بهترین سن برای تزریق بوتاکس چند سالگی است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. بهترین سن برای تزریق بوتاکس چند سالگی است؟
بهترین سن برای تزريق بوتاکس چند سالگی است

تزریق بوتاکس در جوامع امروزی به یک عمل سرپایی بسیار محبوب به‌منظور جوان‌سازی پوست تبدیل‌ شده‌‌است. بوتاکس دارویی است که عضلات را فلج یا ضعیف می‌کند. به همین منظور هنگامی‌که به محل موردنظر تزریق می‌شود به علت فلج‌شدن آن قسمت چین‌وچروک به‌کلی محوشده و دوباره احساس جوانی و شادابی به سراغ فرد خواهد آمد.

در این مقاله که توسط کادر مجرب ما در کلینیک زیبایی نیل که برای شما عزیزان به‌منظور آشنایی بیشتر با بهترین سن برای تزریق بوتاکس، تهیه شده‌ به بررسی تمامی گروه‌های سنی که تزریق این دارو برای آن‌ها مجاز است، پرداخته و نحوه عملکرد بوتاکس بر روی آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

تحقیقات نشان داده‌اند که بهترین سن برای تزریق بوتاکس می‌تواند در هر رده سنی باشد؛ اما بر اساس قوانین بهداشت جهانی، تزریق این دارو به پوست صورت به‌منظور جوان‌سازی پوست برای افراد زیر ۱۸ سال، توصیه نمی‌شود.

لازم است بدانید که طبق مطالعات صورت گرفته، تزریق بوتاکس برای فردی که خطوطی بر روی صورت او ایجاد شده‌است عوارض خاصی را به وجود نمی‌آورد، اما تنها مسئله‌ای که بیماران را تحت شعاع قرار می‌دهد این است که اگر در سنین کم بوتاکس تزریق شود، عضلات به ‌مرور زمان ضعیف‌تر شده و حالت جمع‌تری به خود می‌گیرند. به همین علت در مرور زمان این عضلات حجم کمتری را به‌صورت داده و صورت، شادابی و نشاط جوانی‌اش را از دست می‌دهد؛ زیرا چین و چروک افزایش یافته و شخص حالت کهنسالی به خود می‌گیرد.

به‌طور کلی خطوط و چین و چروک به‌طور طبیعی خود را در سن ۴۰ سالگی نشان و با افزایش تدریجی سن به بیشترین حد خود می‌رسند.

درصورتی‌که بیمار در سنین پایین نیازمند تزریق بوتاکس به ‌صورت خود باشد، بهتر است ابتدا از یک پزشک معتبر وقت مشاوره تعیین کند و پزشک تمامی جوانب را برای وی بازگو و با یک معاینه ساده به او خواهد گفت که آیا تزریق بوتاکس در سنین بالاتر برای وی مشکلاتی را ایجاد خواهد کرد یا خیر. در صورتی که پزشک تزریق بوتاکس برای شخص موردنظر را مفید تشخیص دهد، تزریق بوتاکس برای وی انجام داده خواهد شد.

محدودیت سنی برای تزریق بوتاکس

بیشتر بخوانید: قیمت تزریق ژل لب چه مقدار است؟

تزریق بوتاکس در دهه بیست سالگی

این موضوع بسیار طبیعی است که افراد در سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی خطوطی بر روی صورت آن‌ها ایجاد شود. مثلاً سیگار کشیدن می‌تواند سرعت ایجاد چین‌وچروک بر روی صورت را افزایش دهد یا اینکه به علت بیماری صورت فرد به‌طور غیرطبیعی پیر شود. به همین منظور، تزریق بوتاکس در سنین پایین به کمک افراد شتافته و سبب می‌شود تا دوباره فرد اعتمادبه‌نفس خود را به دست آورد و چهره جوانی و شاداب خود را دوباره تجربه نماید.

در سال‌های گذشته علاقه‌مندان به تزریق بوتاکس افزایش یافته و افراد در گروه سنی ۲۰ سالگی علاقه زیادی به انجام این تزریق نشان داده‌اند. این موضوع می‌تواند در این سن عوارض جانبی به همراه داشته باشد که از آن‌ها می‌توان به بازگشت دوباره چین‌وچروک در سنین بالاتر اشاره کرد.

همان‌گونه که گفته شد تزریق بوتاکس سبب فلج شدن قسمت موردنظر شده و به همین دلیل خطوط رفع می‌شود که این کار سبب تحلیل رفتن عضلات صورت در مرور زمان خواهد شد. علاوه بر این موضوع با افزایش سن خطوط جدید و عمیق‌تری نسبت به قبل ممکن است بر روی صورت فرد ایجاد شود؛ اینجاست که دوباره فرد نیازمند به تزریق بوتاکس می‌شود که تزریق بیش از حد بوتاکس می‌تواند مشکلاتی را برای فرد ایجاد کرده و احتمال دارد تا صورت فرد شادابی و حالت طبیعی بودن خود را از دست بدهد.

تزریق بوتاکس در دهه ۲۰ زندگی کاملاً به سبک زندگی، نوع پوست، نژاد و ژنتیک افراد بستگی دارد؛ بنابراین این مسائل در این سنین نسبت به‌صرف هزینه، از اهمیت بالاتری برخوردار هستند؛ بنابراین با این تفاسیر، بهترین سن برای تزریق بوتاکس برای هر فرد متفاوت بوده و ممکن است فرد به علت‌هایی در دهه ۲۰ سالگی به تزریق این ماده نیاز پیدا کند.

در کل باید گفت که برای نتیجه‌گیری هرچه بهتر لازم است قبل از انجام هر کاری بهتر است با پزشک مجرب و متخصص مشورت شود.

تزریق بوتاکس در سن ۴۰ تا ۵۰ سالگی

هنگامی‌که فرد وارد دهه ۴۰ سالگی از عمر خود می‌شود، کلاژن و الاستین پوست با سرعت بیشتری تجزیه می‌شود؛ زیرا پروسه پیری در طول عمر انسان در این سن به بیشترین حد خود می‌رسد. به همین دلیل، خطوط و چین‌وچروک‌های عمیق‌تری بر روی پوست نمایان خواهد شد.

تحقیقات نشان داده‌اند حدود ۵۰ درصد از علاقه‌مندان به انجام تزریق بوتاکس در سنین ۴۰ تا ۵۰ سالگی قرار دارند. بنابراین بوتاکس در این دهه سنی به‌عنوان ابزاری برای معکوس‌کردن زمان به شمار می‌آید؛ زیرا با صاف شدن پوست، فرد دوباره چهره جوانی خود را به دست می‌آورد.

تزریق بوتاکس در سن ۵۰ تا ۶۰ سالگی

وقتی زنان به ۵۰ سالگی می‌رسند، فقط حدود ۰٫۱ استروژن قبلی را دارند. از آنجا که استروژن تولید کلاژن و چربی پوست را تحریک کرده و آن را افزایش می‌دهد در این سن به کمترین میزان خود می‌رسد.

کاهش چشمگیر تولید استروژن در دوران یائسگی می‌تواند منجر به ایجاد پوست خشک، ترک‌خورده و چین‌وچروک‌های ریز و عمیق شود. صورت شروع به آویزان شدن می‌کند، با افتادن خط فک و گونه‌ها، حجم صورت کاهش‌یافته و نشاط و شادابی خود را از دست می‌دهد. به همین منظور افراد می‌توانند برای تزریق بوتاکس در این سن اقدام کرده و تا حدودی پوست خود را صاف کنند. با این کار می‌توانند نشاط جوانی را دوباره تجربه نمایند. با این تفاسیر، دهه ۵۰ تا ۶۰ سالگی را می‌توان به‌عنوان بهترین سن برای تزریق بوتاکس برشمرد.

چه کسانی مجاز به تزریق بوتاکس نیستند

بیشتر بخوانید: هزینه تزریق چربی به صورت چه مقدار است؟

چه کسانی مجاز به تزریق بوتاکس نمی‌باشند

افراد زیر ۱۸ سال

همان‌طور که در این مقاله ذکر شد، افرادی که کمتر از ۱۸ سال سن دارند، نمی‌توانند از بوتاکس استفاده نمایند، زیرا انسان در این گروه سنی در بیشتر حد از رشد خود قرار دارند و انجام عمل بوتاکس در این سن می‌تواند عوارض جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

خانم‌های باردار

لازم است بدانید که بوتاکس سم بوتولونیوم است که بر روی عضلات تأثیر گذاشته و با فلج کردن عضلات، باعث صافی و رفع چین‌وچروک خواهد شد. به علت اینکه در دوران بارداری هورمون‌های بانوان دچار تغییراتی می‌شود، ممکن است تزریق بوتاکس برای برخی از آن‌ها آزاردهنده باشد و بدنشان نسبت به این تزریق واکنش نشان دهد. در خصوص تاثیر بوتاکس بر روی جنین، تاکنون مدارک قطعی در خصوص آسیب به جنین منتشرنشده است. به همین منظور بهتر است قبل از انجام بوتاکس در دوران بارداری با پزشک متخصص مشورت نمایید.

افرادی که پزشک تشخیص دهد

برخی افراد از مشکلات عصبی رنج می‌برند که تزریق بوتاکس می‌تواند عوارضی را برای این دسته از افراد به همراه داشته باشد به همین منظور استفاده از بوتاکس برای آن‌ها مجاز نیست. همچنین در صورتی فرد حساسیت‌های شدیدی نسبت به ماده تزریق‌شده به پوست داشته باشد، تزریق بوتاکس برای این دسته از افراد نیز مجاز نیست و باید قبل از انجام هر کاری با پزشک متخصص مشورت نمایند.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کلینیک پوست و موی نیل برای شما عزیزان محیا شده بود، به بررسی بهترین سن برای تزریق بوتاکس پرداختیم و شما را با رده‌های سنی که برای تزریق این ماده مجاز هستند، آشنا کردیم.

لازم به ذکر است که بهترین مناسب تزریق بوتاکس برای هر فرد متفاوت بوده و باید نسبت به شرایط و چین و چروک ایجاد شده بررسی شود تا در صورت نیاز برای انجام تزریق بوتاکس در بهترین دوره سنی اقدام نمایند. در صورتی که نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص بهترین سن برای تزریق بوتاکس را دارید می‌توانید وقت مشاوره دریافت کرده و در صورت نیاز برای انجام این کار اقدام نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed