احتمال بروز عوارض تزریق چربی به صورت چند درصد است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. احتمال بروز عوارض تزریق چربی به صورت چند درصد است؟
عوارض تزریق چربی به صورت

یکی از گزینه‌های بسیار پرطرفدار در میان عمل‌های زیبایی، تزریق چربی است؛ اما به‌ این دلیل که در انتخاب شما بحث هزینه و نتیجه حاصله در کنار سلامتی شما مطرح است، طبیعی است که سوالات زیادی ذهن شما را درگیر خود کند. یکی از این سوالات که می‌تواند تاثیر زیادی در انتخاب شما داشته باشد، عوارض تزریق چربی به صورت است، این سوال کاملا طبیعی است که برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل سوالات این چنینی هم‌چون ماندگاری تزریق چربی و مراقبت‌های بعد از تزریق چربی ذهن شما را مشغول خود کند. در این مقاله قصد داریم به یکی از رایج‌ترین سوالات یعنی عوارض تزریق چربی در صورت بپردازیم تا در تصمیم‌گیری محکم‌تر عمل کنید.

عوارض های تزریق چربی بسیار ناچیز می باشد

تزریق چربی یکی از روش های زیبایی می باشد که بسیار کم خطر است و می توان گفت اگر شما مراقبت های لازم را انجام دهید عوارض های تزریق چربی برای شما پیش نمی آید.

یکی از مهمترین اقداماتی که باید انجام دهید تا از عوارض های تزریق چربی به دور باشید این است که به نزد پزشک معتبری مراجعه کنید.

اگر پزشک شا مهارت و تجربه کافی در تزریق چربی داشته باشد هیچگونه عوارض های تزریق چربی برای شما اتفاق نمی افتد.

اما به طور کلی باید دقت داشته باشید که هر روش درمانی امکان دارد که عوارضی داشته باشد و بیشتر این عوارض ها موقتی می باشند.

عوارض های تزریق چربی هم امکان دار که برای برخی از افراد رخ دهد ولی جای هیچگونه نگرانی نمی باشد چرا که به زودی رفع می شود.

از جمله این عوارض که بسیار ناچیز می باشد می توانیم چندین مورد را بیان کنیم که با مطالعه آنها متوجه ناچیز بودن آنها می شوید.

ممکن است شما هنگامی که سوزن چربی از ناحیه مورد نظر خارج می شود امکان دارد که احساس درد، سوزش و فشار در آن ناحیه احساس کنید که این عمل موجب می گردد یک مایع خونی ترشح شود که رنگ آن بسیار طبیعی می باشد و در هر صورت برای شما رخ می دهد، شما اگر مایل باشید که این درد را احساس نکنید می توانید از قرص های آرامبخشی که پزشک برای شما تجویز می کند استفاده کنید.

اما یکی از مهمترین و شایع ترین عوارض های تزریق چربی که باید به آن اشاره کرد قرمزی و ورم بعد از تزریق چربی می باشد که در آن ناحیه که تزریق رخ داده است رخ می دهد، ای عارضه از جمله عوارض های تزریق چربی می باشد که به مدت مرور زمان به طور کلی از بین می رود.

همانطوری که بیان نمودیم بیشتر عوارض های تزریق چربی که بسیاری را به هراس انداخته است به دلیل غیر اصولی بودن تزریق می باشد که توسط پزشکانی که ماهر نیستند انجام می شود.

عدم تقارن صورت بعد از انتقال چربی

عدم تقارن که بعد از تزریق چربی در صورت رخ می دهد به علت تزریق غیر اصولی می باشد که توسط پزشکانی که مهارت کافی ندارند رخ می دهد.

یکی دیگر از خطرات تزریق چربی که به احتمال خیلی کم در صورت رخ می دهد عفونتی می باشد که در محل تزریق رخ می دهد، شما به راحتی می توانید با مصرف آنتی بیوتیک هایی که پزشک برای شما صادر کرده است این مشکل را حل کنید.

یکی دیگر از خطرهای احتمالی انتقال چربی این است که امکان دارد برخی از افراد دچار رنگ پریدگی شوند و یا اینکه آن محل هایی که تزریق چربی صورت گرفته است زخم شود. این عوارض های تزریق چربی هم بعد از چند روز از بین می رود و در صوت باقی نمی ماند.

شما باید برای از بین رفتن خطرات تزریق چربی با پزشک خود حتما مشورت نموده تا دستورات لازم را برای شما تجویز کنند تا شما از تزریق چربی خود که برای زیبایی انجام داده اید لذت ببرید.

آیا عوارض تزریق چربی به صورت می‌تواند نظر ما را تغییر دهد؟


همانطور که گفتیم راه‌های زیادی برای جوان سازی وجود دارد، اما این مورد صرفا در تزریق چربی خلاصه نمی‌شود و موارد مشابه همچون تزریق ژل و تزریق بوتاکس هم طرفداران زیادی دارد. شاید در مورد این موضوع که تزریق ژل بهتر است یا چربی و یا بوتاکس تحقیقات زیادی انجام داده باشید، اما لازم است تا برای آن دست از افرادی که تفاوت میان این دو را نمی‌دانند، توضیحات مختصری ارائه دهیم تا بتوانیم رضایت تمامی مخاطبان کلینیک نیل را بدست آوریم.

اثربخشی تزریق چربی به نسبت موارد دیگر تقریبا یکسان است، اما موضوعی که در این میان متفاوت است، نحوه عملکرد و اثرگذاری مرتبط با منشاء و ساختار ماده تزریق شده است. ژل یک ماده آزمایشگاهی است که منشاء انسانی دارد، در واقع ژل همان هیالورونیک اسید است که در بدن ما 15 گرم از آن موجود می‌باشد و روزانه 5 گرم از آن در فرایند متابولیسم از دست می‌رود. تزریق معمولا در اندام‌هایی مانند ژل، گونه، خط لبخند و موارد دیگر همچون سینه انجام می‌شود. عمده خاصیت ژل منشاء انسانی آن است اما موضوعی که در این میان مطرح است، کاربرد ژل در اندام‌های کوچک با حجم تزریق کم است.

اما در مورد تزریق چربی داستان کمی متفاوت است، در این روش چربی از بدن خود شما برداشته می‌شود و بعد از خالص سازی به وسیله سانتریفیوژ، مجدد به بدن شما تزریق می‌شود، همچنین این روش به عنوان “پیوند چربی” یا “لیپومدلینگ” شناخته می شود. مهمترین خصوصیت این روش طبیعی بودن منشاء آن است که بعد از چربی تبدیل به بخشی از اندام شما می‌شود، به همین دلیل برای بهبود فرم سینه و باسن که نیاز به ماده بیشتری برای تزریق دارد، از این روش استفاده می‌شود.

اما موضوع در مورد بوتاکس کمی متفاوت است، بوتاکس که منشاء آن یک ماده سمی است سبب فلج شدن عضلات زیرپوستی می‌شود که می‌تواند کاهش چین و چروک را به همراه داشته باشد. استفاده از این ماده به مقدار زیاد کشنده است، پس به همین دلیل از این ماده در قسمت‌های کوچک ولی با چین و چروک زیاد استفاده می‌شود.


یک نکته ریز و کاربردی

تزریق چربی به نسبت دیگر موارد ماندگاری بیشتری دارد.


آنچه تا به این لحظه مطالعه کردید

چکیده نکات
• عوارض تزریق چربی صورت و دیگر اندام از مهمترین عوامل در تصمیم‌گیری است.
• تزریق چربی در سه مرحله برداشت چربی از بدن شما، خالص سازی و تزریق تشکیل می‌شود.
• تفاوت میان این سه در اثرگذاری، محل تزریق و منشاء آن است.


عوارض تزریق چربی به صورت چیست؟


با اینکه تزریق چربی یک عمل زیبایی مطمئن به نسبت بسیاری از عمل‌های زیبایی است، اما این به این معنا نیست که تزریق چربی هیچ عوارضی ندارد، در کل نه تنها این روش بلکه سایر روش‌های زیبایی هم عوارض‌هایی دارند که به عوامل مستقیم و غیر مستقیم بستگی دارد. یکی از عوامل تاثیرگذار در عوارض تزریق چربی در صورت و دیگر اندام‌ها، تخصص پزشک است که نقش شما در انتخاب بهترین کلینیک تزریق چربی خلاصه می‌شود. مورد دیگر که می‌تواند در میزان عوارض تزریق چربی تاثیرگذار باشد، مراقبت‌های شما بعد از تزریق پزشک است.

آیا تزریق چربی به صورت عوارض دارد؟


یکی از تفاوت‌های تزریق چربی به نسبت سایر روش‌ها که می‌تواند تاثیر مستقیم در عوارض تزریق چربی به صورت داشته باشد، تحت‌‌تاثیر قرار گرفتن دو نقطه متفاوت است، یعنی محلی که از آن چربی استخراج شده و محلی که به آن چربی تزریق شده است. عوارض تزریق چربی ممکن است در دو مقطع زمانی رخ دهد، ابتدا چند روز ابتدایی بعد از تزریق چربی و سپس در بلند مدت که در این بخش به هر دو این موارد می‌پردازیم.

آیا تزریق چربی به صورت می‌تواند خطرناک باشد؟

یکی از موارد شایع بعد از تزریق چربی، ژل و بوتاکس، ورم و قرمزی است که معمولا تا نهایتا یک هفته به میزان قابل توجهی از حجم آن کاسته می‌شود. برای برطرف شدن این مشکل در همان روز‌های ابتدایی می‌توانید از قرص‌های مسکنی همچون استامینوفن و موارد این‌چنینی استفاده کنید. همچنین کمپرس سرد از موارد تاثیرگذار در بهبود کبودی و تورم به وجود آمده است، پیشنها می‌کنیم در روز چندین مرتبه از کمپرس یخ استفاده کنید تا تورم به وجود آمده از تزریق چربی بهبود یابد. برای کمپرس می‌توانید از چند قطعه یخ و یک حوله نرم استفاده کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم که این کار را به آرامی انجام دهید تا موجب آسیب‌رسانی نشود.


یکی از موارد شایع از عوارض تزریق چربی در صورت اعتماد به پزشک غیر متخصص یا مرکز غیر معتبر، جذب سریع چربی است، این مشکل زمانی رخ می‌دهد که عملیات خالص سازی یا همان جدا سازی چربی به خوبی انجام نشود و در چربی، خون وجود داشته باشد، که موجب جذب چربی در بافت سلولی شما می‌شود. یک مرکز معتبر یا پزشک حاذق می‌داند که برای خالص سازی چربی استخراج شده از اندام شما باید آن را در سانتریفیوژ با سرعت 3000 در دقیقه بچرخاند تا چربی از خون و دیگر ناخالصی‌ها جدا شود.

آیا تزریق چربی به صورت خطرناک است؟


وقتی که چربی از بدن شما خارج می‌شود بدن به طور خودکار ماده‌ای را برای جایگزینی آن تشکیل می‌دهد که سرم نام دارد. برای از بین بردن سرم یا جلوگیری از تشکیل آن معمولا پزشک در زمان مشاوره مصرف داروهای ضد انعقاد خون را برای شما منع می‌کند. بدیهی است که با مصرف این داروها از بروز سرم جلوگیری می‌کنید ولی اگر این اتفاق افتاد و سرم ترشح شد، می‌توانید از گن‌های مخصوص استفاده کنید. یکی از عوارض بعد از تزریق چربی به صورت و دیگر اندام‌ها که می‌تواند آزار دهنده باشد خروج مایع از قسمت‌هایی است که چربی از آن‌ها خارج شده است. برای جلوگیری از این، مشکل پیشنهاد ما به شما استفاده از گن‌هایی است که می‌توانید با مشورت پزشک از آن‌ها استفاده کنید.


برخی موارد می توانند باعث شوند که تزریق چربی ماندگاری کمی داشته باشد. از جمله این موارد می توان به فشار به ناحیه اشاره کرد. اعمال فشار بر روی قسمت‌هایی که چربی در آن‌ها تزریق شده است، با توجه به توضیحاتی که در مقاله مراقبت‌های بعد از تزریق چربی به آن پرداختیم می‌تواند باعث نافرمی بافت سلولی تزریق شده باشد، پس توجه ویژه داشته باشید که اعمال فشار و نافرمی یکی از عوارض شایع پس از تزریق چربی است، البته در صورتی که به نکات و توصیه‌های پزشک توجهی نکنید.

آیا تزریق چربی به صورت معایبی دارد؟


در این میان نباید از عفونت غافل شد، عفونت از دیگر عوارض تزریق چربی است که معمولا با علائمی همچون تب، درد، تورم و ترشحات ظاهر می‌شود. این مورد در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی توسط مرکز ممکن است 2 الی 5 روز بعد از ترشح رخ دهد. لازم است که برای جلوگیری از این مورد به مراکز معتبر اعتماد کنید؛ اما در صورت بروز عفونت می‌توانید با مشورت پزشک از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنید.


آن‌چه تا به این لحظه مطالعه کردید


چکیده نکات
• عوارض تزریق چربی به صورت و دیگر اندام‌ها تاحدودی موقتی است و با گذر زمان برطرف می‌شود.
• تخصص پزشک در کنار اعتبار مرکز می‌تواند از موارد مهم در شدت نتایج حاصله باشد.

معایب تزریق چربی در صورت چیست؟

  • مدت زمان نسبتا طولانی برای دوره نقاهت تزریق چربی به صورت دارد، این موضوع که باید مدتی از محل کار خود مرخصی بگیرید، می‌تواند یکی از موانع باشد.
  • واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق از موارد مهم در معایب تزریق چربی است که معمولا قبل از تزریق مورد بررسی قرار می‌گیرد.
  • امکان صدمه به بافت بدن در صورتی که تزریق به درستی انجام نشود است.
  • گاهی ممکن است به دلیل شرایط مختلف، باقی ماندن جای زخم در برخی افراد با سرعت کمتری بهبود بیابد.
  • بروز عفونت‌های پوستی که می‌تواند دوران نقاهت شما را طولانی‌تر کند.
  • احتمال تکرار عمل تزرق برای رسیدن به نتیجه دلخواه.

پیشگیری از عوارض های انتقال چربی

همانطوری که بیان نمودیم امکان دارد که عوارض های تزریق چربی در صورت بسیاری از افراد رخ دهد و یا اینکه اصلا آنها را تجربه نکنند که این بستگی به بافت ها و سلول های صورت شما دارد که تا چه اندازه حساس باشد.

شما می توانید برای اینکه از عوارض های انتقال چربی پیشگیری کنید مراقبت های ویژه ای از صورت خود انجام دهید که در ادامه برخی از آنها را بیان می کنیم.

شما باید بعد از اینکه تزریق چربی به صورت خود را انجام دادی بلافاصله راه رفتن را شروع کنید تا ورم صورت خود را کاهش دهید، راه رفتن باعث می شود که لخته خون در صورت به وجود نیاید، به همین دلیل بسیاری از پزشکان تایید می کنند که بعد از تزریق چربی پیاده روی کنید.

  1. برای اینکه از ورم صورت خود کم کنید باید مصرف نمک را در وعده های غذایی خود کاهش دهید.
  2. شما می توانید برای اینکه تورم صورت خود را کاهش دهید و یا اینکه اگر صورت شما دچار تورم نشده است با استفاده کردن از کمپرس آنها را بهبود ببخشید.
  3. گاهی اوقات امکان دارد که یک طرف صورت شما بعد از تزریق از سمت دیگر متفاوت باشد، شما برای اینکه در این مورد از عوارض های تزریق چربی جلوگیری کنید باید نزد پزشک بروید و تزریق چربی خود را ترمیم کنید تا دو طرف صورت شما هماهنگ شود.
  4. شما می توانید برای اینکه از عوارض های تزریق چربی که بیشتر شامل ورم صورت می باشد جلوگیری کنید، تا دو روز اول که تزریق چربی انجام داده اید از دو عدد بالش هنگام خوابیدن استفاده کنید تا صورت شما کمتر ورم کند.
  5. اگر می خواهید عوارض های تزریق چربی چندان شامل حال شما نشود باید تا یک هفته اول استراحت کنید و چندان کارهای سخت و طاقت فرسا انجام ندهید.
  6. یکی دیگر از روش هایی که موجب از بین رفتن عوارض های تزریق چربی می شود، این است که شما می توانید بعد از یک هفته از لوازم آرایش استفاده کنید، از این طریق هم ورم های صورت خود را می پوشانید و هم زیبایی خود را دو چندان می کنید.
  7. اگر می خواهید در صورت خود کبودی های زیادی مشاهده نکنید باید تا 10 روز بعد از تزریق در حرارت های بالا قرار نگیرید، حرارت هایی مانند نور تند خورشید، سولاریوم، سونا، جکوزی و بخور برای شما مضر می باشد.
  8. یکی دیگر از راه هایی که می توانید با انجام دادن آن از عوارض های تزریق چربی جلوگیری کنید و آنها را کاهش دهید این است که تا 3 روز اولیه ورزش های سبکی انجام دهید، انجام ورزش های سبک موجب می گردد که صورت شما ورم زیادی نداشته باشید، البته باید دقت داشته باشید که ورزش های سنگین انجام ندهید، چرا که ورزش های سنگین موجب می گردد به صورت شما فشار زیادی وارد شود که در اثر آن ورم صورت شما افزایش پیدا می کند.

آنچه در این مقاله مطالعه کردید



نتیجه گیری:
عوارض بعد از تزریق چربی یک معیار نسبی ولی مرتبط با تخصص پزشک، مرکز زیبایی و نحوه مراقبت‌های شما است که می‌تواند متغیر باشد، در حالت کلی تزریق چربی یکی از کم خطرترین عمل‌های زیبایی است، در صورتی که تمامی موارد چه از جانب شما و چه از جانب پزشک و متخصص رعایت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed