بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. بهترین دستگاه لیزر موهای زائد چیست؟
بهترین دستگاه لیزر

یکی از روش‌هایی که برای زیبایی در بین خانم‌ها و آقایان مورد محبوبیت بسیار زیادی است، لیزر موهای زائد است. حذف موهای زائد به روش‌های متفاوتی انجام می‌شود. از روش‌های مختلف از بین بردن موهای زائد می‌توان به روش‌هایی همچون لیزر، شیو و اپیلاسیون اشاره کرد؛ اما در خصوص این روش‌ها باید ذکر کرد که این موارد به‌صورت دائمی ‌نیستند و پس از مدت کوتاهی مجدداً موهای زائد رشد خواهند کرد. به همین منظور بیشتر کسانی که به دنبال حذف موهای زائد خود هستند از روش لیزر استفاده می‌کنند. در این بین آشنایی با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد، می‌تواند کمک زیادی به انتخاب شما برای کلینیک زیبایی که برای لیزر کردن موهای خود انتخاب می‌کنید، داشته باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم تا به شما عزیزان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد را معرفی کنیم. پس اگر به دنبال لیزر کردن موهای زائد خود هستید در ادامه همراه ما باشید.

انواع دستگاه‌های لیزر موهای زائد

بهتر است پیش از معرفی دستگاه‌های مختلف لیزر موهای زائد به روش کارکرد آن اشاره کنیم. عملکرد دستگاه لیزر موهای زائد به این صورت است که با استفاده از اشعه‌هایی که ساطع می‌کند، فولیکول‌های مو را از بین می‌برد و همین امر باعث می‌شود که در محلی که عمل لیزر را انجام داده‌اید دیگر مویی رشد نکند. علت اینکه این روش را نیز به عنوان یک روش دائمی ‌برای حذف موهای زائد می‌دانند نیز همین مورد است.

با توجه به نوع کارکرد دستگاه‌های لیزر موهای زائد در خصوص بهترین آن‌ها باید یکسری ویژگی‌ها مثل سرعت دستگاه و میزان نفوذ اشعه دستگاه را مورد بررسی قرارداد. همچنین بهترین بودن دستگاه لیزر با رنگ پوست شما ارتباط مستقیمی دارد. در ادامه با توجه به فاکتورهای ذکر شده قصد داریم تا شما را با بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای رنگ پوست‌های متفاوت بیشتر آشنا کنیم.

لیزر IPL

لیزرهای IPL از نورهای پالسی برای حذف موها استفاده می‌کنند؛ این نوع از لیزر یکی از روش‌هایی است که در کلینیک‌های زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما این دستگاه لیزر به نسبت دیگر دستگاه‌های لیزر ضعیف‌تر است؛ به همین علت یکی از معایب استفاده از این روش زیاد شدن تعداد جلسات است. اگر قصد دارید در مدت زمان کوتاهی به نتیجه مطلوبتان در خصوص حذف موهای زائد برسید، استفاده از این دستگاه را به شما توصیه نمی‌کنیم. در خصوص مزایای استفاده از این روش نیز می‌توان به کوتاه بودن مدت زمان جلسه لیزر اشاره کرد.

همچنین باید در نظر داشت که استفاده از این روش لیزر هم برای موهای ضخیم و هم برای موهای نازک‌تر استفاده می‌شود؛ ولی توجه داشته باشید که استفاده از این روش برای افرادی که رنگ پوست تیره‌ای دارند و موهای آن‌ها رنگ روشن است، نتیجه قابل قبولی را به همراه نخواهد داشت. استفاده از این روش برای افرادی با پوست‌های رنگ روشن مناسب است.

لیزر دایود

لیزر دایود را می‌توان بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای بعد از حمام آفتاب دانست. این دستگاه با طول موج 800 تا 810 کار می‌کند که این مورد باعث می‌شود نفوذ بیشتری داشته باشد. از ویژگی‌های این لیزر می‌توان به مجهز بودن آن به طول موج‌های بلند و کوتاه اشاره کرد. این ویژگی باعث می‌شود که بتوان با توجه نفوذپذیری بیشتر اشعه‌ها، فولیکول‌های بیشتری از بین بروند و عوارض جانبی کمتری برای شما داشته باشد.

برای انتخاب این دستگاه برای لیزر موهای زائدتان باید توجه داشته باشید که افرادی که پوست‌های خیلی تیره‌ای دارند ممکن است، تعداد جلسات مورد نیاز برای حذف این موهای زائد بیشتر شود.

لیزر ND: Yag

این لیزر با توجه به میزان جذب کمتر ملانین حذف موهای زائد را در پوست‌های رنگ تیره بسیار آسان می‌کند. همچنین با توجه به همین موضوع، استفاده از این دستگاه برای رنگ‌ پوست روشن به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. طول موج بلند این دستگاه باعث می‌شود که میزان عوارض کمتری به پوست شما وارد شود و خطر کمتری برای افراد با رنگ پوست تیره داشته باشد. به‌طور میانگین برای لیزر کردن موهای زائد با استفاده از دستگاه Nd: Yag نیاز به تعداد 2 تا 6 جلسه بوده و در خصوص استفاده از این دستگاه، توجه داشته باشید که این دستگاه لیزر موهای رنگ روشن شما را از بین نخواهد برد و تنها موهایی که رنگ‌های تیره‌ای دارند را حذف می‌کند.

دستگاه لیزر الکساندرایت

شاید شما هم این مورد را شنیده باشید که لیزر الکساندرایت بهترین دستگاه برای حذف موهای زائد بدن است؛ اما با توجه به توضیحاتی که پیش‌تر خدمت شما عزیزان ارائه دادیم، یکی از مواردی که در انتخاب بهترین دستگاه لیزر موهای زائد وجود دارد، رنگ پوست شماست. این لیزر طول موج‌های کمی‌ دارد و می‌تواند به‌راحتی موهای زائد افراد با رنگ روشن را حذف کند. یکی از ویژگی‌های اصلی این دستگاه که آن را به بهترین دستگاه لیزر موهای زائد سال 2021 تبدیل کرده است، سرعت بالای این دستگاه است. این دستگاه به این علت که منطقه زیادی را در هنگام لیزر پوشش می‌دهد و بالا بودن سرعت تکرار در این دستگاه موجب شده است که الکساندرایت سرعت ویژه‌ای در لیزر کردن موهای زائد داشته باشد. با استفاده از این دستگاه می‌توانید فضای بیشتری را در یک جلسه لیزر کنید.

 

لیزر الکس

 

علاوه بر موارد بیان شده این دستگاه مجهز به سیستم خنک کننده است که باعث می‌شود که شما در هنگام لیزر کردن موهای زائد بدنتان، درد کمتری داشته باشید.

نحوه تشخیص دستگاه لیزر الکساندرایت اصل و تقلبی

با توجه به این موضوع که دستگاه لیزر الکساندرایت را می‌توان به عنوان یکی از بهترین دستگاه‌های لیزر موهای زائد دانست، برخی شرکت‌ها شروع به تولید نسخه‌های تقلبی این دستگاه نموده‌اند. این مورد در قیمت لیزر کل بدن تاثیر گذار است و نباید به کلینیک هایی که لیزر را با قیمت پایین انجام می دهند، اعتماد کرد. 

تشخیص اصل و تقلبی بودن این دستگاه، توسط افرادی که در حوزه لیزر موهای زائد غیرفنی هستند و آشنایی زیادی ندارند بسیار سخت و دشوار است. مدل‌های تقلبی این دستگاه از نظر ظاهری بسیار شبیه به مدل‌های اصلی آن هستند و نحوه تشخیص اصل بودن لیزر الکساندرایت روش استفاده از این دستگاه است؛ با توجه به این موضوع که تاثیرات استفاده از لیزر الکساندرایت به صورت تقریباً دائمی ‌است، در صورت رشد مجدد موها در مدت زمان کوتاه پس از استفاده از این دستگاه ثابت می‌کند که این دستگاه تقلبی و غیر اصل است. شما عزیزان می‌توانید با مراجعه به کلینیک‌های معتبر از اصل بودن دستگاه لیزری که استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید.

دستگاه لیزر مناسب برای پوست‌های برنزه

این دستگاه به منظور استفاده در پوست‌هایی با رنگ تیره‌تر ساخته شده است و بالاتر بودن طول موج این دستگاه، باعث می‌شود که بتوان برای پوست‌هایی با رنگ تیرگی متوسط و برنزه مناسب باشد. پس اگر پوست نسبتاً تیره‌ای دارید و یا رنگ پوست شما برنزه است، لیزر دایود یکی از بهترین انتخاب‌ها برای شما خواهد بود.

عکس از دستگاه لیزر

بهترین دستگاه لیزر برای پوست‌های روشن

دستگاه لیزر الکساندرایت، دستگاهی است که از آن برای حذف موهای زائد برای پوست‌های روشن و زیتونی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طول موج کم این دستگاه به‌خوبی موهای افراد با پوست روشن را حذف کرده و فولیکول‌های پوست آن‌ها را از بین می‌برد. پس اگر رنگ پوست شما روشن است، توصیه ما به شما برای حذف موهای زائدتان، استفاده از دستگاه الکساندرایت است.

بهترین دستگاه لیزر برای پوست‌های تیره

لیزر Nd: YAG بهترین انتخاب برای پوست‌های تیره و بسیار تیره است. اگر پوست تیره‌ای دارید دستگاه لیزر Nd: Yag با توجه به طول موج بسیار بلندی که دارد، بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. طول موج بلند در این دستگاه باعث می‌شود که علاوه بر سرعت بیشتر در حذف موهای زائد، بهترین دستگاه برای پوست‌های رنگ تیره باشد. همچنین لیزر Nd: YAG را می‌توان بهترین دستگاه لیزر برای موهای ضخیم دانست.

جمع بندی

اگر قصد دارید تا موهای زائد بدنتان را از بین ببرید، بهترین راه برای اینکه بتوانید به صورت دائمی ‌از دست موهای زائد بدنتان خلاص شوید استفاده از روش لیزر کردن موهای زائد است. در این مقاله در خصوص بهترین دستگاه لیزر موهای زائد برای رنگ پوست‌های متفاوت صحبت کردیم. در انتخاب دستگاه برای لیزر موهای زائد بدنتان باید این مورد را بدانید که رنگ پوست شما در این انتخاب بسیار تاثیر گذار است. در ادامه مقاله نیز بهترین دستگاه‌ها برای رنگ پوست‌های متفاوت را برای شما عزیزان آورده‌ایم. اگر قصد دارید که موهای زائدتان را لیزر کنید، تیم پزشکی ما در کلینیک تخصصی زیبایی نیل آماده خدمت رسانی به شما عزیزان هستند. شما عزیزان می‌توانید با تماس تلفنی از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما عزیزان سپاسگزاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed