معرفی کامل دستگاه لیزر الکساندرایت

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. معرفی کامل دستگاه لیزر الکساندرایت
لیزر الکساندرایت

در میان تمامی روش‌های از بین بردن موهای زائد، لیزر موثرترین آن‌هاست. امروزه دستگاه‌های لیزر متعددی برای از بین بردن موهای زائد وجود دارد و سؤالی که همواره پرسیده می‌شود این است که بهترین دستگاه لیزر موهای زائد کدام است؟ در ادامه به معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت خواهیم پرداخت که به عنوان یکی از بهترین و موثرترین دستگاه‌های لیزر شناخته می‌شود.

معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر موهای زائد الکساندرایت به عنوان موثرترین دستگاه لیزر شناخته می‌شود که همین ویژگی باعث محبوبیت آن شده است. دستگاه لیزر الکس در طول موج ۷۵۵ نانومتر عمل می‌کند و برای افرادی با پوست روشن و موهای تیره بیشترین تاثیرگذاری را دارد.

اثرگذاری دستگاه لیزر الکساندرایت به این صورت است که در طی فرآیند لیزر موهای زائد، دستگاه موجی را از خود ساطع می‌کند که این موج توسط رنگدانه‌های موجود در مو جذب می‌شود؛ انرژي گرمایی این موج به فولیکول مو آسیب می‌رساند؛ این آسیب رشد مو را به تاخیر می‌اندازد یا آن را مهار می‌کند. از این دستگاه برای رفع موهای زائد در هر مکانی از جمله لیزر زیر بغل، صورت، گردن، خط بیکینی، پشت، سینه و پاها استفاده می‌شود.

طبق تحقیقات انجام شده تکنولوژی لیزر پالسی الکساندرایت، یک روش غیر تهاجمی و امن برای رفع موهای زائد است. این روش باید هر ۴ تا ۶ هفته یک بار تکرار شود، همچنین به صورت عمومی ۱۵ ماه به طول می‌انجامد تا نتیجه مطلوب حاصل و رشد موهای زائد مهار شود.

تحقیقاتی که در خصوص اثربخشی لیزر الکساندرایت بر روی ۶۶۸ نفر انجام شده است، نشان می‌دهد که برای ۸۹ درصد بیماران پس از هشت سال و نیم از اتمام درمان موهای زائد، رشد مجدد مو اتفاق نیفتاده است؛ از طرف دیگر ۱۰ درصد از آن‌ها رشد مجدد مو را تجربه کرده‌اند و تنها یک درصد از افراد، بدنشان به لیزر موهای زائد پاسخ نداده است. به طور کلی می‌توان گفت لیزر الکساندرایت برای کاهش طولانی مدت مو و حتی حذف دائمی موهای زائد، روشی بسیار موثر است.

 

دستگاه لیزر الکساندرایت

 

انواع دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت انواع مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

• دستگاه لیزر  آلما

دستگاه لیزر آلما در میان تمام دستگاه‌های الکساندرایت سرعت بسیار بیشتری دارد. این دستگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن، موهای قسمت وسیعی از بدن را لیزر می‌کند‌. دستگاه آلما به‌طور موثری رشد مجدد موها را مهار می‌کند و با داشتن فناوری خنک کننده، از آسیب به بافت پوست نیز جلوگیری می‌کند. این فناوری خنک کننده، کمک می‌کند تا از هرگونه سوختگی سطحی جلوگیری شود و از بین بردن موهای زائد بدون درد انجام شود.

• دستگاه لیزر کوترا

برتری دستگاه کوترا نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر موهای زائد، این است که لیزر موهای زائد را به طور ایمن و موثر برای تمام طیف رنگ پوست، بخصوص پوست‌های تیره‌تر ارائه می‌دهد. این دستگاه از دو طول موج ۷۵۵ نانومتر و ۱۰۶۴ نانومتر استفاده می‌کند؛ برای جلوگیری از ایجاد هرگونه ناراحتی و سوختگی، بخصوص در طول موج ۱۰۶۴ نانومتر، به خنک کننده مجهز شده است.

عکس لیزر از نزدیک

 

 

• دستگاه لیزر آریون

در میان تمام دستگاه‌های لیزر موهای زائد، آریون یکی از دقیق‌ترین و سریع‌ترین دستگاه‌های لیزر است. در این دستگاه از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده شده است. دستگاه لیزر آریون نیز مانند دو مدل قبلی از سیستم خنک کننده برخوردار است که راحتی را برای شما فراهم می‌کند و درد و سوختگی را از شما دور نگه می‌دارد.

اکنون که با سه مدل دستگاه لیزر الکساندرایت آشنا شدیم، لازم است نکته‌ای را در خصوص دستگاه کندلا الکس بررسی کرد. کندلا یکی از برندهای تولید کننده دستگاه‌های لیزر الکساندرایت است که بهترین و قویترین مدل دستگاه الکساندرایت را تولید می‌کند و طرفداران زیادی در دنیا دارد. به همین دلیل دستگاه الکساندرایت با نام دستگاه لیزر کندلا نیز شناخته می‌شود.

مزیت‌های دستگاه لیزر الکساندرایت نسبت به دستگاه های دیگر

الکساندرایت سریع‌ترین دستگاه لیزر موهای زائد است که آن را برای از بین بردن موهای نواحی بزرگ‌تر ایده‌آل می‌کند. طول موج آن، طولانی‌تر از دستگاه‌های دیگر است و باعث می‌شود تا برای طیف وسیع‌تری از انواع پوست، از رنگ پوست روشن گرفته تا رنگ پوست تیره، موثر واقع شود. این لیزر بر روی موهای نازکتر نسبت به سایر لیزرهای رفع موهای زائد، بهتر عمل می‌کند و حتی می‌تواند افرادی را که پوست روشن و کک و مک دارند نیز درمان کند.

 

دستگاه لیزر

 

این دستگاه نه تنها اثر بخشی و بی خطر بودن خود را در طول سالیان ثابت کرده است، بلکه با داشتن سیستم خنک کننده، لیزر موهای زائد را تا حد زیادی بدون درد کرده و سوختگی به همراه نخواهد داشت؛ همچنین برای تمام نقاط بدن، بدون محدودیت خاصی، قابل استفاده است.

کاربردهای دیگر دستگاه لیزر الکساندرایت

دستگاه لیزر الکساندرایت، صرفا برای از بین بردن موهای زائد استفاده نمی‌شود و کاربردهای درمانی نیز دارد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) انواع دستگاه‌های لیزر الکساندرایت که نور مادون قرمز (طول موج 755 نانومتر) ساطع می‌کنند را برای درمان اختلالات پوستی مختلف تائید کرده است. از دستگاه لیزر الکساندرایت می‌توان برای پاک کردن تتو و خالکوبی نیز استفاده کرد. این دستگاه رنگدانه‌های سیاه، سبز و آبی را مورد هدف قرار می‌دهد. هزینه لیزر کل بدن با این دستگاه مقداری بیشتر است. 

با کمک طول موج‌های مختلف، می‌توان مشکلات متفاوتی را با این دستگاه برطرف کرد. به عنوان مثال با طول موج‌های بلند می‌توان تتو و خالکوبی، جوش‌های سرسیاه و لکه‌های پوستی را درمان کرد. با طول موج‌های کوتاه می‌توان رفع ضایعات عروقی، زگیل، واریس، ماه‌گرفتگی و بسیاری از مشکلات دیگر را برطرف کرد. همچنین طول موج‌های کوتاه این دستگاه در جوانسازی پوست نیز کاربرد دارند.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی دستگاه لیزر الکساندرایت پرداختیم؛ با ویژگی‌های آن به خوبی آشنا شدیم؛ سه نوع دستگاه لیزر الکساندرایت، یعنی دستگاه‌های آلما، کوترا و آریون را بررسی کردیم؛ کاربردهای دیگر این دستگاه لیزر را نیز شناختیم و مزیت‌های دستگاه الکساندرایت نسبت به سایر دستگاه‌های لیزر را نیز مورد بررسی قرار دادیم.

لیزر موهای زائد، فرایندی زمان‌بر است و نتیجه آنی ندارد. پس از دو یا سه جلسه نباید انتظار نتیجه داشت؛ همانطور که پیش از این هم اشاره شد، این فرآیند صبر و حوصله می‌طلبد تا به نتیجه مطلوب برسد. برای به حداکثر رساندن نتیجه لیزر موهای زائد با استفاده از دستگاه الکساندرایت، حتما باید پزشک مجرب مشورت کنید و به کلینیکی مراجعه کنید که معتبر باشد و سابقه خوبی در این زمینه داشته باشد.

کلینیک نیل با سابقه‌ای درخشان، پزشکان مجرب و تیم حرفه‌ای می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. در صورت تمایل برای انجام مشاوره رایگان با شماره ما، بالای همین صفحه تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed