ویژگی‌های بهترین دکتر بلفاروپلاستی + توصیه های مهم

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. ویژگی‌های بهترین دکتر بلفاروپلاستی + توصیه های مهم
بررسی بهترین دکتر بلفاروپلاستی

چشم‌ها به عنوان یکی از مهم‌ترین اندام صورت تاثیر بسزایی در جذابیت فردی دارند؛ نکته‌ای که در خصوص چشم‌ها کمتر به آن توجه می‌شود تاثیر آن‌ها در جذابیت فردی است. افزایش سن و پیری از آن دست مواردی است که در افتادگی چشم‌ها تاثیر بسزایی دارند و همین موضوع سبب می‌شود تا زیباجویان به فکر راهکارهای متعددی برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل باشند.

بلفاروپلاستی یا جراحی پف چشم از آن دست اقدامات و خدمات زیبایی است که می‌تواند به ظاهر شما جلوه‌ای متفاوت ببخشد، اما قبل هر اقدامی به یک نکته مهم باید توجه کنید و آن اعتماد به پزشک کاربلد و متخصص است؛ به همین دلیل ما در اتاق فکر کلینیک نیل به بررسی ویژگی‌های بهترین دکتر بلفاروپلاستی خواهیم پرداخت.

هر آنچه که باید در مورد جراحی بلفاروپلاستی بدانید!

حذف چین و چروک، رفع افتادگی پلک و پف چشم از مهم‌ترین اقداماتی است که یک پزشک متخصص برای بهبود فرم چشم‌های زیباجویان انجام می‌دهد تا چشمان شما در کم‌ترین زمان ممکن به بهترین فرم خود برسد؛ اما همان‌طور که در بالا اشاره کوچکی به آن داشتیم یکی از ارکان موفقیت این عمل و به‌تبع آن رسیدن چشم به‌فرم ایده‌ال شما اعتماد به پزشک متخصص و کاربلد است.

اهمیت انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی صرفا در نتیجه آن از جهت زیبایی خلاصه نمی‌شود و این عمل به این دلیل که با بینایی زیباجو در ارتباط است در انتخاب آن باید نهایت دقت را داشت؛ البته این موضوع در این خلاصه می‌شود که شما برای یافت بهترین دکتر بلفاروپلاستی باید به کلینیک‌های معتبر مراجعه کنید تا با اعتماد به آن‌ها بهترین نتیجه را برای خود رقم بزنید. همچنین هزینه جراحی پلک در انتخاب جراح اهمیت بالایی دارد.

بهترین جراح بلفاروپلاستی

فاکتورهای مهم در انتخاب  بهترین دکتر بلفاروپلاستی

اگر شما به دنبال دکتر خوب برای افتادگی پلک خود هستید، طبیعتا اولین سوالی که به ذهنتان خطور می کند، انتخاب بهترین دکتر جراح پف چشم است. در این رابطه فاکتوهای متعددی در انتخاب بهترین جراح پف چشم دخیل هستند که هرکدام نقش بارزی را ایفا می کنند.

عوامل موثر در انتخاب بهترین جراح بلفاروپلاستی

  • طبیعتا اولین نکته‌ای که در انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی باید به آن توجه داشته باشید، تخصص و تحصیلات جراج چشم است؛
  • یکی از موارد مهمی که در جراحی چشم باید به آن توجه کنید، انتخاب کلینیک است چرا که تاثیر بسزایی در کسب نتیجه ایده آل دارد. ضمن اینکه یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب کلینیک، نحوه تعامل کادر درمانی در قبل از جراحی، حین درمان و دوره نقاهت زیباجو است؛
  • در انتخاب بهترین جراح پف چشم یا به طور کلی‌تر هرگونه خدمات زیبایی باید به این موضوع توجه کنید که قیمت نباید ملاک شما برای انتخاب باشد؛ زیرا کیفیت و مهارت ارزان نیست.
  • مهارت، سابقه جراح و بررسی نمونه جراحی‌هایی که به تابحال انجام شده است؛ می‌تواند در انتخاب دکتر تاثیرگذار باشد.

چرا باید در انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی حساسیت به خرج دهیم؟

به دلیل حساسیت موجود در عمل بلفاروپلاستی لازم است تا در انتخاب دکتر متخصص نهایت دقت را داشته باشید. در واقع اگر قصد جراحی بلفاروپلاستی دارید؛ پیشنهاد می کنیم از انتخاب جراح پلاستیک صرف نظر کنید و تیغ جراحی را به دستان فوق تخصص چشم بسپارید تا از عوارض عمل بلفاروپلاستی به دور باشید؛ به عبارتی با توجه به ماهیت جراحی بلفاروپلاستی، این نوع جراحی در حیطه تخصص یک جراح چشم است.

فوق تخصص چشم با ارزیابی ساختمان چشم، تمامی آنچه که باید به آن توجه شود را مورد مشاهده قرار می دهد و در صورت وجود بیماری های چشمی از جمله خشکی چشم، غده اشکی ، تاندون‌ها، نخست به درمان موارد مطرح شده می پردازد تا عوارض احتمالی جراحی کاهش یابد. لذا لازم است در انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی وسواس به خرج دهید.

نکته دیگری که در رابطه با انتخاب بهترین جراح پف چشم باید به آن توجه کنید، این موضوع خواهد بود که جراح زیباجو را از واقعیت موجود جراحی بلفاروپلاستی، آگاه کند و ذهن بیمار را از انتظارات غیرمعقولانه پاک سازد.

در طی جلسه مشاوره جراح متخصص پس از معاینه چشم و اطمینان از صحت سلامت زیباجو، در رابطه فرایند جراحی بلفاروپلاستی و جزئیات آن، عوارض احتمالی، درصد موفقیت زیباجو از فرایند جراحی باتوجه به وضعیت فعلی زیباجو؛ درواقع نواقصی که در چشم او مشاهده می شود. هر آنچه را که باید از او مطلع باشد به او گوشزد می کند. درنتیجه بیمار با دید باز و آگاهی کامل اقدام به جراحی می نماید.

در ادامه مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی را مشاهده می کنید:

مراقبت های بعد از بلفاروپلاستی

حقایق جراحی بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی معادل لاتین جراحی چشم است که به منظور رفع و اصلاح ایرادات چشم صورت می پذیرد. باتوجه به حجم نواقصی که در چشم مشاهده می شود، ممکن است جراح تشخیص دهد که ضرورت دارد که بلفاروپلاستی به طور همزمان بر روی دو پلک انجام شود.جراحی بلفاروپلاستی به دو صورت پلک بالا و پایین صورت می پذیرد.

کاندیدای مناسب برای جراحی پلک

  •  افرادی که هیچ گونه شیاری در پلک هایشان مشاهده نمی‌شود و به طور ژنتیکی دارای پف زیر چشم هستند؛
  • افرادی که دارای افتادگی پلک هستند و دچار مشکلات بینایی هستند و زوایه دید کمی دارند؛
  • این عمل به افراد زیر 18 سال توصیه نمی شود؛
  • افراد که دخانیات استعمال نمی‌کنند؛
  • افرادی که هیچ گونه بیماری چشمی خاصی ندارند و از سلامت کامل چشم‌ها برخوردار هستند؛
  • افرادی که انتظارات معقولانه‌ای از جراحی پلک دارند؛
  • افرادی که در پلک شان چربی اضافی مشاهده می شود؛
  • افرادی که پلک شان دارای پوست اضافی است؛
  • افرادی که به علت افزایش سن دچار چین و چروک در پلک ها شده‌اند؛
  • افرادی که در اثر یک حادثه پلک شان دچار آسیب شده است.

جراحی پلک بالا

جراحی پلک بالا به منظور برداشت چربی اضافی موجود در پلک، پوست اضافی مشاهده در پلک بالا، رفع چین و چروک صورت می پذیرد. در طی فرایند بلفاروپلاستی، جراح کمی پلک را کوتاه تر از آنچه که هست می‌کند تا چشم‌ها درشت‌تر به نظر برسد. برداشت و تخلیه چربی اضافی در پلک بالا باعث می‌شود که پف مشاهده در چشم محو شود.

نکات مهم در انتخاب دکتر خوب برای جراحی پلک بالا

یکی از نکاتی که در انتخاب بهترین دکتر جراحی پلک بالا بسیار مهم است، رفع افتادگی ابروها برای کسب نتیجه ایده آل از جراحی خواهد بود. در واقع یک جراح ماهر پیش از جراحی در طی جلسه مشاوره، پس از بررسی ساختمان چشم، به معاینه و بررسی نقاط اطراف چشم و وضعیت ابروها می پردازد. اگر زیباجو دارای عارضه افتادگی ابرو باشد، نیاز است که افتادگی آن رفع شود تا هم از مشکلات و عوارض احتمالی جلوگیری به عمل آید و هم نتیجه مورد انتظار حاصل شود.

نکته دیگری که در رابطه با انتخاب دکتر خوب برای جراحی پلک بالا مطرح است، یک جراح زبده برای افزایش درصد موفقیت جراحی بلفاروپلاستی وضعیت استخوان های اطراف چشم،  ضخامت پوست پلک، وضعیت و شدت چین و چروک پلک، محاسبه درصد تناسب زیبایی بین پلک بالا و چشم و در مرحله آخر ارزیابی ساختمان زیر پوست پلک را مورد معاینه قرار می دهد.

جلسه مشاوره به این منظور صورت می پذیرد که تکنیک متناسب با وضعیت پلک شما تشخیص داده شود و حتی چه بسا جراح ممکن است تشخیص دهد که برای افزایش درصد نتیجه مورد انتظار زیباجو، نیاز به انجام جراحی لیفت پیشانی، لیفت ابرو به منظور رفع افتادگی ابرو و بوتاکس باشد.

علاوه بر موراد ذکر شده، نکته دیگری که در انتخاب دکتر خوب برای جراحی پلک بالا باید لحاظ شود این مسئله است که جراحی که  گزینش کرده‌اید تا چه حد به تکنیک روز جراحی چشم بخصوص بلفاروپلاستی آگاه و مسلط است. جراحان بلفاروپلاستی به طور معمول با استفاده از چاقو اصلاحات مورد نیاز را روی پلک پیاده می کند.

به شما در انتخاب دکتر خوب برای جراحی پلاک بالا، توصیه می‌کنیم که جراحی را انتخاب کنید که به روش‌ها و تکنیک‌های جدید جراحی بلفاروپلاستی از جمله جراحی لیزری پلک و به ویژه نیک پخش چربی در پلک بالا مسلط باشد. این تکنیک در کسب نتیجه ایده آل تاثیر شگرفی دارد.

عوارض جراحی پلک بالا

  • ایجاد اختلال در بینایی از جمله تاری و یا دوبینی
  • ایجاد تورم و کبودی در چشم ها
  • برخی بیماران دچار بی حسی می شوند
  • بروز عفونت در پلک ها
  • احساس درد شدید در پلک و چشم ها
  • ایجاد جوش سفید در پلک ها

نکات تکمیلی در انتخاب دکتر خوب برای بلفاروپلاستی

  • اگر در تهران زندگی می کنید حتماً به دنبال دکتر بلفاروپلاستی در تهران هستید. همچنین اگر در شهرهای دیگر زندگی می کنید باید بدانید که یک جراح خوب برای جراحی پلک شاید در تمامی شهرها نباشد و برای عمل شاید نیاز به آمدن به شهر تهران را داشته باشید که هزینه اقامت و رفت و امد به شهر تهران را هم باید باهزینه های مربوط به جراحی مدنظر قرار دهید. نکات دیگری که در انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی باید لحاظ کنید، جراح موردنظر دوره‌های بلفاروپلاستی را در انجمن جراحی پلاستیک و ترمیمی چشم پزشکی (ASOPRS) گذرانده باشد. تمامی تکنیک‌ها و فنون پیشرفته در جراحی بلفاروپلاستی توسط انجمن موردنظر آموزش داده می‌شود. استفاده از تکنیک‌های کم تهاجمی به عبارتی با عوارض کم نکته‌ای است که در انتخاب بهترین دکتر پف چشم باید نباید از آن غافل شد.
  • یکی از نکات تکمیلی مهم دیگر در انتخاب بهترین دکتر بلفاروپلاستی، مهارت و سابقه جراح بلفاروپلاستی در فرایند ترمیمی است. در جلسه مشاوره پیش از جراحی از این موضوع مطلع شوید که جراح سابقه ترمیمی هم دارد یا خیر. چراکه این مسئله هم را باید مدنظر داشته باشید که ممکن است به دلایلی از جمله :
  • نتیجه جراحی رضایت بخش نباشد
  • زیباجو پس از جراحی دچار عارضه خونریزی شود
  • هیچ گونه جای زخم و اسکاری پس از دوره بهبودی در پلک زیباجو مشاهده نشود
  • یک جراح ماهر علاوه بر تسلط بر جراحی چشم تسلط به دیگر جراحی های پلاستیک صورت باشد، چه بسا ممکن است زیباجو برای رسیدن به تناسب و هماهنگی کامل بین چشم ها و دیگر اجزای صورت اش، نیاز به انجام جراحی جانبی به طور مثال بوتاکس هم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed