آیا کاشت مو بدون دردممکن است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا کاشت مو بدون دردممکن است؟
کاشت مو بدون درد

آیا کاشت مو درد دارد؟

عمل زیبایی کاشت مو یکی از عمل های زیبایی رایج مخصوصا برای آقایان می باشد که هدف آن کاشت فولیکول های مجدد مو و تقویت آنها خواهد بود. اما داشتن درد بعد از عمل زیبایی کاشت مو ، یکی از دلایلی است که شاید بسیاری از مردم برای تجربه نکردن آن، اقدام به انجام عمل زیبایی hair transplant نمی کنند. اما باید بدانید که کاشت مو بدون درد و خونریزی انجام می‌شود.

آیا کاشت مو درد دارد

عده ای نیز به داشتن درد در طول عمل فکر کرده و نگران آن می باشند؛ اما باید توجه کنید که داشتن درد برای تمامی عمل های زیبایی بوده و تنها مختص به عمل زیبایی hair transplant نخواهد شد. در ادامه به بسیاری از سوالات شما درباره درد عمل زیبایی کاشت مو و مراقبت های بعد از hair transplant پاسخ داده شده است.البته میزان درد کاشت مو می‌تواند تا حد زیادی به مواردی هم‌چون انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو و بهترین دکتر کاشت مو ارتباط داشته باشد.

یکی از دغدغه های آقایان برای انجام عمل زیبایی کاشت مو، داشتن درد در این ناحیه و درد امپول بی حسی کاشت مو می باشد. همچنین بسیاری از آنها نگران طولانی شدن دوران نقاهت ناشی از درد و در نتیجه آن عقب افتادن از کار و فعالیت های روزانه خواهند بود.

درد عمل زیبایی کاشت مو به دو قسمت تقسیم خواهد شد

  1. درد در حین عمل زیبایی پیوند مو

در مورد بیهوشی عمل زیبایی کاشت مو باید گفت که از بیهوشی موضعی استفاده خواهد شد و تنها ناحیه ای که پیوند و عمل در آنجا اتفاق می افتد بی حس خواهد شد و خود بیمار کاملا به هوش بوده و شاهد تمامی کارهای پزشک خود خواهد بود.

از ابزارات مورد استفاده در عمل زیبایی hair transplant می توان به سوزن کوچکی اشاره کرد که از آن برای بی حسی محل مورد نظر استفاده خواهد شد.

عمق فرورفتگی این سوزن تنها در اعماق پوست خواهد بود بنابراین نسبت به سایر تزریق هایی که در محل هایی مانند دست و باسن خود انجام داده اید، درد کمتری حس خواهید کرد.

در هنگام تزریق داروی بیهوشی درد در دو مرحله اتفاق می افتد

  • هنگامی که سوزن وارد سطح پوست خواهد شد که در این مورد، قبل از وارد کردن سوزن، پزشکان کاشت مو، موضع را آغشته به کرم بی حسی کرده تا احساس درد به حداقل برسد.
  • احساس درد در هنگام تزریق داروی بیهوشی موضعی که با استفاده از سرعت بسیار آهسته برای تزریق، می توان به کاهش درد تا حد زیادی کمک کرد.

از همان داروی بیهوشی هم در ناحیه گیرنده و هم در ناحیه اهدا کننده استفاده خواهد شد. دو بار از بیهوشی، به دلیل ماندگاری بیشتر و بهتر داروی بیهوشی و همچنین برای جلوگیری از تکرار مجدد تزریق استفاده خواهد شد.

  1. درد پس از عمل زیبایی کاشت مو

درد پس از hair transplant به راحتی قابل کنترل خواهد بود. قبل از بیهوشی داروهای مسکن به شما داده خواهد شد تا پس از hair transplant احساس درد نداشته باشید؛ بنابراین حدودا یک ساعت پس از عمل کاشت مو شما کمی درد احساس خواهید کرد.

بعضی از افراد پس از عمل زیبایی پیوند مو، احساس درد می کنند که این به دلیل موقعیت قرار گیری سر این افراد با بالش خواهد بود.

احساس درد در کاشت مو به روش FUT بیشتر است زیرا در این روش از بخیه استفاده خواهد شد و این بخیه ها پس از 14 روز باز خواهند شد. در طول داشتن بخیه، به مدت 2 تا 3 هفته شما شاهد ترشح در ناحیه اهدا کننده خواهید بود. از روش FUE هم از جانب پزشکان hair transplant به دلیل راحتی کار و هم در بین بیماران استقبال بیشتری شده است.

گاهی اوقات نیز در 2 الی 3 ماه اول، به دلیل ورم صورت پس از کاشت مو و یا به دلایل دیگر ممکن است در هنگام خم شدن مشکل داشته باشید که بسیار نادر است.

عمل زیبایی پیوند مو بدون درد و خونریزی

آیا عمل زیبایی کاشت مو بدون درد و خونریزی نیز وجود دارد ؟ باید گفت که جواب مثبت است. بیمار با استفاده از روش FUE در مقایسه با روش FUT  درد و خونریزی کمتری را متحمل خواهد شد.

در این روش همانطور که ذکر شد، از بیهوشی موضعی استفاده خواهد شد و شما در طول hair transplant قادر به انجام کارهایی مانند تماشای تلویزیون، کتاب خواندن و غیره خواهید بود زیرا شما در طول عمل زیبایی کاشت مو کاملا به هوش بوده و شاهد تمامی تلاش های پزشکتان خواهید بود.

عمل پیوند مو بدون درد و خونریزی

اما در استفاده از روش FUT شما متحمل درد در ناحیه اهدا کننده و گیرنده خواهید بود. همچنین این روش باعث ایجاد زخم هایی خواهد شد. این روش دیگر در بین پزشکان محبوب نبوده و به صورت خیلی نادر از این روش استفاده خواهد شد.

در روش FUE تنها از یک سوزن برای جداسازی فولیکول های مو و جایگذاری آنها در قسمت گیرنده سر که از قبل برنامه ریزی و مشخص شده است، استفاده خواهد شد که باعث ایجاد خونریزی و یا درد در این ناحیه خواهد شد.

اما در روش کاشت مو به روش FUT پزشک hair transplant از قسمت اهدا کننده سر که ناحیه پشت و کناره ها می باشد، به صورت نوار گونه تکه ای از پوست و موها را جدا کرده و در منطقه مورد نظر جاگذاری خواهد کرد و کاشت مو انجام خواهد شد.

در نتیجه این روش در مقایسه با روش FUE درد و خونریزی بیشتری خواهد داشت.

روش های کنترل درد ناشی از کاشت مو

وجود درد پس از hair transplant غیر قابل انکار خواهد بود؛ زیرا عمل زیبایی کاشت مو نیز همانند سایر عمل های زیبایی نوعی عمل بوده و قاعدتا احساس و وجود کمی درد عادی خواهد بود.

اما استفاده از آرام بخش هایی قبل از hair transplant که تجویز شده ی پزشک می باشند، می توانند به کاهش اضطراب و نگرانی، بالا بردن آستانه ی درد و تحریک فراموشی درد برای به حداقل رساندن درد ناشی از پیوند مو به شما کمک کنند. برای آشنایی بیشتر با قرص های پس از کاشت مو به این مقاله مراجعه کنید.

روش های کنترل درد ناشی از کاشت مو

بیشترین درد در عمل زیبایی کاشت مو، ناشی از تزریق بیهوشی موضعی خواهد بود. همچنین پس از بیهوشی اولیه، نگهداری صحیح از بیهوشی به خصوص با توجه به تعداد پیوند های بیشتر در مدت زمان طولانی عمل زیبایی کاشت مو، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. همچنین رعایت نکاتی از جانب پزشک نیز در انجام عمل بدون درد موثر خواهد بود؛ مانند موارد زیر

  1. انتخاب درست داروهای بی حس کننده موضعی
  2. انتخاب بلوک های عصبی درست
  3. خونریزی مناسب و عادی بعد از کاشت مو
  4. تکرار به موقع و مجدد بی حسی
  5. استفاده از مسکن ها در حین عمل hair transplant

همچنین برای کم کردن درد در هنگام تزریق بی حسی، می توان از گرم کردن محلول بی حسی و همچنین تکنیک ها و روش هایی برای کاهش احساس درد با استفاده از کرم های بی حسی، استفاده کرد.

بعلاوه استفاده از مسکن هایی که پزشک موظف به تجویز آنها می باشد، می تواند تا حد زیادی به کاهش درد بیمار پس از hair transplant کمک کند.

مراقبت های بعد از پیوند مو برای مدیریت عوارض و درد

hair transplant نیز همانند سایر عمل های زیبایی شامل دوران نقاهت و مراقبت هایی برای بعد از عمل زیبایی کاشت مو خواهد بود. با داشتن آگاهی و دانش لازم در این باره خواهید توانست احساس درد در این دوران را کم کرده و عمل زیبایی پیوند مو را به خوبی پشت سر بگذارید و صاحب موهایی پرپشت شوید.

هر دو روش کاشت مو به روش FUE و FUT چندین ساعت طول خواهند کشید و این مورد به میزان تجربه و مهارت پزشک متخصص بستگی خواهد داشت؛ اما پس از hair transplant در همان روز شما به خانه بر خواهید گشت و دوران نقاهت را در خانه خواهید گذراند. پس از اتمام عمل زیبایی کاشت مو، در صورت وجود تورم، پزشک به این ناحیه تریامسینولون تزریق خواهد کرد تا تورم کاهش یابد.

مراقبت های بعد از پیوند مو برای مدیریت عوارض و درد

همچنین در ناحیه پیوند زده شده ممکن است احساس درد داشته باشید که پزشک متخصص hair transplant ممکن موارد زیر را تجویز کند

  1. مصرف داروهای مسکن مانند ایبوپروفن
  2. آنتی بیوتیک ها برای جلوگیری از عفونت
  3. داروهای ضد التهاب مانند استروئید خوراکی برای کم کردن تورم ناشی از کاشت مو
  4. داروهایی برای افزایش رشد مو مانند فیناستراید و ماینوکسیدیل

همچنین از جانب شما نیز پس از کاشت مو باید مراقبت هایی صورت پذیرد که در زیر به تعدادی از آنها اشاره شده است

  1. چند روز پس از عمل زیبایی کاشت مو خود استحمام کنید و تا چند هفته ی اول از استفاده از شامپوهای شیمیایی که بسیار قوی هستند، خودداری کنید.
  2. شما پس از گذشت تنها سه روز قادر خواهید بود به محل کار خود بازگشته و به انجام فعالیت های خود بپردازید. پس بهتر است این سه روز را به استراحت کامل خود اختصاص دهید.
  3. به مدت 3 هفته از شانه زدن محلی که hair transplant انجام شده خودداری کنید.
  4. از پوشیدن انواع کلاه ها و یا لباس هایی که شامل کلاه هستند، پرهیز کنید.
  5. به مدت یک هفته فعالیت های سنگین و ورزش را کنار بگذارید.

به یاد داشته باشید که اگر پس از hair transplant شاهد ریزش موهای خود شدید، نگران نشده زیرا این ریزش مو عادی خواهد بود.

به این نکته نیز توجه کنید که درد یک چیز ذهنی است و هر کس با ادراک خود آن را حس می کند. بسیاری از افراد دارای آستانه درد کم هستند و احساس درد زیادی دارند اما برای برخی از افراد خلاف این می باشد و درد زیادی حس نمی کنند.

بنابراین احساس درد در افراد مختلف متفاوت خواهد بود. هیچ چیز بدون درد و رنج به دست نخواهد آمد و در کاشت مو نیز پس از تحمل کمی درد، شما صاحب موهایی پرپشت خواهید شد که ارزشش را دارد.

کدام روش کاشت مو برای شما مناسب است؟ کاشت مو بدون درد و خونریزی چگونه انجام می‌شود؟ برای اطلاعات دقیق تر در خصوص بهترین روش و یا به صورت کلی‌تر یعنی قیمت کاشت هر تار مو با مشاوران کلینیک تخصصی پوست و مو نیل با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و زمان مشاوره حضوری با متخصص را هماهنگ کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed