تاثیر شستشو بعد از تزریق بوتاکس در روند درمان

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. تاثیر شستشو بعد از تزریق بوتاکس در روند درمان
شستشو بعد از تزریق بوتاکس

تاثیرات چشمگیر تزریق بوتاکس

امروزه تزریق بوتاکس در بین مردم بسیار رواج پیدا کرده است و دلیل آن این است که بدون هیچ برش و تزریق شدیدی افراد می توانند از شر چین و چروک های پوست خود خلاص شوند، در حقیقت botox injection باعث کاهش انقباض عضلات شده که در نهایت منجر به کاهش چین و چروک ها می گردد.

پس از انجام هر عمل زیبایی و درمانی شما باید نکاتی را رعایت کنید که به نوعی رعایت این نکات باعث خواهد شد تا روند بهبودی ایده آل تری را سپری نمایید، شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس یکی از مواردی است که همواره تاکید ویژه ای بر آن وجود دارد. البته که نباید از نکات مهم در مراقبت بعد از تزریق بوتاکس غافل شوید.

در این مقاله شستشو بعد از تزریق بوتاکس بصورت کامل بررسی میشود.

تاثیرات چشمگیر تزریق بوتاکس

در طی چند سال گذشته، روشی پر طرفدار در بین مردم رواج پیدا کرده که با هزینه ای مناسب نسبت به سایر روش ها و همچنین ریسک کم تری باعث رسیدن به نتایج دلخواه فرد خواهد شد، تزریق بوتاکس به راحتی می تواند با معقول ترین هزینه و کمترین عوارض و خطرات باعث رفع چین و چروک های پوست و صورت شود.

botox injection، تاثیرات فراوانی بر روی زیبایی پوست بیمار دارد و می تواند باعث شود تا بدون هیچ گونه برش و بخیه ای تمامی چین و چروک ها از بین رفته و بیمار بتواند به زندگی عادی خود باز گردد و از زیبایی و شادابی پوست خود لذت ببرد. از تزریق بوتاکس علاوه بر اهداف زیبایی، برای اهداف غیر زیبایی و آرایشی نیز استفاده خواهد شد.

  1. جوان سازی پوست صورت
  2. از بین بردن چین و چروک های ایجاد شده بر روی پیشانی، ابرو ها، اطراف چشم ها، اطراف بینی و غیره.
  3. از بین بردن زخم های ایجاد شده بر اثر حادثه از قبیل زخم های روی لاله گوش، زخم های ایجاد شده روی فک و غیره.
  4. تزریق بوتاکس به داخل زیر بغل ها برای جلوگیری از تعریق بیش از حد
  5. botox injection به نزدیک چشم ها برای کنترل حرکت غیر معمول و تیک پلک ها
  6. تزریق بوتاکس به گردن برای کاهش گردن درد
  7. تسکین میگرن و سر درد های عصبی
  8. درمان بی اختیاری و فشار مثانه
  9. کنترل ادرار و بی اختیاری
  10. کنترل کننده درد ها و تیک های عضلانی

به جرات می توان گفت که تزریق بوتاکس، می تواند بدون نیاز به عمل جراحی و بخیه و برش در بدن بیمار بدون صرف هزینه های نجومی به بیمار کمک شایانی کند تا احساس خوبی برای ادامه زندگی داشته باشد و اعتماد به نفس خود را مجددا بازیابد.

شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس

بسیاری از مردم عمل زیبایی تزریق بوتاکس را برای از بین بردن چین و چروک های به وجود آمده طی گذشت زمان را به سایر روش های گران قیمت، خطرناک و احتمالی ترجیح می دهند. در این بین برخی نیز، حتی قبل از این که بر روی صورت خود آثار به وجود آمدن چین و چروک را ببینند. دست به عمل زیبایی botox injection می زنند و این امر را پیشگیری قبل از درمان می‌دانند.

شستشوی صورت پس از تزریق بوتاکس

نظافت یکی از مسائلی است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد و در نتیجه حتی پس از botox injection نیز باید به آن رسیدگی شود، حمام کردن یا شستشو بعد از تزریق بوتاکس امری کاملا مفید و خوب است. لازم به ذکر است، درجه حرارت در این قضیه بسیار مهم و حائز اهمیت است و بیماری که botox injection کرده نباید با آب داغ شست و شو را انجام دهد.

زیرا بعد از تزریق بوتاکس گرما در محلی که botox injection انجام شده است، باعث افزایش بیش از حد جریان خون در شده و در نتیجه جهت حرکت مایع بوتاکس را تغییر داده و نتایج نامطلوبی از خود به جای خواهد گذاشت.

از جمله موارد مشابهی که بیمار بعد از تزریق بوتاکس باید از انجام این کار ها اجتناب کند می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  1. قرار دادن محل botox injection به طور کامل در آب استخر یا وان حمام
  2. نشستن برای طولانی مدت زیر دوش یا سونای بخار
  3. شست و شوی صورت با آب داغ یا گرم
  4. وارد کردن فشار و مالش های شدید حین شستشوی محل تزریق

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

یکی از مهمترین نکاتی که می تواند در نتایج به دست آمده از تزریق بوتاکس تاثیر گذار باشد کیفیت تزریق انجام شده و تجربه و مهارت پزشک متخصص است، البته پس از تزریق باید توجه داشته باشید که رعایت برخی نکات و مراقبت ها از پوست خود می تواند باعث شود تا دوران نقاهت و بهبودی سریع تری را سپری کرده و نتایج قابل قبول تری را دریافت نمایید.


مطالبی که می‌تواند برای شما مفید باشد

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

24 ساعت پس از تزریق بوتاکس، محل تزریق را ماساژ ندهید. بعضی از بیماران پس از botox injection احساس درد کرده و شروع به ماساژ دادن محل تزریق بوتاکس می کنند. غافل از اینکه این کار سبب ایجاد عفونت در آن ناحیه خواهد شد.

  1. با مالش ناحیه تزریق بوتاکس، باکتری های موجود در دست، به پوسته ی محل تزریق که حساس است نفوذ کرده و باعث عفونت می شود.
  2. همچنین با مالش ناحیه تزریق شده، جریان خون در این محل افزایش می‌یابد که خود این امر نیز موجب به وجود آمدن تورم در ناحیه تزریق بوتاکس خواهد شد.
  3. اگر پس از botox injection، احساس درد در ناحیه مورد نظر کردید. بهتر است، چندین تکه یخ کوچک را در داخل پارچه بیا کیسه ای کرده و به آرامی روی محل حاوی درد بگذارید.
  4. پس از تزریق بوتاکس، به مدت تقریبا 4 ساعت دراز نکشید. می توانید به جای دراز کشیدن، به روی صندلی راحتی تکیه دهید. به گونه ای که قسمت فوقانی بدن (کمر به بالا) صاف و عمود باشد. این کار، باعث می شود تا خون به اندازه کافی به ناحیه تزریق برسد و علاوه بر کمک کردن به بهبود تورم، بوتاکس را در موقعیت مناسب خود قرار دهد.
  5. برای کاهش درد از الکل استفاده نکنید. تنها از مسکن هایی که پزشک متخصص تجویز کرده است باید استفاده نمود تا احتمال بروز هر گونه عوارض و خطری به حداقل رسد.
  6. حداقل تا 24 ساعت پس از تزریق بوتاکس، نباید به انجام فعالیت های بدنی یا ورزش پرداخت چرا که احتمال افزایش کبودی وجود دارد.
  7. حداقل تا 24 ساعت پس از botox injection، نباید دوش گرم گرفت.
  8. برای شستشو بعد از تزریق بوتاکس ، از آب گرم استفاده نکنید. به جای آن از آب یخ یا آب سرد استفاده کنید.
  9. برای بهبود تورم بهتر است از کرم حاوی ویتامین K استفاده کنید.

برای دوش گرفتن بعد از تزریق بوتاکس چقدر باید صبر کرد ؟

در botox injection صورت، بوتاکس در 24 ساعت اول پس از تزریق، با گرما یا فشار و از قبیل چنین مواردی می تواند تغییر مکان دهد؛ بنابراین تاکید پزشکان متخصص تزریق بوتاکس بر این است که بیماران از انجام هرگونه شست و شو با آب گرم و ماساژ صورت و غیره، در 24 ساعت اولیه پس از botox injection، اجتناب کنند.

برای دوش گرفتن بعد از تزریق بوتاکس چقدر باید صبر کرد ؟

بیمار باید به این نتیجه بسیار ضروری و مهم برسد که پس از عمل زیبایی botox injection، با انجام دادن برخی امور باعث افزایش احتمال بروز عوارض جانبی و خطراتی خواهد شد و به نوعی این موارد هشدارهایی جدی محسوب می شوند.

دقت داشته باشید که مراقبت پس از تزریق بوتاکس بسیار اهمیت دارد و باید توجه کنید که نه تنها به هدف خود، یعنی زیبایی مطلوب که انتظار دارید نخواهید رسید، بلکه زیبایی های بصری قبلی خود را هم از دست داده و خسارات جبران ناپذیر دیگری به بار خواهد آمد و ممکن است تا پایان عمر از انجام آن پشیمان شوید.

رعایت نکات زیر باعث می شود تا بیمار بهترین و مطلوب ترین نتیجه ممکن را از درمان را بگیرد.

  1. وارد نکردن فشار به محل تزریق بوتاکس تا حد امکان جهت جلوگیری از تورم.
  2. استفاده از آب سرد یا ولرم جهت جلوگیری از تغییر حالت.
  3. استراحت دادن به پوست محل botox injection تا حد امکان جهت بهبود.

تزریق بوتاکس به کناره های چشم در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل توسط تنها مدرس filler injection در خاورمیانه انجام میشود.

برای اطلاعات بیشتر با شماره داخل سایت تماس بگیرید. همچنین میتوانید سوالات خود را از طریق چت آنلاین سایت با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed