روش استراحت کردن و خوابیدن بعد از کاشت مو

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. روش استراحت کردن و خوابیدن بعد از کاشت مو
روش استراحت کردن و خوابیدن بعد از کاشت مو

بسیاری از مردم نمی‌دانند که خوابیدن و قرار دادن سر بر روی بالش به‌صورت نادرست، می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به پروسه کاشت مو و بهبودی کامل آن وارد کند. هنگامی‌که برای کاشتن مو از طریق روش‌های مختلف مانند کاشت مو به روش میکروگرافت و کاشت مو به روش bht و سایر روش‌های رایج اقدام می‌کنید، یکی از مسائلی که بسیار حائز اهمیت بوده و باید شیوه و طریق صحیح آن را یاد بگیرید، خوابیدن و استراحت کردن است.

طریقه خوابیدن بعد کاشت مو

در سال‌های اخیر که با پیشرفت علم شیوه‌های نوین پزشکی نیز معرفی‌شده‌اند مشکلات کاشت مو و شیوه مراقبت از آن‌ها به نسبت بسیار آسان‌تر از قبل شده و شما تنها می‌توانید با چند روش ساده از موهای کاشته شده خود تا رسیدن به نتیجه مطلوب مراقبت کنید. به این دلیل که کاشت مو به عمل جراحی دشواری احتیاج ندارند، دلایل کمی برای مراقبت از آن وجود دارد؛ اما هنوز هم لازم است تا تمامی دستورالعمل‌های شرح داده شده توسط پزشک را رعایت فرمایید.

1.خوابیدن در موقعیت صحیح

بسیاری از افراد شیوه صحیح خوابیدن بر روی بالش بعد از کاشت مو را نمی‌دانند. همان‌گونه که میدانید در روزهای اولیه پس از کاشت مو که هنوز زخم‌ها تازه بوده و باز هستند، بهتر است یک بالش بزرگ تهیه کنید. استفاده از بالش بزرگ سبب می‌شود تا بتوانید علاوه بر سر مقداری از گردن و کمر خود را بر روی بالش قرار دهید. این امر موجب می‌شود تا فشار کمتری بر روی فولیکول‌های مو که تازه کاشته شده‌اند واردشده و پروسه درمان به سریع‌ترین حد خود برسد.

نکته دیگری در خصوص استراحت بعد کاشتن مو لازم است تا رعایت کنید، این است که هنگامی بر روی بالش نرم و راحت خوابیده‌اید باید سعی کنید تا از چرخش و غلت خوردن ناگهانی خودداری فرمایید؛ عدم رعایت این امر سبب می‌شود تا موهای تازه کاشته شده کشیده شوند و در برخی از موارد حتی می‌تواند سبب جدایی موها شود.

خوابیدن بعد کاشت مو به روش صحیح سبب می‌شود تا از ایجاد تورم و عفونت جلوگیری شود و در کمترین زمان ممکن بتوانید بهترین نتیجه را دریافت نمایید. شما لازم است شیوه صحیح و نحوه خوابیدن بعد کاشت مو را به مدت حداقل یک هفته رعایت فرمایید تا مشکلی برای موهای کاشته شده به وجود نیاید.

خوابیدن در موقعیت صحیح بعد کاشت مو

2.خوابیدن در محیطی تمیز و بهداشتی

هنگامی‌که کاشت مو بر روی سر شخص انجام شد، لازم است تا به مسئله بهداشت توجه کرد تا عفونت‌های ناشی از رشد باکتری و قارچ ایجاد نشود. به همین منظور لازم است تا از تمیز و بهداشتی بودن روتختی، بالش و لحاف اطمینان حاصل فرمایید. انجام این کار از روز ابتدایی کاشت مو تا روی که زخم‌ها بسته می‌شود لازم و ضروری است.

شما می‌توانید روکش‌های تخت و بالش خود را به‌طور مرتب با استفاده از شوینده‌های ضد حساسیت بشویید تا مطمئن شوید با رعایت این مورد در رابطه با نحوه خوابیدن بعد کاشت مو، بهترین نتیجه را دریافت می‌کنید.

3.قرار دادن حوله نرم بر روی بالش

بااینکه کاشت مو را نمی‌توان به‌عنوان یک جراحی برشمرد، اما منافذی که به‌منظور انجام آن ایجاد شده است در روزهای ابتدایی ترشحاتی از پوست سر ایجاد می‌کنند.

شما عزیزان در رابطه با نحوه خوابیدن بعد کاشت مو می‌توانید با استفاده از یک روش ساده از کثیف شدن بالش خود جلوگیری کنید. در رابطه با این موضوع لازم است تا یک حوله نرم و تمیز را بر روی بالش خود قرار داده و هرروز نسبت به تعویض آن اقدام کنید.

بسیاری از بیماران که عمل کاشت مو را انجام داده‌اند، می‌پرسند که چه وقت می‌توانند به شرایط عادی در رابطه با نحوه خوابیدن بعد کاشت مو بازگردند. باید به شما بگوییم که حداقل ده روز طول می‌کشد تا بیماران بتوانند به شرایط عادی و انجام فعالیت‌های روزمره خود بازگردند.

 این موضوع تمامی چیزهایی از قبیل فعالیت‌های بدنی، موقعیت‌ها و الگوی خواب، شستشوی مو را شامل می‌شود. به‌طور معمول برای یک بیمار عادی، بهبودی پیوند مو و برش‌های پوست سر تقریباً ۷ تا ۱۰ روز طول می‌کشد. پس از آن می‌توانید به‌صورت عادی قبل از کاشت مو بخوابید و فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید.

بیشتر بخوانید: بررسی نکات لازم در کاشت مو برای زنان و کاشت مو به روش fit

اهمیت خوابیدن در حالت مناسب بعد از کاشت مو

بسیاری از بیماران می‌پرسند که چرا خوابیدن بعد کاشت مو در حالت مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است. در خصوص این موضوع لازم است بدانید که بعد از کاشت فولیکول‌های مو ظریف و آسیب‌پذیر هستند و در صورت حرکت ناگهانی سبب جدا شدن آن‌ها از محل کاشته شده خواهد شد.

 از عواملی که این موضوع را به وجود می‌آورند می‌توان به اصطکاک با بالش یا مالش غیرارادی سر هنگام خوابیدن اشاره کرد. عدم رعایت کردن می‌تواند سبب آسیب به پیوندها و بی‌اثر شدن پروسه درمان شود.

اهمیت خوابیدن در حالت مناسب بعد از کاشت مو

تأثیر مدل خوابیدن در نتیجه نهایی کاشت مو

در خصوص این موضوع لازم به ذکر است که در صورتی که کلیه این موارد را رعایت فرمایید، تنها ممکن است ۴-۵ روز ابتدایی در دوره درمان احساس درد و ناراحتی داشته باشید و پس از آن احتمال دارد تا پوست سر شما احساس خارش کند که این موارد کاملاً طبیعی بوده و نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا این علائم نشان‌دهنده روند بهبودی هستند.

درصورتی‌که به‌صورت صحیح پروسه خوابیدن بعد کاشت مو را در ۳ روز اول پشت سر بگذارید، پزشک به شما شامپویی را پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید با استفاده از آن شست و شوی موهای خود را انجام دهید. از دیگر تأثیرات استراحت بعد کاشتن مو به‌طور صحیح، می‌توان به عدم جدا شدن فولیکول‌های مو اشاره کرد. البته لازم به ذکر است پس از ۲ یا ۳ هفته موهای کاشته شده شروع به ریزش می‌کنند؛ اما جای نگرانی وجود ندارد؛ زیرا موهای جدید شما دارند رشد می‌کنند و پیوند ها را بیرون می‌کشانند. موهای شما بعد از گذشت حدود ۸ ماه تا یک سال رشد طبیعی خود را آغاز می‌کنند.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کلینیک تخصصی پوست و موی نیل برای شما عزیزان محیا شده است شما را با طریقه خوابیدن بعد کاشت مو آشنا کردیم. شما با این توضیحات به‌راحتی می‌توانید از موهای کاشته شده خود به‌خوبی محافظت کرده و روند درمان خود را با موفقیت سپری نمایید. دقت داشته باشید که استراحت بعد کاشتن مو به‌طور صحیح امری ضروری است و باید به آن توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed