لیزر موهای زائد روی تاتو

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. لیزر موهای زائد روی تاتو
عمل زیبایی لیزر موهای زائد روی تاتو

امروزه ممکن است بسیاری از افراد برای خلاص شدن از شر موهای زائد خود از عمل زیبایی لیزر موهای زائد استفاده نمایند، مزایای بی شماری که عمل زیبایی لیزر موهای زائد در اختیار بیماران و متقاضیان آن قرار داده است باعث شده تا این روش به یکی از ایمن ترین راه های نوین حذف موهای زائد تبدیل شود.

عمل زیبایی لیزر موهای زائد روی تاتو

 

اما در بین کسانی که نسبت به انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد اقدام خواهند کرد همواره افرادی وجود دارند که بر روی بدن خود و دقیقا نقاطی که قصد انجام laser hair removal بر روی آن دارند را تاتو کرده اند. تاتو یا خالکوبی مانند یک نقاشی است که به روش های مختلفی با جوهر خاصی در پوست نقش خواهد بست. سوالی که در چنین مرحله ای مطرح می شود این است که آیا می تواند عمل زیبایی لیزر موهای زائد را بر روی ناحیه ای که خالکوبی شده است انجام داد ؟

آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد ؟

همان طور که گفته شد این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که هنگام عمل زیبایی لیزر موهای زائد برای افرادی که دارای خالکوبی هستند رخ خواهد داد، در واقع به صورت کوتاه باید گفت که پاسخ این سوال منفی است اما برای اطمینان از روند حذف موهای زائد در محل تاتو بهتر است با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

 

آیا می توان روی تاتو لیزر موهای زائد انجام داد ؟

 

اگر شما قصد دارید تا دقیقا بر روی ناحیه ای که خالکوبی کرده اید از laser hair removal استفاده نمایید پزشک شما به اجبار باید روند درمانی عمل زیبایی لیزر موهای زائد را بر روی نواحی اطراف خالکوبی شما انجام دهد و مستقیما این کار بر روی خالکوبی و تاتو امکان پذیر نخواهد بود. مشکلی که در مورد عمل زیبایی لیزر موهای زائد و خالکوبی وجود دارد اشتراکات بین رنگدانه می باشد، laser hair removal با تابش اشعه های لیزر بر روی رنگدانه های مو تاثیر خواهد گذاشت و به همین دلیل است که پیشنهاد می شود عمل زیبایی لیزر موهای زائد افرادی با پوستی تیره تر با دقت بیشتری انجام شود.

با تاباندن اشعه لیزر به ناحیه خالکوبی، رنگدانه های پوست و تاتو این اشعه ها را جذب خواهد کرد، ترکیب رنگدانه و اشعه لیزر قطعا باب میل شما و پزشک متخصص زیبایی نخواهد بود. پوست و ناحیه ای که در آن خالکوبی انجام شده است می تواند نسبت به این اتفاق واکنش نشان داده و درد زیادی حاصل گردد، درد ناشی از واکنش لیزر و رنگدانه های تاتو مانند سوزش پوست در اثر سوختگی و خراشیدگی است.

آیا لیزر موهای زائد می تواند باعث از بین رفتن تاتو شود ؟

کسانی که نسبت به انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد اقدام می کنند بیشترین تاثیر آن را در از بین بردن و ریزش موهای زائد می دانند اما برخی از لیزر هایی که برای laser hair removal مورد استفاده قرار می گیرد می تواند به جهت حذف و از بین بردن تاتو و خالکوبی نیز استفاده شود. با این حال باید دقت کنید که هیچ گاه این دو لیزر را با هم اشتباه نگیرید و هر کدام باید در زمان مشخص خود استفاده شود، در نتیجه زمانی که می خواهید نسبت به انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد اقدام نمایید و از لیزر اشتباهی استفاده شود ممکن است باعث از بین رفتن شکل تاتو و خالکوبی شما شود.

در صورتی که شما در ناحیه مورد نظر برای laser hair removal دارای خالکوبی هستید بهترین حالت این است که قبل از انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد خالکوبی مورد نظر را با لیزر های مخصوصی از بین ببرید و در صورتی که قصد چنین کاری را ندارید بهتر است به گزینه عمل زیبایی لیزر موهای زائد بر روی نواحی اطراف خالکوبی فکر کنید زیرا ناحیه دارای تاتو نیازمند روشی متفاوت برای حذف موهای زائد است.

چطور لیزر موهای زائد بر روی تتو تاثیر گذار خواهد بود ؟

با توجه به تمامی نکات گفته شده صرف نظر از نوع و تکنولوژی لیزر استفاده شده برای عمل زیبایی لیزر موهای زائد در حالت کلی باید از انجام laser hair removal بر روی خالکوبی و تاتو خود داری شود. کسانی که فکر می کنند عمل زیبایی لیزر موهای زائد مشابه حذف و پاک کردن تاتو با لیزر است کاملا در اشتباه هستند زیرا این دو نوع لیزر با هم تفاوت دارند و هر کدام برای کار خاصی تولید و استفاده خواهد شد و حتی روشی که برای حذف هدف مورد نظر خود استفاده خواهند کرد نیز متفاوت است اما این موضوع باعث نخواهد شد تا عمل زیبایی لیزر موهای زائد بر روی تاتو تاثیری نداشته باشد.

 

چطور لیزر موهای زائد بر روی تتو تاثیر گذار خواهد بود ؟

 

فردی که نسبت به انجام laser hair removal اقدام می کند باید بداند که انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد ارزش آسیب رساندن به پوست و پذیرش خطر های ناشی از آن را نخواهد داشت، شما باید اطمینان حاصل کنید که روند درمانی شما در چهارچوبی امن و مطمئن انجام خواهد شد و از هر گونه عوارض جانبی و خطری پرهیز خواهید کرد.

همان گونه که می دانید عمل زیبایی لیزر موهای زائد بر روی رنگدانه های مو تاثیر خواهد گذاشت و دقیقا نقطه مشترک بین مو و خالکوبی نیز همین رنگدانه هاست. رنگدانه ها می توانند اشعه لیزر را به خود جذب نمایند و همین جذب اشعه لیزر توسط رنگدانه های سطح پوست به واسطه خالکوبی می تواند باعث ایجاد گرما و در نهایت آسیب شدیدی به بافت پوست گردد که بهتر است از آن جلوگیری به عمل آید، زیرا تنها با یک انتخاب درست کل این مشکلات برطرف خواهد شد.

آیا بعد از لیزر موهای زائد می توان تتو انجام داد ؟

یکی از دیگر سوالاتی که معمولا برای افراد دارای تاتو و مشتاق به عمل زیبایی لیزر موهای زائد پیش خواهد آمد این است که آیا در صورت پاک کردن تاتو قبل از لیزر موهای زائد یا انجام نداند تاتو بر روی ناحیه مورد نظر، امکان خالکوبی بر روی ناحیه ای که تحت درمان با laser hair removal قرار گرفته وجود دارد یا خیر ؟

به طور ساده سوال مطرح شده این است که آیا پس از انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد در ناحیه ای می توان دقیقا در همان قسمت خالکوبی کرد؟  در پاسخ به این سوال اولین موردی که وجود دارد این است که باید بدانید روند درمانی عمل زیبایی لیزر موهای زائد چندین جلسه طول خواهد کشید و برای انجام هر تغییراتی چه در صورت تایید و یا چه عدم تایید باید تا پایان دوره درمانی خود صبر کنید، زیرا تا آخرین جلسه laser hair removal انجام خواهد شد و اشعه های لیزر بر روی پوست شما تابانده خواهد شد.

حال برای اینکه نتایجی بدون دغدغه و نگرانی را تجربه کنید برای داشتن یک خالکوبی مناسب باید از آخرین جلسه عمل زیبایی لیزر موهای زائد دو هفته صبر کرده و سپس اقدام به تاتو کنید. دقت داشته باشید پس از اینکه در ناحیه مورد نظر خالکوبی انجام دادید مجددا در صورت انجام عمل زیبایی لیزر موهای زائد، احتمال بروز عوارض و خطراتی وجود خواهد داشت که بهتر است برای جلوگیری از آن با پزشک متخصص خود مشورت کنید.

در چنین شرایطی laser hair removal به تاخیر انداخته خواهد شد یا به صورت کلی بر روی پوست ناحیه مورد نظر خالکوبی انجام نمی شود، علاوه بر این دو راه روش های دیگری نیز وجود دارد که انتخاب آن تمام بر عهده بیمار بوده و بهتر است تحت نظر پزشک این تصمیم گیری انجام شود. لیزر موهای زائد در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل توسط دستگاه های فوق پیشرفته انجام میشود. برای اطلاع از جزئیات این عمل و هزینه های آن با مشاوران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed