عوارض کاشت مو در زنان که لازم است بدانید

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. عوارض کاشت مو در زنان که لازم است بدانید
عوارض کاشت مو در زنان

آیا کاشت مو در زنان امکان پذیر است ؟

ریزش مو یکی از مشکلات جامعه اجتماعی به شمار می رود که عده زیادی از افراد در جوامع مختلف دچار این مشکل بزرگ و ناراحت کننده هستند ؛ و رفته رفته به دلایلی مختلفی از جمله استرس و اضطراب و از قبیل این جور موارد این مشکل نیز بزرگتر خواهد شد. در این بین با پیشرفت روزافزون علم روش هایی مانند کاشت مو ابداع شده است که تا جایی که امکان دارد این مشکل را حل کنند. تکنولوژی باعث معرفی روش‌های مختلفی برای کاشت مو شده که این روش‌ها به شرح زیر است:

آیا کاشت مو در زنان امکان پذیر است ؟

انواع روش های موجود همچون استفاده از دارو های ضد ریزش مو، دارو های تقویت مو، شامپو های افزایش دهنده مو و غیره ؛ اما لازم به ذکر است که همه این روش ها به خوبی آنچه که از آن ها انتظار می رود نبوده و تاثیرات قطعی و دائمی از خود به جا نمی گذارند. در این میان یکی از بهترین روش های ممکن برای افزایش تراکم مو آن هم به صورت دائمی عمل زیبایی کاشت مو نام دارد.

همانگونه که در مقدمه موضوع هم به آن اشاره شد ریزش مو یکی از بزرگترین مشکلات و معضلات برای زیبایی به حساب می‌ آید که زن و مرد هم نمی شناسد.

شاید عده ای از خوانندگان به این فکر کنند مگر در زنان هم منزل ریزش مو وجود دارد ؟ جواب این سوال متأسفانه مثبت است و باید گفت بله این مشکل علاوه بر آقایان دامن‌گیر زنان هم شده است.

به طور کلی دلایلی وجود دارد که باعث ریزش مو در زنان می شود از جمله تغییرات هورمونی مشکلات روحی و روانی و از این قبیل مسائل. پس از این موضوع استنباط می شود که عمل زیبایی hair transplant تنها مختص آقایان نبوده و زنان هم می توانند از عمل زیبایی کاشت مو بهره مند شود.

بنابراین هیچ چیزی غیر ممکن نیست و مشکل ریزش مو در زنان هم به سان سایر مشکلات زندگی قابل حل است؛ و عمل زیبایی کاشت مو یک ناجی برای حل آن به حساب می آید چرا که در عمل زیبایی hair transplant تاثیرات کاملا دائمی بوده و بدون عوارض جانبی زیاد نتایج باب میل به عمل خواهد آمد.

بنابراین این با نتیجه گیری از مواردی که در بالا گفته شد به سوالی که در بالا پرسیده شد جواب کاملی ارائه شد ؛ و نتیجه بحث این شد که عمل زیبایی کاشت مو در زنان هم کاملا امکان پذیر خواهد بود.

آیا کاشت مو زنان عوارض دارد ؟

قبل از جواب این سوال باید متذکر شد که هر عملی فواید و مضرات خود را دارا است و این عمل ها هم برای خود باید ها و نباید های منحصر به فرد خود را دارند. عمل زیبایی کاشت مو هم خارج از این قاعده نیست و از چارچوب و قوانین این گفته پیروی می کند. البته این عوارض با نحوه مراقبت‌های شما بعد از کاشت مو مانند چگونگی شستشو مو بعد از کاشت و حتی شامپو مناسب کاشت مو از آن دست مراقبت‌های ابتدایی است که با کاهش عوارض کاشت مو ارتباط دارد.

بنابراین با این نکته اثبات می شود که بله انجام عمل زیبایی hair transplant هم عوارض خاص و منحصر به فرد خود را خواهد داشت. عوارضی مانند تورم، قرمزی بعد از کاشت مو، کبودی، خارش در ناحیه تحت عمل زیبایی کاشت مو و از جمله این موارد که در پایین بیشتر به آن اشاره خواهد شد.

آیا کاشت مو زنان عوارض دارد ؟

پیرو گفته های بالا سالانه تعداد بسیار زیادی عمل زیبایی کاشت مو در سراسر نقاط مختلف جهان انجام می گیرد. در این میان برخی از بیماران حتی بدون داشتن اطلاعات لازم برای عمل زیبایی hair transplant به انجام عمل زیبایی کاشت مو می پردازند.

اما با این حال بیماران این نکته را نادیده می گیرند که عمل زیبایی کاشت مو هم همانند سایر عمل ها چه درمانی چه زیبایی عوارض خاص و منحصر به فرد خود را دارد؛ که در نتیجه دچار خسارت های مالی و جانی خواهند شد که تا آخر عمر این خسارت ها آثارشان باقی خواهد ماند.

عوارض احتمالی پیوند مو در زنان

توجه به این نکته که بیمار باید قبل از انجام عمل زیبایی hair transplant در ابتدا باید عوارض و خطرات احتمالی آن را در نظر بگیرد و پس از پذیرفتن این عوارض جانبی احتمالی به انجام عمل زیبایی کاشت مو بپردازد. توجه به نکته های از جمله :

عوارض احتمالی کاشت مو در زنان

خونریزی : در حین انجام عمل زیبایی hair transplant به دلیل اشتباهات جراحی یا بی تجربگی جراح احتمال خونریزی وجود خواهد داشت؛ بنابراین لازم است تا در خصوص کاشت مو برای دوری از عوارض احتمالی به دو نکته مهم یعنی بهترین کلینیک کاشت مو و بهترین دکتر کاشت مو در انتخاب خود توجه ویژه داشته باشید.

  1. ضعیف شدن ریشه مو هایی که از آن محل برای عمل زیبایی کاشت مو، مو برداشته شده است : گاهی اوقات ممکن است از محلی که مو برداشت می کنند مو هایی که در آن ناحیه واقع هستند ریشه هایشان تضعیف شود که البته این مشکل موقتی بوده و پس از مدت معینی بر طرف خواهد شد.
  2. تورم و کبودی بعد انجام موفقیت آمیز عمل زیبایی کاشت مو : بنا به دلایلی که هنوز هم کشف نشده اند بعد از عمل زیبایی hair transplant این امکان وجود خواهد داشت که محل تحت عمل زیبایی کاشت مو ورم کند که البته این ورم ها با رعایت نکاتی در مدت زمان کوتاهی از بین خواهند رفت.
  3. خارش محل تحت عمل زیبایی کاشت مو : پس از انجام عمل زیبایی کاشت مو، شکاف های بسیار ریزی در محل تحت عمل زیبایی کاشت ایجاد می شود که این شکاف ها و جراحت های فولیکول مو سبب خارش خواهند شد.اما توصیه اکید بر این است که نباید محل تحت عمل زیبایی کاشت مو را خاراند زیرا این کار باعث افزایش شدت جراحت ها خواهد شد و وضعیت را نسبت به قبل بدتر خواهد کرد.التهاب فولیکول مو ها: پس از عمل زیبایی hair transplant امکان این وجود دارد که فولیکولی مو دچار زخم شوند؛ و به شکل جوش در محل تحت عمل زیبایی کاشت مو ظاهر شوند.
  4. کیست : در مواقعی که تعداد زیادی مو کاشته می شود احتمال اینکه در ناحیه تحت عمل زیبایی کاشت مو کیست ظاهر شود وجود دارد.

دوران نقاهت و مراقبت های پیوند موی زنان

زنان بعد از اینکه عمل زیبایی کاشت موی خود را با موفقیت پشت سر گذاشتند نیاز به مراقبت بعد از عمل زیبایی کاشت مو خواهند داشت و در این دوران کنند که دوران نقاهت نامیده می شود باید از انجام کار هایی پرهزینه کرده و به انجام کار هایی دیگر که لازم به انجام است روی بیاورند.

دوران نقاهت و مراقبت های پیوند موی زنان

از جمله نکات مهم و ضروری که زنان بهتر است بعد از انجام عمل زیبایی hair transplant و در دوران نقاهت به آن ها بپردازند و آن ها را رعایت کنند می توان به آن اشاره کرد به :

  1. احتمال خونریزی پس از عمل زیبایی کاشت مو تا 4 روز وجود خواهد داشت. می توان با شست و شوی سر و تمیز نگه داشتن آن و استفاده از دارو هایی که پزشک متخصص در رابطه با آن برای بیمار تجویز کرده است از شدت آن جلو گیری به عمل آورد.
  2. پوست سر نباید دستکاری شود زیرا انجام این کار باعث می شود تا برخی از مو هایی که کاشته شده اند از جای خود در رفته و کنده شوند پس بهتر است بیمار تا جایی که می تواند و امکان دارد از هر گونه تماس غیر ضروری با ناحیه ای که تحت عمل زیبایی کاشت مو قرار گرفته اجتناب و خودداری به عمل آید.
  3. استراحت در خانه: توجه به این نکته نیز بسیار حائز اهمیت بوده و ضروری است؛ بنابراین پزشکان متخصص تاکید بر این دارند که بیمار بعد از انجام عمل زیبایی کاشت مو، به استراحت کامل بپردازند تا نتایج مطلوب و ایده آل خود از عمل زیبایی hair transplant به دست آورند.
  4. پس از گذشت 2-3 روز از انجام عمل زیبایی کاشت مو، بیمار به پزشک متخصص خود در کلینیک مورد نظر مراجعه کند. تا بخیه های سر برداشته شوند.
  5. از تشدید عفونت های به وجود آمده جلوگیری به عمل آید تا وضعیت ناحیه تحت عمل زیبایی کاشت مو بدتر نشود.
  6. از کیسه های یخ برای بهبود تورم و کبودی های موجود در ناحیه تحت عمل زیبایی hair transplant استفاده شود.
  7. قرار دادن سر به زاویه 45 درجه بهترین حالت ممکن خواهد بود تا کبودی ها بهبود یابند.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل ارائه دهنده خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد.

برای کسب اطلاعات بیشتردر خصوص هزینه کاشت هر تار مو پیشنهاد می‌شود با متخصصین و مشاورین کلینیک نیل در تماش باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed