مراقبت های بعد از کاشت ابرو و توصیه های ضروری آن

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. مراقبت های بعد از کاشت ابرو و توصیه های ضروری آن
مراقبت های بعد از کاشت ابرو شامل چه مواردی می شود ؟

مراقبت های بعد از کاشت ابرو و توصیه های ضروری آن

مراقبت های بعد از کاشت ابرو شامل چه مواردی می شود ؟

همانطور که میدانید، ابرو یکی از مهم ترین اعضای صورت به شمار می آید که زیبایی آن تاثیر شگرفی بر چهره خواهد داشت. با توجه به اینکه امروزه عوامل مختلف محیطی باعث ریزش ابرو می شوند عده بسیاری علاقه مند به کاشت ابرو شده اند.

ابروها به دلیل نزدیکی به چشم که یکی از حساس ترین اعضای بدن است، معمولا با رعایت نکات بسیار زیادی کاشته می شوند. در این مطلب می خواهیم شما را با مراقبت های بعد از کاشت ابرو و همچنین قبل از آن آشنا کنیم، پس ما با ما همراه باشید.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو شامل چه مواردی می شود ؟

پیش از این گفتیم که ابرو یکی از مهم ترین اعضای چهره است، به همین دلیل هم کوچکترین نقصی در آن می تواند زیبایی چهره را تحت تاثیر قرار دهد. زمانی که شما به چهره یک فرد دقت می کنید در واقع بخشی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد شکل ابروها خواهد بود. اینکه ابروی شما کم پشت است و یا بیش از حد نازک است میتواند چهره شما را به طور کل عوض کند. برخی از افراد هستند که تحت تاثیر مشکلات ژنتیکی ابروهایی تکه تکه دارند که میتوان این نقص را توسط کاشت ابرو برطرف کرد.

پیوند ابرو چه مزایایی دارد ؟

برای اینکه ابروهای شما زیبا شود، راه های بسیار زیادی وجود دارد که یکی از آنها کاشت است. این روش در عین اینکه مزایای بیشماری دارد، معایبی هم دارد اما با توجه به اینکه امروزه ریزش ابرو جز مشکلات اصلی افراد و به ویژه خانم هاست، عطایش را به لقایش می بخشند و این عمل زیبایی را انجام می دهند.

پیوند ابرو چه مزایایی دارد ؟

اگرچه مراقبت های بعد از کاشت ابرو میتواند با توجه به پیشینه پزشکی شما متفاوت باشد، اما در اینجا به طور کل شما را با مراقبت های عمومی آشنا خواهیم کرد. دلایل بسیار زیادی برای کم شدن ابروها و ریختن آن ها وجود دارد که در نتیجه تمامی آن ها ممکن است فرد به کاشت ابرو روی بیاورد.

همانطور که رعایت مراقبت های بعد از کاشت ابرو الزامی است، مراقبت های قبل از آن نیز باید رعایت شود. پیش از اینکه اقدام به کاشت ابرو کنید باید آزمایشاتی را بدهید که نشان دهنده علت ریزش ابروی شما باشد. اغلب کسانی که دارای کم کاری تیروئید، مشکلات عصبی و ژنتیکی و همچنین آلوپسی آرئاتا هستند میتوانند اقدام به کاشت ابرو کنند.


برای مشاهده عکس های قبل و بعد کاشت ابرو روی لینک کلیک کنید.


 

مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مهم ترین نکات آن

کاشت ابرو در واقع جز عمل های زیبایی سخت به شمار نمی آید و اغلب افرادی که اقدام به کاشت ابرو میکنند مشکلات خاصی را تجربه نخواهند کرد.

در روزهای اول پس از کاشت، ممکن است که سطح ابروها از پوسته های ریز پر شود و این پوسته های خشک شده شروع به ریزش کنند. به عنوان اولین قدم در مراقبت های بعد از کاشت ابرو، فرد باید این پوسته ها را به آرامی از سطح ابروهایش پاک کند.

بهتر است که از همان ساعات اولیه این عمل زیبایی، فرد اقدام به پاک کردن ابرو ها کند و این کار را به مدت یک هفته و روزی سه بار انجام دهد. زمانی که سطح ابروها به خوبی پاک شدند، فرد میتواند از کرم آنتی بیوتیک استفاده کند تا از بروز هرگونه عفونت جلوگیری شود.

مراقبت های بعد از کاشت ابرو و مهم ترین نکات آن

ممکن است که پس از کاشت ابرو مقداری کبودی در اطراف این ناجیه ایجاد شود که کاملا طبیعی است و پس از گذشت 10 روز، زمانی که تمامی پوسته ها بریزند، ابروها ظاهری طبیعی خواهند داشت. همچنین از ابروهایتان در برابر آفتاب محافظت کنید.

اگر شما هم جز آن دسته کسانی هستید که کاشت را انجام داده اید باید بدانید که یکی از مهمترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو صبور بودن است. بله، صبور باشید و برای رویش مجدد ابروهای خود عجله ای نداشته باشید. 3 الی 4 ماه از زمانی که کاشت ابرو انجام میگیرد، ابرو ها دوره ی استراحت را طی می کنند و هیچ نشانه ی دقیقی از رشد مو در ابروها دیده نمی شود.

با اینکه ناامیدی از وضعیت ابروها ممکن است طبیعی باشد اما اقدام به درمان های دیگر به هیچ وجه توصیه نمی شود. به محض اینکه رشد مجدد ابروهای شما آغاز شود، آن ها سریعا پر می شود و سراسر ابروی شما را موهای کوچکی در بر می گیرند. دقت داشته باشید که جز مراقبت های بعد از کاشت ابرو در این مرحله اصلاح است که باید انجام شود چرا که سرعت رشد ابروها دقیقا مانند موی سر خواهد بود.

از مصرف داروهایی که خون را رقیق می کنند تا دو هفته خودداری کنید

دقت داشته باشید که از مهم ترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو میتوان به محدودیت های دارویی اشاره کرد. زمانی که شما اقدام به مصرف داروهای رقیق کننده می کنید، خون شما در بدن لخته نمی شوند.  لخته شدن خون در قلب می تواند باعث حملات قلبی و همچنین سکته شود.

داروهای رقیق کننده خون از لخته شدن خون در بدن جلوگیری می کنند. داروهای رقیق کننده مانع بزرگتر شدن لخته های خونی هم می شوند. در این زمینه معمولا به این بیماران توصیه می شوند که چندین هفته قبل و بعد از کاشت ابرو مصرف این دارو را قطع کنند چرا که احتمال خونریزی را در محل بخیه ها افزایش می دهد و همین باعث می شود که فرد نتیجه دلخواه را نگیرد.

مصرف دمنوش های گیاهی را قطع کنید

بسیاری از افراد هستند که برای رفع مشکلات و بیماری های خود از دمنوش های گیاهی استفاده می کنند. این نوع محصولات در درمان برخی از امراض بسیار مفید هستند اما برای کسانی که اقدام به کاشت ابرو می کنند به هیچ وجه توصیه نمی شوند.

دلیل این امر هم این است که برخی از داروهای گیاهی مانند رقیق کننده های خون عمل می کنند در نتیجه فرد نتیجه دلخواه را از کاشت ابرو نخواهد گرفت. اینکه شما به جای استفاده از داروهای شیمیایی از داروهای گیاهی استفاده کنید بسیار خوب است اما دو هفته قبل و بعد از کاشت ابرو از مصرف آن ها خودداری کنید.

سیگار ممنوع

از جمله مهمترین بخش در مراقبت های بعد از کاشت ابرو میتوان به نکشیدن سیگار اشاره کرد. افرادی که میخواهند ابرو بکارند باید سیگار را کنار بگذارند و در حین این روند هم سیگار نکشند چرا که سیگار باعث کاهش خونرسانی به ناحیه ابروها می شوند و همین هم ممکن است که باعث کاهش رشد فولیکول ها شود. همچنین می توان اینطور گفت که دوره ترمیم و ریکاوری در افرادی که سیگار می کشند از افراد عادی بیشتر است و ممکن است که حتی زخم هایی دائمی هم در این محل به وجود بیاید.

نوشیدنی های کافئین دار بعد از انجام پیوند ابرو مضر هستند ؟

اغلب دیده می شود که بسیاری از افراد علاقه مند به چای هستند اما جز اصلی ترین مراقبت های بعد از کاشت ابرو کم کردن میزان کافئین در وعده های روزانه است.

همانطور که میدانید کافئین باعث انقباض رگ های خونی می شود که این امر به نوبه خود فشار خون را افزایش می دهد و باعث خونریزی خواهد شد. برخی از تحقیقاتی که در این زمینه صورت گرفته است حاکی از این است که مصرف نوشیدنی های که کافئین دارند به میزان کم اشکالی ندارد.

نوشیدنی های کافئین دار بعد از انجام پیوند ابرو مضر هستند ؟

اما به طور کلی هر چیزی که از حد آن بیشتر مورد استفاده قرار گیرد مضر خواهد بود. همانطور که گفتیم پیش از پیوند ابرو معمولا آزمایش های متعددی انجام میگیرد که در نهایت پزشک شما با دیدن نتیجه ممکن است که شما را از مصرف کافئین منع کند و یا ممکن است بتوانید به میزان کم این مواد را در رژیم روزانه خود داشته باشید.

در کلینیک تخصصی پوست و مو نیل عمل کاشت ابرو با دانش روز و به روش تی اس میکروگرافت انجام میشود که برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شیوه و هزینه کاشت ابرو با مشاوران ما در تماس باشید و یا از طریق چت آنلاین سایت سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed