0 تا 100 کاشت مو برای زنان

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. 0 تا 100 کاشت مو برای زنان
کاشت مو برای زنان

ریزش و کاشت مو در زنان شاید به اندازه آقایان ملموس نباشد؛ اما اگر بانویی بنا به شرایط پیش آمده هم‌چون بیماری یا تاثیرات ارثی دچار ریزش مو شد؛ احتمالا اعتماد به نفس او هم تحت تاثیر قرار می‌گیرد. کاشت مو برای زنان شاید کمی گنگ و ناشناخته باشد؛ چرا که عموما به این تصور اشتباه پایبند هستند که مصرف متعدد قرص‌ها و مواد پروتئینی مختلف می‌تواند درمان قطع برای ریزش مو باشد؛ در حالی که این تصور کاملا اشتباه است.

قبل از پرداختن به موضوع کاشت مو زنان نکات مختلفی مطرح هستند که باید به آن‌ها توجه کنید تا به نتیجه ایده‌آل برسید، مهم‌ترین نکات و مواردی که قبل از کاشت مو برای زنان و مردان لازم است به آن توجه کنید،قیمت کاشت هر تار مو است.

قبل از کاشت مو برای زنان به چه نکاتی باید توجه کرد؟

الگوهای ریزش مو در زنان به 6 دسته مختلف طبقه بندی شده است. بر اساس این دسته‌ها تکنیک‌های مختلفی برای بازگرداندن موهای از دست رفته به کار گرفته می شود ارزیابی دقیق بیمار قبل از عمل از جمله تجزیه و تحلیل ویژگی های اهداکننده و گیرنده، علاوه بر این واکنش‌های روانی زنان در برابر ریزش مو و انتظارات آنها از ترمیم مورد بحث قرار می‌گیرد.

از نظر بالینی، ریزش مو زمانی به یک مشکل مهم تبدیل می شود که فرد به دلیل کم پشت بودن موها دیگر نتواند موهای خود را به روش دلخواه آرایش کند.

میزان ریزش مو در زنان کمتر از مردان است. در میان زنان بالای ۵۰ سال، حدود ۳۰ درصد ریزش موی قابل توجهی دارند، در حالی که مردم به این گروه سنی حدود ۵۰ درصد آن‌ها ریزش‌مو دارند.ریزش مو در زنان با افزایش سن افزایش می‌یابد.

نکات قبل از کاشت مو زنان

کاشت مو امروزه از محبوب ترین روش‌های ترمیم مو در زنان است که در این مقاله به برخی از پیشرفت‌های این حوزه که امکان درمان موفقیت‌آمیز ریزش موی زنان را فراهم کرده است همچنین طبقه بندی علمی برای ریزش موی زنان را با هم بررسی می‌کنیم.

اما باید به این نکته توجه داشت که تعداد کمی از خانم‌ها هستند که ریزش موی آنها از نوعی است که باعث می‌شود عمل کاشت مو به خوبی برای آنها جواب دهد. به علت نازک شدن همه موهای سر در اکثر موارد ریزش، بانک مو مناسب برای پیوند زدن به قسمت‌های خالی وجود نخواهد داشت و عمل با شکست مواجه خواهد شد.

کدام زنان کاندیدای بهتری برای کاشت مو هستند؟

به گفته متخصصان، درصد بسیار کمی از زنان کاندید جراحی کاشت مو هستند. حضور ۲ تا ۵ درصد از زنان با ریزش مو از این نوع روش بهره‌مند می شوند.

  1. زنانی که الگوی مشخص طاسی، مشابه طاسی مردانه دارند. این شامل کم پشت شدن خطوط مو، نازک شدن تاج یا بالای پوست سر است.
  2. ریزش مو ناشی از کشش بیش از حد مو برای مدل دادن به مو.
  3. زنانی که خط رشد موهایشان بالاتر از حد معمول است، که این مورد هم الگویی مردانه است.
  4. کسانی که ریزش مو آنها دلیل خارجی دارد و مشکلات هورمونی ندارند‌.
  5. زنانی که به دلیل ضربه، سوختگی و زخم ناشی از حوادث دچار ریزش مو می‌شوند.
  6. زنانی که قبلاً جراحی زیبایی یا پلاستیک انجام دادند و نگران از دست دادن مو در محل‌های بخیه هستند.

بیشتر بخوانید: کاشت ریش و سبیل در تهران 

الگوهای ریزش مو در زنان

کاشت مو برای زنان شاید در نگاه اول شباهت زیادی به کاشت مو در آقایان داشته باشد، اما باید به این موضوع توجه کنید که کاشت مو در زنان به عوامل فردی مختلفی وابسته است که در تعیین روش کاشت مو تاثیر فراوانی دارند که الگوهای ریزش مو است.

از رایج ترین الگوی ریزش مو در زنان نوع 1 است که برای اولین بار توسط لودویگ شرح داده شد. این الگوهای معمولی بسته به میزان ریزش از نظر شدت درجه بندی می شوند.

الگوهای ریزش مو در زنان

 در عکس A,Cریزش مو نوع 1، لودویگ شدت خفیف، در عکسB,D نتایج بعد از ۸ ماه دیده می‌شود. هیچ پیوند اضافی انجام نشده است، تنها در یک جلسه پیوند ۶۰۰ واحد فولیکولی برای بازگرداندن خط مو و ناحیه پیشانی انجام شده است.

ریزش مو نوع 1، لودویگ شدت متوسط.به عکس‌های B,D توجه کنید،نتایج را پس از یکسال از آخرین جلسه مشاهده می‌کنید. برای این نوع از ریزش )از نظر شدت (دوجلسه و در مجموع ۱۲۰۰ فولیکول مو پیوند داده شد.

ریزش موی A,D نوع ۲ )متوسط تا شدید(، در این حالت نازک شدن عمومی را مشاهده می کنید و موهای اهداکننده بی کیفیت هستند. ,B C وE نتایج ده ماه پس از آخرین جلسه کاشت مو مشاهده می شود. در این نوع از ریزش، پیوند مو در مجموع دو جلسه و ۱۰۰۰ پیوند انجام شده.

الگوهای مختلف ریزش مو در بانوان

ریزش مو ، نوع 3 ، الگوی مردانه ریزش گیجگاهی پیشانی (خفیف). در عکس‌های B,D یک‌سال پس از آخرین جلسه را مشاهده می‌کنید. در مجموع 1400 فولیکول مو در دو جلسه پیوند انجام شد.

بیماران با ریزش مو نوع 1 یا 2 بیشترین جراحی را در عمل پیوند مو مشاهده می‌کنند. بر اساس تجربه بالینی متخصصان ، فقط حدود 50 درصد از بانوان کاندیدای خوبی برای پیوند هستند. موارد منع استفاده از پیوند شامل علت اصلی ریزش مو در بیمار، کیفیت موهای اهدا کننده و انتظارات غیر واقعی بیمار است.

برای کاشت مو روش‌های مختلفی وجود دارد که انتخاب بهترین روش برای کاشت مو زنان براساس الگو ریزش مو تعیین می‌شود، هر یک از این روش‌ها به عوامل مختلفی وابسته هستند که این موضوع کاملا به نظر پزشک بستگی دارد.

آشنایی با تمامی روش‌های کاشت مو برای زنان

بررسی‌های اولیه برای کاشت مو برای زنان

پس از بررسی سابقه اولیه بیمار و ارزیابی سلامت عمومی وی، اولین مرحله اساسی در ارزیابی بیمار ارزیابی موهای پیوندی است، ۶ ویژگی اصلی برای موهای اهداکننده وجود دارد که نیاز به ارزیابی دارد. تراکم واحد فولیکولی، فاصله واحد بین فولیکولی، قطر ساقه مو، رنگ، بافت و موج.
از چگالی سنج مو برای اندازه گیری تراکم واحد فولیکولار استفاده می‌شود که این موضوع از مواردی است که در محاسبه هزینه کاشت مو برای خانم‌ها تاثیرگذار است. واحد فولیکولار تعداد طبیعی ساقه‌های مو است که در یک گروه فولیکولی منفرد وجود دارد. به طور معمول، 10 واحد فولیکولی مختلف با چگالی سنج محاسبه می شود و متوسط تعداد موها در هر گروه فولیکولی ثبت می‌شود. یک نامزد خوب به طور متوسط 2 تا 3 تار مو در هر واحد فولیکولی دارد. اگر تراکم متوسط واحدهای فولیکولی منفرد کمتر از 5/1 تار مو در واحد فولیکولی باشد، تردید وجود دارد که روش پیوند فولیکولارنتیجه مطلوبی را به همراه داشته باشد.

بررسی های اولیه برای کاشت مو در زنان

چگالی سنج مو، دستگاه بزرگنمایی ویژه‌ای است که برای تعیین میانگین تراکم واحد فولیکولی موهای اهدا کننده استفاده می‌شود. این یکی از ارزیابی‌های مهم قبل از عمل است. B ، نمونه ای از تراکم ضعیف، 1 تا 2 تار مو-واحد فولیکولی. C ، یک کاندیدای بهتر با تراکم بالاتر ، 2 تا 3 تار مو-واحد فولیکولی.                    

عوارض جراحی کاشت مو برای خانم‌ها

 کاشت مو یک جراحی نسبتاً بی‌خطر است و با عوارض بسیار کمی همراه است. این یک جراحی زیبایی است، بنابراین عوارض ممکن است جنبه اجتماعی و روانی بیمار را تحت تأثیر قرار دهد. هر جراح کاشت مو باید از عوارض و تکنیک‌های احتمالی پیشگیری و تکنیک‌های مدیریت آنها آگاه باشد. شرایط می‌تواند طوری باشد که از بیشتر عوارض جلوگیری کرد و با استفاده از روش مناسب جراحی و مراقبت از زخم می‌توان آنها را به حداقل رساند.

 مشاوره و گفتگو با بیمار قبل از جراحی در برنامه‌ریزی صحیح کمک کرده و از نارضایتی بیمار جلوگیری می‌کند. هر بیمار باید به صورت جداگانه، برنامه‌ریزی و تحت عمل جراحی قرار گیرد تا عوارض و شکایات به صفر برسد.

اما بازهم مثل همه جراحی‌های دیگر ممکن است عوارضی برای بیماران رخ دهد. این عوارض در خانم‌ها و آقایان تفاوتی ندارد. اما به علت اینکه عمل کاشت مو یک عمل جراحی زیبایی‌ست، عوارض این عمل می‌تواند بر زیبایی و روان بیمار تاثیر مستقیم داشته باشد، از این رو، جراح و کادر کلینیک باید با تمام عوارض احتمالی، تکنیک‌های پیشگیری و همچنین روش های مدیریت آنها آشنا باشند.              

عوارض کاشت مو در زنان را می‌توان به صورت زیر دسته بندی کرد و همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله جامعی که در این باره نوشته شده است، می‌توانید مراجعه کنید.

  1. عوارض در طول عمل مثل: واکنش به بیهوشی، خونریزی و … .
  2. عوارض بعد از عمل مثل: عفونت، درد، خارش
  3. عوارض در بخش اهداکننده مو، مثل: خونریزی، بی‌حسی، درد مداوم
  4. عوارض در بخش دریافت‌کننده مو، مثل: ورم کردن، ظاهر غیر طبیعی، جوش چرکی و کیست از عوارضی است که ممکن است در این ناحیه رخ دهد.

در این میان، عوارضی هم هستند که به صورت عمومی برای اکثر بیماران پیش می‌آید، مثل:

واکنش به داروهای بی‌هوشی و بی‌حسی

افزایش ضربان قلب یا فشار خون در طول عمل که ممکن است برای بیماران قلبی خطرناک باشد.

درد در طول عمل و پس از آن خیلی شایع است، که به راحتی با مسکن‌های مناسب قابل کنترل است؛ برای شناخت بهترین قرص بعد از کاشت مو می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید.

بایدها و نبایدها پس از کاشت مو برای زنان

  • وقتی تازه از عمل کاشت مو به خانه برگشتید باید مطمئن شوید که چگونه می‌توانید از این شرایط آسیب پذیر عبور کنید.
  • پیوندهای مو که به تازگی کاشته‌اید هنوز شکننده و سست هستند و به مراقبت کامل نیاز دارند.
  • در ادامه بخشی از بایدها و نبایدهای مراقبت در منزل را بیان میکنیم.

نکات مهم در خصوص روز بعد از کاشت مو

  • اولین مرحله این است که کسی شما را به خانه برساند. بهتر است که خودتان رانندگی نکنید.
  • در هفت روز اول به صورت نیمه عمودی بخوابید اما اگر تورم شما بهبود پیدا نکرد این کار را برای روزهای بعد هم ادامه دهید.
  • حتماً در خصوص داروهای مصرفی خود با پزشک یا پرستار مشورت کنید؛ در کاشت مو زنان پزشک باید در تجویز قرص دقت بیشتری داشته باشد.
  • برای جلوگیری از تورم، از یخ استفاده کنید و یخ را دقیقا بالای ابروهای خود قرار دهید.
  • پنج روز اول هنگام شستن موهای خود بسیار ملایم باشید و جریان آب را مستقیماً روی پوست سر باز نکنید.
  • نکته دیگر که نه فقط در خصوص کاشت مو در زنان، بلکه در مردان هم باید به آن توجه کنید استفاده از شامپو مناسب بعد از کاشت مو است.
  • از کاسه برای آبکشی پوست سر استفاده کنید.

نکات مهم در خصوص روز بعد از کاشت مو زنان

چه کارهایی رو نباید بعد از عمل کاشت مو انجام دهیم؟

  • نباید روی شکم یا به پهلو بخوابید یا موهای جدیدتان با بالش برخورد کنند.
  • باید از لمس هرچیزی با مناطقی که مو کاشته شده پرهیز کنید.
  • از کندن پوست زخم یا خون‌های لخته شده روی زخم بپرهیزید‌.اجازه دهید خود به خود برطرف شوند.
  • ۴۸ ساعت اول موهای خود را نشورید.
  • خارش در چند روز اول پس از کاشت طبیعی است ولی اصلاً پوست سر خود را نخارانید.
  • در سه روز اول هیچ مدل کلاهی نپوشید. پوسته‌هایی که به طور طبیعی بعد از کاشت مو تشکیل می شوند حدود ۳ روز برای جامد شدن نیاز دارند. در این مدت بهتر است که چیزی به پوست سرتان برخورد نکند.
  • در طول دو هفته اول پوست سر خود را مستقیم در معرض نور خورشید قرار ندهید. بعد از سه روز برای انجام کارهای خود بیرون از خانه می توانید از از کلاه استفاده کنید.
  • در روزهای پس از کاشت هیچ ورزش سنگین انجام ندهید، بهتر است که فشار خون و ضربان قلب شما در یک منطقه امنی بمانند تا زمانی که خطر تورم فروکش کند.
  • هم‌چنین از فعالیت‌هایی که ممکن است باعث تعریق شدید شوند هم خودداری کنید.
  • تا گذشت چهار هفته از عمل موهای خود را رنگ نکنید.
  • بعد از عمل تا ۵ روز الکل مصرف نکنید. الکل در سیستم شما می‌تواند در جریان خون در سر اختلال ایجاد کند.
  • تا یک ماه بعد از جراحی سیگار نکشید.باز هم، جریان خون برای رشد موهای جدید حیاتی است. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، الان وقت خوبی برای ترک کامل سیگار است!

هزینه کاشت مو برای زنان

شما میتوانید برای اطلاع از قیمت کاشت مو  برای بانوان با کارشناسان ما در کلینیک زیبایی نیل در تماس باشید.

عوامل متعددی در تعیین قیمت کاشت مو زنان تاثیرگذار است:

کلینک انتخابی برای کاشت مو:

در صورتی که مرکز کاشت مو با بهترین امکانات و مناسب‌‌ترین کیفیت را انتخاب کنید که دکترهای خبره و متخصصی نیز در آن عمل کاشتن مو را انجام دهند، بدون شک قیمت بیشتری را باید بپردازید که در نتیجه آن نیز کیفیت کاری بسیار بهتری را شاهد خواهید بود.

میزان طاسی سر:

میزان طاسی که در موهای سر وجود دارد، می‌تواند در هزینه نهایی کاشت مو برای زنان تاثیرگذار باشد زیرا هر چه میزان طاسی فرد بیشتر باشد، به کاشت گرافت‌های بیشتری روی سر احتیاج است که این کار به زمان و مصرف مواد بیشتری نیاز دارد.

روش انتخابی برای کاشت مو:

کاشت مو به روش‌های مختلفی انجام می‌شود که در برخی از آن‌ها نیاز به دستگاه‌های مخصوص است و در برخی از آن‌ها عمل کاشت به صورت دستی و به کمک پانچ و پنس انجام می‌شود. با توجه به این که چه روشی مناسب برای کاشت مو در خانم مراجعه کننده است، هزینه نهایی محاسبه می‌شود.

وضعیت بانک مو:

به صورت کلی هزینه کاشت مو برای خانم ها با توجه به تخصص و مهارت جراح، تعداد موهای پیوند زده شده، تعداد جلسات انجام این عمل، داروهای مصرفی و سایر عوامل این چنینی برای هر شخص متفاوت است.

موفقیت آمیز بودن عمل کاشت مو در بانوان با داشتن بانک موی سالم رابطه مستقیمی دارد اما افرادی نیز هستند که بانک موی ضعیفی دارند که هزینه نهایی کاشت برای این افراد بیشتر خواهد شد.

ماندگاری موهای پیوند زده شده در خانم‌ها

سوالی که در ذهن تمام کسانی که قصد انجام عمل کاشت مو را دارند وجود دارد این است که ماندگاری موهای کاشته شده چقدر است؟

مقاومت موهای کاشته شده به اندازه مقاومت آنها در همان ناحیه‌ای است که قبل از عمل بوده‌اند.

تراشیدن موها

خانم‌ها و آقایان نیازی به تراشیدن موهای سر خود برای عمل کاشت مو ندارند. بسته به نوع جراحی، تیم پزشکی همان نوار کوچکی را که میخواهند از آن مو بردارند را میتراشند.

اما اگر موها تراشیده باشند برای دقت عمل و راحتی انجام کار بهتر است.

درنهایت…

خانم‌ها در هر سنی دوست دارند موهای زیبایی داشته باشند و با پیشرفت علم و رشد این سبک از درمان خانم‌های بسیاری به انجام این کار تمایل نشان دادند. کاشت مو در زنان روشی بسیار موثر است و میتواند تاثیر بسیار مثبتی در زندگی شما داشته باشد. اما مهمتر این است که در ابتدا مشکل شما به خوبی توسط پزشک معالجتان مورد بررسی قرار بگیرد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed