مراقبت های بعد از تزریق چربی در هفته های اول

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. مراقبت های بعد از تزریق چربی در هفته های اول
مراقبت های بعد از تزریق چربی و نکات مهم آن

بیشتر ما می دانیم یکی از راه های زیبایی صورت تزریق چربی است، ولی باید در مورد مراقبت های بعد از تزریق چربی هم اطلاعاتی داشته باشیم. یکی از درمان های زیبایی که برای صاف کردن صورت مورد استفاده قرار می گیرد تزریق چربی یا fat injection می باشد و مزیتی که این روش نسبت به دیگر روش های دارد این است که چربی تزریق شده توسط بدن رد نمی شود و عملکرد خوبی دارد، به همین دلیل باید مراقبت های خاصی بعد از این روش انجام دهیم تا دوام و ماندگاری تزریق چربی صورت بیشتر باشد. در ادامه فیلمی از پروسه تزریق چربی را مشاهده می کنید:

 

اگر شما نکته های مهم بعد از تزریق چربی را به خوبی رعایت کنید برای بازسازی چربی تا مدت طولانی نیازی به ترمیم ندارید و اگر هم نیاز پیدا کنید هزینه آن بسیار کمتری می باشد. انتقال چربی به برخی از نقاط صورت به روش جراحی سرپایی انجام می شود و پزشک شما می تواند برای اینکه شما هیچ چیزی را احساس نکنید از بی هوشی موضعی استفاده کند.

کل مدت زمانی که این پروسه طول می کشد یک ساعت می باشد و شما نتیجه آن را به خوبی می توانید بعد از آن مشاهده کنید. در ادامه برخی از مراقبتهای بعد از تزریق چربی را بیان می کنی تا شما با رعایت کردن آنها صورتی زیباتر و طبیعی تر داشته باشید.

اقدامات مراقبتی بعد از تزریق چربی

مراقبت های بعد از تزریق چربی در طول روزهای بعد از تزریق متفاوت می باشد و شما باید در هر دوره اقدامات خاصی را انجام دهید. هرچند که پیش از توضیح در مورد نکات بعد از تزریق چربی باید بدانید که این روش هیچ گونه عوارضی ندارد و فقط شما برای اینکه صورتی زیباتر داشته باشید انجام می شود. ولی باید برای اقدامات بعد از این روش هم اهمیت قائل شوید.

 

  1. مراقبت های بعد از تزریق چربی در هفته اول

بعد از اینکه شما تزریق چربی به صورت انجام دادید و یا برداشت کرده اید در طول هفته اول آن نقاط با کبودی و ورم مواجه می شود، شما می توانید با ماساژ دادن کبودی ها و ورم ها را تحت تاثیر قرار دهید و با انجام این عمل آنها را کاهش می دهید. البته باید کسانی که تزریق صورت خود را با ژل ها انجام داده اند به شدت از ماساژ دادن خودداری کنند. یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید کبودی ها و ورم های ناشی از تزریق چربی را از بین ببرید کمپرس یخ می باشد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی در طول دو هفته اول

شما می توانید کمپرس یخ را روی قسمتی که ور کرده است قرار دهید تا ورم آن را کاهش دهد. به طور کلی تزریق چربی درد بسیار خفیفی دارد که تحمل کردن آن غیر ممکن نمی باشد، اما در صورتی که شما درد داشته باشید می توانید با پزشک خود در میان بگذارید تا برای شما داروی مسکن تجویز کند.

  1. مراقبت های بعد از تزریق چربی در هفته دوم

شما با رعایت کردن نکات ضروری پس از انجام تزریق که در هفته اول داشته اید به احتمال زیاد بعد از 7 یا 10 روز تورم و کبودی های صورتتان کاهش پیدا می کنند. اصولا کبودی ها به طور کلی در هفته اول از بین می روند ولی تورم ها کمی وجود دارند.

باید دقت داشته باشید که اگر می خواهید در صورت این تورم ها و کبودی ها، فعالیت های روزانه خود را انجام بدهید باید با پزشک خود مشورت نمایید، چرا که امکان دارد شما هنوز آمادگی برگشت به فعالیت های روزانه خود را نداشته باشید. برای خواندن مقاله سن مناسب برای انجام تزریق چربی روی دکمه زیر کلیک کنید:

سن مناسب تزریق چربی

توصیه های ضروری بعد از انتقال چربی به صورت

همانطوری که بیان نمودیم بر اثر تزریق چربی صورت شما احتمال دارد که با کبودی و تورم مواجه شود که باید برای از بین رفتن آنها 2 هفته صبر کنید. دقت داشته باشید که در طول این دو هفته باید از آرایش کردن پرهیز نمایید البته اگر کسانی که مجبور هستند فعالیت های روزانه خود را انجام دهند و کسی متوجه تزریق آنها نشود می توانند مقدار بسیار کمی از لوازم آرایشی استفاده کنید تا کبودی ها و ورم ای شما پوشانده شود.

توصیه های ضروری بعد از انتقال چربی

ولی به طور کلی باید بیشتر مراقب پوست خود باشید. کل مدت زمانی که صورت شما بعد از تزریق به استراحت نیاز دارد و کبدی ها و تور های را در آن مشاهده می کنید دو هفته می باشد که بعد از آن به طور کامل کبودی ها از بین می روند، به همین دلیل جای هیچ گونه نگرانی نیست.

11 پیشنهاد کاربردی برای بعد از تزریق چربی

همانطور که بیان نمودیم در طول دو هفته اول شما با کبودی ها و ورم هایی در صورت خود بعد از تزریق مواجه می شوید که با یکی سری مراقبت های بعد از انتقال چربی به راحتی کبودی های صورت شما بهبود پیدا می کنند. در ادامه برخی از مهمترین نکات بعد از تزریق چربی را بیان می کنیم.

مهمترین مراقبت های بعد از انتقال چربی
  1. مواد شیمیایی و حساسیت زایی را که صورت شما را تحت تاثیر قرار می دهند را باید در طول دو هفته مصرف نکنید.
  2. هرگونه استرس و تنش های عصبی را باید از خود دور کنید تا موجب عصبانیت و داد و فریاد زدن شما نشود.
  3. باید در طول یک هفته از خورد غذاهایی که سفت هستند و به سختی جویده می شوند خودداری کنید تا به صورت شما فشار وارد نشود.
  4. هنگامی که می خواهید استراحت کنید و یا بخوابید، یک عدد بالش اضافی زیر سر خود بگذارید.
  5. به مدت 7 یا 10 روز باید از رفتن به سونا، جکوزی، سولاریوم و استخر خودداری کنید.
  6. بعد از اینکه دو هفته از تزریق شما بگذرد نتیجه آن را می توانید مشاهده کنید در غیر اینصورت حتما به پزشک خود مراجعه کنید و مشکل پیش آمده را با پزشک در میان بگذارید.
  7. داروهایی که پزشک برای دوران نقاهت بعد از تزریق چربی تجویز می کند را حتما تهیه فرمایید و مصرف کنید.
  8. مالش دادن بیش از حد و ساییدگی صورت موجب می گردد که چربی تزریق شده در صورت شما پخش شود. به همین دلیل باید از مالیدن و ساییدن بیش از حد صورت خودداری کنید.
  9. شما باید بعد از تزریق چربی به صورت تا 2 یا 3 دقیقه کمپرس یخ را روی صورت قرار دهید و این عمل را تا 5 بار تکرار کنید بعد از آن دو سه ساعت دیگر از کمپرس یخ استفاده کنید.
  10. دقت داشته باشید که بعد از تزریق برای شما دراز کشیدن و سر و گردن را خم کردن ضرر دارد. شما باید در طول این مدت راه بروید و یا بایستید، در صورتی هم که می خواهید استراحت کنید حتما از یک عدد بالش اضافی استفاده کنید.
  11. در صورتی که شما در طول ای دو هفته درد داشتید باید از استامینوفن و داروهایی که مواد مسکن دارند استفاده کنید تا درد شما تسکین پیدا کند. یکی از داروهایی که به هیچ عنوان نباید مورد استفاده قرار دهید آسپرین ها می باشد که غلظت خون شما را بالا می برد و این برای شما ضرر دارد.

به طور کلی با انجام نکات گفته شده، هیچ گونه عوارضی بعد از تزریق شما را تهدید نمی کند و صورت زیباتری خواهید داشت.

تورم بعد از تزریق چربی

یکی از سوالاتی که ذهن متقاضیان تزریق چربی را درگیر می کند این است که چه مدت زمان طول می کشد تا تورم کاملاً از بین برود. معمولاً درصد زیادی از تورم در طول هفته اول و دوم از بین می رود. ولی تورم تا بالای 2 ماه بعد از تزریق هم می تواند مشاهده شود. فرد در طول این مدت زمان چهره ای غیر طبیعی ندارد و مشکلی در حاضر شدن در اماکن عمومی نخواهد داشت. ولی بعد از این دوره بهترین نتیجه را می توان مشاهده کرد.

تزریق چربی به صورت روش ایمنی است؟

کارشناسان و متخصصان این حوزه اظهار دارند که تزریق چربی یک روش طبیعی، دائمی و ایمن است که برای جوانسازی صورت به کار می رود. اگر این روش توسط یک متخصص انجام گیرد، احتمال بروز عوارض جانبی خیلی پایین است و از چربی به عنوان نوعی فیلر استفاده می شود.

خطرات و پیچیدگی های بعد از تزریق چربی



در صورتی که مراقبت های گفته شده به بیمار به خوبی رعایت شوند و تزریق چربی توسط افراد متخصص انجام گیرد، هیچ مشکلی برای بیمار پیش نمی آید و احتمال بروز خطراتی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، خیلی پایین است.



ایجاد لخته خونی

لخته خونی در پاها، بازوها و یا لگن می تواند مشکلاتی در رگ ها و جریان خون به ریه ها ایجاد کند و باعث بروز آمبولی ریه شود. این عارضه مشکلات جدی برای تنفس فرد ایجاد می کند.

نکروز چربی

چربی که انتقال داده می شود می تواند زنده نمانده و از بین برود. بافت چربی که در اعماق پوست یافت می شود می تواند از بین برود. نکروز چربی می تواند باعث ایجاد نواحی سفت در روی پوست شود. توده های سخت ناشی از نکروز چربی باعث ایجاد درد می شود. سطوح ناهماهنگی روی پوست در اثر نکروز چربی ایجاد می شود که از عارضه های جانبی نکروز چربی است.

خطرات جدی بعد از تزریق چربی

با اینکه خطرات و پیچیدگی های جدی بعد از تزریق جدی گزارش نمی شود، ولی برخی خطرات در صورت انجام تزریق توسط افراد غیر متخصص بروز می کند. از جمله این خطرات می توان به آمبولی چربی ( وجود تکه ای چربی در جریان خون که تهدیدی جدی برای جان فرد محسوب می شود. ) اشاره کرد. خطرات دیگر شامل سکته، مننژیت یا تورم مغز، عفونت های شدید و کوری یا از دست دادن بینایی و مرگ است. اگر تزریق توسط افراد متخصص انجام گیرد احتمال بروز این مشکلات صفر است. بنابراین در انتخاب پزشک و کلینیک خود نهایت دقت را بفرمائید.

عدم تقارن در صورت

عدم تقارن صورت ناشی از تزریق چربی نیست. فاکتورهای مختلفی مانند تناسب پوست، درصد چربی پوست، استخوان صورت، عضلات صورت و … می توانند باعث بروز عدم تقارن صورت شوند. یک پزشک متخصص و با تجربه با بررسی تمامی این اجزا، از بهترین تکنیک استفاده می کند تا احتمال بروز عدم تقارن بعد از تزریق چربی پایین آید.

تزریق چربی در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل با مجهزترین دستگاه ها و متخصصان باتجربه این زمینه انجام میشود.برای اطلاعات بیشتر با مشاوران ما در تماس باشید و یا از طریق چت سایت سوالات خود را با ما در میان بگذارید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه تزریق چربی به صورت پیشنهاد می‌‌کنیم با مشاورین دپارتمان تزریق چربی نیل در تماس باشید.

سوالات متداول بعد از تزریق چربی

آیا تزریق چربی دائمی است؟

در طول فرایند تزریق چربی، جراح اغلب صورت را با چربی های اضافه ای که از دیگر نواحی بدن گرفته است، فرم می دهد و به نواحی کم حجم صورت چربی تزریق می شود. مقداری از این چربی ها توسط بدن جذب می شود. ولی برخی از سلول های چربی با خون رسانی مناسبی که دریافت می کنند، به طور دائم در صورت باقی می مانند. بعد از حدود 6 ماه که از جراحی بگذرد، چربی های باقی مانده به طور دائم در محل باقی می مانند.

خطرات بعد از تزریق چربی چیست؟

معمولاً تزریق چربی پیچیدگی های محدودی دارد که در موارد نادری رخ می دهد. ولی همانند هر روش جراحی دیگری این روش هم پیچیدگی ها و خطراتی خاصی دارد که شامل موارد زیر است:

  • عفونت
  • پیچیدگی های مربوط به بیهوشی
  • رسوب چربی
  • اصلاح نامناسب صورت با چربی ( تزریق بیش از حد یا تزریق ناکافی چربی )

حتماً قبل از اقدام برای تزریق چربی در مورد اثرات جانبی و خطرات احتمالی این روش با پزشک خود صحبت کنید تا هرگونه ابهامی رفع شود. یک جراح با تجربه معمولاً از بروز این خطرات پیشگیری می کند.

کاهش یا افزایش وزن بعد از تزریق چربی چه تاثیری روی نتیجه دارد؟

سلول های چربی که به صورت یا دیگر نواحی منتقل شده اند، تا زمانی که خون رسانی انجام می گیرد، مانند دیگر سلول های چربی رفتار می کنند. به این معنا که اگر وزن خیلی زیادی کاهش یا افزایش یابد، تراکم این سلول های چربی می توانند کمتر یا بیشتر شوند و بر نتیجه تزریق تاثیر بگذارد. به همین دلیل به بیماران توصیه می شود که وزن ثابتی داشته باشند تا نتیجه ثابت باقی بماند.

احتمال جابه جایی چربی بعد از تزریق وجود دارد؟

بدن انسان ها چربی تزریق شده را به عنوان بخشی از بدن می پذیرد و از سیلیکون یا دیگر پروتز های مصنوعی متفاوت است. با تزریق چربی، سلول های چربی به سرعت در اطراف بافت هدف قرار می گیرد. زمانی که خون رسانی به ناحیه انجام می گیرد، چربی در جای خود ثابت می شود.

ورزش کردن بعد از تزریق چربی را از چه زمانی می توان آغاز کرد؟

اغلب بیماران بعد از 10 روز تا 2 هفته می توانند به انجام فعالیت های ورزشی سبک روی آورند. ولی معمولاً به بیماران توصیه می شود که هر فعالیتی را که می تواند در نتیجه تزریق اختلال ایجاد کند، محدود کنند. بعد از سه هفته، معمولاً بیماران می توانند به انجام فعالیت های روزمره خود بازگردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed