درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. درمان کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های پرطرف‌دار درمان رفع چین و چروک و فرورفتگی‌های پوست صورت انجام عمل زیبایی بوتاکس است. امروزه این روش به دلیل اینکه غیرتهاجمی است و آسیب و خطری ندارد طرف‌داران زیادی را جذب خود کرده است. اما این روش نیز ممکن است در برخی موارد دچار عارضه‌های کوتاه مدتی چون ورم یا کبودی در محل تزریق بوتاکس شود. علت اینکه ممکن است بوتاکس موجب کبودی یا ورم شود در این است که این عمل به وسیله تزریق با سرنگ انجام می‌‌شود؛ این امر ممکن است کبودی یا ورم را در محلی که سرنگ وارد پوست شده به دنبال داشته باشد. البته خود بوتاکس نیز به عنوان یک ماده خارجی که به بدن تزریق شده می‌‌تواند از دلایل کبودی و ورم باشد. اما نگران این موضوع نباشید. کبودی و ورم بعد از بوتاکس یک عارضه کوتاه مدت است. همچنین در این مقاله که توسط متخصصین ما در کلینیک زیبایی نیل تهیه شده است قصد داریم تا روش‌های درمانی این کبودی را به شما بگوییم تا درمان کبودی یا ورم بعد از تزریق در کم‌ترین زمان ممکن حل شود.

تورم و کبودی بعد از تزریق بوتاکس به چه دلایلی ایجاد می‌شود؟

همان‌طور که پیش‌تر به آن اشاره کردیم عمل زیبایی بوتاکس نیز با این وجود که غیرتهاجمی است و شما می‌توانید پس از انجام این عمل به منزل بروید و یا به فعالیت‌های عادی روزمره‌تان مشغول شوید؛ ممکن است عوارضی همچون کبودی بعد از بوتاکس و ورم بعد از بوتاکس به همراه داشته باشد. البته این کبودی‌ها در همه افراد رخ نمی‌دهد و ممکن است حتی شما بعد از انجام عمل بوتاکس دچار هیچ گونه مشکلی نشوید.

ورم بعد از تزریق بوتاکس

علت بروز کبودی بعد از بوتاکس و ورم در عمل بوتاکس آسیب دیدن رگ‌های خونی است. تزریق بوتاکس به زیر چشم می تواند موجب کبودی شود. به این علت که در زیر پوست شما تعداد زیادی رگ‌های خونی وجود دارد و عمل بوتاکس به وسیله سرنگ انجام می‌شود ممکن است سرنگ باعث شود که رگ‌های خونی شما در زیر پوست دچار آسیب یا پارگی جزئی شوند؛ البته این اتفاق یک امر عادی است که ممکن است برای هر مراجعه‌کننده‌ای رخ دهد. اما جای هیچ نگرانی نیست. بسیاری افراد از بروز کبودی یا ورم بعد از بوتاکس احساس نگرانی می‌کنند و ممکن است دست به کارهای خطرناکی بزنند. در ادامه راه‌هایی را برای پیشگیری و درمان این مشکلات به شما ارائه خواهیم داد.

برای درمان ورم و کبودی پس از تزریق بوتاکس چه روش‌هایی وجود دارد؟

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد کبودی و ورم در عمل زیبایی بوتاکس یک امر عادی است و ممکن است برای هر فردی رخ دهد. یکی از عوامل تأثیر گذار بر جلوگیری از بروز کبودی و ورم مراجعه به یک مرکز تخصصی درمانی است؛ مراکز درمانی معتبر همچون کلینیک زیبایی نیل پزشکان مجرب و تیم پزشکی متخصصی را دارند که می‌تواند از بروز مشکلات جلوگیری کند. اما اگر باز شما با مشکل کبودی و ورم مواجه شدید می‌توانید از راه‌های درمانی زیر برای رفع کبودی و ورم محل تزریقتان استفاده کنید. این روش‌های درمانی عبارت‌اند از:

 استفاده از کمپرس سرد در محل تزریق برای کاهش کبودی و ورم

استفاده از کمپرس سرد بر روی قسمت تزریق بوتاکس، می‌تواند از شدت کبودی و تورم کاسته و آن را تا حد قابل قبولی کاهش دهد. البته هرگز کمپرس سرد را به طور مستقیم روی پوست قرار ندهید. ابتدا یک پارچه نازک روی پست گذاشته و سپس کمپرس را روی آن قرار دهید. کمپرس یخ به‌واسطه منقبض کردن رگ‌های خونی در زیر پوست، جریان خون‌رسانی به نواحی متورم را کاهش می‌دهد و باعث بهبودی کبودی و تورم می‌شود. استفاده از کمپرس سرد در 24 ساعت ابتدایی پس از انجام عمل تأثیر بسیار زیادی در کم کردن ورم و کبودی صورت شما دارد.

 بالا نگه داشتن سر

برای درمان کبودی و ورم بعد تزریق بوتاکس لازم است بعد از تزریق سر خود را در ارتفاع بالا نگه دارید. سعی کنید در هنگام خوابیدن و استراحت کردن سر خود را به وسیله بالشت‌ها بالا‌تر از بدن نگه دارید که این کار تأثیر بسیار زیادی در کم شدن کبودی و ورم محل تزریق خواهد داشت. علت آن هم این است که این ارتفاع، مانع از جمع شدن خون در یک نقطه از پوست می‌شود و می‌تواند کبودی و تورم را کاهش دهد. برای تنظیم ارتفاع سر کافی است هنگام خواب و استراحت از 2 بالشت استفاده کنید. البته توصیه می‌شود تا 4 ساعت بعد از تزریق بوتاکس اکیداً از دراز کشیدن به هر صورتی که باشد خودداری نمایید؛ علت این عدم دراز کشیدن نیز جلوگیری از حرکت مایع بوتاکس است.

 فعالیت‌های سنگین را برای مدتی تعطیل کنید

انجام فعالیت‌های سنگین و تحرک بالا مثل دویدن یا پیاده روی سریع و بالا رفتن از پله‌ها ضربان قلب و فشار خون را افزایش می‌دهند. به علت اینکه رگ‌های زیر پوستی شما در محل تزریق آسیب‌دیده‌اند، افزایش خون‌رسانی در ناحیه متورم می‌تواند کبودی و تورم را افزایش دهد. بنابراین بعد از تزریق بوتاکس و فیلر لازم است تا چند روز از ورزش کردن و پیاده روی و دویدن اجتناب کنید.

 خوراکی شور و فراوری شده نخورید

مصرف غذاهای شور یا فرآوری شده، از جمله غذاهای کنسروی، ممکن است تورم صورت و محل تزریق شما را افزایش دهد زیرا به دلیل مواد موجود در آن باعث احتباس مایعات می‌گردد. بهتر است حداقل تا دو روز بعد از تزریق به جای این‌گونه غذاها به مقدار زیادی میوه تازه و سبزیجات مصرف کنید. استفاده از میوه آناناس برای رفع کبودی و ورم به‌شدت توصیه می‌شود. این میوه ورم را کاهش می‌دهد و کبودی‌ها را تا حد بسیار زیادی از بین می‌برد.

جمع بندی

اگر شما هم عمل زیبایی بوتاکس انجام داده‌اید و دچار مشکلاتی از قبیل کبودی و تورم شده‌اید، جای هیچ گونه نگرانی نیست. تیم ما در این مقاله دلیل ورم و کبودی پس از بوتاکس و روش‌های درمانی آن پرداختیم. شما می‌توانید به راحتی با انجام روش‌هایی که در این مقاله به آن اشاره کرده‌ایم این مشکلات را رفع کرده و روند بهبود آن را تسریع ببخشید. علاوه بر این شما با مراجعه به کلینیک‌های معتبری همچون کلینیک ما احتمال بروز این مشکلات را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهید. وجود پزشکان مجرب در بین کادر درمانی کلینیک زیبایی نیل باعث شده تا مشتریان و مراجعین ما با خیالی آسوده عمل‌های زیبایی را انجام دهند و از رسیدن به بهترین نتیجه ممکن، نهایت لذت را برده و آرزوهایشان را برای داشتن چهره‌ای هرچه زیبا‌تر برآورده سازند.
با تشکر از همراهی شما تا انتهای این مقاله.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed