بررسی خصوصیات شامپو بعد از کاشت مو

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. بررسی خصوصیات شامپو بعد از کاشت مو
شامپو مناسب کاشت مو


کاشت مو یکی از عمل‌های زیبایی است که می‌تواند تاثیر خارق‌العاده‌ای در جوان‌سازی و جذابیت شما داشته باشد، مو سر تاثیر چشمگیری در ظاهر هر فرد دارد و باعث می‌شود که حداقل چند سال جوان‌تر به نظر برسید، البته در صورتی که برای کاشت مو به یک تیم حرفه‌ای و متخصص همچون نیل کلینیک اعتماد کنید. اما موضوعی که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید، حساسیت‌های قبل و بعد از کاشت مو است، از انتخاب بهترین کلینیک کاشت مو تا انتخاب بهترین شامپو بعد از کاشت مو که امروز در مورد آن صحبت می‌کنیم و دیگر موارد که در بخش دانستنی‌ها به آن اشاره شده است.

مناسب ترین شامپو کاشت مو


زمانی که شما عمل زیبایی کاشت مو انجام می‌دهید، هر چند سخت، ولی باید برای مدتی، برخی از پیشامدهای طبیعی که بعد از عمل نمایان می‌شود را تحمل کنید تا دوران نقاهت شما به پایان برسد. عوارض و پیشامد‌هایی که باید با آن‌ها کنار بیاید به شرح زیر است.

  • مدیریت درد و مقابله با آن که در مقاله بهترین قرص بعد از کاشت مو در مورد آن توضیح داده‌ایم.
  • تورم بعد از کاشت مو که باید با توجه به توصیه‌های پزشک آن را مدیریت کنید.
  • پوست پوست شدن و یا خارش و خونریزی مو از دیگر موارد شایع است.
  • نحوه شستن و مدت زمان فاصله میان هر مرتبه استحمام هم نکته بسیار مهمی است.
  • انتخاب و استفاده از بهترین شامپو بعد از کاشت مو که در این مقاله در مورد آن صحبت می‌کنیم.

الزام استفاده از شامپو مخصوص کاشت مو

انتخاب بهترین شامپو بعد از کاشت مو و هم‌چنین میزان کاربرد آن، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در روند بهبودی بعد از کاشت داشته باشد. به همین دلیل امروز قصد داریم در مورد این موضوع صحبت کنیم که استفاده از کدام‌ شامپو‌ها و با چه خصوصیاتی می‌تواند در بهبودی و تسریع دوران نقاهت شما موثر باشد.

شامپو مناسب کاشت مو


پس‌از کاشت مو‌ جراحات زیادی برروی سر شما پدیدار می‌شود و بدن باید آن‌ها را بهبود ببخشد تا فولیکول‌ها به آرامی شروع به کار کنند؛ انتخاب شامپو نامناسب که جلوتر به آن اشاره می‌کنیم، نه تنها مانع بهبودی می‌شود بلکه منجر‌به عوارض جانبی ناخواسته‌ای خواهد شد، پس انتخاب درست شامپو برای موهای کاشته شده، موضوع بسیار مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.


چکیده نکات
• برای نتیجه دهی بهتر، قدم اول بعد از کاشت مراقبت ویژه است.
• شستشو و از آن مهم‌تر شامپو مخصوص کاشت مو از مهم‌ترین موارد مراقبتی است.
• شامپو مخصوص کاشت مو، تاثیر مستقیمی برروی فولیکول‌ها دارد.


شستشو درست، قدم اول و شامپو کاشت مو، قدم دوم


نحوه شستشو بعد از کاشت مو که در یک مقاله به صورت مجزا آن را بررسی کردیم، یکی از ارکان مراقبت از مو‌های کاشته شده است. توجه ویژه به توصیه‌های پزشک نکته بسیار مهم در تسریع روند بهبود زخم‌ها و جراحات پس از عمل زیبایی است؛ برای بازگشت به شرایط عادی، نکته‌ای که در تجویز تمامی پزشکان به چشم می‌خورد، عدم برخود آب تا 48 پس از عمل زیبایی کاشت مو است. در واقع موضوع فقط این نیست بلکه باید مراقبت شما به حدی باشد که حتی یک قطره آب هم با پوست سر شما تماس نداشته باشد.

بعد از کاشت مو از چه شامپویی استفاده کنیم


بعد از گذشت 48 ساعت از کاشت مو، پوست و مو‌های کاشته شده نیاز دارند تا با آب تماس داشته باشند، اما موضوع بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید این است که موهای تازه کاشته شده شما به اندازه موهای قدیمی‌تر شما قدرتمند نیستند، پس باید در شستشو آن‌ها نهایت دقت را داشته باشید.


موارد مهم در شستشو بعد از کاشت مو

 

  • بعد از گذشت 48 ساعت، تا روز چهارم فقط مجاز به شستشو سر خود با اسپری حاوی سرم شستشو مخصوص هستید.
  • بعد از گذشت 48 ساعت، باید مدام از یک اسپری که حاوی آب جوشیده متعادل یا آب معدنی است، استفاده کنید. توجه داشته باشید که باید تا 2 الی 3 هفته هر یک ساعت یک بار به وسیله آب‌پاش سر خود را مرطوب نگه دارید. مرطوب نگه داشتن سر از تشکیل لخته یا کراست روی سر جلوگیری می‌کند.
  • از روز چهارم با مشورت و اجازه پزشک خود، مجاز به استحمام هستید. گاهی ممکن است که سر شما مستعد خونریزی، حتی پس از گذشت 4 روز باشد که پزشک شما با بررسی این مورد، زمان 4 روزه را به تعداد روز‌های بیشتر افزایش می‌دهد.
  • پس از اخذ مجوز استحمام از سوی پزشک خود، لازم است تا شامپو (که پیشنهاد ما استفاده از فوم است) را با فشار بسیار ملایمی بر روی سرخود بریزید، اما نباید به هیچ وجه بر سطح پوست سر دست بکشید، بلکه باید به همان شکل آب کشی کنید.
  • در مورد آب‌کشی به هیچ وجه نباید از سردوش‌های فشار قوی استفاده کنید، استفاده از سر‌دوش‌های فشار قوی همان تاثیرات منفی را برروی سر شما خواهد گذاشت که دست‌کشیدن یا ماساژ دادن برروی فولیکول‌های سر می‌گذارند.
  • اگر شرایط برای استفاده از دوش‌های فشار ضعیف برای شما فراهم نبود، می‌توانید شامپو یا فوم مخصوص خود را با آب مخلوط کرده و به آرامی برروی سر خود بریزید. سپس با یک اسفنج به آرامی و ملایمت سر خود را بشویید.
  • پس از استحمام اجازه دهید تا موی شما با دمای محیط خشک شود، حوله و سشوار از موثرترین موارد برای آسیب‌رسانی مستقیم به موی شما هستند.

نکته: دوش‌های دستی می‌توانند گزینه مناسب‌تر به نسبت دوش‌های ایستاده باشند. زیرا به وسیله دوش‌های دستی می‌توانید فشار آب را به واسطه افزایش فاصله سر دوش از سر کم‌تر کنید.

چکیده نکات
• تا 48 ساعت نباید حتی یک قطره آب با سر شما برخورد داشته باشد؛ بعد گذشت 48 ساعت می‌توانید با اسپری سر خود را خیس کنید.
• از روز چهارم با مشورت پزشک مجاز به استحمام هستیم.
• از شامپو مخصوص استفاده کنید و برای پخش کردن آن از فوم استفاده کنید.

چرا باید از شامپو مخصوص کاشت مو استفاده کرد؟

استفاده از شامپو برای شما قبل از کاشت مو یک اتفاق روزمره بود و معمولا انتخاب نوع خاصی از شامپو برای شما هیچ اهمیتی نداشت، اما توجه داشته باشید که حتی بعد از گذشت 4 روز ابتدایی و اخذ مجوز استحمام از پزشک خود باید به این موضوع دقت کنید که هنوز مو‌های تازه کاشته شما نیاز به توجه ویژه‌ای دارد. شامپو‌های فراوانی در بازار وجود دارند، از شامپو‌های قدرتمند شیمیایی تا شامپو‌های ارگانیک که در هر دو نوع مواد شیمیایی زیادی یافت می‌شوند، البته مواد شیمیایی در حالت عادی برای مو شما هیچ ضرری ندارند، ولی این موضوع بعد از عمل زیبایی کاشت مو صادق نیست.
حتی شامپو‌های بچه که معمولا برای شستشو مو‌های تازه کاشته شده، توصیه می‌شوند هم نمی‌توانند گزینه مناسبی برای شستشو مو‌های شما باشند. اما اگر بخواهیم کمی با ریسک‌پذیری به این موضوع نگاه کنیم و شامپویی غیر از شامپو‌ بعد از کاشت مو به شما معرفی کنیم، شامپو‌های ویژه نوزادان اندکی به ایده‌آل‌های شامپو مناسب برای کاشت مو نزدیک است.


نکته: اگر با توجه به توضیحات ما در مورد مناسب‌ترین و بهترین شامپو بعد از کاشت مو هنوز قصد استفاده از شامپو بچه را دارید، پیشنهاد می‌کنیم از شامپو‌هایی که رایحه ضعیفی دارند استفاده کنید.

فاکتور‌هایی که باید بعد از کاشت مو به آن توجه ویژه داشته باشید


ظاهر شدن زخم، جراحت و پوسته شدن سر بعد از کاشت مو یک پیشامد طبیعی است، پس نگران نشوید؛ شستشو درست و اصولی مو‌ها بعد از کاشت بر اساس مواردی که تا به اینجا ذکر کردیم می‌تواند در بهبود و برطرف شدن جراحات و پوسته‌ها بسیار موثر باشد. اشتباه فاحشی که معمولا برخی از بزرگواران مرتکب می‌شوند، از بین بردن زخم‌ها یا پوسته‌های نمایان شده برروی سطح پوست سر است، این کار می‌تواند در آسیب رسانی به فولیکول‌های حساس بسیار موثر باشد. استفاده از شامپو می‌تواند در از بین رفتن پوسته‌ها و بهبود زخم‌ها اثرگذارترین ماده ممکن باشد.


چکیده نکات
• شاید انتخاب شامپو قبل از کاشت مو برای شما اهمیتی نداشت ولی با انجام عمل زیبایی شما موظف هستید برای خرید شامپو مناسب کمی تحقیق کنید.
• شامپو بچه که بسیار توصیه می‌شود، گزینه مناسبی برای شستشو موهای شما نیست، اما توجه داشته باشید که عملکرد بهتری به نسبت دیگر شامپو‌ها دارد.
• بروز پوست پوست و التهاب از عوامل طبیعی بعد از کاشت مو است، پس نگران نباشید.


خصوصیات بهترین شامپو پس از کاشت مو

 

  • جلوگیری از عفونت و تورم پوست: یکی از مشکلات احتمالی پس از کاشت مو عفونت و تورم پوست است، توجه داشته باشید که برای جلوگیری از این مورد حتما باید از شامپو‌های مناسب برای کاشت مو استفاده کنید.
  • افزایش جریان خون و تغذیه: یکی از تاثیرات مهمی که لازم است شامپوهای مناسب برای کاشت مو برروی پیاز و پوست سر شما بگذارند، افزایش جریان خون و تغذیه است. افزایش جریان خون تاثیر مستقیمی برروی بهبود جراحات و تغذیه تاثیر مستقیمی بر روند رشد مو‌های تازه کاشته شده دارد.
  • رساندن رطوبت کافی: رطوبت کافی سبب تسریع در روند بهبودی می‌شود. همچنین از شوره‌زدن سر جلوگیری می‌کند که می‌تواند تاثیر منفی برروی بهبود شرایط داشته باشند.
  • بهبود عملکرد فولیکول‌ها:‌ عامل اصلی رشد مو و بازگرداندن به شرایط عادی فولیکول‌ها هستند.
شامپو پس از کاشت مو


خصوصیات ساختاری شامپو پس از کاشت مو

  • فرمولاسیون مناسب و سازگار با مو‌های تازه کاشته شده
  • داشتن قابلیت کاهش سوزش و یا خارش تار‌های مو تازه کاشته شده
  • قابلیت ضدعفونی و کاهش التهاب
  • داشتن حالت آنتی‌اکسیدانی و یا ترکیبات لیپوزیمی برای مو
  • تنظیم چربی کف‌سر و جلوگیری از ایجاد شوره در پوست‌سر
  • میزان PH مناسب شامپو مخصوص کاشت مو


شامپو‌های مخصوص کاشت مو بازار


معمولا پزشکان و متخصصین در حوزه کاشت مو به بیماران خود یک برند خاص را معرفی می‌کنند، اما به دلیل برخی محدودیت‌ها معمولا شامپو‌های خارجی مخصوص کاشت مو به سختی پیدا می‌شوند و بزرگوارانی که اقدام به کاشت مو کرده‌اند به دنبال یک جایگزین مناسب برای شستشو مو‌های خود هستند.
البته دلیل دیگری که کم‌تر در تحقیق در مورد بهترین شامپو بعد از کاشت مو مطرح است، قیمت گزاف این‌گونه از شامپوها است. معمولا شامپوهای مناسب کاشت مو در رنج قیمتی 100 هزار تومان به بالا هستند و به همین دلیل برخی از دوستان که صرف این هزینه برای آن‌ها کمی دشوار است، به دنبال جایگزینی شامپو مخصوص کاشت مو با شامپو بچه هستند که این موضوع مورد تایید ما نیست.


چکیده نکات
• جلوگیری از عفونت تا افزایش میزان تغذیه از وظایف بی‌شمار شامپو بعد از کاشت مو است.
• PH و تنظیم چربی مناسب از خصوصیات یک شامپو مناسب است.
• به دلیل قیمت بالا این شامپو‌ها برخی از بزرگواران معمولا به فکر خرید شامپو بچه برای جایگزینی هستند.


توصیه ما به دوستان و همراهان نیل کلینیک


ما در نیل کلینیک، یکی از تخصصی‌ترین مراکز زیبایی ایران شامپو فوم مخصوص نیل کلینیک را پیشنهاد می‌کنیم. این شامپو با توجه به فرمولاسیون ویژه خود، در تسریع مواردی که در بالا اشاره کردیم می‌تواند بسیار مثمرثمر باشد. البته ما همیشه در کنار همراهان نیل کلینیک هستیم و با ارائه مشاوره و همچنین در اختیار گذاشتن داروها و شامپو مخصوص کاشت مو نیل کلینیک، بی‌همتا بودن خود را در ارائه بهترین نتیجه و خدمات به دوستانی که به نیل کلینیک اعتماد کرده‌اند ثابت می‌کنیم.

بعد از کاشت مو چه شامپویی استفاده کنیم


اما فوم ویژه نیل کلینیک تا چه حد می‌تواند در بهبود روند دوران نقاهت مناسب باشد؟ در روز‌های ابتدایی، فولیکول‌های پیوند شده سست هستند و همچنین زخم و التهاب ناشی از عمل پیوند وجود دارد، لذا باید دقت لازم را در نوع شوینده و نحوه شستشو بکار برد تا به روند ترمیم این بافت‌ها سرعت بخشیده شود، فوم پس از کاشت مو نیل کلینیک حاوی آلفابیزابولول، کافئین، عصاره مالوا، زینک_پی سی ای است که موجب تقویت و افزایش انرژی فولیکول‌های جدید، کمک به ترمیم زخم‌های پس از کاشت مو، پاک کننده ملایم چربی پوست‌سر، و التیام و تسکین دهنده خارش و سوزش پوست‌سر می‌شود.


مدت زمان استفاده از شامپو مخصوص کاشت مو


سوالی که احتمالا برای شما مطرح شده است، مدت زمان مناسب و توصیه شده برای استفاده از شامپو بعد از کاشت مو چقدر است؟ پاسخ این سوال تا حدودی به روند بهبود زخم‌ها بستگی دارد. اما معمولا پیشنهاد ما به مصرف‌کنندگان استفاده تا حداقل 6 ماه بعد از عمل کاشت مو است؛ لازم است در این مدت نه تنها از شامپوهای مناسب برای این کار استفاده کنید، بلکه باید با رعایت اصولی که گفتیم به دنبال بهترین نتیجه حاصله نیز باشید، هر چند که می‌دانیم رعایت این موارد برای شش ماه می‌تواند خسته‌کننده باشد ولی توجه داشته باشید که مهم کسب نتیجه ایده‌آل است، تا هزینه و زمانی که صرفه کرده‌اید به ثمر بنشیند.


نتیجه


پس از بررسی جنبه‌های مختلف در مورد کاشت مو و انتخاب بهترین کلینیک، عمل زیبایی قدم اول است، به این دلیل می‌گوییم قدم اول، زیرا رعایت موارد مراقبتی از جمله شستشو سر با شامپو مناسب کاشت مو که امروز در مورد آن صحبت کردیم جزء قدم‌های بعدی و اصلی در مسیر رسیدن به زیبایی و جذابیت است. برای قیمت کاشت هر تار مو باید به موارد مختلفی دقت شود. توجه داشته باشید که برای کسب نتیجه بهتر در ابتدا باید به توصیه‌های مراقبتی پزشک توجه کنید و در زمان‌های توصیه شده حتما از شامپو بعد از کاشت مو مناسب استفاده کنید تا نتیجه نهایی باب‌میل شما باشد.

سوالات متداول در خصوص شامپو بعد از کاشت مو

بهترین شامپو بعد از کاشت مو چه ویژگی دارد؟

بهترین شامپو برای موهای کاشته شده باید از عفونت و تورم پوست جلوگیری کند، به افزایش جریان خون کمک کند، رطوبت کافی را به پوست برساند و عملکرد فولیکول ها را بهبود ببخشد.

چند روز بعد از کاشت مو می توان شستشو سر را انجام داد؟

بعد گذشت 2 روز یعنی 48 ساعت از کاشت مو، پوست و موهای کاشته شده می بایست با آب تماس پیدا کنند که برای این کار باید از اسپری مخصوص برای خیس کردن سر خود استفاده کنید و بعد از 4 روز با مشورت پزشک می توانید استحمام کنید.

مزیت استفاده از فوم بعد از کاشت مو چیست؟

فوم بعد از کاشت مو که پیشنهاد کلینیک نیل است، حاوی آلفابیزابولول، کافئین، عصاره مالوا، زینک پی سی ای است که به ترمیم زخم‌ها و تسکین خارش و سوزش پوست سر کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed