نکات قبل از تزریق چربی به لب

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. نکات قبل از تزریق چربی به لب

انجام عمل‌های زیبایی در دو دهه گذشته طرفداران بسیاری را در ایران به سمت خود جذب کرده است، کاملا بدهی است هر فردی دوست دارد از آن چه که در حال حاضر است، جذاب‌تر به نظر برسد و جذابیت یک خصوصیت بی‌انتها است. لب یکی از قسمت‌هایی هست که می‌تواند جذابیت باور نکردنی را در فرد ایجاد کند؛ برای حجیم کردن لب و بهبود فرم آن‌ها راه‌های زیادی وجود دارد، مثلا تزریق چربی به لب، یکی از روش‌هایی است که طرفداران زیادی هم دارد و می‌تواند به صورت تقریبا دائمی لب‌ها را به زیباترین فرم خود برساند. روش‌های دیگری برای زیباسازی لب وجود دارد، مانند تزریق ژل به لب که در دیگر مقالات در مورد این موضوع‌، به شکل کامل تخصصی صحبت کردیم، اما با توجه به نیاز مخاطبین امروز قصد داریم تا صرفا در مورد تزریق چربی به لب صحبت کنیم تا حساب‌ شده‌تر تصمیم بگیرید.

همه چیز در مورد تزریق ژل در لب (2)


وقتی که در اتاق فکر کلینیک نیل شروع به نوشتن مقاله کردیم، هدفمان ارائه نکات کاربردی و اطلاعات درست به مخاطبین بود، اما نکته‌ای که با آن مواجه شدیم، عدم درک نیاز مخاطبین در بیشتر وبلاگ‌ها از اطلاعات مهم برای تصمیم گیری برای پاسخ به سوال مخاطبین بود، به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا برای نوشتن این مقاله از یکی از مراجعه کنندگان دعوت کنیم تا تجربیات خود را با ما در میان بگذارند. مقاله‌ای که در حال خواندن آن هستید، از زبان یکی از همراه عزیز کلینیک نیل است.

سن مناسب برای تزریق چربی چه زمانی است؟

تزریق چربی به لب


این دوست عزیر از دغدغه‌هایی که قبل از عمل داشت شروع به بازگوکردن تجربیات خود کرد، گفت:
لب‌های حجیم همیشه چیزی بودند که من می‌خواستم داشته باشم ولی به دلایل مختلف مانند شرایط ارثی و مادرزادی لب‌های من کوچک بود، همین موضوع سبب شده تا در سن 26 سالگی برای افزایش جذابیت بیشتر اقدام به حجیم کردن لب‌های خود کنم. با نگاه کردن عکس لب‌های حجیم شده تصمیم گرفتم فاصله بینی را تا لب‌ فوقانی کوتاه کنم که زیباتر به نظر برسم، تا از شر این لب‌های نازک راحت شوم، زیرا لب‌های من جذابیت بینی و چشم‌های من را هم تحت تاثیر خود قرار داده بود و از جذابیت چهره من کاسته بود.


راه‌های زیادی را برای درمان این موضوع امتحان کردم، از سرم‌های تقویت کننده لب، پرکننده‌ها، براق کننده‌های لب تا راهکارهای احمقانه‌ای که در اینترنت در مورد آن‌ها صحبت می‌کنند، مثل استفاده از دستگاه مکش که حتی مدتی هم غذا خوردن را برای من سخت کرده بود، یا مثلا ریختن دارچین یا فلفل که سوزش آن دیوانه‌ام کرد و هیچ سودی برای من نداشت. تقریبا مایوس شده بودم، تا این‌که یکی از اطرافیان ما از تزریق ژل در لب خود نتیجه خوبی را تجربه کرده بود، البته گفت که عوارض تزریق ژل به لب یک هفته‌ای او را اذیت کرده ولی بعد از آن مشکل به طور کامل برطرف شد.

یک دختر با لبانی قرمز بعد از تزریق چربی در لب


همین موضوع ذهن من را مشغول کرد و باعث شد تا در مورد روش‌های نوین‌تر در این حوزه مطالعه کنم، قبلا شنیده بودم که با تزریق یک سری مواد خاص در بدن برخی از اندام‌ها حجیم‌تر و جذاب‌تر می‌شوند، ولی دیدگاه من این بود که این روش‌ها حتی اگر بهترین دکتر هم برویم کاملا شانسی است. به همین دلیل سمت این گونه روش‌ها نرفتم و حتی در مورد آن‌ها مطالعه هم نکردم، حتی فکر می‌کردم آن چه که در لب تزریق می‌شود، بوتاکس است، البته مدتی بعد متوجه شدم که بوتاکس یک ماده سمی است و با فلج کردن عضلات چین و چروک‌ها را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.


در کل برای حجیم کردن لب از دو ماده می‌توانیم استفاده کنیم:

  • تزریق ژل به لب
  • تزریق چربی به لب


بعد از مطالعه فراوان در مورد این موضوع که تزریق چربی بهتر است یا تزریق ژل، به این نتیجه رسیدم که تزریق چربی با توجه به شرایط من گزینه مناسب‌تری است. برای تزریق ژل از ماده‌ای به اسم هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که یک ماده صنعتی ولی با منشاء انسانی است، اما برای تزریق چربی به لب، از چربی‌ موجود در بدن خودمان استفاده می‌شود، یعنی از قسمت‌هایی که چربی اضافه دارند، مانند باسن، شکم و پهلو چربی برداشته می‌شود و بعد از خالص سازی به لب تزریق می‌شود. معمولا برای تزریق چربی از چند روش استفاده می‌شود که هر کدام دلایل و کارایی خاصی دارند.

روش‌های تزریق چربی معمولا با توجه به روش و دستگاه مربوطه به 2 دسته زیر تقسیم می‌شوند:

  • تزریق چربی به روش بادی چت
  • تزریق چربی به روش نانوفت


تزریق ژل یا تزریق چربی در لب ؟


اولین سوالی که ذهن من را مشغول خود کرده بود ماندگاری تزریق چربی در لب بود، با توجه به این موضوع که چربی بعد از مدتی به یکی از قسمت‌های بدن ما تبدیل می‌شود و برخلاف هیالورونیک اسید که در بهترین حالت دو سال ماندگاری دارد، ماندگاری بیشتری دارد یا بهتر بگوییم تاحدودی دائمی است؛ اما در واژه دائمی از نظر من کمی اغراق شده است، زیرا با گذشت چندین سال نیاز به شارژ و تزریق مجدد چربی دارد.

قبل و بعد از تزریق چربی در لب


یکی دیگر از مزیت‌های شاخص تزریق چربی به نسبت تزریق ژل در لب، این موضوع است که عوارض تزریق چربی به نسبت عوارض تزریق ژل به لب کم‌تر است. اما باید به این موضوع توجه ویژه کنید که در تزریق چربی به لب باید چربی از بدن خود شما تهیه شود و این موضوع سبب می‌شود که شما قبل از تزریق چربی یک عمل جراحی کوچک را تجربه کنید. همین موضوع سبب می‌شود که برخلاف تزریق ژل مدتی را برای گذراندن دوران نقاهت در نظر بگیرید. مثلا من خودم به شخصه حدود 3 روز مرخصی گرفتم، البته به این دلیل که بافت چربی از پهلو من برداشته شد، ولی گاهی ممکن است که پزشک تشخیص دهد که برداشت چربی باید از باسن باشد، مانند دوست من که به همین دلیل حدود 10 روز خانه نشین بود. البته که شبنم تزریق چربی گونه و خط لبخند انجام داده بود و نیاز به استراحت بیشتر داشت.

یک نکته مهم

یکی از مواردی که ممکن است برخی از داوطلبین تزریق چربی را دلسرد کند، از بین بردن چربی تزریق شده است که نیاز به جراحی دارد، اما در تخلیه ژل تزریق شده موضوع آسان‌تر است و با تزریق آنزیم هیالرونیداز، ماده تزریق شده صرف مدت 24 ساعت تجزیه می‌شود.


در کل من به این دلیل روش تزریق چربی به صورت را انتخاب کردم، زیرا ماندگاری تزریق چربی بیشتر از ژل است، البته که جای بخیه‌های روی پهلو حداقل تا یک سال اجازه پوشیدن لباس نیم تنه را به من نمی‌دهد. ولی پیشنهاد می‌کنم که اجازه دهید تا تصمیم نهایی را دکتر متخصص بگیرد.


اما تجربه من از تزریق چربی به لب


بعد از تزریق چربی در لب، امکان جابه‌جایی آن تقریبا صفر است، زیرا چربی ثابت می‌ماند و برخلاف دیگر روش‌ها (البته که فقط در مورد تزریق ژل به دلیل عدم تخصص پزشک یا استفاده از برند‌های نامعتبر) لب بعد از مدتی دچار افتادگی نمی‌شود، من به این دلیل که لب پایینی من نسبت به لب بالایی کوچک‌تر بود و حالت اردکی داشت، فقط در لب پایینی تزریق چربی انجام دادم، ولی یکی از بستگان من بعد از دیدن نتیجه‌ای که تزریق چربی در لب من داشت، هم در لب پایینی و هم در لب بالایی تزریق انجام داد. وقتی که به اتاق عمل رفتم خیالم از این موضوع راحت بود که با توجه به این موضوع که چربی از بدن خود من استخراج می‌شود، عوارض آن‌چنانی من را اذیت نمی‌کند.

تزریق ژل در لب


یک هفته قبل از انجام عمل برای مشاوره نهایی وقتی به کلینیک نیل رفتم، پزشک مواردی را که باید رعایت می‌کردم را به من گوشزد کرد که مهم‌ترین آن‌ها عدم استفاده از قرص‌های ضد انعقاد خون مانند آسپرین است تا در بهبود زخم‌ها تاثیر منفی ایجاد نکند. در روز عمل همه‌چیز خیلی آرام و بی‌دردسر بود، ابتدا برای برداشت چربی به اتاق عمل رفتم و بعد از حدود نیم ساعت یا چهل و پنج دقیقه، دقیق خاطرم نیست؛ عملیات برداشت چربی تمام شد، بعد از آن چربی تزریق شده برای خالص سازی در دستگاه سانتریفیوژ قرار گرفت و با سرعت 3000 دور در دقیقه چرخید تا خون از بافت چربی جدا شود، به این دلیل از سانتریفیوژ استفاده می‌شود، که در بافت چربی خون، وجود داشته باشد و چربی تزریق شده به‌سرعت جذب بدن شود.


در زمان تزریق پزشک کمی بیشتر از حد در لب من تزریق انجام داد، زیرا بین 30 الی 40 درصد از چربی تزریق شده جذب می‌شود و مابقی باقی می‌ماند، به همین دلیل اول فکر کردم که چقدر لب‌های من بزرگ شده و تا دو روز اول افسردگی گرفتم، ولی خیلی سریع این میزان اضافی جذب شد و نتیجه حاصله نمایان شد. شاید باور نکنید، اما جذابیتی که در حال حاضر بدون آرایش دارم با قبل از تزریق چربی به لب که کلی آرایش می‌کردم قابل قیاس نیست.

تزریق چربی در لب  و نتایج آن

آنچه تا به این قسمت از مقاله تزریق چربی در لب گذشت

چکیده
لب یکی از اندام‌های مهم در صورت است که حجیم بدن آن، البته با اندازه می‌تواند در جذابیت فرد تاثیرگذار باشد.
تزریق ژل و تزریق چربی به لب هر دو به یک اندازه می‌توانند در زیبا سازی لب تاثیرگذار باشند، تزریق چربی گران‌تر ولی با ماندگاری بیشتر است.
با توجه به حساسیت این عمل لازم است تا به یک پزشک حاذق اعتماد کنید.


عوارض تزریق چربی در لب


در کل از نظر من عوارض تزریق چربی در لب اگر به یک کلینیک معتبر اعتماد کنید، خیلی چیز عجیب یا سختی نیست، کمی قرمزی و تورم فقط در چند روز اول در لبم نمایان شده بود که با گذشت زمان برطرف شد. البته که در محل برداشت چربی تا حدود دو الی سه روز کمی ترشح مایع انعقادی داشتم، که این موضوع را پزشک پیش بینی کرده بود و کاملا هم طبیعی بود. در کل نه تنها این روش بلکه هر روش و عمل زیبایی دیگر اگر توسط متخصص و تیم حرفه‌ای انجام نشود، می‌تواند صدمات و عوارض جبران ناپذیری را برای شما به دنبال داشته باشد.

نتیجه
با توجه به نتایج بدست آمده، تزریق چربی در لب یکی از امن‌ترین و تاثیرگذارترین راه‌های زیباسازی لب است، البته اگر به یک مرکز معتبر همچون کلینیک نیل و یک پزشک متخصص در این حوزه اعتماد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed