جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس
جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

با توجه به تجربه همگان درباره انواع عمل های زیبایی و جوانسازی پوست و دغدغه های فراوان درباره چگونگی رفع این این قبیل مشکلات، میدانید که راه های زیادی برای جوانسازی پوست وجود خواهد داشت؛ اما تزریق بوتاکس نیز برای جوانسازی پوست مناسب خواهد بود ؟

جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس

Botox injection یکی از روش های محبوب بین جوامع بوده که بسیاری از مردم با بالا رفتن سن و در صورت مشاهده کمی چین و چروک بر صورت انجام خواهند داد.

آیا تزریق بوتاکس باعث جوانسازی پوست خواهد شد ؟

با توجه به کارآمد بودن تزریق بوتاکس، قبل از انجام روش Botox injection باید کمی اطلاعات درباره آن کسب کرده و سپس اقدام به انجام انتقال بوتاکس نمایید.

باید گفت که راه های زیبا سازی و جوانسازی پوست صورت به دو زیر شاخه تقسیم خواهند شد. نوع اول، روی بیس پوست کار کرده و به صورت عمیق باعث سفت شدن عضله صورت خواهند شد و به جوانسازی پوست صورت شما کمک خواهند کرد.

روش هایی مانند هایفو، RF، مزوتراپی، PRP

اما نوع دوم کمی متفاوت عمل خواهد کرد و تکمیلی خواهد بود. در واقع این دسته از روش های جوانسازی پوست صورت بیشتر برای تکمیل روش های دسته اول خواهند بود و در ظاهر پوست شما تغییر ایجاد خواهند کرد مانند تزریق ژل و تزریق بوتاکس

کهولت سن و در اثر آن باز و بسته شدن مکرر عضلات بر اثر حرکاتی مانند اخم، لبخند و غیره باعث ایجاد خطوط و چین و چروک در صورت شده که با استفاده از تزریق بوتاکس که در ادامه درباره چگونگی اثرگذاری بر پوست صورت گفته خواهد شد، خواهید توانست به ماندگاری این خطوط پایان داده و موجب جوانی و زیبایی هرچه بیشتر پوست صورت خود شوید.

در نتیجه انجام روش Botox injection باعث جوانسازی پوست شده و موجب می شود از شر علائم پیری و کهولت سن در چهره شما کاسته و باعث افزایش اعتماد به نفس در شما خواهد شد.

تاثیرات و فواید استفاده از تزریق بوتاکس

از تزریق بوتاکس در نواحی مختلف صورت استفاده خواهد شد نواحی مانند دور چشم، خطوط پیشانی، خطوط اطراف دهان و لبخند و غیره؛ اما سوال مشترکی که برای افرادی که Botox injection انجام می دهند این است که چه زمانی طول خواهد کشید تا شاهد نتیجه ی تزریق بوتاکس در نواحی نام برده شده باشند؟

در جواب این سوال باید گفت که برای مشاهده نتایج و تاثیرات تزریق بوتاکس بر پوست صورت خود باید 3 روز صبر کنید. البته پس از گذشت مدت زمان گفته شده، شما شاهد نتایج اولیه Botox injection خواهید بود.

برای ظهور نتایج نهایی مدت زمان بیشتری نیاز خواهد بود. معمولا بین 2 الی 3 هفته زمان برای ظهور و مشاهده نتایج نهایی و کامل تزریق بوتاکس کافی می باشد.

دلیل اینکه شما بلافاصله قادر به مشاهده تاثیرات و نتایج تزریق بوتاکس نخواهید بود این است که جذب بوتاکس زمان لازم خواهد داشت و اثرات خود را روی فیبر عصبی اعمال خواهد کرد. با این حال پس از انجام انتقال بوتاکس نگران نباشید زیرا Botox injection به خوبی عمل خواهد کرد.

طبق تحقیقات انجام شده و آمارهای گرفته شده، تزریق بوتاکس رتبه 95 درصدی رضایت مندی در کاربران را کسب کرده است.

کسب این این رتبه در بین بیماران و کاربران بسیار عالی بوده و دلیل آن اثرگذاری مثبت Botox injection بر پوست خواهد بود. تعداد کم و نادری از بیماران از تزریق بوتاکس راضی نبوده و در مقابل تعداد کثیری از کاربران با انجام Botox injection درمان شده و راضی می باشند.

تزریق بوتاکس چگونه باعث رفع چین و چروک خواهد شد ؟

تا اینجا درباره جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس صحبت شد اما درباره اینکه چگونه بر صورت اثر خواهد گذاشت و کارایی آن بیشتر باید صحبت کرد.

همانطور که گفته شد، در دراز مدت بر اثر عواملی مانند کهولت سن، اثر جاذبه زمین، اخم ها و لبخند های مکرر پوست صورت کشیده شده، عضلات به صورت مکرر منقبض شده و غیره که تمامی این موارد باعث خواهند شد تا پوست صورت شما نیاز به ترمیم، احیا و تزریق بوتاکس پیدا کند. ولی بهترین سن برای تزریق بوتاکس چه سنی است؟

تزریق بوتاکس چگونه باعث رفع چین و چروک میشود

شما با Botox injection که یک روش درمانی عضلانی می باشد، باعث جلوگیری از انقباض ماهیچه و عضلات صورت خود خواهید شد که در واقع با مسدود کردن اعصاب از ارسال سیگنال به عضله برای انقباض انجام خواهد شد.

یعنی پس از تزریق بوتاکس، بوتاکس توسط انتهای عصبی در منطقه جذب می شود. پس از جذب، بوتاکس توانایی عصب را در انتشار مواد شیمیایی که موجب انقباض عضلات مرتبط با آن می شود، مسدود می کند.

به صورت ساده تر شما با مسدود کردن و عدم اجازه دوباره به منقبض شدن این عضلات، در صورت خود هنگام اخم، لبخند و غیره به از بین رفتن خطوط و چین و چروک کمک بزرگی خواهید کرد.

Botox injection مزایای دیگری نیز خواهد داشت بطور مثال برای جلوگیری از تعریق بیش از حد نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. پس علاوه بر خاصیت آرایشی بودن، درمانی نیز خواهد بود.

دوران نقاهت بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس شامل دوران نقاهت و مراقبت های مخصوص به خود است. البته لازم به ذکر است که زمان بهبودی و دوران نقاهت Botox injection نسبت به سایر انواع روش های آرایشی کوتاه تر می باشد. مگر اینکه شاهد عوارض جانبی شوید که با توجه به گفته های قبلی، بسیار نادر خواهد بود.

شما خواهید توانست بلافاصله پس از Botox injection به خانه بازگشته و دوران نقاهت خود را در خانه بگذرانید.

شما میتوانید آرایش کرده و از لوازم آرایشی استفاده نمایید همچنین میتوانید در روزی که تزریق بوتاکس انجام داده اید، صورت خود را با آب بشویید و به محل کار خود رفته و کارهای خود را انجام دهید.

البته توجه داشته باشید که در صورت انجام تزریق بوتاکس در اطراف چشم، از دست زدن، ماساژ و مالش این ناحیه خودداری فرمایید زیرا این کار می تواند باعث شود تا دارو حرکت کرده و از محلی به محل دیگر رود.

اگر پس از تزریق بوتاکس شاهد افتادگی پلک شدید بهتر است با پزشک متخصص خود موضوع را در میان گذاشته و وی را مطلع نمایید. همچنین در صورت بروز هرگونه مشکل دیگر مانند تنفس یا بثورات ناگهانی باید سریعا به پزشک گزارش شود.

کبودی ها و علائم ناشی از تزریق بوتاکس طی دو هفته از بین خواهند رفت. البته برای از بین بردن هرچه سریعتر این کبودی ها میتوانید از داروهایی مانند ویتامین K استفاده نمایید.

آیا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دائمی است ؟

با اینکه تزریق بوتاکس یک روش درمانی بسیار محبوب بین جوامع بوده و بسیاری از افراد از انجام Botox injection راضی می باشند، اما باید گفت که تزریق بوتاکس یک روش دائمی نبوده و برای مشاهده نتیجه بهتر نیازمند ترمیم مجدد می باشید.

آیا نتایج حاصل از تزریق بوتاکس دائمی است ؟

البته اگر قبل از ایجاد شدن چین و چروک و خطوط در صورت خود، تزریق بوتاکس را انجام دهید، میتوانید از ایجاد چین و چروک به طور کلی جلوگیری کنید.

شما باید هر 3 تا 6 ماه یکبار این روند را تکرار نمایید. البته برای آن دسته از افراد که از این ویژگی Botox injection راضی نمی باشند، روش های زیباسازی دیگری وجود خواهد داشت. شما میتوانید از لیفت صورت استفاده کرده و نیاز به تکرار مجدد آن نداشته باشید.

اما اگر هر سه تا شش ماه هر بار تزریق بوتاکس را انجام دهید و به ترمیم آن بپردازید شاهد نتایج عالی و فوق العاده ای در پوست خود خواهید شد. شاید Botox injection روشی دائمی نباشد اما در بین انواع مختلف روش هاش آرایشی یکی از کم خطرترین روش های ممکن خواهد بود.

اگر قصد انجام تزریق بوتاکس را دارید، بهتر است قبل از انجام Botox injection تحقیق کرده و خودسرانه نسبت به انجام آن اقدام نفرمایید.

امیدوارم از مقاله جوانسازی پوست با تزریق بوتاکس استفاده کرده باشید.

تزریق بوتاکس به کناره های چشم در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل توسط تنها مدرس filler injection در خاورمیانه انجام میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed