لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث نازایی می شود؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث نازایی می شود؟
لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی باعث نازایی می شود؟

با پیشرفت علم و توسعه فناوری، روش‌های بسیار نوین و پیشرفته‌ای به‌منظور از بین بردن موهای زائد چه در آقایان و چه در بانوان وجود دارد. یکی از این روش‌ها که در کشور ما بسیار موردتوجه قرار گرفته و همچنین در سراسر دنیا از این روش استفاده می‌شود از بین بردن موهای زائد با استفاده از دستگاه لیزر است. برخی عقیده دارند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی سبب ایجاد سرطان و حتی نازایی در بانوان و آقایان خواهد شد که در این مقاله توضیحات جامعی را در این باره به شما عزیزان ارائه خواهیم داد.

آیا لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی روی باروری تأثیری می‌گذارد؟

در میان بانوان هنگام بارداری بدن آن‌ها در این دوره تغییرات بسیار زیادی می‌کند. یکی از این تغییرات به هورمون‌ها مربوط می‌شود. در این مدت ممکن است موهای زائد بسیار بیشتر از قبل باشند یا اینکه بخواهند موی بدن خود را بتراشند که این موضوع در زمان بارداری بسیار سخت و دشوار است.

در این مرحله برای رهایی از شر و مشکلات مربوط به این موضوع بسیاری از زنان به فکر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی می‌افتند که به‌عنوان ساده و سریع‌ترین راه شناخته می‌شود. اما بسیاری از افراد این ایده را در نظر دارند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در بانوان سبب بروز مشکلاتی ازجمله سرطان و ناباروری خواهد شد که لازم به ذکر است که بسیاری از کلینیک‌ها و مراکز لیزر موهای زائد در سراسر دنیا پیشنهاد می‌کنند که زنان در مدت بارداری بهتر است تا به کلینیک برای لیزر و رفع موهای زائد مراجعه نکنند.

در حال حاضر تحقیقاتی که بر روی دستگاه لیزر صورت گرفته است نشان می‌دهد که خطری برای انسان نداشته و مشکلاتی را در بدن وی ایجاد نخواند کرد؛ اما شایان به ذکر است هیچ مطالعه‌ای بر روی تأثیر دستگاه لیزر بر روی جنین صورت نگرفته است و ما دقیقاً نمی‌دانیم که انجام لیزر باعث بروز چه مشکلاتی بر روی رشد و تکامل جنین خواهد داشت. پس بهتر است تا پس از تولد کودک برای انجام این کار صبر نمایید.

اما در کل می‌توانیم به شما بگوییم که تحقیقات انجام‌شده نشان از این می‌دهند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در درازمدت هیچ مشکلی در باروری ایجاد نخواهد کرد و بانوان عزیز می‌توانند بدون دغدغه و نگرانی برای انجام این کار به‌غیراز دوران بارداری اقدام نمایند. در کل دستگاه‌های مختلفی برای لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی وجود دارد که می‌توان به الکترولیز و کندلا الکساندرلایت اشاره کرد.

لازم است بدانید این دو دستگاه به علت اینکه اشعه لیزر آن‌ها در پوست نفوذ نمی‌کند و تنها بر روی بخش بالایی پوست اثر خود را می‌گذارد، می‌توانیم این اطمینان را به شما بدهیم که هیچ‌گونه مشکلی برای شما به وجود نخواهند آورد و شما می‌توانید بدون ترس از ناباروری برای انجام این کار اقدام فرمایید.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت لیزر کل بدن با کلینیک نیل در تماس باشید. در ادامه مراحل رشد مو را مشاهده می کنید که در لیزر، اشعه از طریق نور به ریشه مو می رسد و آن را از بین می برد:

مراحل رشد مو

تأثیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان

یکی از محبوب‌ترین و راحت‌ترین روش از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در آقایان با استفاده از دستگاه لیزر صورت می‌گیرد. لیزر موهای زائد در این قسمت از بدن آقایان هم دارای مزایا است و هم معایب که در ادامه توضیحاتی در این خصوص داده شده است.

از فواید لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در آقایان را می‌توان به رسیدن به بالاترین سطح بهداشت اشاره کرد. شما با انجام لیزر که در بنا بر نیاز ممکن است در چندین جلسه برگزار شود، موها از ریشه جداسازی خواهند شد پس بنابراین موهای جدید نازک‌تر و کم‌پشت‌تر از قبل خواهند بود. پس نتیجه می‌گیریم که لیزر برای افرادی که در ناحیه شرمگاه خود از تراکم موی زائد بالایی برخوردار هستند می‌تواند بسیار مناسب باشد. اما تأثیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی در مردان از جنبه منفی چیزی نیست جز تیره‌تر شدن پوست این ناحیه از بدن.

درصورتی‌که پزشک شما از تجربه بالایی برخوردار نباشد یا از طول موج نادرست در دستگاه لیزر استفاده کند ممکن است این ناحیه از بدن به علت حساس‌تر بودن، آسیب کمی ببیند و به مدت چند روز تیره شود. درصورتی‌که پزشک شما از دانش کافی برخوردار باشد شما شاهد چنین مشکلاتی نخواهید بود.

در خصوص تأثیر لیزر بر ناباروری در آقایان لازم است بدانید که هنگام لیزر این ناحیه از بدن از طول موج‌های بلندتر دستگاه لیزر استفاده می‌شود. همین موضوع سبب شده تا لیزر نتواند به عمق پوست نفوذ کند و تنها لایه رویی پوست را هدف گرفته و موهای زائد را جدا نماید.

بیشتر بخوانید: انواع پوست مناسب برای لیزر موهای زائد

تأثیر لیزر موهای زائد بیکینی در زنان

بانوان همیشه به دنبال زیبایی هستند و راه‌هایی را انتخاب می‌کنند که به نهایت آراستگی برسند. همان گونه که میدانید ناحیه بیکینی در بانوان از موهای زائد پوشیده شده است و وجود آن‌ها می‌تواند مشکلاتی در بهداشت فرد ایجاد نماید. در ادامه به تأثیر لیزر ناحیه تناسلی در زنان خواهیم پرداخت.

بسیاری از زنان گمان می‌کنند که تأثیر لیزر بیکینی بر تخمدان‌ها و بارداری آن‌ها بسیار زیاد است؛ اما ما این اطمینان را به شما می‌دهیم که اگر این کار به‌صورت اصولی و تحت نظر پزشک مجرب صورت گیرد در آینده هیچ مشکلی برای شما به وجود نخواهد آمد؛ زیرا همان گونه که گفته شد اشعه لیزر نمی‌تواند به اعماق پوست نفوذ کند و سبب ایجاد آسیب شود.

در کل تنها مشکلی که ممکن است هنگام لیزر بیکینی در دختران و بانوان رخ دهد، این است که در صورت داشتن پوست حساس احتمال دارد پس از انجام لیزر در روز اول دچار سوزش و قرمزی شوند که این موضوع در روزهای آتی حل خواهد شد و اثری از آن نخواهد ماند.

لیزر و نازایی

عوارض احتمالی لیزر ناحیه تناسلی چیست؟

ما به شما این اطمینان را خواهیم داد که در صورتی لیزر موهای ناحیه تناسلی در بانوان و آقایان توسط یک پزشک مجرب صورت گیرد، شاهد بروز هیچ‌گونه مشکلی نخواهید شد، بلکه آراستگی و زیبایی هرچه بیشتر را تجربه کرده و پوستی شفاف و نرم خواهید داشت. همان گونه که گفته شد تنها عوارض احتمالی به قرمزی و التهاب ختم خواهد شد که در صورت مراقبت، این مشکل نیز رفع می‌شود.

لیزر موهای تناسلی در چه افرادی توصیه نمی‌شود؟

همان گونه که گفته شد لیزر موهای زائد هیچ عوارض جانبی را به همراه ندارد و شما می‌توانید با خیال راحت نسبت به انجام این کار اقدام نمایید؛ اما در این میان افرادی هستند که نباید برای رفع موهای زائد از لیزر استفاده نمایند.

  1. بانوان باردار اولین مورد از آن دسته هستند که لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی، برای آنان پیشنهاد نمی‌شود؛ زیرا هنوز ثابت نشده است که بر روی جنین تأثیر منفی خواهد گذاشت یا خیر.
  2. دومین گروه افرادی هستند که از بیماری‌های پوستی رنج می‌برند، لیزر موهای زائد می‌تواند مشکلاتی را برای این افراد به همراه داشته باشد.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کلینیک زیبایی پوست و موی نیل برای شما عزیزان محیا شده است به تأثیر لیزر موهای زائد ناحیه تناسلی پرداختیم و فهمیدیم که آن‌قدرها هم که در میان مردم باب شده است انجام لیزر عوارض جدی را به همراه ندارد، به‌جز ایجاد قرمزی و حساسیت در برخی از افراد.

در کل شما برای اینکه بخواهید برای انجام این کار اقدام نمایید لازم است تا در کلینیک تخصصی و تخت نظر پزشک مجرب انجام شود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید. کلینیک نیل به‌عنوان یکی از برترین مراکز لیزر موهای زائد شناخته می‌شود و شما می‌توانید برای دریافت وقت جهت رفع موهای زائد و رفع تیرگی واژن با لیزر با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed