنا‌هایی است، برای مثال اگر فردی از 20 سالگی دچار ریزش مو شدید شود، به‌گونه‌ای که میزان بانک مو این فرد به طور کامل قابل تشخیص باشد، می‌تواند برای کاشت مو اقدام کند. توجه داشته باشید که برای درک بهتر از سن مناسب کاشت مو می‌توانید با مشاورین نیل کلینیک در این خصوص مشورت کنید تا به‌طور دقیق سن کاشت مو شما را مشخص کنند.

چرا در آقایان محدودیت سنی در کاشت مو داریم؟

یکی از دلایلی که در آقایان سبب می‌شود تا سن مناسب کاشت مو شامل محدودیت‌هایی شود، عدم پیش‌بینی و تشخیص نوع طاسی و میزان بانک مو است. فرض کنید اگر بدون بررسی این دو مورد، پزشکی عمل زیبایی کاشت مو برای شما انجام دهد، با بالا رفتن سن شما، ممکن است که محدوده‌ای که دچار طاسی شده از آن‌ چیزی که پزشک متخصص تشخیص داده است، بیشتر باشد؛ همین موضوع سبب می‌شود که با گذشت زمان، یک ناهماهنگی مشهود میان قسمت‌هایی که مو کاشته‌اید و قسمت‌هایی که مبتلا به طاسی شده است، نمایان شود.

اما این تمام ماجرا نیست، بررسی بانک مو هم موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود، تشخیص نادرست محدوده بانک مو زمانی خود را نشان می‌دهد که با گذشت زمان قسمتی از مو‌های کاشته شده شما دچار ریزش شوند، همین موضوع سبب می‌شود تا بعد از گذشت سال‌های نه چندان دور، تمام سختی‌ها و زحمات شما با ریزش مو‌های کاشته شده بی‌ثمر بماند. اگر ریزش مو در سنین جوانی با سرعت بالایی رخ دهد این امکان با درصد بالا وجود دارد که شما به سرعت مبتلا به طاسی شدید شوید؛ لذا برای نتیجه‌دهی بهتر لازم است تا شما کمی صبور باشید و عمل زیبایی را به سال‌های بعد به تعویق بیندازید.

بررسی بانک مو

سن مناسب برای کاشت مو کاملا به بانک مو شما بستگی دارد، بانک مو یعنی مو‌هایی که حاوی فولیکول‌های مقاوم به تغییرات هورمون‌های آندوروژنی هستند. معمولا موهای قسمت‌های پشت و کنار سر نیز این خصوصیات را دارند، البته تمامی مو‌های سطح بدن نیز به هورمون‌های آندوروژنی مقاومت نشان می‌دهند. به همین دلیل اگر شما مبتلا به طاسی شوید، موهای سطح بدن شما به هیچ‌وجه تحت‌تاثیر ریزش قرار نمی‌گیرند. البته افرادی هستند که به دلیل ضعف در مقاومت موهای سر خود به هورمون‌های آندوروژنی، بانک مو ضعیفی دارند. ما به این دوستان متاسفانه نمی‌توانیم عمل زیبایی کاشت مو را پیشنهاد کنیم، زیرا بعد از کاشت، موهای کاشته شده قدرت کافی ندارند و بعد از مدتی دچار ریزش می‌شوند.

چکیده
اهمیت انتخاب سن مناسب برای کاشت مو کاملا به آینده بانک مو و میزان طاسی شما بستگی دارد، معمولا تشخیص میزان گرافت بانک مو و نوع طاسی شما تا قبل از 25 سالگی مشخص نیست.

نکته: اگر در سنین جوانی برای کاشت مو اقدام کنید و پزشک تشخیص درستی از میزان بانک مو شما نداشته باشد، درصورتی که بانک مو شما ضعیف باشد بعد از مدتی نه تنها دچار ریزش مو می‌شوید، بلکه محل عمل کاشت مو نیز به شدت نمایان می‌شود و دیگر جلوه زیبایی ندارد.

ریزش مو در جوانی و چاره آن

ما در نیل کلینیک با مراجعه‌کنندگان بسیاری مواجه شدیم که در سن 22 سالگی و حتی کمتر برای عمل کاشت مو به این مرکز مراجعه می‌کنند. این دوستان به دلیل شروع به ریزش مو، با این تفکر که کاشت مو در این سن می‌تواند برای آن‌ها حکم یک پیشگیری هوشمندانه را داشته باشد، قصد کاشت مو دارند. پزشکان ما به این دوستان درمان از طریق قرص‌هایی که باعث کند شدن روند ریزش مو می‌شود را پیشنهاد می‌کنند، توجه داشته باشید که مصرف این قرص‌ها روند ریزش را کاهش می‌دهد تا شما در سن مناسب و زمانی که میزان طاسی و بانک مو شما مشخص شده است، اقدام به کاشت مو کنید. برای اطلاع از قیمت کاشت هر تار مو می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید یا با کلینیک تماس بگیرید. 

سن مناسب کاشت مو

نتیجه‌گیری سن مناسب کاشت مو

سن مناسب کاشت مو 25 سال است، زیرا باید مشخص شود که میزان بانک مو و طاسی شما چقدر است. پیشنهاد ما تا قبل از سن 25 سالگی، استفاده از قرص و مواد خوراکی مفید برای جلوگیری از ریزش مو است.

بهترین فصل کاشت مو

شاید کاشت مو در نگاه اول یک عمل سرپایی جزئی به‌نظر برسد که در عرض یک ساعت تمام می‌شود و شما به نتیجه دلخواه خود می‌رسید، ولی سختی کار، مراقبت و مواردی است که باید در دوران نقاهت به آن توجه کنید. نحوه شستن مو‌های کاشته شده و حتی شامپو بعد از کاشت مو از مواردی است که باید بعد از عمل به آن توجه ویژه داشته باشید. اما شرایط آب و هوایی نیز از دیگر موارد مهم و تاثیرگذار در دوران بعد از عمل است که می‌تواند در سختی و آسانی این دوران دخیل باشد. شرایط آب و هوایی موضوعی است که ارتباط مستقیم با فصل کاشت مو دارد، در این مقاله به بررسی بهترین فصل کاشت مو می‌پردازیم تا با رعایت این موارد، دوران نقاهت کم دردسری را تجربه کنید.

بررسی فصل و زمان کاشت مو

همانطور که در بالا گفتیم انتخاب بهترین زمان و فصل کاشت مو نکته مهمی است؛ اما این انتخاب کاملا بستگی به شرایط شما دارد، پس برای تعیین زمان کاشت مو با مشاورین نیل کلینیک تماس بگیرید تا با توجه به خصوصیات شما بهترین فصل را به شما معرفی کنند. در این قسمت به صورت اجمالی فصول مختلف سال را برای کاشت مو بررسی می‌کنیم.

بهار

فصل بهار به دلیل هوا متعادل می‌تواند فصل مناسبی برای کاشت مو باشد، اما پیشنهاد می‌کنیم که بعد از کاشت مو حتما چتر به همراه خود داشته باشید تا از برخورد باران با موهای کاشته شده در امان باشید.

سن و فصل مناسب کاشت مو

تابستان

تابستان از این نظر که خبری از باد و باران نیست فصل مناسبی برای کاشت مو است، توجه داشته باشید که علاوه‌بر این مورد شما در عید نوروز مو‌های پرپشتی را در ناحیه کاشته شده، خواهید داشت.

پاییز

پاییز نیز همچون بهار یکی از فصل‌های مناسب برای کاشت مو است، پس اگر قصد کاشت مو در فصل پاییز دارید حتما یک چتر برای خود کنار بگذارید.

زمستان

زمستان فصل مناسبی برای کاشت مو است اما برای محافظت از موهای کاشته شده، از کلاه نباید استفاده کنید.


برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان با متخصصین نیل تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed