آیا از بین بردن چربی تزریق شده امکان پذیر است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا از بین بردن چربی تزریق شده امکان پذیر است؟

تزریق چربی می‌تواند پیامد‌های مختلفی را به همراه داشته باشد. از قرمزی و تورم موقت و چند روزه تا گلوله شدن چربی تزریق شده از جمله مواردی است که می‌تواند قبل یا بعد از تزریق چربی ذهن شما را درگیر خود کند یا شما را وادار به از بین بردن چربی تزریق شده کند، البته که نکته بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید و می‌تواند تاثیر بسیار بالایی در بروز یا عدم بروز عوارض داشته باشد، به موارد مختلفی همچون عدم تخصص پزشک یا عدم مراقب بعد از تزریق چربی بستگی دارد.

 البته همان‌طور که در مقاله تزریق ژل بهتر است یا چربی گفتیم، تزریق چربی در حالت کلی، عوارض احتمالی کمتری نسبت به تزریق ژل در لب دارد، اما در موارد بسیار محدود این امکان وجود دارد که شما به دلایل متفاوت، که یکی از آن‌ها گلوله شدن چربی یا عوارض است، به فکر تخلیه چربی تزریق شده باشید. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد تخلیه چربی تزریق شده صحبت کنیم تا به سوالاتی که ذهن شما را درگیر خود کرده، پاسخ دهیم.

از بین بردن چربی تزریق شده

تخلیه چربی تزریق شده دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد که گلوله شدن یا عفونت یکی از این موارد است، گاهی ممکن است که فرد به دلیل اضافه وزن و موارد این چنینی، حتی تنوع قصد داشته باشد که به حالت اول خود بازگردد. شاید اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، یکی از دلایلی که باعث شده تا تزریق ژل هم طرفداران زیادی داشته باشد، نحوه تخلیه ژل تزریق شده به صورت و دیگر اندام‌های تحت درمان است. برخلاف تزریق چربی که تخلیه آن نیاز به عمل جراحی سطحی دارد و در مورد آن در ادامه همین مقاله توضیح می‌دهیم؛ تزریق چربی نیاز به جراحی سطحی ندارد و با تزریق آنزیم هیالورونیداز، ماده تزریق شده که از جنس هیالورونیک اسید است، تجزیه خواهد شد.


با توجه به تجربه به‌دست آمده در نیل کلینیک، عموما افرادی که به دنبال پاسخی برای موضوع از بین بردن چربی تزریق شده هستند، به چند دسته زیر تقسیم می‌‌شوند:

  • مورد اول افرادی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر برای انتخاب تزریق چربی یا تزریق ژل هستند و با سبک سنگین کردن عوارض، معایب و مزایا به دنبال بهترین انتخاب خود هستند.
  • مورد دوم افرادی هستند که تزریق چربی انجام داده‌اند و به دلایل مختلف همچون عدم مراقبت کافی و یا عدم تخصص پزشک متاسفانه با عوارضی رو‌به رو شدند که هیچ چاره‌ای به غیر از تخلیه چربی برای بازگشت شرایط به حالت عادی وجود ندارد.
  • یکی از موارد دیگر که ما در نیل کلینیک پذیرا این افراد بودیم، افرادی هستند که به دلایلی همچون اضافه وزن و چاق شدن صورت، قصد از بین بردن چربی تزریق شده به صورت را دارند. صورت و دیگر اندام‌های این بزرگواران به دلایلی همچون اضافه وزن نسبت به اندام‌‌های دیگر کمی چاق به‌نظر می‌رسد که برای درمان این مورد چاره‌ای به غیر از تخلیه چربی تزریق شده به صورت، نیست.
  • مورد دیگر که تعداد این مراجعه کنندگان نسبت‌به موارد دیگر بسیار بیشتر است، افرادی هستند که به دلایل مطالعه بیش از حد یا موارد مشابه به شدت استرس مبتلا شدن به این شرایط را دارند، این بزرگواران که عموما در زمره افرادی هستند که برای اولین بار این عمل را تجربه می‌کنند، به دلیل استرس و ترس فراوان از ابتلا به این موارد، مدام موضوعات این چنینی را بررسی می‌کنند و گاها برای اطمینان بیشتر؛ بی‌دلیل به پزشک مراجعه می‌کنند. البته که توصیه ما به این افراد اهمیت ندادن به این موضوع است، زیرا خود گلوله شدن چربی تزریق شده هم در بیشتر موارد موقتی است و پس از مدتی برطرف می‌شود.

تزریق چربی

در این قسمت لازم است تا برای آن دست از دوستانی که هنوز روش مورد نظر خود را انتخاب نکرده‌اند، به صورت مختصر و مفید، عمل زیبایی تزریق چربی را توضیح دهیم.

تخلیه چربی تزریق شده در صورت

روش‌های زیادی برای زیبایی و جوان سازی وجود دارد، از تزریق بوتاکس گرفته که به دلیل سمی بودن ماده تزریقی در اندام‌های محدودی مورد استفاده قرار می‌گیرد تا تزریق ژل که یک ماده آزمایشگاهی با منشاء انسانی است، می‌توانیم اشاره کنیم. اما موردی که امروز در مورد آن صحبت کردیم، تزریق چربی است. با توجه به این موضوع که برای تزریق چربی از چربی‌های خود فرد استفاده می‌شود، این روش عوارض کمتری دارد و علاوه‌بر این موضوع، ماندگاری آن هم بسیار بیشتر است، به گونه‌ای که در برخی از مقالات تزریق چربی را یک عمل دائمی می‌نامند. البته که در این ادعا کمی اغراق نهفته است و در مقاله آیا تزریق چربی دائمی است، به این موضوع به‌طور کامل پرداختیم.


نکته مهم

برای تزریق چربی، برخلاف سایر روش‌های دیگر، ماده تزریق شده از بدن خود فرد حاصل می‌شود، به گونه‌ای که از قسمتی که چربی آن ماندگاری بالاتر دارد، مانند شکم و باسن چربی برداشت می‌شود و بعد از خالص سازی به بدن تزریق می‌شود. در اصل سه مرحله تزریق چربی به شرح زیر است.

  • ابتدا برداشت چربی از اندامی مانند شکم یا باسن که بعد از عملیات برداشت محل بخیه به واسطه لباس پوشیده شود، البته که چربی در این قسمت‌ها به دلیل بافت خاصی که دارند، مادگاری بیشتری به نسبت سایر اندام‌ها دارد. پس از برداشت چربی پزشک محلی که برداشت چربی در آن انجام شده را بخیه می‌زند.
  • مرحله دوم، خالص سازی چربی است، چربی حاصل شده بعد از برداشت در سانتریفیوز قرار می‌گیرد و بعد از آن با سرعت 3000 می‌چرخد تا خون و مواد دیگر از بافت چربی جدا شوند. این مرحله از مهم‌ترین مراحل تزریق چربی است زیرا می‌تواند نقش کلیدی در بروز عوارضی را داشته باشد که مرحله آخر آن، می‌تواند به از بین بردن چربی تزریق شده ختم شود. به همین دلیل تاکید می‌کنیم که برای انجام عمل تزریق چربی حتما به یک پزشک حاذق و مراکز معتبر مراجعه کنید.
  • مرحله آخر در تزریق چربی، تزریق چربی است که به وسیله سرنگ مخصوص انجام می‌شود. برای انجام این کار پزشک میزان بیشتری از چربی لازم را به محل مورد نظر تزریق می‌کند، زیرا بعد از مدتی در حدود چند روز در حدود 20 درصد از چربی تزریق شده به طور کامل جذب می‌شود.
از بین بردن چربی تزریق شده امکان پذیر است؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم دلایل بی‌شماری برای از بین بردن چربی در صورت و اندام‌های دیگر وجود دارد، اما اگر بخواهیم تمامی این موارد را بار دیگر به یک‌باره بیان کنیم، می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • گلوله شدن چربی بعد از تزریق البته اگر موقتی نباشد.
  • بروز عفونت در محل تزریق
  • نامتوازن شدن صورت به دلیل عدم رعایت نکات مراقبتی
  • تغییر در وزن که باعث بروز ناهماهنگی ظاهری می‌شود.
  • دلایل شخصی و ایجاد تنوع هم از دیگر دلایل از بین بردن چربی تزریق شده است.

چکیده

تزریق چربی به دلیل عوارض احتمالی کم‌تر و ماندگاری بالاتر، به عنوان اولین گزینه تزریق زیبایی شناخته می‌شود.
مراقبت بعد از تزریق چربی، بعد از انتخاب پزشک و مرکز معتبر از نکات مهم در تزریق چربی است.
تزریق چربی در سه مرحله برداشت چربی، خالص‌سازی چربی و تزریق چربی انجام می‌شود.

چگونگی از بین بردن چربی تزریق شده

تخلیه چربی تزریق شده تقریبا به روش برداشت چربی، یعنی مرحله اول شباهت زیادی دارد. برای تخلیه چربی تزریق شده در صورت ابتدا پزشک از یک آمپول بی‌حسی استفاده می‌کند. سپس به وسیله یک سوزن بسیار باریک چربی‌های تزریق شده را به روش لیپوساکشن خارج می‌کند، البته به دلیل کوچک بودن سوزن کم‌ترین اثر در ناحیه مورد نظر به جا می‌ماند که بعد از گذشت چند روز این ممکل برطرف می‌شود.

ار بین بردن چربی

 اما در مورد قسمت‌های دیگر اگر حجم چربی که قصد تخلیه آن را دارند، زیاد باشد، علاوه‌بر بی‌هوشی یا بی‌حسی ناحیه بیشتر، لازم است که از سوزنی بزرگتر برای تخلیه چربی استفاده شود. عوارض از بین بردن چربی بسیار ناچیز است و به یک تورم و قرمزی ساده خلاصه می‌شود. درمان ورم صورت بعد از تزریق چربی موضوع مهمی است که باید در نظر گرفته شود. اما سوالی که بسیار مطرح می‌شود، این است که آیا از بین بردن چربی درد دارد یا خیر که پاسخ این موضوع به تخصص پزشک و میزان چربی خارج شده بستگی دارد.


نتیجه‌گیری مقاله

تزریق چربی به همان اندازه که می‌تواند برای شما جذابیت را به همراه داشته باشد، به همان اندازه هم می‌تواند عوارض مختلفی را در خود پنهان کرده باشد، البته اگر به یک پزشک غیرمتخصص یا مرکز غیرمعتبر اعتماد کنید، عوارضی که می‌تواند شما را در صورت عدم رعایت مواردی که گفتیم، تهدید کند؛ به عوارض کوتاه مدت و بلند مدت تقسیم می‌شوند. عوارض کوتاه مدت که به خودی خود رفع می‌شوند ولی عوارض حاد و بلند مدت برای برطرف شدن نیاز به نظر پزشک دارند. اگر پزشک شما تشخیص دهد که عوارض به وجود آمده مانند گلوله شدن چربی تزریق شده موقتی است، از بین بردن چربی تزریق شده را به شما پیشنهاد می‌کند که به وسیله یک سوزن کوچک و دستگاه مکش انجام می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed