اطلاعاتی کاربردی از روند رشد مو بعد از کاشت

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. اطلاعاتی کاربردی از روند رشد مو بعد از کاشت
روند رشد مو بعد از کاشت

می‌دانیم که روند رشد مو‌های کاشته شده یکی از سوالاتی است که ذهن شما را بعد از کاشت مو درگیر خود می‌کند. ما دغدغه ذهنی شما را درک می‌کنیم، به همین دلیل به بزرگوارانی که برای کاشت مو به نیل کلینیک اعتماد کرده‌اند مشاوره‌هایی مربوط به رشد مو بعد از کاشت، ارائه می‌دهیم تا دغدغه‌ و نگرانی‌ در ذهن این دوستان نقش نبندد. مقاله امروز نیل کلینیک برای آن دست از بزرگوارانی است که افتخار پذیرایی و خدمت‌رسانی به آن‌ها را در نیل‌کلینیک نداشتیم و لازم دیدیم تا با ارائه اطلاعات درست، به سوالاتی که ذهن این دوستان را درگیر خود کرده، پاسخ دهیم.

یک مرد در حال انجام عمل کاشت مو

کاشت مو یک عمل زیبایی تاثیر‌گذار در بازگشت جذابیت به چهره شماست، می‌دانیم که برای کسب بهترین نتیجه تحقیقات زیادی کردید؛ از سن و فصل مناسب کاشت مو تا بهترین کلینیک کاشت مو و … ، اما حالا شما خان اول را رد کردید و عمل کاشت مو را پشت‌سر گذاشته‌اید؛ بله، خان اول! به این دلیل می‌گوییم خان اول که نیمی از نتیجه اثربخش به پزشک کاشت مو و نیمی دیگر به نحوه مراقبت شما از مو‌های کاشته شده بستگی دارد.

عمل کاشت مو با اختلاف یکی از عمل‌های زیبایی است که تاثیر باور نکردنی در بازگشت یا به ‌دست‌ آوردن جذابیت به ظاهر شما دارد، اما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای کسب نتیجه ایده‌آل باید کمی صبور باشید تا روند رشد موهای کاشته شده به بهترین شکل ممکن سپری شود.

روند کلی رشد مو بعد از کاشت

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم روند رشد مو‌های کاشته شده یک پروسه زمان‌بر است که شامل دوره‌های مختلفی می‌شود، هر کدام از این دوره‌ها که به آن اشاره می‌کنیم در یک پروسه زمانی خاصی رخ می‌دهد. البته با توجه به مواردی همچون ژنتیک و نحوه شستشو موهای سر بعد از کاشت این دوره‌ها می‌توانند زودتر یا دیر‌تر از حالت معقول رخ دهد.

رشد مو بعد از کاشت و مرحله آناژن (رشد مو)

Anagen یکی از مراحل رشد مو است که در افراد با توجه به تفاوت‌های ژنتیکی می‌تواند بازه زمانی 2 الی 8 ساله داشته ‌باشد، آناژن را مرحله فعال سیکل رشد مو می‌نامند. در این مرحله سلول‌ها به سرعت در ریشه مو به دنبال رشد و تقسیم هستند و بعد از رشد، مو جدید مو قدیمی را به بالا هدایت می‌کند تا خارج شود. در دوره آناژن مو در هر 28 الی 30 روز در حدود 1 سانتی متر رشد می‌کند. شاید جالب باشد که بدانید افرادی که مو آن‌ها از یک حدی بیشتر نمی‌شود طول آناژن آن‌ها کوتاه است و افرادی که به عکس مو بلندی دارند، از طول آناژن بلندی برخوردار هستند.

تفاوت فاحش بعد از روند رشد مو بعد از کاشت

کاتاژن مرحله دوم رشد مو بعد از کاشت

شاخص‌ترین خصوصیت این مرحله عدم رشد مو است، در این مرحله موها با ریزش، آماده جایگزینی با مو‌های جدید می‌شوند. 3% از کل مو‌ها در این مرحله قرار دارند و این فاز موقتی است، در این فاز رشد مو‌ها متوقف و غلاف خارجی ریشه مو چروکیده می‌شود که به این حالت انتها چماغی مو می‌گویند.

تلوژن یا فاز سوم بعد از رشد مو

این فاز که به فاز ریزش شناخته می‌شود، به گونه‌ای است که در آن مو‌های جدید با بیرون راندن مو‌های قدیمی، جایگزین آن‌ها می‌شوند.

این مراحلی که در بالا نام بردیم یک پروسه ثابت است، چه در شرایط عادی و چه زمانی که مو کاشته باشید. اما یکی از نگرانی‌ها و سوالاتی که ذهن بسیاری از دوستان را بعد از کاشت درگیر خود می‌کند، ریزش مو‌های کاشته شده است. اگر روند رشد یک نوزاد را از نزدیک مشاهده کرده باشید، حتما با ریزش مو و رشد مجدد موهای نوزاد مواجه شدید، این حالت دقیقا برمبنا مراحلی که در بالا گفتیم است.

مدت زمان رشد مو بعد از کاشت

پس زمانی که شما مو کاشتید، روند رشد مو شما دقیقا مانند همان نوزاد است؛ پس از کاشت مو شما با مراحل بالا رو‌به‌رو خواهید شد و بعد از گذشت مراحل اول و دوم یعنی آناژن و کاتاژن شما با ریزش موهای کاشته شده مواجه می‌شوید. بسیاری از دوستان زمانی که موهای تازه کاشته شده آن‌ها دچار ریزش می‌شود به دلیل عدم توضیح پزشک، از اینکه زمان و سرمایه خود را از دست داده‌اند بسیار ناراحت می‌شوند. البته که این دوستان در این نگرانی هیچ نقشی ندارد و کاملا حق با آن‌ها است، زیرا یک پزشک حرفه‌ای باید تمامی مراحل رشد مو بعد از کاشت را برای بیمار خود بازگو کند.

چکیده نکات

– کاشت مو قدم اول در راه دراز کسب جذابیت است، و قدم بعدی نحوه مراقبت از مو‌های کاشته شده.

– پس از کاشت مو با انجام توصیه‌های پزشک شما سه مرحله آناژن، کاتاژن و تلوژن را پشت‌سر خواهید گذاشت.

– ریزش مو‌های کاشته شده موضوعی طبیعی در روند رشد مو‌های کاشته شده است که در مرحله تلوژن قرار دارد.

روند رشد مو‌های کاشته شده بر اساس روز و هفته

اطلاع از مراحل رشد مو بعد از کاشت، نکته بسیار کارآمدی است که به فردی که عمل انجام داده، کمک می‌کند تا موقعیت خود را در مسیر طولانی رشد کامل مو پیدا کند. این موضوع که شما در چه مرحله‌ای از رشد مو قرار دارید و مو‌های شما چه میزان پیشرفت را سپری کرده‌اند، می‌تواند شما را در تعیین میزان مراقبت‌هایی همچون شستشو مو بعد از کاشت راهنمایی کند. همان‌طور که در مقاله نحوه شستن سر بعد از کاشت مو گفتیم، یکی از مواردی که در بهبود روند کاشت مو بسیار تاثیر دارد، شستشو آن است. پیشنهاد می‌کنیم در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما این مقاله را مطالعه نمایید.

روز صفر

روز صفر به عنوان روز عمل جراحی شناخته می‌شود.

روز اول تا پنجم

2 هفته اول بعد از عمل کاشت مو بسیار مهم است، در طی 5 روز اول، ممکن است که در قسمت پیشانی و بانک مو خود ورم و قرمزی بسیار مشهودی را تجربه کنید، این مشکل به دلیل وجود برش‌های ریزی که در قسمت سر برای کاشت مو ایجاد شده است، رخ می‌دهد. بروز این حالت کاملا طبیعی است، پس نگران نباشید زیرا این حالت نهایتا بعد از 2 هفته به طور کامل رفع و ناپدید می‌شود.

روز ششم تا چهاردهم

بعد از گذشت حدود ده روز معمولا قسمت‌هایی که درگیر تورم و قرمزی بودند به طور کامل برطرف می‌شوند. در این مرحله برای هر واحد فولیکولار پیوند یافته و معمولا پوسته تشکیل می‌شود که لایه پوستی متصل، در حال خشک شدن است. همین موضوع دلیل پوست پوست شدن مو بعد از کاشت است که می‌توانید با استفاده از اسپری آب‌پاش و مرطوب کردن پوست سر آن‌ها را از بین ببرید. احتمالا در آخر هفته دوم شما نباید با هیچ پوسته‌ای در کف سرخود مواجه شوید.

روند رشد مو در مدت زمان کم

هفته دوم تا سوم

در این بازه زمانی شما با ریزش مو‌های کاشته شده مواجه خواهید شد، همان‌طور که در بالا اشاره کردیم این یک روند طبیعی برمبنا مراحل رشد مو است، افرادی که بدون آگاهی از این مرحله دچار ریزش مو‌های کاشته شده خود می‌شوند، گمان می‌کنند که عمل کاشت مو با ناکامی مواجه شده است، اما در حقیقت این‌طور نیست و مو‌های کاشته شده فقط ساقه خود را از دست می‌دهند و فولیکول‌ها آماده، برای رشد مو دائمی می‌شوند.

ماه سوم تا پنجم

پس از گذشت حدود یک فصل از عمل کاشت مو، معمولا در اکثر موارد مو‌های کاشته شده به یک تراکم ثابتی می‌رسد. البته که در برخی افراد شاید این میزان تراکم به حد کافی نرسیده باشد که این موضوع با روند و سرعت رشد مو ژنیتیکی آن‌ها، مرتبط است. اما نکته‌ای که بعد از گذشت ماه چهارم در تمامی افراد ثابت است، رشد مو و بهبود شرایط بانک مو است، البته که باید توجه داشته باشید که برای تسریع در روند رشد حتما از شامپو بعد از کاشت مو استفاده کنید.

میزان رشد مو بعد از کاشت

ماه پنج تا دهم

پس از گذشت ماه پنجم، تقریبا از کم‌پشتی مو تا حد قابل قبولی کاسته می‌شود و با فرارسیدن ماه هفتم، مو‌های شما به قدری بلند می‌شود که می‌توانید آن‌ها را کوتاه کنید، با فرا رسیدن ماه هفتم دیگر نیازی به مراقبت‌های ویژه برای شستشو‌ موهای خود نخواهید داشت، البته که مصرف دارو‌های تجویز شده توسط پزشک در تمامی مراحل از الزامات مراقبتی کاشت مو است.

رشد مو بعد از کاشت در سال اول

با ورود به سال اول مو‌های شما تا حدودی به حالت عادی بازمی‌گردند، البته در برخی از موارد با توجه به جنس مو که به‌صورت ذاتی است، شاهد فر بودن مو‌های تازه کاشته شده خواهیم بود، اما این موضوع هم با گذر زمان برطرف می‌شود. پس از گذشت یک سال از کاشت مو شما با نتیجه‌ نهایی کاشت مو مواجه خواهید شد. این جذابیت که پس از کاشت مو شاهد آن خواهید بود، بی‌شک ثمره چیرگی پزشک شما و از آن مهم‌تر صبر و دقت شما در مرحله نقاهت خواهد بود.

روند رشد مو بعد از کاشت

 

جمع‌بندی
رشد مو‌های کاشته شده یک موضوع مهم برای سنجش اثربخشی عمل کاشت مو است. شما برای رسیدن به مرحله پایانی که بازگشت جذابیت است، باید با صرف زمان و حوصله، مراحل مختلف بعد از کاشت مو را پشت‌سر بگذارید. توجه داشته باشید که رعایت برخی موارد از قبیل شستن مو‌های کاشته شده و حتی شامپو مناسب کاشت مو می‌تواند در تسریع روند روشد مو بسیار تاثیرگذار باشد.

 

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل ارائه دهنده خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین کلینیک نیل برای کسب اطلاعات کافی در زمینه قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed