آیا خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس مضر است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس مضر است؟
خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

دوران نقاهت و بازیابی بعد از تزریق بوتاکس

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس نکات مهمی دارد که در این مقاله سعی شده به اهمیت آن اشاره شود.هیچکس دوست ندارد پیر به نظر برسد. گذر زمان ردپای خود را با به جا گذاشتن چین و چروک های ریز درشت روی صورت و بدن نشان می دهد.

اگر شما نیز این نشانه های گذر زمان را روی صورت خود به همراه دارید، شنیدن درباره ی نحوه ی انجام تزریق بوتاکس و مزیت های آن برای شما خوشحال کننده خواهد بود.

در ادامه به نکاتی در مورد خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس اشاره میکنیم.

دوران نقاهت و بازیابی بعد از تزریق بوتاکس

این چین و چروک ها گاها تاثیرات عمیقی روی روحیه و اعتماد به نفس شما می گذارد. عمل زیبایی تزریق بوتاکس با دقت و سرعت بالا و بدون به جا گذاشتن آسیب ها و خطرات جدی، لذت سفر در زمان و بازگشت به دوران جوانی پوست را برای شما به ارمغان می آورد.

عمل هایی که بر پایه ی روش های تزریقی انجام می شوند از جمله عمل زیبایی تزریق بوتاکس، بسیار ساده رو معمولا بدون درد می باشد و زمان طولانی ای برای سپری شدن دوره ی نقاهت و یا بروز اثرات و تغییرات بعد از عمل نیاز نخواهند داشت.

عمل زیبایی تزریق بوتاکس روی تمامی چین و چروک های ریز صورت و آن هایی که حاصل حرکات و عادت های صورت می باشند، از تاثیر چشمگیری خواهد گذاشت.

بعد از انجام عمل تزریق بوتاکس عوارض جانبی خفیفی قابل مشاهده است که روند بهبودی این عوارض بسیار سریع می باشد. به طور کلی حدود سه تا پنج روز بعد از انجام عمل زیبایی botox injection، نخستین نشانه های بهبود و ترمیم قابل مشاهده خواهند بود.

تکمیل فرایند ترمیم و بهبودی ممکن است تا 14 روز به طول بیانجامد، اما شدت موثر بودن نتیجه ی عمل تزریق بوتاکس به حدی می باشد که شما بعد از سپری شدن دو هفته، شگفت زده خواهید شد.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

عمل زیبایی تزریق بوتاکس یک جراحی سخت نمی باشد.با این حال مراقبت ها و نکاتی وجود دارد که توجه به آن ها و رعایت کردن آنها موجب پایداری نتیجه موثر عمل زیبایی botox injection و هرچه سریع تر و راحت تر گذراندن دوره ی نقاهت این عمل خواهد بود.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس باید به صورت صحیح انجام شود که در ادامه مقاله به آن اشاره میکنیم.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

در روز اول و دوم بعد از انجام عمل زیبایی تزریق بوتاکس شما ممکن متوجه کمی تورم و کبودی خواهید شد که برای رفع آن می توانید از تمرینات مناسب صورت بهره بگیرید. توجه داشته باشید مکه در این مدت باید از ماساژ صورت و دراز کشیدن روی آن، مصرف مسکن های ضد التهابی، حمام داغ و ورزش های شدید کاملا اجتناب کنید.

در روز سوم بعد از انجام عمل زیبایی تزریق بوتاکس هر گونه تورم و کبودی رو به بهبود خواهد گذاشت. شما در این زمان می توانید تمرینات سبک و ورزش ملایمی را آغاز کنید.

انجام هر گونه تمرین با صورت، اقدامات زیبایی روی صورت و به طور کلی فعالیت هایی که باعث وارد شدن فشار روی صورت خواهند شد بعد از یک هفته از تزریق بوتاکس مجاز خواهند بود.

بعد از سپری شدن دو هفته از عمل تزریق بوتاکس، درست زمانی که نتایج عمل botox injection در بیشترین مقدار خود خواهند بود شما باید برای چکاپ مجدد و بررسی نتیجه به پزشک خود مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که در صورت احساس درد بعد از انجام عمل تزریق بوتاکس و در صورت تمایل به مسکن ها از مسکن هایی ضد التهابی نظیر استامینوفن یا ایبوپروفن استفاده نکنید؛ زیرا این ها با خاصیت رقیق کنندگی خون موجب افزایش شدت کبودی ها خواهند شد.

همچنین اگر تصمیم به استفاده از یخ و کمپرس سرد گرفته اید تا تورم و التهاب ناحیه ای که به آن بوتاکس تزریق شده را کاهش دهید، توجه داشته باشید که یخ را مداوم روی ناحیه مالش ندهید یا به مدت طولانی روی پوست فشار ندهید.

آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان استراحت کرد ؟

با توجه به اینکه انجام بوتاکس یک جراحی سنگین و پر خطر نیست و حتی طی عمل botox injection از سوزن ها و سرنگ های ریز و باریکی استفاده می شود نه برش ها و خراش های وسیع و عمیق، بازگشت به روال عادی و پیگیری سبک همیشگی زندگی تان خیلی سریع می تواند اتفاق بیفتد.

در واقع استراحت و خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس نه تنها ممنوع نیست که اتفاقا استراحت بیشتر موجب با موفقیت سپری شدن دوره ی نقاهت عمل botox injection نیز خواهد شد.

آیا بعد از تزریق بوتاکس می توان استراحت کرد ؟

اما نکته ی قابل توجه این است که تنها عمل استراحت کردن و خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس مجاز است و درباره ی نحوه ی دراز کشیدن و چگونگی خوابیدن راهنمایی ها و نکاتی وجود دارد که رعایت آن ها درست به اندازه سایر موارد کلیدی عمل botox injection، مانند خدمات کلینیک، میزان تخصص و تجربه ی پزشک، میزان توجه به نکات و مراقبت ها و جدی گرفتن توصیه های پزشک و در نهایت پیگیری های منظم و چکاپ، حائز اهمیت است.

اما در نظر داشته باشید که حتی اگر عمل زیبایی تزریق بوتاکس به طور کامل و بدون هیچ گونه عیب و نقصی نیز انجام شود، باز از عوارض جانبی این عمل می توان به کاهش تمایل افراد به خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس اشاره کرد.

موارد تجربی زیادی وجود دارد که افزایش سطح اضطراب و به تبع آن بی خوابی را بعد از انجام بوتاکس گزارش کرده اند. با این حال بسیاری از پزشکان این تئوری را تکذیب کرده و معتقدند در پوست در ناحیه ی سطحی تر از آنی قرار می گیرند که بتوانند وارد جریان خون شده و تاثیر گذار باشند.

نحوه درست خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

نکته ی مهمی که در بین مراقبت های بعد از تزریق botox به چشم می خورد، نحوه ی صحیح خوابیدن است، به گونه ای که آسیبی به شما وارد نشود. روش های متفاوتی برای دراز کشیدن وجود دارد و شما تنها در صورتی که روی کمر خود و در واقع رو به بالا دراز بکشید به صورت خود فشار نخواهید آورد.

این نکته بسیار برای کسانی که عادت دارند روی شکم یا به پهلو بخوابند حائز اهمیت است. اگر شما نیز جز این دسته افراد هستید، بعد از عمل زیبایی تزریق بوتاکس باید تا مدت کوتاهی با این عادت خداحافظی کنید.

خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس روی صورت به این دلیل خطرناک است که بوتاکس از زمانی که تزریق شد تا زمانی که به طور کامل در زیر پوست جا گیر شود، ممکن است حرکت کند؛ و در این صورت نتایج ناراحت کننده ای پدید خواهد آورد. این اتفاق نادر است اما غیر ممکن نیست.

نحوه درست خوابیدن بعد از تزریق بوتاکس

بوتاکس به نواحی حساسی از پوست تزریق می شود و تفاوتی بین مناطق مختلف صورت وجود ندارد، در هر صورت شما باید از خوابیدن روی صورت تا چند روز بعد از انجام عمل زیبایی تزریق بوتاکس خودداری کنید.

شما با خوابیدن روی صورتتان در حالی که مدت زمان کوتاهی از انجام عمل تزریق بوتاکس گذشته است، فشار بسیاری زیادی را به پوست خود وارد کرده و موجب پدید آمدن نتایج ناراحت کننده خواهید شد.

تصور کنید شما با خوابیدن روی صورتتان بلافاصله بعد از انجام عمل botox injection، در حال خیانت به زیبایی صورت خود می باشید! پس دست نگه دارید و برای چند روز یک عادت سالم در مورد نحوه ی خوابیدن را جایگزین کرده و نتایج ایده آل انجام عمل تزریق بوتاکس را برای خود ماندگار کنید.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان انجام تزریق بوتاکس توسط متخصصین مجرب انجام میشود.برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید.

همچنین شما میتوانید از طریق چت آنلاین سایت با مشاوران ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed