لیزر موهای زائد در دوران بارداری

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. لیزر موهای زائد در دوران بارداری
لیزر موهای زائد در دوران بارداری

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

با این که در سال های اخیر اصلاح موهای زائد به یکی از دغدغه های مهم زندگی افراد تبدیل گشته بود. پس از ابداع روش لیزر موهای زائد دیگر هیچ جای نگرانی برای این افراد باقی نمانده است و این افراد می توانند با استفاده از روش زیبایی laser hair removal به طور دائمی از شر موهای زائد در نواحی مختلف بدن خود آسوده شوند.

لیزر موهای زائد در دوران بارداری

همانطور که شما هم مستحضر هستید روند زیبای لیزر موهای زائد به دلیل داشتن کمترین عارضه جانبی و احساس درد، در زمره بهترین روشهای اصلاح موهای زائد قرار گرفته است.

همچنین آمارها نشان دهنده این است که در سراسر نقاط دنیا مردم از روند زیبایی laser hair removal بهره می گیرند و هر ساله بر تعداد این افراد افزوده می شود که خود این آمارها نشان می‌دهد نتایج بدست آمده از روند لیزر موهای زائد برای استفاده کنندگان آن کاملا رضایت بخش بوده است.

آیا می توان در هر شرایطی لیزر موهای زائد انجام داد ؟

همانگونه که اکثر خوانندگان هم از مزایا و نتایج به دست آمده از روند زیبای laser hair removal با خبر هستند و می دانند که این روش می تواند یکی از بهترین روش های رهایی بخش از شر موهای زائد نواحی مختلف بدن باشد؛ اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشند که متاسفانه نمی توان در هر شرایطی دست به انجام روند زیبا سازی لیزر موهای زائد زد.

آیا می توان در هر شرایطی لیزر موهای زائد انجام داد ؟

به عبارتی انجام روند زیبایی laser hair removal در هر شرایطی امکان پذیر نخواهد بود و اکثر پزشکان متخصص توصیه اکید بر این دارند که در برخی شرایط خاص استفاده از روند زیبایی لیزر موهای زائد نمی تواند گزینه مناسبی برای افراد باشد.

به عنوان مثال کسانی که دارای مشکلات هورمونی هستند و رویش موهای زائد آنها به خاطر مشکلات هورمونی است روند زیبایی laser hair removal به تنهایی نمی تواند موثر واقع شود و باید در کنار آن داروهای استفاده شود که این مشکلات هورمونی را برطرف سازند و اگر روند زیبایی لیزر موهای زائد به تنهایی و بدون استفاده از این دارو ها انجام گیرد تنها نتیجه آن اتلاف وقت و هزینه خواهد بود.

همچنین روند زیبایی laser hair removal در دوران بارداری نمی تواند مناسب باشد. با اینکه نتایج معتبری برای اثبات اینکه روند لیزر موهای زائد در دوران بارداری می تواند برای زنان باردار مشکل ‌آفرین و خطرناک باشد وجود ندارد اما به این معنی نخواهد بود که روند لیزر موهای زائد برای زنان باردار مناسب بوده و بلا مانع است.

بنابراین برای آن دسته از زنانی که در دوران بارداری خود به سر می برند روند زیبایی laser hair removal نمی تواند گزینه جالبی باشد و توصیه می شود این زنان باردار در مدت بارداری خود از سایر روش های اصلاح موهای زائد بهره بگیرند و انجام روند لیزر موهای زائد را پس از دوران بارداری موکول نمایند.

محدودیت های انجام لیزر موهای اضافی

همانگونه که کاملاً بدیهی است در هر روش درمانی بسته به شرایط خاص محدودیت هایی در نظر گرفته می شود و روند زیبای لیزر موهای زائد نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود.

بنابراین روش زیبایی laser hair removal نیز دارای محدودیت هایی است و آن دسته از بیمارانی که دارای این شرایط خاص هستند بهتر است از انجام روش زیبایی لیزر مو های زائد در محدوده زمانی تعیین شده توسط پزشک متخصص خود اجتناب کنند.

محدودیت های انجام لیزر موهای اضافی

به عنوان مثال بعضی از بیماری هایی وجود دارند که برای بهبود این بیماری ها از داروهای خاصی استفاده می شود که اعتقاد برخی از پزشکان متخصص این است که مصرف این دارو های خاص و استفاده از روند زیبایی لیزر موهای زائد به صورت همزمان و در یک محدوده زمانی می تواند خطراتی برای بیمار ایجاد کند.

یه عبارتی این عمل خطرناک می‌تواند برای بیمار خسارات جبران ناپذیر جانی و مالی به همراه داشته باشد.

همانگونه که کمی قبل تر به آن اشاره مختصری شد یکی دیگر از این محدودیت ها دوران بارداری در زنان می باشد. متاسفانه باید متذکر شد که در دوران بارداری نمی توان از روند لیزر موهای زائد بدن استفاده کرده و از نتایج آن بهره مند شد.

چرا که به گفته اکثر پزشکان متخصص مجرب و معتبر برای اینکه جنین در حال رشد در رحم مادر سالم باقی بماند هیچ خطری آن را تهدید نکند جهت احتیاط بیشتر توصیه می شود زنان باردار از انجام روش لیزر موهای زائد در دوره بارداری پرهیز کنند.

آیا لیزر موهای زائد در زمان بارداری خطرناک است ؟

به دلیل اینکه مطالعات مناسب و دقیقی برای این که اثبات کند در روند لیزر موهای زائد در دوران بارداری زنان خطرناک است یا بی خطر انجام نشده است بنابراین در جواب این سوال متاسفانه باید گفت که احتمال اینکه روند زیبایی laser hair removal در دوران بارداری برای زنان و فرزندشان خطر آفرین باشد وجود خواهد داشت.

ممکن است در دوران بارداری به دلیل تغییرات هورمونی در نواحی شکم و اطراف سینه ها موهای زائدی رشد کنند و روحیات زنان باردار را تحت تاثیر قرار دهند و باعث می شوند که زنان باردار به روند زیبای لیزر موهای زائد روی آورند.

آیا لیزر موهای زائد در زمان بارداری خطرناک است ؟

همچنین ممکن است برخی از زنان باردار بر این باور باشند که روش زیبای laser hair removal هیچ ارتباطی به دوران بارداری و جنین موجود در رحم مادر نداشته باشد و اینگونه تصور کنند که لیزر موهای زائد موجود در چانه ارتباطی به جنین داخل رحم دارد؟ و با بی توجهی به نکته های گفته شده و بدون مطلع کردن پزشک متخصص اقدام به روند زیبایی لیزر موهای زائد کنند.

اما باید به این نکته توجه داشت که استفاده از روش زیبایی laser hair removal در دوران بارداری ممنوع خواهد بود علاوه بر این اکثر پزشکان متخصص در این زمینه در این باورند که زنانی که قصد بچه دار شدن را دارند باید چندین ماه قبل از بارداری از انجام روند لیزر موهای زائد خودداری کنند.

همچنین شاید برخی از زنان باردار در هفته های اول بارداری از بارداری خود با خبر نباشند و علائم بارداری در آنها دیده نشود و به انجام روند زیبایی لیزر موهای زائد بپردازند و پس از گذراندن چندین جلسه از laser hair removal از بارداری خود مطلع شوند و استرس و اضطراب تمام وجودشان را فرا گیرد و همواره به این فکر کنند که مبادا روند زیبایی لیزر موهای زائد برای فرزندشان خطر آفرین باشد.

این زنان باردار باید قبل از هر اقدامی ابتدا از رفتن به سایر جلسات روند زیبایی لیزر موهای زائد خودداری کرده و در قدم بعدی موضوع بارداری خود را با پزشک متخصص خود در میان بگذارند و دستورالعمل های مشخص شده توسط پزشک متخصص را مو به مو انجام دهند تا مشکلی برای فرزندشان پیش نیاید.

عوارض و خطرات لیزر موهای زائد در بارداری

روند زیبایی laser hair removal به خودی خود دارای چندین عارضه جانبی احتمالی می باشد حال اگر روند زیبایی لیزر موهای زائد در دوران بارداری باشد علاوه بر عوارض جانبی احتمالی لیزر موهای زائد در حالت عادی عوارض مخصوص دوران بارداری را نیز به همراه خواهد داشت؛ بنابراین به یک سری از این عوارض جانبی احتمالی حاصل از روش لیزر مو های زائد در دوران بارداری پرداخته می شود از جمله:

  1. کبودی و تورم در ناحیه تحت لیزر موهای زائد: این احتمال وجود دارد که پس از laser hair removal در نواحی مختلف بدن ناحیه ای که تحت روش لیزر موهای زائد قرار گرفته دچار کبودی و تورم شود.
  2. احتمال به وجود آمدن مشکل برای جنین داخل رحم: ممکن است لیزر موهای زائد تاثیرات منفی بر روی جنین داخل رحم بگذارد و مشکلات جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
  3. سوختگی در نواحی که تحت روند laser hair removal قرار گرفته است.

برای راهنمایی‌ های بیشتر پیشنهاد می‌شود با کارشناسان و متخصصان لیزر موهای زائد ما در کلینیک تخصصی پوست و موی نیل تماس حاصل فرمایید.

کارشناسان ما تمامی اطلاعاتی که به آن نیاز دارید را در اختیارتان قرار می دهند تا در انتها بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed