بهترین زمان رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. بهترین زمان رنگ کردن موها بعد از کاشت مو
رنگ کردن موها بعد از کاشت مو

یکی از مهم‌ترین مسائل بعد از کاشت مو، بحث بایدها و نبایدهایی است که باید به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشید. نکات ریز و درشتی که اگر به درستی رعایت نشود می‌توانند منجر به ریزش موهای کاشته شده گردند. پیش از پرداختن به هر مسئله‌ای، لازم است بدانید که در بحث مراقبت‌های بعد از کاشت مو، صبور بودن حائز اهمیت است.

صبور بودن به این معنا که شما برای انجام بسیاری از کارها از جمله رنگ کردن و یا دکلره کردن موهایتان باید فرصت بهبود زخم‌های کف پوست سر خود و همچنین رشد کافی موهای کرکی پیوند داده شده را بدهید. چراکه در صورت انجام هرگونه عمل شتاب زده‌ای ممکن است ریشه موهای کاشته شده بسوزند و تمام هزینه‌های انجام شده برای کاشت مو عملا از بین رود.

یکی از این بایدها و نبایدها ” زمان مناسب رنگ کردن مو بعد از کاشت مو” است. اگر به تازگی موهای سر خود را کاشته‌اید و به دنبال یافتن پاسخ مناسب برای سوالاتی همچون بهترین زمان برای دکلره کردن و یا رنگ کردن موهای خود هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

عوارض رنگ کردن مو بعد از کاشت مو چیست؟

یکی از مهم‌ترین مسائل در بحث “عوارض رنگ کردن مو بعد از کاشت مو” موضوع بسیار مهم ریزش است. بله، اگر در زمان نامناسبی اقدام به رنگ کردن موهای خود بعد از کاشت کنید، ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ مو به سمت ریشه موهای تازه پیوند شده می‌روند. اتفاقی که منجر به سوزاندن ریشه موها می‌شود. اهمیت این مسئله در بحث “دکلره مو بعد از کاشت مو” اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد. زیرا با قیمت کاشت مو که بالا است، نمی توان ریسک کرد و نتیجه این روش را به خطر انداخت.

زمان مناسب برای شروع رنگ کردن موها بعد از کاشت

بعد از کاشت مو لازم است بازه زمانی بین 1 الی 2 ماه (حداقل) به تارهای موهای خود فرصت دهید. فرصت دهید تا به رشد کافی و همچنین استحکام قابل قبول برای مقاوم بودن نسبت به ترکیبات شیمیایی موجود در رنگ موها برسند. بنابراین، زمان مناسب رنگ کردن مو بعد از کاشت حداقل یک الی دو ماه است.

دکلره کردن موها بعد از کاشت مو

دقت داشته باشید که بهتر است برای رنگ کردن موی سر بعد از کاشت مو از رنگ‌های گیاهی که عاری از هرگونه ماده شیمیایی هستند استفاده کنید. استفاده از چنین رنگ‌هایی حداقل آسیب ممکن را به سلامت موهای شما وارد می‌کند.

فواصل زمانی مناسب برای رنگ کردن مو بعد از کاشت

مهم‌ترین توصیه‌ای که بدون شک همه ما پیش از رنگ کردن موهای خود شنیده‌ایم این است که از رنگ کردن پشت سرهم و مداوم موهای خود پرهیز کنید. این گزاره، یک موضوع بسیار مهم برای افراد “پیش از کاشت مو” است چرا که رنگ کردن مداوم موها می‌تواند سبب آسیب رساندن به ریشه موهای شما شود. آسیبی که عمدتا با سوختن ریشه موها همراه است اما داستان برای “بعد از کاشت مو” کلا تغییر پیدا می‌کند.

از آنجایی که پزشک عموما فولیکول‌های لازم برای کاشت مو را از نواحی بسیار مقاوم پوست کف سر استخراج می‌کند، ریشه موهای پیوند داده شده (بعد از آنکه به استحکام و رشد کافی دست پیدا کردند) در مقایسه با ریشه موهای قبلی، محکم‌تر هستند و در نتیجه مقاومت بالایی را در مقابل رنگ از خود نشان می‌دهند. جالب است بدانید که موهای پیوند داده سرعت رشد بالاتری در مقایسه با موهای قبلی شما دارند و از این رو شما باید در فواصل زمانی کوتاه‌تری ( در مقایسه با وضعیتی که پیش از کاشت مو داشتید) برای رنگ کردن موهای خود اقدام کنید.

دکلره موها بعد از کاشت مو

دکلره مو بعد از کاشت مو

این دغدغه نیز همچون دغدغه رنگ کردن مو بعد از کاشت مو، مستلزم صبر بسیار است تا موها به آن مقدار از رشد و استحکام (برای آنکه بتوانند در مقابل دکلره از خود مقاومت نشان دهند) دست یابند.

اگر برای اولین بار بعد از کاشت موهایتان، قصد دکلره کردن آن‌ها را دارید به شما توصیه می‌کنیم به سالن‌های آرایشی مراجعه کنید و آرایشگر را از مسئله کاشت موی خود آگاه کنید. چراکه در این سالن‌ها آرایشگران عمدتا به بحث بایدها و نبایدهای لازم برای سلامت موها توجه دارند و عموما از موادی استفاده می‌کنند که منجر به آسیب رساندن به موها نمی‌شود.

سخن پایانی

دغدغه بهترین زمان رنگ کردن و دکلره کردن موها و همچنین رنگ کردن ابرو بعد از کاشت، یکی از نگرانی‌های مشترک افراد بعد از کاشت است. به صورت کلی اگر در تایم مناسب یعنی زمانی که موها به استحکام و رشد کافی رسیده باشند، اقدام به رنگ کردن آن‌ها کنید با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد. ممنون از اینکه تا انتهای این مقاله از سایت کلینیک نیل با ما همراه بودید.

1 دیدگاه. Leave new

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed