قیمت تزریق بوتاکس خط خنده چقدر است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. قیمت تزریق بوتاکس خط خنده چقدر است؟
بوتاکس برای خطوط اطراف لب

رفع خط خنده با تزریق بوتاکس، روشی موثر و بسیار سریع برای از بین بردن خط خنده است. عملی که جوانی و شادابی را به چهره فرد باز می‌گرداند. روشی با ماندگاری بالا که برای مقابله با چین‌های اطراف دهان، به صورت وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد. خطوطی که به محض آنکه فرد شروع به خندیدن می‌کند، عمیق‌تر به نظر می‌رسند. در این بین نیز نباید از تاثیر شل شدن پوست (بر اثر افزایشن سن) بر روی بیش‌تر نمایان شدن این خطوط، غافل ماند.

علل ایجاد خط خنده چیست؟

به هنگام خندیدن، صحبت کردن و حتی غذا خوردن، ماهیچه‌های اطراف دهان همگی دچار حرکت می‌شوند. حرکت این ماهیچه‌ها منجر به ایجاد چین و چروک‌هایی در اطراف دهان می‌شود. چین و چروک‌هایی که با گذشت زمان، دائمی می‌شوند. دائمی شدن این خطوط در اطراف دهان، سبب پیرتر به نظر رسیدن چهره فرد می‌شود. با توجه به آنچه گفته شد، مهم‌ترین علت ایجاد خط خنده، حرکت ماهیچه‌های اطراف دهان به هنگام انجام فعالیت‌های مختلف است. از دیگر عوامل ایجاد خط خنده می‌توان به مواردی همچون شل شدن پوست بر اثر افزایش سن، اشاره کرد.

پیشگیری و درمان خط خنده با تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی پروتئین بوده که به وسیله باکتری به نام کلستریدیوم تولید می‌شود. تزریق بوتاکس به نواحی مختلفی از پوست (به عنوان مثال، خط خنده اطراف دهان) سبب فلج شدن ماهیچه‌های مستقر در آن نواحی می‌شود. به این وسیله، ماهیچه‌ها، هیچ‌گونه حرکتی از خود نشان نمی‌دهند و از این طریق، بوتاکس، سدی مقابل مهم‌ترین عامل ایجاد خط خنده (حرکت ماهیچه‌ها) ایجاد می‌کند. استفاده از بوتاکس برای تزریق در نواحی مختلف چهره (به عنوان مثال خط خنده) ظاهر طبیعی به فرد می‌بخشد. از این رو مقابله با چین و چروک‌های چهره با استفاده از تزریق بوتاکس، بین خانم‌ها و حتی آقایان، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است.

 

تزریق بوتاکس برای خطوط ماریونت

پیشگیری و درمان خط غم و اندوه با بوتاکس

خط غم و اندوه نیز همچون خط خنده، در نواحی اطراف دهان، نمایان می‌شود. خطوطی که حرکت ماهیچه‌های اطراف دهان، شل شدن پوست بر اثر افزایش سن، از بین رفتن کلاژن پوست، تغییرات پیوسته وزن، نفوذ آلاینده‌ها به پوست و … مهم‌ترین دلایل ایجاد آن‌ها هستند. یکی از راه‌های موثر برای مقابله با خط اندوه، استفاده از تزریق بوتاکس است. روشی با ماندگاری بالا و نتیجه بسیار طبیعی که بین بانوان و آقایان، طرفداران زیادی دارد.

اقدامات مهم قبل و بعد از تزریق بوتاکس خط خنده

مهم‌ترین نکته‌ای که پیش از اقدام به تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده باید به آن توجه داشت، عدم مصرف نوشیدنی‌های کافئین دار است. بنا بر توصیه پزشکان، بهتر است حداقل یک روز پیش از اقدام به تزریق بوتاکس، هیچگونه نوشیدنی کافئین‌ داری را مصرف نکرده باشید. توجه به این نکته بسیار جزئی و مهم، نقش بسیار برجسته‌ای در میزان ماندگاری بوتاکس دارد.

تا حدود 5 ساعت بعد از تزریق بوتاکس، باید از دست کشیدن به ناحیه تزریق، لمس کردن آن و حتی آرایش کردن، اجتناب کنید. از دیگر نکاتی که لازم است به عنوان مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس به آن‌ها توجه کنید می‌توان به قرار نگرفتن در معرض باد و همچنین تابش نور خورشید، اشاره کرد. شما همچنین لازم است تمام داروهای تجویز شده توسط پزشک خود را ( به صورت خاص، کرم‌ها) به صورت مرتب استفاده کنید. توجه به استفاده به موقع و اصولی از کرم‌ها و داروهای تجویز شده توسط دکتر، می‌تواند ماندگاری تزریق را افزایش دهد.
دقت داشته باشید که تا 48 ساعت بعد از تزریق، ممکن است عوارضی همچون قرمز شدن و یا التهاب نواحی که تزریق بر روی آن‌ها انجام شده است را تجربه کنید. بروز چنین عوارض موقتی، کاملا طبیعی بوده و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

روش اصولی تزریق بوتاکس خط خنده

برای عمل بهبود خط خنده با تزریق بوتاکس، ابتدا پوست را ضد عفونی می‌کنند. در ادامه، ناحیه تزریق را با استفاده از کرم‌های بی‌ حس کننده و یا کمپرس آب سرد، بی حس می‌کنند. در نهایت نیز پزشک با استفاده از سوزن‌های بسیار ریز، اقدام به تزریق بوتاکس در ماهیچه‌هایی که حرکت آن‌ها منجر به ایجاد چین و چروک‌های اطراف دهان می‌شود، می‌کند. در طول این عمل، علی‌رغم آنکه پوست شما بی حس بوده، اما ممکن است درد ملایمی را احساس کنید.

لازم به ذکر است که تزریق بوتاکس برای رفع خط خنده، مدت زمانی بین 10 الی 15 دقیقه به طول می‌انجامد. از نظر ماندگاری نیز باید گفت، تزریق بوتاکس به خط خنده به صورت متوسط بین 6 الی 12 ماه، ماندگاری دارد.

 

تزریق بوتاکس به دور لب

 

محل تزریق بوتاکس خط خنده

همان‌طور که پیش‌تر نیز به آن اشاره شد، محل تزریق، ماهیچه‌هایی هستند که حرکت آن‌ها باعث ایجاد خطوط ریز و درشت در اطراف دهان می‌شود.

محاسبه قیمت تزریق بوتاکس خط خنده

میزان عمق خط خنده، نوع مواد مورد استفاده، دستمزد پزشک، هزینه‌های مربوط به کلینیک و … همگی جزو مواردی هستند که قیمت تزریق بوتاکس خط خنده را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. برای مثال قیمت تزریق بوتاکس زیر چشم با تزریق بوتاکس به دیگر نواحی صورت تفاوت دارد.

کلام پایانی

خط خنده و خط اندوه، همان خطوط اطراف دهان هستند که به مرور زمان، بر اثر شل شدن پوست و حرکت ماهیچه‌های اطراف دهان، نمایان می‌شوند. خطوط ریز و درشتی که بر روی روش‌های مختلف مقابله با آن‌ها، مطالعات بسیار زیادی انجام شده است. تزریق بوتاکس در مقایسه با دیگر روش‌ها، کم‌تر تهاجمی بوده و ظاهر طبیعی‌تری به چهره فرد می‌بخشد. در طول عمل تزریق بوتاکس (10 الی 15 دقیقه) نوع خاصی از پروتئین‌ها وارد ماهیچه‌های اطراف دهان می‌شود. پروتئینی که توسط باکتری به نام کلستریدیوم تولید می‌شود و به محض ورود به ماهچه‌ها سبب فلج شدن آن‌ها می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed