عوارض تزریق ژل و راه هایی برای جلوگیری از آن ها

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. عوارض تزریق ژل و راه هایی برای جلوگیری از آن ها
عوارض تزریق ژل چیست ؟

اصولا عوارض تزریق ژل در صورتی برای شما پیش می آید که پزشک شما حاذق و توانا در تزریق ژل نباشد. در غیر این صورت عوارض تزریق ژل برای شما پیش نمی آید و هیچ گونه خطر و عوارضی شما را تهدید نخواهد کرد. پس بدین ترتیب باید در انتخاب پزشک خود دقت داشته باشید.

همچنین غیر از اینکه تخصص پزشک برای تزریق ژل بسیار مهم است، نوع ژل هم اهمیت بالایی دارد. شما باید دقت داشته باشید که ژل هایی خوب هستند که در ابتدا بدن به آنها واکنش نشان ندهد. این ژل ها استاندارد هستند و هیچ گونه خطری ندارند.

ژل هایی که استاندارد هستند در بدن شما هیچ واکنشی نشان نمی دهند و به مرور زمان در زیر پوست شما، دقیقا همان محلی که ژل را تزریق کرده اید، شکل منسجمی به خود می گیرند. برخی از ژل ها نیز در ابتدای تزریق، هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهند و بعد از چند ماه عوارضی نشان می دهد. به عنوان نمونه برخی از آنها بعد از چند ماه حالت گلوله گلوله در زیر پوست پیدا می کنند. به همین علت شما باید در ابتدا از پزشک خود و نوع ژلی که برای شما تزریق می کند مطلع شوید.

پیشگیری از عوارض تزریق ژل

همانطور که می دانید برای پر کردن صورت که موجب زیبایی شما می شود، انواع مختلفی از پرکننده ها وجود دارد که بیشتر پزشکان تزریق ژل را مورد تایید قرار داده اند. یکی از شایع ترین روش های از بین بردن چین و چروک و جوانسازی صورت، تزریق ژل می باشد که افراد بسیاری این روش را انجام می دهند و از آن رضایت دارند؛ برای مثال تزریق ژل لب مدل قلبی و مدل باربی از جمله روش‌های پرطرفدار در بین جوانان برای رسیدن به فرم ظاهری ایده‌آل‌ است.

شما مهمترین کاری که می توانید برای پیشگیری از  عوارض تزریق ژل انجام دهید این است که در انتخاب یک پزشک متبحر و متخصص بسیار دقت داشته باشید. چرا که پزشک حاذق و توانا از ژل های استاندارد استفاده می کند و برای شما هیچ گونه مشکلی پیش نمی آید. لازم است که قبل از مراجعه به پزشک، نمونه کارهای وی را مشاهده کنید و نظرات مراجعان را در صورت وجود در فضای نت بخوانید. چرا که امروزه بیشتر عوارض تزریق ژل توسط افرادی می باشد که هیچ دانشی در این مورد ندارند و آسیب های جدی به پوست وارد می کنند.

شما بعد از اینکه در انتخاب پزشک خود برای تزریق ژل مطمئن شدید باید اقداماتی را قبل از تزریق ژل انجام دهید تا عوارض تزریق ژل از جمله کبودی و ورم برای صورت کاهش پیدا کند. یکی از نکاتی که باید بسیار به آن دقت داشته باشد این است که نوشیدن آب برای شما بسیار مفید می باشد و سعی کنید قبل از اینکه برای تزریق ژل نزد پزشک می روید آب زیادی بنوشید.

باید دقت داشته باشید همانطور که بیان نمودیم تزریق ژل خود را در مراکز معتبری انجام دهید که پزشک معتبر و متخصص داشته باشد. برخی از سالن های زیبایی و مراکز نامعتبر وجود دارند که تزریق ژل را انجام می دهند ولی بیشترین عوارض دیده شده ناشی از تزریق ژل از مراکز نامعتبر می باشد.

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از افرادی که می خواهند برای تزریق ژل به پزشک مراجعه کنند انجام می دهند این است که قرص های مسکن می خورند. این دسته از افراد باید دقت داشته باشند که مصرف مسکن هیچ تاثیری در کاهش درد ندارد و کبودی های صورت بعد از تزریق بسیار طبیعی می باشد و بعد از چند روز از بین می رود. در نتیجه از مصرف داروهایی که دارای مواد رقیق کننده خون هستند و داروهایی مانند آسپرین و ایبوپروفن به طور جدی خودداری کنید.

چه افرادی نباید تزریق ژل انجام دهند؟

همانطور که گفتیم اگر شما برای تزریق ژل به یک کلینیک تخصصی و نزد متخصص این زمینه مراجعه کنید عوارض تزریق ژل شما را تهدید نمی کند، و این تزریق موجب زیبایی شما می شود.

در نتیجه مهمترین عاملی که موجب می گردد عوارض تزریق ژل برای شما رخ ندهد، انتخاب یک پزشک معتبر است. اما برخی از افراد هستند که به طور کلی نباید تزریق ژل را انجام دهند چرا که بدن آنها واکنش مناسبی به تزریق نشان نمی دهد و برای آنها ضرر دارد، این افراد را در ادامه معرفی می کنیم.

چه افرادی نباید از تزریق فیلر استفاده کنند ؟

  1. افرادی که دارای بیماری هایی مانند آسم و تنگی نفس هستند به تزریق ژل آلرژی دارند و بدن آنها به تزریق واکنش نشان می دهد.
  2. افرادی که از انسولین استفاده می کنند و دیابت دارند اصلا افراد مناسبی برای تزریق ژل نمی باشند.
  3. طبق مطالعاتی که در مورد زنان باردار و شیرده صورت گرفته است به این نتیجه رسیده اند که این افراد هم نباید تزریق ژل انجام دهند. چرا که عوارض تزریق ژل هم خود آنها را تهدید می کند و هم کودکی که شیر می دهند.
  4. برخی از افراد دارای بیماری های خود ایمنی هستند که این افراد هم برای تزریق ژل مناسب نمی باشند، بیماری های آنها شامل لوپوس و روماتیسم می باشد.
  5. برخی از افرادی که سابقه سکته قلبی داشته اند باید قبل از اینکه تزریق ژل انجام دهند، با پزشک خود مشورت کنند تا پزشک دستورات لازم را برای آنها تجویز کند.
  6. همانطور که گفتیم مصرف مهمترین داروهایی که عوارض تزریق ژل را چند برابر می کند، داروهایی هستند که دارای آسپرین و کدئین می باشند. به همین دلیل افرادی که از این داروها استفاده می کنند، باید با پزشک خود در مورد تزریق ژل مشورت کنند.
  7. برخی از افراد که سابقه بیماری های قلبی دارند هم برای تزریق ژل افراد مناسبی نمی باشند و در تزریق ژل باید بسیار احتیاط کنند.
  8. آخرین گروهی که باید برای تزریق ژل با پزشک خود مشورت کنند، افرادی هستند که سابقه سکته مغزی داشته اند. این افراد اگر تحت نظر پزشک تزریق خود را انجام ندهند به عوارض تزریق ژل دچار می گردند.

بایدها و نبایدهای بعد از تزریق ژل

انجام دادن ورزش های سنگین برای این افراد تا 24 ساعت ضرر دارد و باید از انجام دادن آن خودداری کنند. افرادی که تزریق ژل انجام می دهند باید دقت داشته باشند که بعد از تزریق تا یک روز به صورت خود آب نزنند.

بعد از اینکه تزریق خود را انجام دادید تا چند روز در خانه استراحت کنید تا موقعیت ژل تزریقی به هر ناحیه ای که انجام داده اید، تثبیت شود. به همین دلیل برخی از پزشکان به کسانی که کارمند هستند توصیه می کنند که چهارشنبه برای تزریق مراجعه کنند تا بتوانند دو روز استراحت کنند. از جمله خطرات تزریق فیلر که بسیار طبیعی می باشد کبودی و تورم است که با قرار دادن کمپرس یخ روی ناحیه، کبودی ها و تورم آن را کاهش می دهید.

یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید تا دچار عوارض تزریق ژل نگردید این است که، به هیچ عنوان محل تزریق ژل خود را ماساژ ندهید. چرا که ماساژ دادن برای ژل که در جای خود ثابت است، ضرر دارد و موجب می گردد که از حالت طبیعی خود خارج شود.

شما می توانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو نیل از خدمات زیبایی و به خصوص تزریق ژل توسط متخصصین با تجربه بهره مند شوید. برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed