گلوله شدن چربی تزریق شده تا چه حد نگران کننده است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. گلوله شدن چربی تزریق شده تا چه حد نگران کننده است؟

گلوله شدن چربی تزریق شده! یکی از عوارض نسبتا نادر تزریق چربی در صورت و دیگر اندام که می‌تواند اسم آن برای شما به قدری ترسناک باشد که شما را از انجام این عمل و به تبع آن رسیدن به جذابیت دو چندان، منصرف کند. در همین ابتدای مقاله لازم است بگوییم نگران نباشید! توصیه می‌کنیم تا انتها این مقاله همراه ما باشید؛ اطلاعات مفید و کارآمدی در این مقالع برای شما جمع‌آوری کردیم.

راه‌های زیادی برای رسیدن‌ به جذابیت دوران جوانی و شادابی پوست وجود دارد، اما یکی از پرطرفدارترین راه‌هایی که افراد زیادی را به دلیل نتایج خیره کننده جذب خود می‌کند، تزریق چربی است. اما نه تنها تزریق چربی بلکه دیگر راه‌های زیبایی و جوان‌سازی پوست هم می‌تواند دست‌خوش عوارضی آزار دهنده قرار بگیرد. برای مثال یکی از مواردی که در این مقاله می‌خواهیم در مورد آن صحبت کنیم، گلوله شدن چربی تزریق شده است.

معمولا عوارضی که بعد از این گونه عمل‌ها پدیدار می‌شوند، به عوامل مختلفی همچون عدم مراقبت بعد از تزریق چربی، عدم تخصص پزشک متخصص و یا بی توجهی به عوارض تزریق چربی ارتباط دارد. در این مقاله که حدود 6 دقیقه از زمان ارزشمند شما را درگیر خود خواهد کرد، به موارد مهمی همچون علت گلوله شدن چربی تزریق شده و راه‌های جلوگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده خواهیم پرداخت.

گلوله شدن چربی تزریق شده و راه های برطرف کردین آن

گلوله شدن چربی تزریق شده

عموما افرادی که در مورد این موضوع، یعنی گلوله شدن چربی تحقیق می‌کنند، به دو دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • ابتدا افرادی که بعد از گذشت زمانی مشخص از انجام عمل تزریق چربی، خواه چند روز یا چند ماه و حتی گاهی یک الی دو سال با این مشکل مواجه شدند و به فکر راهی برای درمان، یا از بین بردن چربی تزریق شده هستند، می‌باشند.
  • اما دسته دیگر از افراد و عزیزان دل که در مورد این موضوع تحقیقی می‌کنند، در حال وارسی و تحقیق برای رسیدن به جواب سوالات زیادی همچون تزریق ژل بهتر است یا چربی و سوالات دیگر که پاسخ آن‌ها می‌تواند تصمیم آن‌ها را تحت شعاع خود قرار می‌دهند؛ هستند.

در هر دو مورد کاملا حق را به این دوستان می‌دهیم که پاسخ به این سوالات تا چه حد می‌تواند دغدغه فکری آن‌ها را کاهش دهد و به تصمیم آ‌ن‌ها جهت دهد، به همین دلیل تمام تلاش خود را در این مقاله می‌کنیم تا با ارائه محتوایی صادقانه و پخته با توجه به نظریات متخصصان کلینیک نیل، به میزان قابل توجهی از سوالاتی که ذهن شما را درگیر خود کرده، بکاهیم. در این قسمت لازم است برای آن دست از دوستانی که هنوز عمل تزریق چربی را تجربه نکرده‌اند و به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این حوزه هستند، توضیح مختصری در مورد روش تزریق چربی به صورت یا زیر چشم یا دیگر نواحی را ارائه دهیم.

روش تزریق چربی چیست و چرا طرفداران زیادی دارد

یکی از روش‌های پرطرفدار برای جوان سازی پوست و فرم دهی مناسب به اندام مختلف بدن، بدون شک تزریق چربی است. تزریق چربی از این جهت طرفداران بسیاری دارد که ماده تزریق شده، یعنی چربی از بدن خود انسان گرفته می‌شود، شاید این سوال در ذهن شما مطرح شود که در مورد تزریق ژل هم تقریبا شرایط به همین گونه‌ است و هیالئورونیک اسید منشاء انسانی دارد، این نظریه تاحدودی درست است، اما نه از منظر محل استخراج، بلکه از نظر منشاء! هیالئورونیک اسید ماده‌ای است که در بدن انسان موجود است، اما در آزمایشگاه تولید می‌شود، اما چربی از بدن خود انسان و بافت‌هایی که شرایط اهدا چربی را دارند، استخراج می‌شود.

با توجه به نظر پزشک چربی از اندامی که دارای بافت چربی مازاد و مقاوم هستند، مانند پهلو و شکم استخراج می‌شوند و در محل‌ مورد نظر مانند صورت، گونه، لب، گردن، سینه و باسن تزریق می‌شوند. چربی از این جهت طرفداران زیادی دارد که عموما عوارض کمتری نسبت به تزریق ژل دارد، این کم بودن عوارض از این جهت است که بعد از تزریق چربی، بافت تزریق شده بعد از گذشت زمانی نسبتا کوتاه به قسمتی جدانشدنی از اندام شما تبدیل می‌شود، برخلاف تزریق ژل، البته تزریق ژل هم متد بدی نیست و به دلیل مدت زمان نقاهت کمتر و این موضوع که نیازی به جراحی سطحی ندارد، طرفداران خود را دارد، البته که ملاک برای تزریق چربی یا ژل صرفا نظر پزشک است.
اما نکته مهمی که در خصوص عمل‌های زیبایی از جنس تزریق، همچون تزریق چربی و تزریق ژل باید به آن‌ها توجه کنید؛ تخصص و اعتبار مرکز زیبایی مورد نظر است؛ به همین دلیل

گلوله شدن چربی بعد از تزریق

در مورد تزریق چربی و و روش آن به همین چند خط بسنده می‌کنیم که در تزریق چربی، پزشک ابتدا هدف شما را جویا می‌شود و سپس با توجه به خصوصیات اندام شما بهترین روش را پیشنهاد می‌کند، بعد از انتخاب تزریق چربی به عنوان روش مد نظر پزشک برای مدتی حدود یک هفته شما را از مصرف برخی مواد غذایی و دارویی مانند قرص‌های ضد انعقاد خون منع می‌کند، بعد از گذشت یک هفته شما آماده عمل زیبایی تزریق چربی خواهید بود، ابتدا پزشک با استفاده از شیار‌هایی چربی را از محل مورد نظر استخراج می‌کند، سپس با استفاده از دستگاه سانتریفیوژ اقدام به خالص سازی چربی می‌کند (خالص سازی درست چربی از مواردی است که در ارائه بهترین نتیجه نقش کلیدی را دارد). بعد از خالص سازی نوبت به تزریق چربی به محل مورد نظر می‌رسد که مرحله آخر است.

نکته کاربردی

خالص سازی از مراحل تاثیرگذار در نتیجه است که انجام درست این مرحله با مهارت پزشک رابطه مستقیم دارد.


آنچه تا به این قسمت مطالعه کردید

چکیده

تزریق چربی به دلیل عوارض کمتر و ماندگاری، طرفداران زیادی دارد.

گلوله شدن چربی تزریق شده از عوارض نادر ولی محتمل بعد از تزریق چربی است.

تزریق چربی از سه بخش استخراج چربی، خالص سازی چربی و سپس تزریق چربی تشکیل شده است.

آیا با گلوله شدن چربی تزریق شده به راحتی می‌توان کنار آمد؟

در اصل نمی‌توان پاسخ قاطعانه به این سوال داد، زیرا علاوه‌بر مراقبت‌های بعد از تزریق چربی و تخصص پزشک، نحوه مواجه شدن بدن فرد با چربی تزریق شده هم از عوامل تاثیرگذار در روند گلوله شدن چربی تزریق شده است. بدیهی است که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که گلوله شدن چربی تزریق شده می‌تواند در شرایطی نرمال یک موضوع عادی باشد که بعد از گذشت چند هفته یا در سختگیرانه‌ترین حالت ممکن بعد از عادت بدن شما محو شود یا خیر، در هر صورت پشنهاد می‌کنیم که اگر بعد از گذشت 1 ماه تورم به وجود آمده از بین نرفت، با یک پزشک حاذق مشورت کنید.

علت گلوله شدن چربی تزریق شده

اگر بخواهیم بی‌مقدمه به علت گلوله شدن چربی تزریق شده اشاره کنیم، می‌توانیم به مواد زیر اشاره کنیم:

  • یکی از دلایل رایج که با عدم تبحر پزشک ارتباط مستقیم دارد، بدون شک نفوذ آب و مایع به حفره خالی ناشی از عمل است، گاهی ممکن است به دلیلی حفره ایجاد شده به واسطه لوله توخالی آب و مایعات در این قسمت پرشده و باعث تورم و سفت شدن با به اصطلاح عامیانه همان گلوله شدن چربی بعد از تزریق می‌شود. این گونه از تورم‌ها معمولا بعد از مدت کوتاهی برطرف می‌شوند که برای تسریع این روند، عموما پزشک پوشیدن گن را به شما توصیه می‌کند. فشار وارد شده توسط گن باعث جذب مایعات و خوابیدن تورم می‌شود.

گلوله-شدن-چربی-از-عوارض-نادر-است

  • یکی دیگر از مواردی که می‌تواند باعث گلوله شدن چربی تزریق شده شود، هماتوم است. هماتوم به لخته شدن خون در ناحیه زیرپوستی گویند که می‌تواند بعد از تزریق چربی رخ دهد. هماتوم یک پدیده نادر است که در صورت رخ دادن برای جذب کامل به یک سال زمان نیاز دارد، اما صبر کردن به مدت یک سال برای جذب لخته خون کاملا غیرمنطقی است؛ به همین دلیل از برای رفع این مشکل از جراحی و تخلیه خون استفاده می‌شود.
  • اما یکی از موارد مهم که باید به آن توجه ویژه داشته باشید؛ همان‌طور که در بالا به آن اشاره کردیم، تبحر پزشک است. تبحر پزشک در هر سه مرحله تزریق چربی، اهمیت بسیاری دارد، اما موردی که باید به آن توجه ویژه داشت، نحوه خالص سازی چربی تزریق شده است. اگر چربی استخراج شده به خوبی خالص سازی نشود، می‌تواند عوارض مختلفی همچون جذب کامل بافت چربی و یا گلوله شدن چربی تزریق شده را برای شما به همراه داشته باشد که زمان خوابیدن ورم تزریق چربی در این مورد متفاوت است. در حالا کلی چربی خارج شده باید با سرعت 3000 دور در دقیقه در سانتریفیوژ قرار بگیرد تا ناخالصی‌های آن جدا شود.
  • یکی از موارد دیگر که در گلوله شدن چربی تزریق شده صورت نقش دارد عدم رعایت توصیه‌های پزشک است. در این مورد یکی از موارد تاثیرگذار که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، عدم خوابیدن برروی گونه یا قسمتی از صورت است که در آن تزریق انجام شده است.

راه‌های جلوگیری از گلوله شدن چربی تزریق شده

در مواردی که رفع جای جوش با تزریق چربی صورت می گیرد، بهتر است که راهکارهایی برای جلوگیری از گلوله شدن چربی به کار رود. با توجه به این موضوع که گلوله شدن تزریق چربی یکی از عوارض نادر ولی محتمل است و درصورت رعایت دستورات پزشک احتمال وقوع آن به صفر میل می‌کند؛ اما با این حال رعایت موارد زیر می‌تواند احتمال گلوله شدن چربی بعد از تزریق را به شدت کاهش دهد.

زنی در حال پرکردن سرنگ چربی
  • تا چند روز بعد از تزریق به هیچ وجه اقدام به ماساژ نکنید تا چربی تزریق شده در محل مورد نظر ثابت شود.
  • برای جلوگیری از اعمال فشار بیش از حد تا دو هفته پیشنهاد می‌شود که ورزش‌های سنگین انجام نشود.
  • آنتی بیوتیک‌هایی که احتمالا پزشک برای شما تجویز می‌کند را مرتب مصرف کنید تا از بروز خطرات احتمالی جلوگیری شود.
  • پیشنهاد می‌شود حدود 10 روز رفتن به استخر را در برنامه خود قرار ندهید.

نتیجه‌
ترمیم چهره با تزریق چربی یکی از عمل‌هایی است که در سریع‌ترین زمان ممکن می‌تواند جذابیتی بیشتر به چهره شما ببخشد؛ همانطور که گفتیم گلوله شدن که یکی از عوارض‌های بعد از تزریق چربی است می‌تواند به مواردی همچون عدم مراقبت، عدم تخصص پزشک و یا واکنش بدن شما بستگی داشته باشد. عموما گلوله شدن چربی تزریق شده از مواردی است که در بیشتر موارد در کمترین زمان ممکن برطرف می‌شوند، ما اگر این موضوع در مدت زمانی در حدود 1 ماه برطرف نشد می‌بایست به پزشک خود مراجعه کنید.

احتمال ایجاد توده بعد از تزریق چربی چقدر است؟

بعد از تزریق چربی احتمال ایجاد توده های بزرگ و کوچک در ناحیه تزریق وجود دارد. اما تنها در صورتی­که از تکنیک مناسبی استفاده نشود.

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی چقدر است؟

دوران نقاهت بعد از تزریق چربی می تواند از دو روز تا دو هفته طول بکشد. این مدت زمان بستگی به ناحیه تزریق و تکنیک مورد استفاده دارد.

چگونه می توان نکروز چربی را درمان کرد؟

فرد می تواند به آرامی ناحیه را ماساژ دهد. اگر توده های چربی خیلی بزرگ شوند و ظاهر نازیبایی ایجاد کنند، پزشک می تواند برای برداشتن توده های چربی از جراحی کمک بگیرد.

آیا ماساژ برای رفع نکروز چربی موثر است؟

تکنیک های ماساژ مختلفی وجود دارد که به کاهش سایز توده های چربی کمک می کند. نکروز چربی را می توان در جهات مختلف حرکت داد تا به مرور جذب شود. البته این اقدام باید با نظر پزشک باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed