آیا لیزر موهای زائد بیکینی و زیر بغل عوارض دارد؟ از شایعه تا واقعیت

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا لیزر موهای زائد بیکینی و زیر بغل عوارض دارد؟ از شایعه تا واقعیت
عوارض لیزر بیکینی

یکی از عواملی که با کاهش جذابیت ارتباط مستقیم دارد، وجود موهای زائد در بدن است؛ این موضوع به ویژه برای بانوان در خیلی از مواقع باعث کاهش اعتماد به نفس می‌شود. یکی از نقاط حساس برای بانوان ناحیه بیکینی است که عموما برای اصلاح آن با مشکلات ریز و درشتی روبه رو می‌شوند. لیزر، این مشکل را به طور کامل برطرف کرده، اما نکته‌ای که این وسط مطرح است و لازم دیدیم تا اطلاعاتی را در خصوص آن ارائه دهیم، عوارض و شایعاتی است که پیرامون این روش زیبایی می‌چرخد. پس همراه ما باشید تا به طور کامل به بررسی عوارض لیزر بیکینی و زیر بغل بپردازیم. البته اگر قصد آشنایی بیشتر با عوارض کلی لیرز موهای زائد را دارید، ما در این مقاله به عوارض کلی لیزر هم می پردازیم.

بررسی و شناخت عوارض واقعی لیزر بیکینی و زیر بغل

قبل از  پرداختن به موضوع بررسی عوارض لیزر موهای بیکینی و زیربغل به دو نکته بسیار مهم باید اشاره کنیم. ابتدا این موضوع که ناحیه بیکینی اشاره به کدام اندام دارد و نکته بعد بررسی مکانیزم دستگاه لیزر است که برای درک بهتر لازم است با این موارد بیشتر آشنا شویم تا درک بهتری از این موضوع داشته باشیم. عوارض لیزر موهای زائد زیر بغل و بیکینی حقیقت دارد؟ با ما همراه باشید.

ناحیه بیکینی

ناحیه بکینی که نام آن از مایو دوتکه بیکینی برداشته شده بیان‌گر نام محترمانه ناحیه تناسلی است. پس وقتی صحبت از لیزر ناحیه بیکینی می‌شود، هدف لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی و اطراف آن است. معمولا از لیزر  بیکینی برای افزایش لذت آمیزش استفاده می‌شود، ولی صرفا این موضوع تنها دلیل لیزر بیکینی نیست و دلایل زیاد دیگری که با جذابیت ارتباط دارند هم می‌تواند در تصمیم گیری تاثیرگذار باشد. 

اما با توجه به جنس پوست این ناحیه، از نظر لطافت و تیرگی و شرایط خاصی که این ناحیه دارد، سبب شده تا برای تصمیم گیری برای انجام یا عدم انجام لیزر  با سردرگمی‌های فراوانی رو‌به رو شوید که ما امروز  مفصل در مورد عوارض لیزر بیکینی و عوارض لیزر زیر بغل صحبت خواهیم کرد. 

مکانیزم دستگاه لیزر چگونه است؟

دستگاه لیزر برای از بین بردن مو های زائد از پرتو نور خاصی استفاده می‌کند. از دوران مدرسه و درس فیزیک به یاد داریم که اجسام روشن باعث انعکاس بخش زیادی از پرتوهای نور می‌شوند و اجسام تیره بیشتر پرتوهای نور را به خود جذب می‌کنند. در مورد لیزر هم همین گونه است، اما با رویکردی متفاوت! زمانی که پرتوهای نور از جانب لیزر به پوست تابیده می‌شوند، مقداری از این پرتوها از جانب پوست جذب و مقداری دیگر  دفع می‌شوند. 

اما چگونه پرتوهای نور باعث جلوگیری از رشد موهای زائد می‌شوند؟ رشد مو به عوامل مختلفی بستگی دارد، از مهم‌ترین این موارد که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، سلول‌های ملانین هستند که به عنوان سلول‌های رنگدانه مو شناخته می‌شوند و در صورت آسیب دیدگی، باعث عدم رشد مو می‌شوند. زمانی که پرتوهای نور به سطح پوست تابیده می‌شوند، تاثیر مستقیم بر روی ملانین‌ها می‌گذارند و باعث جلوگیری از رشد موهای زائد می‌شوند. این آسیب دیدگی و عدم رشد شاید در ظاهر، موضوع پیچیده‌ای نباشد؛ اما در حقیقت این‌گونه نیست و ذره‌ای خطا درمانی می‌تواند آثار جبران نا‌پذیری را برای شما به همراه داشته باشد.

لیزر چه عوارضی را می‌تواند در بر داشته باشد؟  پرتو تابیده می‌شود  و پس از آسیب‌رسانی به قسمتی که باعث رشد مو می‌شود، از رشد مو جلوگیری می‌کند. اما یک نکته مهم که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، عبور پرتوهای نور از لایه سطحی پوست یا همان اپی‌درم است که می‌تواند آسیب‌رسانی به پوست را به همراه داشته باشد. هر چه که زمان تابش پرتو نور  بیشتر باشد، عوارضی که در پی خواهد داشت هم افزایش می‌یابد.

 

 


مروری بر مطالب گذشته

چکیده نکات
در لیزر  از پرتو نور برای آسیب رسانی به ریشه موهای زائد استفاده می‌شود.
لیزر  بیکینی از خدمات زیبایی پرطرفدار به حساب می‌آید.
بیکینی نام محترمانه ناحیه تناسلی بانوان است.

عوارض لیزر بیکینی، شایعه یا واقعیت

آیا لیزر ناحیه تناسلی باعث نازایی میشود؟ به طور کلی نه تنها برای انجام لیزر بیکینی، بلکه برای هر عمل یا خدماتی که با زیبایی در ارتباط است، امکان بروز عوارض به سه گونه مختلف وجود دارد:

ابتدا عوارضی که عادی و موقتی هستند، مانند تورم و قرمزی پوست که جزء جدایی ناپذیر  عمل‌ها و خدمات زیبایی به شمار می‌روند و سپس عوارضی که به حساسیت پوستی شما ارتباط دارند که از قضا این عوارض هم بعد از مدتی با مصرف دارو یا عمل کردن به توصیه‌های پزشک محو می‌شوند. اما دسته سوم که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید، عوارض خطرناکی هستند که به دلایل خطا پزشکی یا عدم اعتماد به یک مرکز معتبر رخ می‌دهد، که می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. 

به طور کلی عوارض دسته سوم که به خطا درمانی ارتباط دارند، در صورت رعایت موارد ابتدایی در انتخاب پزشک بسیار نادر هستند. اما در مورد عوارض دسته اول و دوم موضوع کمی متفاوت است و شما در صورتی که ایده‌آل ترین مرکز را برای انجام لیزر انتخاب کنید هم با موارد این چنینی روبه رو خواهید شد.


نکته مهم که باید به یاد داشته باشید

اما موضوعی که لازم دیدیم تا به صورت یک نکته آن را بیان کنیم، ارتباط نتیجه حاصله با مراقبت بعد از لیزر است که در یک مقاله به صورت جداگانه به توضیح آن پرداختیم، پس به یاد داشته باشید شما اگر برای لیزر موهای زائد بیکینی و زیربغل به فکر نتیجه ایده‌آل هستید، حتما باید به موارد مهم مراقبت بعد از لیزر بیکینی و زیر بغل توجه ویژه داشته باشید.


اما از شایعه یا واقعیت صحبت شد، نکته‌ای که در این خصوص باید به آن توجه کنید، تحقیق جامع درمورد عوارض لیزر  زیر بغل است.  شایعات زیادی در این میان مطرح است مثلا یکی از شایعاتی که در مورد عوارض بیکینی بسیار شنیده می‌شود و مشخص است که زاده تخیل برخی از کارشناسان غیر متخصص در این زمینه است؛ نازایی ، آسیب به پرده بکارت و ابتلا به سرطان به دلیل ورود پرتوهای نوری به بافت درونی ناحیه تناسلی می‌باشد. این موضوع از نظر علمی کاملا اشتباه است، در واقع نهایت عمقی که پرتوهای نوری به آن نفوذ می‌کنند در حدود یک میلی‌متر است که به هیچ بافتی آسیب نمی‌زند. اما نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، انتخاب پزشک و مرکز معتبر است.


نکته مهم و کاربردی

لیزر در بارداری

 

چه مواردی در افزایش عوارض احتمالی لیزر موهای زائد تاثیرگذار است؟

اولین موردی که در افزایش بروز عوارض لیزر بدن می‌تواند تاثیرگذار باشد رنگ تیره پوست است، زیرا رنگ تیره پوست به دلیل وجود ملانین بیشتر و قابلیت جذب نور بالاتر، برای بروز عوارض لیزر بدن مستعد‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد را مطالعه کنید.
مورد دوم که می‌تواند در بروز عوارض لیزر موهای زائد نقش داشته باشد، تبحر پزشک و اعتبار مرکز لیزر مو است که موضوع بسیار مهمی است.
از عوامل دیگری که می‌توانند باعث افزایش احتمال عوارض لیزر موهای زائد شوند، طول موج لیزر، مدت زمان تابش، اندازه‌ نقطه‌ی تابش و استفاده‌ نامناسب از تکنیک‌های خنک‌سازی پوست است که تقریبا به موارد بالا ارتباط دارد.
طول موج کم و مدت زمان بالای تابش پرتوی نور در کنار عدم خنک سازی مناسب از دیگر عوامل تاثیرگذار در بروز عوارض لیزر مو زائد است.

عوارض احتمالی لیزر بدن

عموما عوارضی که بعد از عمل‌های زیبایی پدیدار می‌شوند به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند:

عوارض طبیعی: این عوارض به دلیل ایجاد تغییراتی که در حالت طبیعی بدن رخ می‌دهد، نمایان می‌‌شود و عموما هم موقتی هستند. مانند قرمزی، تورم و درد سطحی.

عوارض احتمالی: عوارض احتمالی از آن دست عوارضی هستند که به دلیل حسایت بیشتر از حد بدن شما رخ می‌دهد. عموما درصد بروز این عوارض زیاد نیست ولی احتمال بروز این عوارض وجود دارد.

عوارض نادر یا بهتر است بگوییم عوارض خطای پزشکی: این عوارض به دلیل بروز برخی موارد مانند خطاهای پزشکی رخ می‌دهد که از رایج‌ترین این موارد می‌توانید به اسکولار و یا تغییر رنگ پوست اشاره کنیم.

تورم و قرمزی بعد از لیزر

با توجه به تاثیر پرتوهای نور بر پیاز و فولیکول‌های مو در کنار ملانین که وظیفه رشد مو را برعهده دارند، این موضوع همان‌طور که در بالا اشاره کردیم از عوارض طبیعی است که واکنش سطحی پوست را به همراه دارد. با توجه به نمونه‌های مشابه و تجربه افرادی که لیزر موهای بدن را در کلینیک نیل تجربه کردند، ذوق ذوق شدن، قرمزی و تورم از جمله عوارض طبیعی و موقتی لیزر مو بدن است که با استفاده از کمپرسور آب سرد و یا داروهایی که پزشک برای شما تجویز می‌کند، محو می‌شوند.

پوسته شدن محل لیزر

از دیگر عوارض لیزر موهای زائد بدن که می‌توانیم به آن اشاره کنیم، پوسته شدن پوست است، در حالت کلی نمایان شدن عوارض لیزر موهای زائد بدن به این شکل خیلی محتمل نیست، ولی در برخی موارد ممکن است که به دلیل حساسیت بیش از حد پوست با این مشکل مواجه شوید. اما جای نگرانی نیست! حتی اگر پوسته شدن پوست منجر به ایجاد زخم‌های سطحی هم شود، خطر بزرگی شما را تهدید نمی‌کند؛ زیرا این گونه یا کرم‌های مرطوب کننده برطرف می‌شوند.

تغییر رنگ پوست

یکی دیگر از معایب لیزر بدن، البته اگر در انتخاب دکتر حاذق دقت کافی را نداشته باشید، بروز چنین عوارض است، البته که اگر این مورد را به طور کامل به حساب پزشک بنویسیم کمی کم لطفی در حق این قشر زحمت‌کش جامعه است، زیرا بخشی از این عوارض مرتبط با پوست جنس شماست و بخش دیگر برعهده پزشک است. اما در کل نکته‌ای که در این مقاله بارها به آن اشاره کردیم و اشاره خواهیم کرد، اهمیت انتخاب پزشک است.

روشن شدن پوست

به این پدیده هایپوپیگمنتیشن یا کاهش رنگ‌دانه‌های پوست می‌گویند که از جمله عوارض نادر و نامعلوم از جهت علت بروز لیزر موهای بدن است. پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از بروز همچین عوارضی 6 ماه قبل یا بعد لیزر از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنید.

 

عوارض لیزر موهای زائد

 

تیره تر شدن رنگ پوست

هایپرپیگمنتیشن یا افزایش میزان رنگ‌دانه یکی دیگر از عوارضی است که احتمال بروز آن وجود دارد، اما به نوعی موقتی و طبیعی است و دلیل آن زخم‌های سطحی و خفیفی است که بعد از لیزر به جا می‌ماند. دوای درد همچین عوارضی هم مانند موارد بالا مصرف کرم‌های مرطوب کننده است.

احتمال آسیب به چشم

البته که این شکل از عوارض کاملا قابل پیشگیری هستند و در صورت استفاده از عینک مخصوص چنین عوارضی شما را تهدید نمی‌کند.

عوارض نادر بر مبنای خطای پزشک

نکته‌ای که باید در این خصوص به آن توجه ویژه داشته باشید، بروز عوارض نادر برمبنا خطا حین درمان است. مانند سوختگی، تاول و اسکار که از جمله عوارض نادر ولی با ماندگاری بالا هستند که مدتی شما را درگیر خود می‌کند.

عوارض لیزر بیکینی

  • قرمزی و التهاب پوست
  • خارش
  •  التهاب و تورم فولیکول موها
  • سوختگی ملایم

این عوارض به صورت صد درصدی رخ می‌دهند و بعد از گذشت 24 الی 48 ساعت برطرف می‌شوند. این عوارض به دلیل واکنش طبیعی بدن رخ می‌دهد و به تخصص پزشک یا ناایمن بودن روش هیچ ارتباطی ندارند. همان‌طور راهکاری برای جلوگیری از بروز این عوارض وجود ندارد و برای کاهش این عوارض باید به مراقبت‌های قبل، بعد و میان جلسات توجه ویژه‌ای داشته باشید.

چند نکته مهم برای رسیدن به نتیجه بهتر برای لیزر بیکینی

  • حدود۱ تا ۲ روز قبل از لیزر  بیکینی ناحیه  مورد نظر را با احتیاط شیو کنید.
  • یک ماه قبل از لیزر (البته میزان دقیق آن را پزشک مشخص می‌کند)، از انجام اپیلاسیون، استفاده از موم و وکس و هر روشی که باعث کنده شدن مو از ریشه شود خودداری کنید، زیرا لیزر باید ریشه را تحت تاثیر خود قرار دهد.
  • هر نوع محصول مراقبتی مانند لوسیون‌، پودر، عطر، دئودورانت و… از محل تحت درمان پاک کنید.

در حالت کلی لیزر و به طور جزئی‌تر لیزر بیکینی اگر به یک پزشک متخصص و تیم حرفه‌ای اعتماد کنید، عوارض آن‌چنانی را برای شما به همراه نخواهد داشت، فقط ممکن است در حدود 48 ساعت احساس تورم و قرمزی شما را کمی اذیت کند که این موضوع با داروهایی که احتمالا پزشک برای شما تجویز می‌کند، درمان می‌شود. نکته‌ای که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، شناخت موارد تاثیرگذار قبل یا بعد از لیزر است که می‌تواند از دغدغه ذهنی شما بکاهد، دو مقاله‌ای که توصیه می‌کنیم پس از این مقاله حتما مطالعه کنید، انواع پوست مناسب لیزر و سن مناسب لیزر است که اطلاعات شما را در این زمینه کامل می‌کند.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی روی باروری تأثیر می‌گذارد؟

در میان بانوان هنگام بارداری بدن آن‌ها در این دوره تغییرات بسیار زیادی می‌کند. یکی از این تغییرات به هورمون‌ها مربوط می‌شود. در این مدت ممکن است موهای زائد بسیار بیشتر از قبل باشند یا اینکه بخواهند موی بدن خود را بتراشند که این موضوع در زمان بارداری بسیار سخت و دشوار است.

در این مرحله برای رهایی از شر و مشکلات مربوط به این موضوع بسیاری از زنان به فکر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی می‌افتند که به‌عنوان ساده و سریع‌ترین راه شناخته می‌شود. اما بسیاری از افراد این ایده را در نظر دارند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در بانوان سبب بروز مشکلاتی ازجمله سرطان و ناباروری خواهد شد که لازم به ذکر است که بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز لیزر موهای زائد در سراسر دنیا پیشنهاد می‌کنند که زنان در مدت بارداری بهتر است تا به کلینیک برای لیزر و رفع موهای زائد مراجعه نکنند.

 

لیزر و بارداری

 

در حال حاضر تحقیقاتی که بر روی دستگاه لیزر صورت گرفته است نشان می‌دهد که خطری برای انسان نداشته و مشکلاتی را در بدن وی ایجاد نخواند کرد؛ اما شایان به ذکر است هیچ مطالعه‌ای بر روی تأثیر دستگاه لیزر بر روی جنین صورت نگرفته است و ما دقیقاً نمی‌دانیم که انجام لیزر باعث بروز چه مشکلاتی بر روی رشد و تکامل جنین خواهد داشت. پس بهتر است تا پس از تولد کودک برای انجام این کار صبر نمایید.

اما در کل می‌توانیم به شما بگوییم که تحقیقات انجام‌شده نشان از این می‌دهند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در درازمدت هیچ مشکلی در باروری ایجاد نخواهد کرد و بانوان عزیز می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی برای انجام این کار به‌غیراز دوران بارداری اقدام نمایند. در کل دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که می‌توان به الکترولیز و کندلا الکساندرلایت اشاره کرد.

لازم است بدانید این دو دستگاه به علت اینکه اشعه لیزر آن‌ها در پوست نفوذ نمی‌کند و تنها بر روی بخش بالایی پوست اثر خود را می‌گذارد، می‌توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که هیچ‌گونه مشکلی برای شما به وجود نخواهند آورد و شما می‌توانید بدون ترس از ناباروری برای انجام این کار اقدام فرمایید.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لیزر کل بدن با کلینیک نیل در تماس باشید.

تماس با کلینیک نیل

تأثیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان

یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در آقایان با استفاده از دستگاه لیزر صورت می‌گیرد. لیزر موهای زائد در این قسمت از بدن آقایان هم دارای مزایا است و هم معایب که در ادامه توضیحاتی در این خصوص داده شده است.

از فواید لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در آقایان را می‌توان به رسیدن به بالاترین سطح بهداشت اشاره کرد. شما با انجام لیزر که در بنا بر نیاز ممکن است در چندین جلسه برگزار شود، موها از ریشه جداسازی خواهند شد پس بنابراین موهای جدید نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از قبل خواهند بود. پس نتیجه می‌گیریم که لیزر برای افرادی که در ناحیه شرمگاه خود از تراکم موی زائد بالایی برخوردار هستند می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما تأثیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان از جنبه منفی چیزی نیست جز تیره‌تر شدن پوست این ناحیه از بدن.

درصورتی‌که پزشک شما از تجربه بالایی برخوردار نباشد یا از طول موج نادرست در دستگاه لیزر استفاده کند ممکن است این ناحیه از بدن به علت حساس‌تر بودن، آسیب کمی ببیند و به مدت چند روز تیره شود. درصورتی‌که پزشک شما از دانش کافی برخوردار باشد شما شاهد چنین مشکلاتی نخواهید بود.

در خصوص تأثیر لیزر بر ناباروری در آقایان لازم است بدانید که هنگام لیزر این ناحیه از بدن از طول موج‌های بلندتر دستگاه لیزر استفاده می‌شود. همین موضوع سبب شده تا لیزر نتواند به عمق پوست نفوذ کند و تنها لایه رویی پوست را هدف گرفته و موهای زائد را جدا نماید.

نکات علمی لیزر موهای زائد که دید شما را تغییر می‌دهند!

با توجه به هزینه لیزر کل بدن که عموما در چندین جلسه انجام می‌شود یک نکته مهم یا بهتر است بگوییم یک معضل مهم در میان است که زیباجویان در خصوص انتخاب کلینیک و متخصص هزینه اعلامی را به عنوان ملاک اصلی خود می‌شناسند که این موضوع کاملا اشتباه است.

برای رسیدن به نتایج ایده‌آل دو قدم و تصمیم مهم پیش روی شما قرار دارد که این دو در انتخاب کلینیک و متخصص معتبر و رعایت مراقبت‌های بعد از لیزر موهای زائد خلاصه می‌شود و هزینه تمام شده در این میان جایگاهی ندارد.

با این وجود باید بدانید که طبق گفته بسیاری از پزشکان که متخصص پوست و زیبایی هستند، موهای زائد بدن به طور کلی از بین نمی رود و در صورت از بین رفتن برخی از موها که مقاومت بیشتری دارند باری دیگر رشد می کنند.

لیزر موهای زائد از جمله دستاوردهای علم پزشکی می باشد که بایدها و نبایدهای خود را دارد و بسیاری از پزشکان برای انجام دادن آن ممنوعیت ها و محدودیت هایی را بیان کرده اند.

بر این اساس در ادامه نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد را برای شما بیان می کنیم که شما باید برخی از این هشدارها و توصیه ها را جدی بگیرید.

آیا لیزر موهای زائد برای افرادی که مشکلات هورمونی دارند توصیه میشود ؟

بسیاری از افراد بر این باور هستند که می توانند از لیزر برای از بین بردن موهای زائد خود استفاده کنند، اما باید گفت برخی از افراد نمی توانند این عمل زیبایی را انجام دهند، چرا که در مبحث نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد آورده شده است که موهای زائد بدن به دو دلیل در بدن ایجاد می شوند یکی از آن دلایل هورمونی و دیگری غیر هورمونی می باشد.

اگر دلیل اصلی موهای زائد در بدن شما هورمونی باشد شما به هیچ طریقی نمی توانید آنها را از بین ببرید.

اختلالات هورمونی که در برخی از خانمها به وجود می آید موجب می گردد که آنها در قسمت هایی از بدن که به طور طبیعی مو ندارند با موهایی تیره و ضخیم مواجه شوند، این اختلال به تنبلی تخمدان مربوط می باشد.

پس آنها باید طبق نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد عمل کنند، یعنی اول باید هورمون های خود را درمان کنند و سپس به فکر لیزر موهای زائد بدن خود باشند.

این دسته از افراد که مشکل هورمونی دارند شاید این سوال برایشان پیش بیاید که یعنی لیزر موهای زائد برای آنها امکان پذیر نیست؟

در جواب این سوال طبق نکات علمی لیزر موهای زائد باید گفت که چرا آنها می توانند از لیزر استفاده کنند ولی باید همزمان که لیزر درمانی می کنند درمان دارویی هم برای رفع بیماری هورمونی خود انجام دهند.

درمان دارویی برای آنها موجب می گردد که از رشد موهای جدید که می خواهند رشد کنند جلوگیری کند و هم زمان با انجام لیزر موهایی که ایجاد شده اند از بین می روند.

باید بیماران هورمونی دقت داشته باشند که اگر لیزر را بدون درمان دارویی انجام دهند هیچ فایده ای ندارد و باری دیگر موهای آنها رشد می کند.

نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد در افرادی که پر مو هستند

برخی از افراد که پرمو هستند ولی موهای آنها غیر هورمونی می باشد پاسخ بسیار مناسبی به درمان لیزر می دهند. این افرادی که پرمو هستند و موهای آنها هورمونی نمی باشد، اگر موهای تیره ای داشته باشند، پوست آنها روشن تر باشد و موی آنها قطر بیشتری داشته باشد زودتر از شر موهای زائد خود خلاص می شوند و به طور کلی شانس آنها در از بین رفتن موهای زائد بدن از دیگران بیشتر است.

واقعیت و شایعه در مورد لیزر

نکات علمی در مورد لیزر موهای زائد و رنگ پوست

نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد در مورد پوست هر فرد هم بسیار مهم است و باید آن نکات جدی گرفته شود.

زمانی که شما موهای زائد بدن خود را به وسیله لیزر از بین میبرید، امکان سوختگی پوست وجود دارد. این احتمال بیشتر برای افرادی می باشد که پوست های تیره دارند، این افراد باید مراقب باشند و از انجام دادن لیزر خودداری کنند.

پس بدین ترتیب به افرادی که سولاریوم کرده اند، پوست های بسیار تیره دارند و حمام آفتاب گرفته اند توصیه می شود که از لیزر کردن موهای زائد بدن خود به شدت پرهیز کنند و اگر می خواهند این کار را انجام دهند حتما با پزشک خود مشاوره نمایند.

بیشتر متخصصان طبق نکته های علمی در مورد لیزر موهای اضافی، به این نتیجه پی برده اند که لیزر کردن موهای زائد این افراد به وسیله دستگاه های غیر متخصص برای آنها سوختگی شدید به بار می آورد و عوارض این سوختگی ها به قدری زیاد است که لکه هایی را که روی پوست باقی می گذارد شاید تا آخر عمر همراه آنان باشد و بهبود پیدا نکند.

همچنین بر اساس نکات علمی راجع به لیزر موهای اضافی، پزشکان به این نتیجه رسیده اند که افرادی که بیماری هایی مانند لوپوس و پورفیری دارند از لیزر کردن موهای زائد بدن خود باید به شدت پرهیز کنند، چرا که نور لیزر موجب می گردد بیماری آنها شدت بیشتری پیدا کند. این دسته از افراد باید به طور کلی از لیزر درمانی صرف نظر کنند.

افراد دیگری هم که نمی توانند لیزر درمانی کنند شامل بیمارانی می باشد که در قلب خود باتری کار گذاشته اند. این دسته از افراد قبل از اینکه لیزر درمانی کنند باید با پزشک خود مشورت کنند و زمانی که از عوارض آن مطلع شوند از لیزر کردن موهای زائد خود منصرف می شوند.

نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد در مورد خانم های باردار و شیرده

دیر زمانی است که پژوهشگران و پزشکان به دنبال این موضوع هستند که آیا لیزر موهای زائد برای زنان باردار و شیرده ضرر دارد و یا بدون ضرر می باشد ولی هنوز به پاسخی قطعی در این مورد نرسیده اند.

نکات علمی راجع به لیزر موهای زائد و بیماری های واگیر از طریق دستگاه

باید دقت داشته باشید که برای انجام رفع موهای اضافی به مراکز معتبر و پاکیزه ای مراجعه کنید که وسایل و دستگاه های خود را ضد عفونی می کنند.

گزارش هایی در مورد برخی از افراد وجود داشته است که  به پاکیزگی دستگاه های خود اهمیت نمی داده و آن افراد دچار بیماری های واگیردار پوستی مانند زگیل شده اند.

به همین دلیل باید ابتدا بیمار قبل از اینکه موهای بدن خود را لیزر کند بیماری های خود را به پزشک متخصص بگوید تا وی با آگاهی از آن بیماری ها با بیمار برخورد کند و دستگاه های خود را به طور کامل ضدعفونی کند تا افراد دیگر دچار آن بیماری ها نشوند. بنابراین عوارض لیزر زیر بغل و بیکینی در صورتی که از دستگاه مناسب لیزر استفاده شود، شایعه ای بیش نیست.


 

آیا لیزر موهای زائد بیکینی روش بی خطری است؟ لیزر موهای زائد روشی ایمن و موثر است. در این روش اشعه لیزر تنها به سطح پوست برخورد می کند و ریشه موها را از بین می برد و خطری برای فرد ایجاد نمی کند. آیا لیزر موهای زائد می تواند به واژن آسیب وارد کند؟

اگر این روش بدون اینکه تحت نظر یک متخصص باشد انجام گیرد، می تواند خطراتی را موجب شود. ولی ندرتاً گزارشاتی مبنی بر آسیب به واژن گزارش شده است.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی می تواند روی بارداری تاثیر بگذارد؟

خیر. هیچ ارتباطی بین لیزر موهای زائد و باروری وجود ندارد. در طول روند درمانی، لیزر تنها فولیکول های موها را در سطح پوست از بین می برد و به ارگان های تناسلی آسیبی وارد نمی کند.

آیا لیزر موهای زائد دردناک است؟

این روش درد قابل تحملی دارد ولی از آنجائیکه آستانه تحمل درد افراد مختلف متفاوت است، در برخی موارد می توان از بی حسی موضعی روی ناحیه تحت درمان استفاده کرد.

آیا لیزر موهای زائد بیکینی باعث سرطان می شود؟

خیر به هیچ وجه. اشعه های ناشی از دستگاه لیزر موهای زائد تنها به سطح پوست تا عمق مشخصی که به ریشه موها برسد، برخورد می کنند. به همین دلیل هیچ خطری برای سرطان ایجاد نمی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed