آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان آرایش کرد؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان آرایش کرد؟
تزریق بوتاکس و آرایش

امروزه یکی از راهکارهای موثر، ایمن و سریع به منظور درمان بسیاری از عارضه‌های پوستی همانند افتادگی پلک، تیک‌های پوستی و چین و چروک‌ها در نواحی مختلف پوست صورت تزریق بوتاکس است. تزریق بوتاکس نیز همانند بسیاری از دیگر روش‌های درمانی نیازمند ملاحظاتی بعد از انجام تزریق است تا نتیجه مد نظر حاصل گردد. یکی از نکات مهم بعد از انجام تزریق بوتاکس، در نظر داشتن نکاتی پیرامون آرایش بعد از تزریق بوتاکس است.

آگاهی از شرایط و راهنمایی‌های لازم به‌منظور درک هرچه بهتر رابطه بین تزریق بوتاکس و آرایش صورت از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که در صورت عدم رعایت این نکات احتمال ایجاد تاثیرات مخرب جبران ناپذیر بر پوست صورت شما وجود خواهد داشت. هرچند جای هیچ نگرانی نبوده و با در نظر داشتن شرایط لازم قادر خواهید بود آرایش مد نظر خود را اجرا نموده و از آن لذت ببرید. لطفا به منظور آگاهی از عوارض آرایش پس از تزریق بوتاکس تا پایان این نوشته ما را همراهی نمایید.

عوارض آرایش بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در واقع یک روش غیر تهاجمی به منظور از بین بردن چین و چروک‌های پوست است که اساس آن بر مبنای فلج ساختن عضله‌های موجود در زیر پوست بنا شده است. در همین راستا، پس از تزریق ماده بوتاکس که خود یک ماده سمی تلقی می‌شود ضمن فلج شدن موضعی عضله‌ها، چین و چروک‌های موجود از بین می‌روند. حال این‌که پس از تزریق بوتاکس، نواحی تحت تزریق اغلب رنگی سرخ و کبود را به خود می‌گیرند که امری کاملا عادی است. اما افراد تمایل دارند تا با استفاده از مواد آرایشی اثرات ناشی از تزریق بوتاکس را از بین ببرند، از طرفی مردد هستند که آیا این کار موجب تاثیر سوئی بر پوستشان خواهد بود یا خیر؟

در پاسخ به این سوال، طبق نظر جمعی از متخصصان باید گفت که توصیه بر این است که حداقل به مدت 5 ساعت پس از تزریق بوتاکس هیچ گونه ماده شیمیایی و آرایشی بر ناحیه تحت تزریق قرار گرفته اعمال نگردد. در نتیجه می‌توان گفت که آرایش بعد از تزریق بوتاکس در ساعت‌های اولیه بعد از انجام تزریق، امری خطرناک بوده و باید از آن پرهیز نمود.

تزریق بوتاکس و آرایش

نکته دیگر پیرامون تزریق بوتاکس و آرایش صورت این است که، عضله مناسب به منظور تزریق بوتاکس با دقت فراوانی از جانب پزشک متخصص انتخاب و تزریق می‌شود. از طرفی فرآیند اثر بخشی و فلج نمودن عضله توسط ماده بوتاکس، نیازمند زمان چند ساعته است. حال اینکه در صورت هرگونه مالش و یا خارش ناحیه تحت تزریق، باعث پخش شدن ماده بوتاکس می شود و عملکرد آن دچار اختلال شود. حال از آن جا که استفاده از لوازم آرایشی خود موجب حساسیت و در پی آن خارش محل می‌شود، ممکن است از این طریق نیز موجب ایجاد تاثیری سوء در روند درمان شود.

لازم به ذکر است که عوارض آرایش پس از تزریق بوتاکس متوجه مناطقی که تحت تزریق قرار نگرفته اند نبوده و شما قادر خواهید بود تا روی همان ناحیه آرایش کنید و مشکلی ایجاد نمی شود. یک نکته حائز توجه دیگر نیز این است که در صورتی که برای تزریق بوتاکس از میکروسوزن‌ها استفاده شود احتمال بروز عوارض ناشی از آرایش بعد از تزریق بوتاکس کاهش خواهد یافت.

نکات آرایش کردن پس از تزریق بوتاکس

در ادامه مطلب به بیان نکاتی که باید بعد از تزریق بوتاکس به هنگام آرایش صورت در نظر داشت، اشاره می‌کنیم. در حقیقت آرایش کردن بعد از تزریق به نوعی به مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس مربوط می شود.

  • اول از همه توجه داشته باشید که در صورت پدیدار شدن کبودی و یا هرگونه رد و اثر بعد از تزریق بوتاکس، تا رفع کامل آن از اعمال آرایش در این ناحیه خودداری نموده و تا رفع کامل کبودی منتظر بمانید.
  • اما در صورتی که پس از تزریق بوتاکس علامتی در ناحیه تزریق شده ظاهر نشد، شما قادر خواهید بود 4 الی 5 ساعت پس از انجام تزریق و با در نظر داشتن سایر نکات، صورت خود را آرایش کنید.
  • مورد بعدی پیرامون تزریق بوتاکس و آرایش صورت، ماساژ ندادن ناحیه تحت تزریق قرار گرفته است. حتی در صورتی که که از کرم‌ها و یا لوازم آرایشی استفاده می‌کنید که نیاز به مالش فراوانی دارند، بهتر است استفاده از آن‌ها را به 7 الی 8 ساعت بعد از تزریق موکول کنید.

تزریق بوتاکس برای نواحی مختلف صورت

  • مورد بعد استفاده از سشوار است، اگر برای انجام آرایش از سشوار در نواحی تزریق شده استفاده می‌کنید بهتر است استفاده از آن را به 24 ساعت بعد موکول کنید.
  • توجه کنید که به هیچ وجه تا چند روز پس از انجام تزریق از مواد آرایشی که حاوی مواد حساسیت زا مانند اسید سالیسیلیک و اسید گلیکولیک است، استفاده نکنید.
  • یکی از نکاتی که پزشکان به اتفاق در مورد آن هم نظرند این است که تا مدتی پس از انجام تزریق، آرایش صورت را با ملایمت انجام دهید تا موجب پخش شدن ماده بوتاکس به سایر نواحی نشوید.
  • توصیه می‌شود تا 24 ساعت بعد از انجام تزریق از خوردن و آشامیدن غذا‌ها و نوشیدنی‌های گرم خودداری نمایید.
  • از ورزش بلافاصله بعد از انجام تزریق و نیز استعمال سیگار و مشروبات الکلی تا یک هفته بعد از تزریق خودداری کنید.

در آخر فیلمی از تزریق بوتاکس را مشاهده می کنید که در کلینیک نیل انجام گرفته است:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed