با خارش ابرو بعد از کاشت چه کنیم؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. با خارش ابرو بعد از کاشت چه کنیم؟
خارش ابرو

 ابروهای پرپشت یکی از ترندهای روز دنیای زیبایی است که اثرات بسیار محسوسی بر روی جذابیت ظاهری افراد دارد. در بین روش‌های مختلف داشتن ابروهای اصطلاحا پُر، کاشت ابرو روشی رایج و کم‌خطر است که به واسطه عوارض بسیار اندک خود، توجه عده زیادی را به سوی خود جلب کرده است. پس از انجام این عمل چند ساعته که از موی خود فرد برای پیوند استفاده می‌شود، ممکن است فرد عوارض خفیف تا متوسطی را تجربه کند.

یکی از این عوارض خفیف، خارش ابرو بعد ازکاشت است که ممکن است بین 5 تا حداکثر 7 روز ادامه داشته باشد. در این مقاله قصد داریم با شما درباره علت‌های مختلف احساس خارش ابرو بعد ازکاشت صحبت کنیم و در ادامه به روش‌های مختلف رفع آن بپردازیم. پس اگر عمل کاشت ابرو را به تازگی انجام داده اید و یا قصد انجام این عمل را در آینده دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

مراقبت های صحیح بعد از کاشت ابرو چیست؟

علت اصلی خارش بعد از کاشت ابرو

همان‌طور که گفته شد خارش ابرو بعد از کاشت، یکی از عوارض رایج این عمل زیبایی است که می‌تواند بنا بر دلایل مختلفی همچون خستگی و کش آمدن بیش از حد پوست، خشکی و پوسته پوسته شدن پوست، عفونت کردن زخم محل پیوند و یا عدم توجه به نکات مراقبتی بعد از عمل در فرد دیده شود. لازم به ذکر است که خارش ابرو بعد از کاشت،‌ نشانه‌ای مهم از موفقیت آمیز بودن عمل پیوند ابروست و نباید نسبت به آن نگرانی بیش از حد نشان داده شود مگر در مواقعی که شدت پیدا می‌کند. دقت داشته باشید که یکی از مسائلی که می‌تواند شدت عارضه خارش ابرو بعد از کاشت را به حداقل مقدار ممکن خود برساند، توجه به نکات مراقبتی بعد از عمل است که در ادامه با جزئیات بیشتری به آن پرداخته شده است.

تاثیر مخرب خاراندن ابروها بر نتیجه کاشت

سوالی که بعد از پی بردن به علل اصلی خارش ابرو بعد ازکاشت برای همه ما ایجاد می‌شود این است که آیا خاراندن ابرو در این مدت می‌تواند در کیفیت نتیجه نهایی عمل، تاثیرگذار باشد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله خاراندن ابرو ممکن است منجر به ایجاد عفونت در محل پیوند شود و این مساله در موارد حاد می‌تواند کیفیت نهایی عمل را تحت تاثیر خود قرار دهد. خاراندن ابرو بعد از کاشت همچنین می‌تواند منجر به ایجاد فشار بر روی فولیکول‌ موهای پیوند داده شده گردد. این فشار، شدت جریان خون در ناحیه پیوند را نیز افزایش می‌دهد و به واسطه آن تعداد گلبول‌های سفید و دیگر سلول‌های سیستم ایمنی بدن در این ناحیه افزایش پیدا می‌کند. افزایش سلول‌‌های سیستم ایمنی در ناحیه پیوند نیز منجر به ترشح بیش از حد هیستامین می‌شود. لازم به ذکر است که هیستامین ماده‌ای حساسیت زاست که می‌تواند بر شدت عارضه خارش ابرو بعد از کاشت ابرو ، بی‌افزاید.

خارش ابرو بعد از کاشت

 

روش‌هایی برای رفع خارش ابرو بعد از کاشت

خبر خوش اینکه خارش ابرو بعد ازکاشت به واسطه استفاده از روش‌های مختلفی تا حد زیادی قابل کنترل است. یکی از این روش‌ها استفاده از آنتی هیستامین است. استفاده از پماد آنتی باکتریال نیز به عنوان پماد برای خارش ابرو بعد از کاشت ابرو از دیگر روش‌هایی است که توسط پزشکان به افراد توصیه می‌شود. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از خاریدن ابروها بعد از کاشت بهتر است که استفاده از شامپوها و شوینده‌های شیمیایی را به حداقل مقدار ممکن برسانید. شما همچنین می‌توانید برای کاهش خارش در ناحیه پیوند از اسپری آب و نمک استفاده کنید البته در این مورد لازم است که نظر پزشک خود را جویا شوید. استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب کننده از دیگر روش‌هایی است که در صورت تایید پزشک می‌تواند  شدت عارضه خارش ابرو بعد ازکاشت را به حداقل مقدار ممکن برساند.

شستشوی ابروها بعد از کاشت

یکی از سوالاتی که پس از کاشت ابرو برای افراد ایجاد می‌شود سوال درباره شستشوی ابروهاست. برای پاسخ دادن به این سوال باید گفت که شما می‌توانید به فاصله کوتاهی پس از انجام عمل کاشت ابرو اقدام به شستن آن‌ها کنید. این مساله می‌تواند در جلوگیری از ایجاد عوارضی همچون عفونت و یا حساسیت بسیار موثر واقع شود. روش شستشوی ابروها بعد از کاشت از دیگر سوالات رایجی است که برای افراد مختلف ایجاد می‌شود. در پاسخ به این سوال باید گفت که بهتر است مقداری از شامپوی تجویز شده توسط پزشک خود را درون آب ولرم بریزید تا شروع به کف کردن کند. در ادامه گاز استریل آغشته شده به کف را بدون اعمال هیچگونه فشار اضافی بر روی ابروهای خود به آرامی حرکت دهید. دقت داشته باشید که این حرکت باید به گونه‌ای باشد که منجر به کنده شدن زخم‌ها نشود.

برخی از نمونه کارهای کاشت ابرو در ادامه آورده شده است که برای کسب اطلاعات درمورد هزینه کاشت ابرو در کلینیک نیل می توانید با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed