آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟
آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

روند زیبایی تزریق بوتاکس از معدود روش های زیبایی و جوان کننده پوست به شمار می رود که نتایج تضمینی و طولانی مدتی را برای بیماران فراهم می سازد و امروزه تعداد استفاده کنندگان از روند زیبایی Botox injection در کشور های مدرن و پیشرفته بیشتر و بیشتر از می ‌شود.

دلیل اینکه روند زیبایی تزریق بوتاکس دارای طرفداران بسیار زیادی از سراسر نقاط دنیا نسبت به سایر روش های زیبایی در زمینه خود است نتایج رضایت بخش و ایده آلی است که روند زیبایی Botox injection برای بیماران هدیه می کند.

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

همچنین روند زیبایی تزریق بوتاکس در قبال نتایجی که به بیماران هدیه می دهد هزینه های مناسبی نیز برای بیماران به بار می آورد. از این رو این امر سبب شده تا روند زیبای Botox injection در کشور ایران نیز طرفداران زیادی برای خود جمع کند.

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است یا روشی امن محسوب می شود ؟

به جرات می ‌توان گفت روند زیبایی تزریق بوتاکس از معدود روش های زیبایی در زمینه خود می باشد که حداقل عارضه جانبی احتمالی را دارد و این امر سبب شده تا پزشکان متخصص برای آن دسته از بیمارانی که می خواهند به روشی روی آورند که باعث رفع چین و چروک های به وجود آمده بر روی نواحی مختلف صورت خود شوند روش زیبایی Botox injection را پیشنهاد می کنند.

به عبارتی این بیمارانی که به مطلع پزشکان مراجعه می کنند از پزشکان متخصص روش تضمین شده و بی نقص را طلب می کنند که روند زیبای تزریق بوتاکس می تواند بهترین گزینه ممکن روی میز برای بیماران باشد.

آیا تزریق بوتاکس خطرناک است یا روشی امن محسوب می شود ؟

به غیر از روش زیبا سازی تزریق بوتاکس، در این بین برای رفع چین و چروک های موجود روی پوست صورت و جوان سازی پوست تعداد بسیار زیادی روش درمانی وجود دارد که این موضوع باعث خواهد شد تا قدرت اختیار بیمار در بهمن انتخاب این روش های زیبایی متعدد دفن شود.

به عبارتی بیمار نمی تواند از پس انتخاب بهترین روش برای رفع چین و چروک های واقع شده بر روی صورت خود انتخاب کند. از از سوی دیگر این روش های زیبایی متعدد علاوه بر اینکه وعده های اغراق ‌آمیز و گاهی دروغین به بیماران تحویل می دهند سعی در بد جلوه دادن سایر روش های زیبای معتبر از جمله روند زیبایی تزریق بوتاکس دارند.

بنابراین در این بین عده‌ای از افراد که فریب سخنان این روش ها را می خورند در ذهن خود این گونه تصور می کنند که روند زیبایی Botox injection می تواند خطرناک باشد.

در حالی که این ادعاها به هیچ وجه صحت ندارند. درست است که ماده اصلی سازنده در روند تزریق بوتاکس نوعی ماده سمی به شمار می رود و ممکن است مقدار زیاد آن برای بدن مضر باشد.

اما همان طور که بدیهی است پزشکان متخصص معتبر از این سم به مقدار کنترل شده برای تزریق بوتاکس استفاده می کند.

بنابراین نه تنها روند زیبایی Botox injection روشی خطرناک محسوب نمی شود. بلکه اگر روند زیبا سازی و جوان کننده تزریق بوتاکس تحت نظر یک پزشک متخصص مجرب و کار آزموده انجام گیرد می تواند نتایج بسیار ایده آل و شگفت انگیزی را برای بیماران فراهم کند.

سوال مهمی که در اینجا پیش می آید این است که آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟

عوارض جانبی و خطرات ناشی از تزریق بوتاکس

همانطور که در ابتدای بحث هم به آن اشاره مختصری شد روند زیبایی تزریق بوتاکس از روش هایی به شمار می رود که دارای عوارض جانبی احتمالی بسیار کم و محدود می ‌باشد بنابر این برای بیمار جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود.

عوارض جانبی و خطرات ناشی از تزریق بوتاکس مشاوره در کلینیک نیل

اما همان طور که بدیهی است هر عملی دارای عوارض جانبی احتمالی می باشد که ممکن است به دلایل مختلفی رخ دهد از جمله اشتباهات پزشک متخصص Botox injection که هیچ گونه ارتباطی با خود روند زیبایی تزریق بوتاکس ندارد.

اما جدای از این ها قصد بر این شد که یک سری از این عوارض احتمالی برای آن دسته از بیمارانی که قصد انجام روند زیبایی Botox injection را دارند بازگو شود.

از جمله این عوارض های احتمالی روند زیبایی تزریق بوتاکس عبارتند از :

  1. کبودی
  2. تورم
  3. خون مردگی
  4. احساس درد
  5. بی حسی
  6. التهاب و قرمزی

البته ناگفته نماند که هر یک از این عوارض ها کاملاً احتمالی بوده و به نحوه انجام روند زیبایی تزریق بوتاکس توسط پزشک متخصص وابسته خواهد بود.

تاثیرات مثبت تزریق بوتاکس بر روی پوست و عضلات

برای رسیدن به سوال آیا تزریق بوتاکس خطرناک است ؟ به جرات می توان گفت بسیاری از افراد قصد انجام بوتاکس را دارند از مزایا و نتایج مثبت آن باخبر می باشند.

تاثیرات مثبت تزریق بوتاکس بر روی پوست و عضلات

اما برای اینکه سایرین هم از مزایا و نتایج روند زیبایی Botox injection به صورت کامل با خبر شوند لازم است تا چندین مورد از نتایج و مزایای روند زیبایی تزریق بوتاکس بازگو شود از جمله :

  1. رفع چین و چروک در نواحی مختلف بدن که تحت روند زیبایی Botox injection قرار گرفته اند: بیمار تنها با یک بار تزریق بوتاکس می ‌تواند برای مدت زمان قابل توجه حدوداً شش ماه از شر چین و چروک های موجود روی صورت خود خلاص شود.
  2. جوان سازی پوست ناحیه ای که تحت Botox injection قرار گرفته است : تزریق بوتاکس علاوه بر اینکه باعث رفع چین و چروک های موجود روی پوست می شود موجب جوان سازی پوست ناحیه تحت تزریق خواهد شد.
  3. افزایش اعتماد به نفس بیمار پس از انجام تزریق بوتاکس : شاید اکثر بیماران قبل از اینکه روند زیبایی Botox injection را انجام دهند از داشتن چین و چروک های موجود روی صورت خود ناراضی بوده و شرم زده می شدند.

اما اکنون با انجام روند زیباسازی تزریق بوتاکس می ‌توانند به راحتی در ملا عام دیده شوند و با سایر اطرافیان خود روابط اجتماعی برقرار کنند.

مراقبت های قبل و بعد از تزریق بوتاکس

پس از انجام روند زیبایی Botox injection یکی از مهم ترین ملاک ها برای دستیابی به نتایج کامل و رضایت بخش تزریق بوتاکس رعایت نکته ‌هایی خواهد بود که به بهبود وضعیت بیمار و تسریع بخشیدن به دوران نقاهت بیمار می انجامد.

بنابر این بیمار موظف است تا با انجام این نکات آن هم به صورت دقیق و جز به جز نتایج روند زیبایی تزریق بوتاکس را باب میل خود سازد همچنین پزشک متخصص Botox injection نیز وظیفه دارد تا این نکات و دستور العمل های لازم، مهم و کلیدی را به صورت کامل در اختیار بیماران خود قرار دهد.

از جمله این نکات مهم و کلیدی قبل و بعد از روند زیبایی تزریق بوتاکس عبارتند از :

  1. عدم مصرف داروهایی که پزشک متخصص برای انجام روش زیبایی بوتاکس منع کرده است.
  2. ترک مصرف دخانیات و مشروبات الکلی قبل از روند زیبایی تزریق بوتاکس.
  3. خودداری از قرارگیری در معرض مستقیم نور خورشید استفاده از ضد آفتاب های مخصوص : بیمار موظف است حداقل به مدت دو روز از قرار گیری در زیر نور مستقیم خورشید پرهیز کند و همچنین از ضد آفتاب های مخصوص و معتبر استفاده کند تا به ناحیه تحت Botox injection آسیب وارد نشود.
  4. استفاده از ویتامین K برای بهبود کبودی های ایجاد شده: ممکن است بعد از تزریق کبودی هایی روی پوست ناحیه تزریق بوتاکس ایجاد شوند بنابراین برای اینکه بیمار بتواند به روند بهبود این کبودی ها سرعت ببخشد می تواند از ویتامین K برای این کار استفاده کند.
  5. اجتناب از قرار گرفتن در مکان های گرم : برای این که بوتاکس تزریق شده تحریک نشود بهتر است به مدت چند روز از قرار گرفتن در مکان های گرمی همچون استخر و سونا دوری شود.
  6. استفاده از داروهای تجویز شده : برای اینکه پزشک متخصص تزریق بوتاکس بتواند به بهبود وضعیت بیمار کمک کند ممکن است داروهایی را برای بیمار تجویز کند ؛ بنابراین بیمار موظف است تا این دارو های تجویز شده را به صورت مرتب و کامل مصرف نماید.
  7. عدم مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پس از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس به کناره های چشم در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل توسط تنها مدرس filler injection در خاورمیانه انجام میشود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره داخل سایت تماس بگیرید. همچنین میتوانید سوالات خود را از طریق چت آنلاین سایت با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed