3. تزریق چربی برای آرتریت
تزریق چربی برای آرتریت

با افزایش و کهولت سن به دلایل مختلف اعم از مصرف داروهای فراوان، بیش از حد کار کردن و غیره مفاصل دچار مشکل خواهند شد و درد زیادی در ناحیه زانو و دیگر نقاط بدن که دارای مفصل می باشند، احساس خواهید کرد و متاسفانه بسیاری از افراد به آرتریت دچار خواهند شد که یکی از راه های درمان آن عمل زیبایی تزریق چربی میباشد.

تزریق چربی برای آرتریت

در واقع آرتریت یا آرتروز یک نوع بیماری نبوده و شامل بیش از 100 نوع بیماری میباشد که همه ی این بیماری ها به ورم مفاصل مربوط خواهند شد. عمل زیبایی fat injection یکی از راه های درمان آرتروز بوده و در بهبود درد موثر خواهد بود.

آرتریت به علت ساییدگی بیش از حد مفاصل موجود در بدن به وجود خواهد آمد که می تواند علت آن کهولت سن، وزن زیاد و غیره نام برد. یکی از تزریقات لازم برای درمان آرتریت fat injection خواهد بود.

نحوه تزریق چربی برای افراد دارای آرتریت

شاید با خود فکر کنید که بیماری آرتریت تنها در افراد مسن اتفاق خواهد افتاد اما باید گفت که اینگونه نبوده و حتی در کودکان نیز به وجود خواهد آمد. پزشکان دریافته اند که از طریق عمل زیبایی تزریق چربی می توان این بیماری را درمان کنند.

زیرا شاید بدن بسیاری از افراد به داروهای غضروف ساز حساس بوده و از این داروها جواب نگیرند. در نتیجه می توان از چربی های خود افراد توسط عمل زیبایی تزریق چربی که موادی در داخل خود بدن بیمار بوده و به آن حساس نخواهند بود، برای درمان استفاده کرد.

نحوه تزریق چربی برای افراد دارای آرتریت

برای انجام عمل زیبایی fat injection در محل اهدا کننده چربی مانند شکم، توسط وسیله ای به نام کانول، سوراخ دو میلیمتری ایجاد کرده و تا 60 میلیمتر به بدن نفوذ خواهند کرد. پس از گذشت 7 الی 10 دقیقه چربی را به ذرات ریزتر برش خواهند داد.

به طور مثال در عمل زیبایی تزریق چربی به زانو 20 میلیمتر از شکم چربی برداشته خواهد شد که پس از جداسازی مایع و تمیز کردن آن به هر زانو تحت بیهوشی موضعی 6 میلیمتر چربی توسط یک کانول 1 میلیمتری تزریق خواهد شد.

پس از انجام عمل زیبایی fat injection چربی تزریق شده به صورت یک جلد و روکش بر مفاصل قرار خواهد گرفت. اگر عمل زیبایی تزریق چربی در ناحیه زانو انجام شود، چربی تزریق شده در تمام نواحی حاشیه فوقانی و جانبی زانو قرار خواهد گرفت.

بیمارانی که عمل زیبایی تزریق چربی انجام می دهند تا 7 روز اجاره انجام فعالیت های ورزشی را نخواهند داشت.

در دوره بعد از عمل زیبایی تزریق چربی، بیماران از یک کمربند شکمی به مدت 15 روز برای تشکیل یک هماتوم موضعی استفاده خواهند کرد در حالی که تنها پانسمان محل تزریق شده مانند زانو 1 روز خواهد بود.

همه ی بیمارانی که مبتلا به آرتریت بوده و از عمل زیبایی fat injection برای درمان استفاده می کنند، از پروتکل توانبخشی برای تقویت عضله و بهبود وضعیت بدن استفاده خواهند کرد.

آیا تزریق چربی برای آرتریت سخت و طاقت فرسا است ؟

یکی از نگرانی های افراد مبتلا به آرتریت درباره سختی عمل زیبایی تزریق چربی برای این افراد خواهد بود. بسیاری از افراد بر این باورند که به علت داشتن درد در نواحی دارای مفاصل، عمل زیبایی fat injection برایشان سخت بوده و درد زیادی را در حین عمل متحمل خواهند شد.

اما لازم به ذکر است که در حین انجام عمل زیبایی تزریق چربی از بیهوشی استفاده خواهد شد و این افراد هیچگونه دردی چه در ناحیه اهدا کننده چربی و چه در ناحیه محل انجام عمل زیبایی fat injection احساس نخواهند کرد.

آیا تزریق چربی برای آرتریت سخت و طاقت فرسا است ؟

عمل زیبایی تزریق چربی عمل زیبایی سختی نبوده و پس از انجام عمل زیبایی fat injection دوران نقاهت کوتاه مدتی را خواهید گذراند که برای عدم احساس درد در این نواحی پزشک شما، داروهایی همانند انواع مسکن ها برایتان تجویز خواهد کرد.

پس از عمل زیبایی تزریق چربی و بهبود ناحیه مورد نظر، بافت محل تزریق شده بهبود یافته و شما شاهد کاهش علائم درد ناشی از عمل زیبایی fat injection در اوایل سه هفته اول پس از درمان خواهید بود.

بسیاری از افراد از عمل زیبایی تزریق چربی برای زیباسازی اندام خود استفاده خواهند کرد. پس جای نگرانی وجود نخواهد داشت زیرا عمل زیبایی تزریق چربی نوعی عمل زیبایی کم خطر بوده و مشکل خاصی به وجود نخواهد آورد.

تاثیرات تزریق چربی برای آرتریت

پس از انجام عمل زیبایی تزریق چربی اکثر بیماران از وضعیت پس از عمل خود راضی بوده و احساس رضایت دارند. در یک مصاحبه انجام گرفته بین بیماران آرتریت، 26.6 درصد از بیماران به تسکین کامل درد خود دست یافتند.

53.3 درصد پس از عمل زیبایی fat injection شروع به انجام فعالیت های بدنی و ورزش کرده، 13.3 درصد از آنها یک مزیت جزئی گزارش کردند اما قادر به بهبودی کامل ROM نبودند و تنها 6.6 درصد از بیماران مبتلا به آرتریت پس از عمل زیبایی تزریق چربی، بهبود نیافتند.

پس از انجام عمل زیبایی تزریق چربی در حالتی که بدن شما به این نوع درمان به خوبی پاسخ دهد، شما دیگری دردی در ناحیه مفاصل خود که ناشی از بیماری آرتریت می باشد، حس نخواهید کرد.

همچنین همانطور که طبق مصاحبه انجام گرفته گفته شد، پس از انجام عمل زیبایی fat injection خواهید توانست فعالیت های بدنی و ورزش انجام داده و به فرم دهی بدن خود در هر سن و سالی کمک نمایید زیرا چاقی و افزایش وزن بدن آرتریت را بدتر خواهد کرد.

بسیاری از افراد بر این باورند که اضافه وزن و چاقی اثر محافظتی بر مفاصل آنها خواهد گذاشت اما این باوری اشتباه بوده زیرا شما همچنان در معرض ابتلا به آرتروز بوده و مفاصل شما با سرعت بیشتری در حال ساییدگی و تحمل وزن شما می باشند.

اما چربی تزریق شده توسط عمل زیبایی تزریق چربی در نواحی بین مفاصل تزریق خواهد شد که به تحمل وزن شما کمک کرده و موجب جلوگیری از ساییدگی استخوان ها می شود.

تزریق چربی برای آرتریت چه خطراتی دارد ؟

اگرچه که عمل زیبایی تزریق چربی نوعی عمل زیبایی کم خطر به علت استفاده از مواد موجود در بدن می باشد، اما خطراتی نیز به همراه خود خواهد داشت.

1. بسیاری از بیماران پس از انجام عمل زیبایی تزریق چربی، دارای یک هماتوم در ناحیه شکم خواهند شد.
  2. عده ای به تورم مفصلی پس از fat injection دچار خواهند شد که نیاز به آسپیراسیون برای رفع علائم وجود خواهد داشت.
  3. همچنین تعدادی از بیماران ورم ملایم داشته که طی توانبخشی و بهبودی، این علائم نیز برطرف خواهد شد.

اما خوشبختانه علائم عفونت و عوارض عصبی عروقی پس از انجام عمل زیبایی تزریق چربی وجود نخواهد داشت.

بهتر است در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته شده و یا هرگونه عوارض جانبی دیگر، سریعا به پزشک متخصص عمل زیبایی fat injection خود اطلاع داده و از داروهای نام برده شده به صورت خودسرانه استفاده ننمایید.

تزریق چربی برای آرتریت چه خطراتی دارد ؟

البته برای مفاصل زانوها ماده ای به نام اسید هیالورونیک نیز به جای تزریق چربی، تزریق خواهد شد. این مایع به عنوان یک روان کننده یا کمک فنر عمل می کند و به عملکرد درست مفاصل کمک خواهد کرد.

تزریق به زانو شامل عوارض جانبی مخصوص به خود مانند موارد زیر میباشد.

1. خونریزی
  2. ایجاد تاول
  3. سوزش
  4. خارش
  5. سوزش پوست در اطراف زانو
  6. حالت تهوع
  7. درد عضلانی

اگر هر یک از این عوارض جانبی را تجربه کردید، پزشک خود را مطلع کنید زیرا شاید نیاز باشد تا تزریق را قطع کرده و یک روش دیگر مانند عمل زیبایی تزریق چربی را امتحان نمایید.

در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل تزریق چربی به صورت حرفه ای و تخصصی توسط جراح پلاستیک و به شیوه انحصاری نانوفت صورت میگیرد.

برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید. و یا از طریق چت سایت سوالات خود را با ما در میان بگذارید.