سن مناسب برای لیزر موهای زائد

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. سن مناسب برای لیزر موهای زائد
سن لیزر موهای زائد

لیزر برای چه سنی مناسب است؟ لیزر در سن بلوغ چه مشکلاتی دارد؟ بیشتر کسانی که در سن نوجوانی هستند از رشد موهای زائد خود بسیار ناراحت می باشند، به همین دلیل بیشتر پزشکان با تحقیق بر روی اینکه سن لیزر موهای زائد در چه حدودی مناسب می باشد به این نتیجه رسیدند که نوجوانی آغاز خوبی برای از بین بردن موهای زائد بدن می باشد.

سن لیزر موهای زائد در نوجوانی یکی از مسائلی است که موجب شده تا بیشتر نوجوانانی که ورزشکار و یا مدل هستند برای از بین بردن موهای زائد خود اقدام کنند. البته باید توجه داشته باشید که شرایط و سن در خصوص رفع تیرگی واژن موضوعی متفاوت است که باید حتما به آن توجه داشته باشید و بدون نظر پزشک اقدامی انجام ندهید.

شما باید بدانید که سن لیزر موهای زائد در نوجوانی مناسب انجام این کار میباشد و اینکه بیشتر نوجوانان می توانند از این روش برای از بین موهای زائد خود استفاده کنند. بیشتر کسانی که نگران این موضوع هستند همیشه برایشان این سوال پیش می آید که آیا سن لیزر موهای زائد و نحوه بازدهی آن در نوجوانی مناسب می باشد و یا اینکه کاری غلط است.

در پاسخ به این نگرانی ها باید گفت نگران نباشند و سن مناسب لیزر موهای زائد در دوره نوجوانی مسئله ای می باشد که بیشتر پزشکان آن را تایید کرده اند. اگرچه افرادی که زیر 18 سال هستند باید برای لیزر درمانی با والدین خود مراجعه کنند و رضایت کتبی آنان را همراه خود داشته باشند. از بین بردن موهای زائد به وسیله لیزر برای کسانی که بالغ هستند بسیار مناسب تر می باشد و نتیجه بهتری دارد.

بیشتر کسانی که در نوجوانی موهای زائد خود را از بین می برند، به دلیل اینکه در سن بلوغ می باشند و هورمون های آنها در حال تغییر می باشد امکان دارد لیزر روی بدن آنها جواب مثبتی ندهد و با رشد بیش از حد موهای زائد بدن خود مواجه شوند. به همین دلیل است که پزشکانی که سن لیزر موهای زائد در نوجوانی را تایید کرده اند حتما از نوجوانان می خواهند قبل از لیزر درمانی با پزشک مشورت کنند تا پزشک نوع هورمون های آنها را تشخیص دهد.

توصیه های ضروری برای لیزر در نوجوانی

همانطور که بیان نمودیم به این دلیل که نوجوانان در سن رشد و بلوغ هستند شاید بعد از انجام دادن لیزر ، هورمون های آنها بیش از حد ترشح کند و رشد موهای آنها چندین برابر شود. پزشکان همیشه تاکید می کنند با اینکه سن لیزر موهای زائد در دوره نوجوانی مناسب است، ولی باید دقت داشته باشند که اگر بدون مشورت و انجام ندادن آزمایش های هورمون اقدام به از بین بردن موهای زائد خود توسط لیزر کنند، امکان دارد که رشد موهای آنها چندین برابر شود، در این صورت ممکن است موهای اضافی که به وجود آمده اند از بین نروند. با انجام لیزر  دیگر نوجوان ها از وسایل دیگر برای تراشیدن موهای خود استفاده نمی کنند و لیزر امن ترین راه ممکن برای از بین بردن موهای زائد برای نوجوانان است.

لیزر برای نوجوانان

 

سن مناسب لیزر موهای زائد در نوجوانی

در دنیای امروز انواع مختلفی از دستگاه های لیزر وجود دارد که بیشتر پزشکان از آنها استفاده می کنند. با اینکه سن لیزر موهای زائد در دوران نوجوانی امری صحیح می باشد اما خانواده ها باید دقت کنند که اگر می خواهند بهترین راه از بین بردن موهای زائد را برای فرزندان خود انتخاب کنند، برای اطمینان باید از بهترین دستگاه های لیزر توسط پزشک او با خبر شوند و به پزشک توصیه کنند که از آن دستگاه ها برای فرزندشان استفاده کند. همچنین لیزر بر روی پوست هایی که برنزه هستند به خوبی کار نمی کند.

سن لیزر موهای زائد و مناسب بودن آن در نوجوانی باعث می شود که نوجوانان برای لیزر کردن بدن خود به پزشک مراجعه کنند. ولی اگر پزشک متوجه شود که نوجوان مدت زمان زیادی را در آفتاب قرار گرفته است و پوستی برنزه دارد از انجام این عمل خودداری می کند چرا که امکان دارد پوست وی دچار سوختگی گردد. بعد از آن باید این افراد مدام تحت نظر پزشک باشند تا وی زمان مناسب لیزر را برای آنها تعیین کند.

سن مناسب برای لیزر موهای زائد که در دوره نوجوانی میباشد میتواند نتایج مفید و موثری در زیبایی افراد داشته باشد، اما این یک تکنیک بسیار حساس است که باید توسط متخصص حرفه ای و مجرب انجام شود. زمانی که لیزر درمانی انجام می گیرد، پرتوهای لیزر از مسیر پوست به تک تک تارهای مو تابیده می شود و حرارت ناشی از لیزر ریشه آنها را می سوزاند، البته سوزاندن آنها به طور کامل نمی باشد و رشد آنها را کند می کند. باید از چند ماه دیگر دوباره به پزشک مراجعه کنند و لیزر بدن خود را دوباره تکرار کنند.

لیزر کردن بدن به انسان احساس اعتماد به نفس می دهد. از بین بردن موهای بدن توسط لیزر یکی از بهترین راه های امنی می باشد که افراد می توانند داشته باشند. نوجوانان ورزشکار هنگامی که با لیزر کردن بدن خود، موهای زائد بدن را از بین می برند احساس اعتماد به نفس بیشتری دارند و راحت تر می توانند در مسابقات خود شرکت کنند.

مشکلات لیزر برای نوجوانان

نوجوانانی که پوست سفیدی دارند ولی موهای بدن آنها مشکی است بهترین نتیجه را در لیزر درمانی میگیرند و لیزر موهای زائد برای آنها هیچگونه خطری ندارد. اما لیزر موهای زائد نوجوانانی که دارای موهای بور هستند ممکن است عوارض جانبی داشته باشد. با این توضیحاتی که بیان نمودیم باید بدانید که، سن رفع موهای اضافی در نوجوانی یک راه حل همیشگی نمی باشد و شما به طور دائم از شر آنها خلاص نمی شوید. چرا که به علت بلوغ، هورمون های بدن در حال تغییر می باشند و امکان رویش مجدد موهای زائد در بدن وجود دارد.

امکان دارد افراد نوجوانی که موهای زائد بدن خود را لیزر کرده اند باری دیگر با رویش موهای بدن خود مواجه شوند. بهترین سن لیزر موهای زائد 15 تا 19 سالگی می باشد که هم عوارض آن کمتر می باشد و هم رویش مجدد آن کاهش پیدا می کند.

اکثر نوجوانانی که تمایل دارند تا راه حل هایی سریع برای از بین بردن موهای زائد خود پیدا کنند باید بدانند در جلسه اول لیزر 15 درصد از موهای زائد آنها از بین می رود و اگر بعد از آن جلسات خود را به طور مدام پیگیری کنند و پزشک آنها حرفه ای باشد حداقل تا 2 ماه موهای زائد آنها رشد نمی کند. دانستن سنرفع موهای اضافی و مناسب بودن آن کاملا در روند زیبایی شما تاثیرگذار است و همچنین نیاز به مراقبت های بیشتری دارد چرا که احتمال دارد بعد از لیزر رنگ پوست آنها تیره شود و ظاهر نامطلوب و نازیبایی پیدا کند، البته این عارضه به ندرت اتفاق می افتد.

توصیه های لیزر موهای زائد

اما آسیب هایی که ممکن است در اثر لیزر در بدن نوجوانان رخ دهد از رویش موی مجدد آنها بیشتر می باشد. چرا که پوست آنها بسیار حساس و ظریف است و اگر در معرض نور قوی قرار بگیرد شاید آسیب ببیند. به همین دلیل است که بیشتر پزشکان به کسانی که برای لیزر موهای بدن خود مراجعه می کنند ،توصیه می کنند که تا 3 روز در معرض نور خورشید قرار نگیرند و اگر هم بیرون می روند کلاه های لبه دار و پیراهن های آستین بلند بپوشند تا پوست آنها آسیب نبیند. انتخاب کلینیک تخصصی برای رفع موهای زائد امری بسیار حیاتی است.

حداکثر سن مناسب برای لیزر موهای زائد در میانسالی

حتما می دانید که لیزر برای پوست های روشن و موهای تیره بیشترین نتیجه گیری را دارد. ولی بسیاری از متقاضیان لیزر موهای زائد این سوال را دارند که در صورتی که موهای زائد بدن شان سفید شود، آیا می توانند از لیزر بهره برند. تا زمانی که موهای زائد رنگدانه داشته باشند، می توانید لیزر موهای زائد را انجام دهید. اما لیزر برای موهای سفید یا خاکستری مناسب نیست. به همین دلیل لیزر برای متقاضیان بالای 60 تا 70 سال توجیحی ندارد زیرا نتیجه بخشی ندارد. اگر فرد مراجعه کننده بخشی از موهای بدن مشکی و بخشی سفید باشند، موهای مشکی از بین می روند ولی موهای سفید تاثیر خاصی روی آن ها نخواهد داشت.

در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل لیزر موهای زائد با دستگاه های پیشرفته الکساندرایت که دارای مجوز از وزارت بهداشت و درمان هستند انجام میشود.  برای اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه لیزر کل بدن با ما در تماس باشید، همچنین میتوانید از طریق چت آنلاین سایت سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed