مدت ماندگاری انواع ژل لب چقدر است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. مدت ماندگاری انواع ژل لب چقدر است؟

برای به‌دست آوردن جذابیت بیشتر،‌ راه‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد، از جراحی تا لیزر گرفته و روش هایی برای جوانسازی که به واسطه تزریق هستند. شاید در روش اول و دوم نتیجه حاصله با گذشت زمان تغییر نکند، ولی در مورد جوان‌سازی به واسطه تزریق موضوع کمی متفاوت است؛ برای مثال، تزریق ژل به لب، با توجه به طبیعی بودن مواد ژل و جذب آن در اثر متابولیسم بدن، تاثیری موقتی دارد. به همین دلیل، موضوع ماندگاری ژل لب یکی از سوالات پرتکرار است که امروز تصمیم گرفتیم با مشورت پزشکان نیل کلینیک این موضوع را بررسی کنیم.

موارد بسیاری می‌تواند در ماندگاری تزریق ژل به لب تاثیرگذار باشد، برای مثال مراقبت تزریق ژل به لب بعد از عمل در روز‌های ابتدایی اگر به درستی انجام نشود می‌تواند از عواملی مهم در کاهش مدت ماندگاری ژل لب باشد. از دیگر مواردی که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، عدم مراجعه به یک مرکز معتبر و استفاده از مواد و ژل‌های نامرغوب است که این موضوع در کنار عدم تخصص کافی می‌تواند علاوه‌بر سرمایه شما، زیبایی را از چهره شما بگیرد تا به فکر تخلیه ژل لب در خانه یا مراکز زیبایی باشید. البته موارد دیگری همچون غلظت ژل و متابولیزه شدن از عوامل دیگر در کاهش یا افزایش ماندگاری ژل لب است.

ژل‌ها با توجه به تکنولوژی به کار رفته، ساختار و مواد اولیه آن‌ها از 3 الی 18 ماه ماندگاری دارند، که این میزان تفاوت در هزینه آن‌ها تاثیرگذار است. در کل ژل‌هایی که به تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) می‌رسند، مدت ماندگاری آن‌ها مشخص است. البته که این میزان مشخص شده کمی بیشتر از حد واقعی است؛ حتی در مواردی که تمامی موارد از جمله مراقبت، تکنیک پزشک و نوع ژل استفاده شده در بهترین شرایط خود باشند، مدت ماندگاری ژل‌های لب، کمی بیشتر از واقعیت بر روی بسته‌بندی درج می‌شوند.

انواع ژل لب

ژل‌ها و انواع آن‌ها که برای تزریق در لب و دیگر اندام بدن مورد استفاده قرار می‌گیرند، از بافت طبیعی بدن هستند، علت این موضوع در ابتدا جلوگیری از هر گونه‌ عوارض جانبی مانند عفونت، عدم توازن و موارد دیگر است. به همین دلیل ژل‌ها در دو دسته کلاژن و هیالورونیک اسید تقسیم بندی می‌شوند.

انواع ژل لب

ژل‌های لب کلاژنی

کلاژن که مطمئنا بارها نام آن‌ را با کرم‌هایی با همین نام یا کرم حلزون شنیده‌اید، یکی از متداول‌ترین ساختار‌های پروتئینی در بدن است. با توجه به این موضوع که اکثر بافت‌های پیوندی از کلاژن ساخته می‌شوند، از نظر تاریخی قدیمی‌ترین ماده رایج برای استفاده از فیلر لب می‌باشند. اما موضوعی که باعث منسوخ شدن استفاده از این فیلر شده‌است، ماندگاری کم و متابولیزه شدن آن در بافت بدن است. البته که کلاژن به نسبت هیالورونیک اسید ارزان‌تر است ولی در برخی از مواقع باعث بروز حساسیت و عفونت می‌شود.

ماندگاری ژل‌ لب کلاژن

همانطور که در بالا اشاره کردیم، کلاژن‌ها به دلیل مدت ماندگاری کوتاه دیگر مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. هم‌چنین این ژل‌ها به واسطه متابولیزه شدن سریع، حدود 3 ماه ماندگاری دارند که این موضوع هم از نظر اقتصادی و هم از نظر راحتی برای افرادی که تزریق ژل انجام داده‌اند، آزار دهنده است. اما موضوع دیگر که باید به آن اشاره کنیم عدم توازن پذیری به واسطه ماساژ است، یعنی در صورت نامتوازن بودن قسمت‌های مختلف لب، نمی‌توان با انجام ماساژ فرم لب را تغییر داد.

ژل‌های لب هیالورونیک اسید

ژل‌هایی که برپایه هیالورونیک اسید هستند، بهترین و جدید‌ترین گزینه ممکن برای تزریق ژل در لب و اندام‌های دیگری که درگیر چروک‌، پیری و … هستند، می‌باشند. هیالورونیک اسید به این دلیل بهترین گزینه ممکن، حتی بهتر از کلاژن برای تزریق است، زیرا یک ماده طبیعی در بدن تمامی موجودات زنده می‌باشد که برخلاف کلاژن ماندگاری طولانی دارد. هیالورونیک اسید با علامت اختصاری HA نمایش داده می‌شود و در بدن هر فرد حدود 15 گرم از آن وجود دارد که در طول روز، یک سوم آن سنتز می‌شود. سرعت متابولیزه شدن یا سنتز در هیالورونیک اسید در مقایسه با کلاژن کندتر است. به این دلیل عملکرد و ماندگاری ژل لب هیالورونیک اسید در برخی از موارد تا 2 سال هم باقی می‌ماند.

هیالورونیک‌ اسید‌ها به واسطه خصوصیات خود پس از تزریق نقش یک شبکه را در زیر بافت پوست ایفا می‌کنند. پس از تزریق این‌گونه ژل‌ها باعث انتقال مواد مغذی به واسطه افزایش جریان خون از رگ‌‌ها به پوست می‌شوند. این ماده هم به واسطه منشاء خود با افزایش متابولیسم، جذب بدن می‌شوند. البته با سرعت کمتر به نسبت کلاژن، اما مورد دیگر که باعث می‌شود تا هیالورونیک اسید به نسبت کلاژن قابلیت بهتری داشته باشد، حالت پذیری و همچنین تخلیه راحت‌تر آن با آنزیم هیالورونیداز است.

چکیده نکات
• ماندگاری ژل لب به موارد مختلفی ارتباط دارد، از مراقبت‌های بعد از تزریق تا انتخاب برند مناسب و مراکز معتبر.
• ژل‌ها به دو گونه کلاژنی و هیالورونیک اسید تقسیم‌بندی می‌شوند.
• ژل‌های کلاژنی با سه ماه ماندگاری در سال‌های اخیر منسوخ شده است.
• هیالورونیک اسیدها پرکاربردترین موارد مصرفی در تزریق ژل هستند که از 3 ماه الی 2 سال ماندگاری دارند.

ماندگاری ژل لب هیالورونیک اسید

ژل‌هایی که بر پایه هیالورونیک اسید هستند نیز در انواع مختلفی که توسط برند‌های مختلف تولید می‌شوند کاربرد دارند. در حالت عمومی مدت ماندگاری ژل لب در هیالورونیک‌ اسید‌ها با توجه به تکنولوژی و خصوصیات سازنده مانند غلظت، سرعت سنتز و اثرگذاری از 6 الی 18 ماه هستند که در این قسمت انواع ژل‌ها و مدت ماندگاری هر کدام را نام می‌بریم. مراقبت های بعد از تزریق ژل لب هم در ماندگاری آن اثر گذار است. 

تزریق ژل لب

ماندگاری دیگر برندهای ژل لب

ماندگاری ژل لب رستیلن

ژل‌های رستیلن توسط شرکت آمریکایی گالدرما تولید می‌شوند، از مهم‌ترین خصوصیات این برند قدرت آبرسانی مثال زدنی است. ژل‌های رستیلن به انواع زیر تقسیم می‌شوند.

  • ماندگاری ژل لب رستیلن L‌: این نوع از ژل که یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزریق ژل به لب و اطراف دهان است. میزان ماندگاری بین 5 الی 9 ماه دارد.
  • ماندگاری ژل ریفاین رستیلن: این ژل که برای از بین بردن چروک اطراف لب و بینی مورد استفاده قرار می‌گیرد حدود 12 ماه ماندگاری دارد.
  • مدت ماندگاری ژل لب دیفاین: این نوع از ژل رستلین هم مانند ریفاین حدود 12 ماه تاثیرگذاری دارد، اما نکته مهم در این خصوص تاثیرگذاری اثربخش‌تر آن است، به گونه‌ای که علاوه‌بر لب در بهبود در تزریق ژل به خط لبخند هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • مدت ماندگاری ژل لب سیلک: میزان ماندگاری این ژل حدود 6 ماه بوده و قابلیت ترمیم نیز دارد. این ژل برای رفع خطوط ظریف اطراف دهان و برجسته کردن لب‌ها مفید است.
  • مدت ماندگاری ژل رستیلن لیفت: این ژل در از بین بردن چین‌وچروک‌های اطراف دهان کاربرد دارد، البته که در حجم‌دهی گونه هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

چکیده

رستیلن یک برند معتبر سوئیسی است که ژل‌های این برند با توجه به خصوصیاتی که دارند از 5 الی 12 ماه ماندگاری دارند.

ماندگاری ژل لب ژوویدرم

ژل تزریق ژوویدرم هم مانند دیگر موارد بر پایه هیالورونیک اسید است، ژوویدرم ساخت لابراتوار آلرگان آمریکا است و به واسطه آبرسانی و وجود آنتی اکسیدان در جوان سازی پوست و حجیم شدن لب تاثیر چشم‌گیری دارد. یکی از مواردی که در ژل ژوویدرم مشاهده می‌شود، قابلیت ترمیم و افزایش ماندگاری است.

  • ماندگاری ژل لب ولبلا ژوویدرم: این نوع از ژل ژوویدرم که در رفع چین‌وچوک زیر چشم و حجم دهی به لب تاثیر دارد، یکی از بهترین گزینه‌ها برای تزریق به لب است. ماندگاری این نوع از ژل ژوویدرم کمی بیشتر از یک سال است.

  • ماندگاری ژل ژوویدرم ultra xc: این ژل به واسطه خصوصیات خود استفاده عمومی‌تر به نسبت دیگر مدل‌های ژوویدرم دارد، ماندگاری ژل ultra xc ژوویدرم 12 ماه است.
  • ماندگاری ژل لب ultra+xc ژوویدرم: همانطور که از اسم این ژل پیداست، استفاده آن برای افرادی با سن بالا که چروک‌های عمیق‌تر دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. ماندگاری این نوع از ژل ژوویدرم کمی بیشتر از یک سال است.
  • ماندگاری ژل ژوویدرم ولوما: ولوما که در از بین بردن چین‌وچروک‌های صورت و اطراف دهان موثر است، در میان تمامی فیلر‌ها بیشترین ماندگاری را داشته و تا دو سال ماندگاری خواهد داشت.
  • ماندگاری ژل ژوویدرم ولور: یکی دیگر از گزینه‌های پرطرفدار برای تزریق لب مدل ولور است که به نسبت ولبلا اثربخشی بهتری دارد، به همین دلیل مدت ماندگاری این نوع از ژل تا 18 ماه به طول می‌انجامد.

ماندگاری ژل لب آلاینا

آلاینا یک شرکت دارویی آلمانی است. همه ژل های اسید هیالورونیک آلاینا از اسید هیالورونیک خالص ساخته شده اند که از طریق تخمیر زیستی حاصل می‌شوند طبق تاییدیه CE و GMP تمام ژل های اسید هیالورونیک آلاینا با بالاترین الزامات استاندارد آلمان و بین‌المللی مطابقت دارند و استریل بودن و عدم وجود پروتئین و اندوتوکسین ها از مزیت‌های این برند است.

  • ماندگاری ژل لب آلاینا Soft Gel14: این نوع از ژل که ضعیف‌ترین مدل آلانیا را تشکیل می‌دهد در افزایش حجم لب تاثیر دارد و باعث محو شدن خطوط لب می‌شود. ماندگاری ژل لب آلانیا SG14 در بهترین شرایط حدود 6 ماه است.
  • ماندگاری ژل لب آلاینا Soft Gel16: این نوع از ژل آلاینا در رفع چین‌وچروک‌های ریز، خطوط خنده و خط لب کاربرد دارند. مدت ماندگاری این ژل بین 6 الی 9 ماه است.
  • ماندگاری ژل لب آلاینا Soft Gel20: این ژل خاصیت عمومی‌تر به نسبت دو مدل قبلی دارد و با توجه به غلظت آن می‌تواند در لب هم تزریق شود. ماندگاری حدودی این ژل 12 ماه است.
  • ماندگاری ژل لب آلاینا Soft Gel24: این نوع از ژل آلانیا به واسطه غلظت بالا برای رفع کردن چروک‌های عمیق است. ماندگاری این ژل حدودا 18 ماه است.

ماندگاری ژل لب

ماندگاری ژل لب استایلج

ژل استایلج یک فیلر هیالورونیک اسید موقت بسیار پیشرفته با انواعی از آنتی اکسیدان‌ها است، استایلیج ساخت فرانسه است و مانند دیگر موارد نام برده مورد تایید وزارت بهداشت است.

  • ماندگاری ژل استالیج HYDRO: این نوع از ژل استالیج در جوان‌سازی نواحی همچون صورت، گردن و دست موثر است و ماندگار آن از 3 الی 6 ماه است.
  • ماندگاری ژل استالیج HYDROMAX: این مدل از ژل استالیج در جوان سازی پوست تاثیر دارد و تا 6 ماه ماندگاری دارد.
  • ماندگاری ژل استالیج S: این مدل هم برای تزریق در خط لبخند، اطراف دهان و لب استفاده می‌شود که ماندگاری آن بین 6 الی 9 ماه است.
  • ماندگاری ژل استالیج M: این مدل از مدل S قدرتمندتر است و برای رفع چروک‌های عمیق‌تر کاربرد دارد.
  • ماندگاری ژل لب استالیج: تزریق در قسمت سطحی تا میانی پوست برای افزایش حجم لب، برجسته سازی آن و تصحیح کانتور لب، اصلاح اندازه نامتناسب لب فوقانی یا تحتانی، کاهش خطوط اطراف و بالای لب فوقانی انجام می‌شود. ماندگاری این ژل بین 6 الی 9 ماه است.

ماندگاری ژل لب رووفیل

رووفیل از دیگر برند‌های معتبر تولید‌کننده ژل است که ساخت کشور کره جنوبی می‌باشد. رووفیل به واسطه وجود آنتی اکسیدان می‌تواند در جوان سازی پوست موثر باشد.

  • ماندگاری تزریق ژل رووفیل ultra: این مدل از ژل رووفیل برای برطرف کردن چروک‌های عمیق کاربرد دارد و باعث جوان‌سازی پوست می‌شود. این مدل ژل در محل‌هایی همچون اطراف چشم و قسمت‌هایی از پوست که درگیر چروک عمیق هستند کاربرد دارد.
  • ماندگاری ژل لب رووفیل Plus: رووفیل پلاس برای کاهش چین و چروک ریز، افزایش حجم لب، برجسته سازی گونه‌ها و پیشانی به کار می‌رود. ماندگاری ژل رووفیل مدل پلاس بین 6 الی 9 ماه است.

ماندگاری ژل لب ریوانس

ریوانس یک شرکت معتبر کانادایی است که نامی شناخته شده در حوزه تولید ژل لب است. مدل ultra بری تزریق لب استفاده می‌شود که با غلظت مناسب حجم قابل قبولی به لب می‌دهد. مدت ماندگاری ژل لب ریوانس حدود 12 ماه است.

راه های افزایش ماندگاری ژل لب

  • استفاده از کرم‌های آبرسان برای پوست و استفاده از رژ‌های ویتامینه می‌تواند در ماندگاری بیشتر ژل لب موثر باشد
  • به صورت کلی بعد از تزریق پیشنهاد می‌شود تا از کرم‌های ضد آفتاب استفاد کنید.
  • از مصرف مواد قندی خودداری کنید، همچنین مصرف حبوبات را به دلیل وجود روی و زینک افزایش دهید.
  • در فصل زمستان و تابستان با مرطوب کردن لب‌های خود از بروز ترک جلوگیری کنید.

و در آخر

نتیجه
ماندگاری تزریق ژل به لب و دیگر اندام ها در ابتدا به برندی که از آن استفاده می‌کنید بستگی دارد. البته که می‌توانید با تمدید ژل لب مدت ماندگاری آن را افزایش دهید. این مقاله که در نیل کلینیک با مشورت پزشکان متخصص در این حوزه تولید شده است، به توضیح کلی مدت ماندگاری ژل تزریقی پرداختیم. ما در نیل کلینیک با استفاده از برند‌ها و مواردی که در بالا نام بردیم آماده ارائه خدمت به شما هستیم. برای کسب اطلاعات درمورد قیمت تزریق ژل لب با ما در تماس باشید.

کدام یک از فیلرهای لب ماندگاری بیشتری دارند؟

گزینه های محبوب برای فیلر لب ژوویدرم و رستیلن است. این ژل ها حدوداً شش ماه ماندگاری دارند.

ژل های لب دائمی چه مدت زمان ماندگاری دارند؟

بر اساس روش و مدل ژل انتخابی، نتیجه تزریق ژل از سه ماه تا پنج سال یا بیشتر دوام می آورد. فیلرهای لب دائمی با پروتزها اثر طولانی مدت تری در پی دارند. از سوی دیگر فیلرهای بر پایه کلاژن می توانند حداکثر چهار ماه دوام داشته باشند.

ماندگاری ژل رستیلن در لب ها چقدر است؟

ژل رستیلن چندین روز بعد از تزریق نتیجه خود را نشان می دهد و حدوداً 10 ماه ماندگاری دارد.

تزریق فیلرهای لب برای بار دوم، باعث افزایش ماندگاری ژل لب می شود؟

تزریق ژل های لب موقتی برای بار اول ماندگاری کمتری دارند ولی برای بار دوم به بعد ماندگاری به مراتب بیشتر می شود.

گرما باعث جذب شدن ژل تزریقی می شود؟

هر عاملی که باعث ایجاد گرما شود، باعث جذب زودتر ژل می گردد. البته این مورد در روز های اول تزریق ژل بیشتر مشهود است. اما با گذر زمان تاثیر گرما کمتر می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed