علل قرمزی و درمان ورم صورت بعد از تزریق چربی

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. علل قرمزی و درمان ورم صورت بعد از تزریق چربی
علل قرمزی و درمان ورم صورت بعد از تزریق چربی

با پیشرفت علم و تکنولوژی در سال‌های اخیر، امکان تزریق چربی به پوست به‌ منظور صاف‌کردن خطوط و چین‌وچروک‌هایی که به علت افزایش سن بر روی صورت نمایان می‌شوند، فراهم شده‌است. درست است که تزریق چربی به‌عنوان یک عمل سرپایی شناخته می‌شود، اما به علت اینکه بدن واکنش خاص خود را به منظور ایجاد شرایط دفاعی فعال می‌کند، ممکن است پوست شما قرمز شود یا اینکه به شکل غیرطبیعی ورم کند.

به همین منظور به جهت آشنایی بیشتر با موضوع ورم صورت بعد تزریق چربی، مقاله‌ای را که کارشناسان ما در کلینیک تخصصی پوست و موی نیل برای شما تدارک دیده‌اند، در اختیار علاقه‌مندان قرار داده‌ایم. همچنین درمورد این که آیا از بین بردن چربی تزریق شده امکان پذیر است یا نه؟ نیز می‌توانید روی لینک قرار داده شده کلیک کنید و اطلاعات جامعی را درمورد این موضوع به دست آورید.

مدت زمان ورم صورت بعد از تزریق چربی

همان‌گونه که می‌دانید تزریق چربی به‌منظور پوشش چین‌وچروک‌هایی انجام می‌شود که به علت کهولت سن به وجود آمده‌اند که سن مناسب برای تزریق چربی در این مقاله از نیل توضیح داده شده است. مدت‌زمان ورم صورت بعد تزریق چربی کاملاً به تخصص پزشک بستگی دارد اما در برخی از موارد ممکن است بدن نسبت به تزریق واکنش نشان داده و عمل دفاعی خود که به‌عنوان ورم کردن و قرمزی قابل رؤیت است را فعال نماید.

در کل می‌توان گفت که ورم و قرمزی بعد از عمل جراحی در قسمت‌هایی که تزریق در آن نواحی صورت گرفته است چیزی کاملاً طبیعی است. لازم است به شما بگوییم که مدت‌زمان کاهش ورم صورت بعد تزریق چربی کاملاً به بدن شخص و عملکرد دفاعی وی بستگی دارد و نمی‌توان تاریخ ثابتی را برای آن در نظر گرفت.

اما در رابطه با موضوع ورم صورت بعد از تزریق چربی می‌توانیم به شما بگوییم که به‌طور میانگین، بسته به مقدار چربی تزریق‌شده، ورم و قرمزی صورت ۲ تا ۳ روز پس از تزریق به بیشترین حد خود می‌رسد، اما تا ۷۲ ساعت پس از آن مقدار آن فروکش خواهد کرد. برای رسیدن به بهبودی کامل و کاهش چشمگیر ورم صورت باید مقدار ۱ تا ۲ هفته را زمان بدهید تا این موضوع به‌طور کامل رفع شود.

تزریق چربی به‌صورت شما ظاهری شاداب و پوستی صاف می‌بخشد، لازم به ذکر است که چربی تزریق‌شده چربی بدن خودتان است؛ پس نیازی به نگرانی برای پس زدن آن توسط بدن وجود ندارد. با گفتن این مطلب با راحت‌تر شدن خیال شما نسبت به این موضوع درصورتی‌که در محیطی بهداشتی زیر نظر پزشک مجرب انجام دهید نتیجه کاملاً مطلوبی را دریافت خواهید کرد.

نکته مهم: درصورتی‌که درد غیرقابل تحمل شد یا اینکه ورم صورت بعد تزریق چربی بیش‌ازحد معمول به طول انجامید، لازم است در اسرع وقت به پزشک خود مراجعه کرده تا برای روند درمان اقدام‌های لازم انجام شود تا آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل نشوید.

علت ورم صورت بعد از تزریق چربی

برای اینکه بخواهیم این مطلب را بهتر و رساتر خدمت شما عرض نماییم، لازم است بدانید که در صورت،  مویرگ و رگه‌ای زیادی وجود دارد  و فشارخون در این ناحیه از بدن بسیار بالا بوده و همین دلیل ورود چربی به پوست می‌تواند آسیب‌های موقتی را به صورت شما وارد کند و این آسیب‌ها به‌صورت ورم و قرمز شدن پوست نمایان خواهد شد.

اما مسئله‌ای که در رابطه با این موضوع وجود دارد، این است که فشارخون بالا نه‌تنها باعث ایجاد مشکل نخواهد شد؛ بلکه سبب خون‌رسانی بهتر به این نواحی که تزریق چربی را انجام داده‌اید، می‌شود و همین موضوع سبب بهبود سریع‌تر زخم و آسیب‌دیدگی‌ها خواهد شد.

بنابراین در این خصوص نتیجه می‌گیریم که این علائم جدی نخواهند بود و در مدت‌زمان کوتاهی ورم صورت بعد تزریق چربی برطرف خواهد شد.

راه های کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی

راه‌های کاهش ورم صورت بعد از تزریق چربی

همان‌گونه که گفته شد تورم و کبودی در محل تزریق از عوارض جانبی رایجی است که احتمال دارد بعد از تزریق چربی برای شما رخ دهد. این موارد موقتی است و باید طی چند هفته پس از درمان فروکش کند. طبق گزارش‌هایی که از بیماران خود دریافت کردیم، مدت‌زمان ورم و قرمزی نهایتاً تا یک ماه ادامه دارد و پس‌ازآن اثری از آن‌ها نخواهد بود.

در کل روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید روند درمان خود را تسریع بخشیده تا قرمزی و ورم صورت در کمترین زمان ممکن از بین بروند. همچنین استفاده از این روش‌ها در کاهش درد کمک شایانی خواهد کرد.

1.استفاده از کمپرس گرم:

پس‌ازاینکه تزریق خود را انجام دادید برای اینکه در روزهای ابتدایی سطح فشارخون صورت در بالاترین حد ممکن خود است ممکن است درد زیادی را احساس نمایید. به همین منظور شما عزیزان می‌توانید جهت کاهش درد و همچنین کاهش ورم صورت بعد تزریق چربی از کمپرس‌های گرم استفاده نمایید.

2.مصرف دارو داروهای تجویز شده:

شما برای اینکه در کمترین زمان ممکن هم از شر ورم و هم از درد خلاص شوید، لازم است تا داروهایی که پزشکتان برای شما تجویز کرده است را در زمان‌های مشخص شده به‌طور کامل مصرف نمایید. عدم انجام این کار ممکن است باعث ایجاد دردهای شدید و همچنین به وجود آمدن عفونت در محل تزریق شود.

3.عدم ماساژ و مالیدن صورت:

در رابطه با این موضوع لازم است بدانید که ماساژ دادن و دست زدن به سطح تزریق در دو روز اولیه باعث ایجاد مشکلات غیرقابل جبرانی خواهد شد. البته این موضوع را پزشکتان نیز به شما گوشزد خواهد کرد؛ زیرا به‌طور قطع می‌توانید به شما بگوییم که مالیدن و ماساژ صورت ممنوع است.

4.استراحت:

یکی از بهترین و راحت‌ترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، این است که تا جایی که امکان دارد استراحت کنید. زیرا استراحت سبب می‌شود تا بدن در مدت‌زمان کوتاه‌تری خود را ترمیم کند. پس در رابطه با این موضوع لازم است به مدت ۲ هفته از انجام فعالیت‌های سنگین از قبیل ورزش پرهیز نمایید و حتی در صورتی که شغل دشواری دارید بهتر است تا برای دریافت مرخصی اقدام نمایید.

5.عدم مصرف غذاهای تحریک کننده اعصاب:

در طول دوران نقاهت یکی از کارهایی که می‌توانید برای رفع ورم صورت بعد تزریق چربی انجام دهید این است که از خوردن غذاهای تند و چرب پرهیز نمایید؛ زیرا غذاهایی که چرب هستند یا فلفل زیادی دارند می‌توانند سیستم عصبی را تحریک کرده و در پروسه درمان اختلال ایجاد کنند.

6.دوری از مصرف دخانیات:

همان‌گونه که می‌دانید مصرف سیگار برای بدن مضر است و این موضوع صد درصد بر روی روند درمان شما تأثیر گذاشته و آن را کند‌تر می‌کند. اگر شما فرد سیگاری هستید بهتر است برای مدت‌زمان دوره بهبودی خود از کشیدن سیگار خودداری فرمایید.

علت قرمزی و خارش بعد از تزریق چربی به صورت

درست است که قرمزی، خارش و همچنین ورم صورت بعد تزریق چربی رخ می‌دهد، اما به‌طور حتم می‌توانید به شما بگوییم که طبیعی بوده و مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد.

همان‌گونه که بالاتر ذکر شد، قرمزی به دلیل پارگی و آسیب به مویرگ‌ها رخ می‌دهد و این موضوع به‌مرورزمان بهبود می‌یابد. اما پس از فروکش کردن درد و ورم ممکن است در روزهای بعدی قرمزی و خارش را نیز تجربه کنید. در رابطه با این موضوع نیز لازم است تا خیال شمارا راحت کنیم؛ زیرا خارش یکی از علائم بهبودی و تکمیل پروسه درمان است و نگرانی در رابطه با این موضوع نیز لازم نیست.

سخن آخر

در این مقاله که توسط گروه مجرب کلینیک تزریق چربی نیل برای شما مهیا شده بود، به بررسی موضوع ورم صورت بعد تزریق چربی پرداختیم و فهمیدیم برای رفع آنچه اقداماتی را برای بهبودی و کاهش ورم لازم است تا انجام دهیم. شما عزیزان در صورت داشتن هرگونه سؤال می‌توانید با کلینیک نیل تماس بگیرد و  راهنمایی‌های لازم را دریافت نمایید و همچنین درمورد قیمت تزریق چربی به صورت و دیگر نواحی مورد نظر خود مانند تزریق چربی به سینه اطلاعات لازم را کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed