نحوه شستشو ابروها بعد از کاشت ابرو

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. نحوه شستشو ابروها بعد از کاشت ابرو
شستشوی ابروها

یکی از زیبایی‌های چهره داشتن ابروهای زیبا و خوش‌فرم است و امروزه بسیاری از بانوان روی به کاشت ابرو می‌آورند. کاشت ابرو برای کسانی مناسب است که بنا به دلایل ژنتیکی دچار ریزش ابرو شده‌اند. علل ریزش ابرو می‌تواند دلایل زیادی داشته باشد که می‌توان به دلایل مختلفی ازجمله کم‌کاری تیروئید، آسیب، تریکوتیلونیا یا همان کندن ابروها در حالت عصبی اشاره کرد. در این مقاله که توسط کلینیک زیبایی نیل تهیه شده برای شما عزیزان محیا شده است به بررسی نحوه شستن ابروها پس از کاشت خواهیم پرداخت.

زمان مناسب شست و شو پس از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو لازم است که مراقبت‌های ویژه بعد از آن را بدانید و از کارهایی که ممکن است به ابرو آسیب برسانند، خودداری فرمایید. مراقبت‌های کاشت ابرو تقریباً همانند مراقبت بعد از انجام تاتو است. بهتر است که بعد از کاشت به یک پزشک مراجعه کرد که در صورت نیاز برای جلوگیری از عفونت آنتی‌بیوتیک تجویز شود و توصیه‌های پزشک برای هر شخص متفاوت است. تقریباً دو ساعت بعد از کاشت می‌توانید از یک پنبه خیس استریل بر روی ابروی خود استفاده کنید که این کار باعث می‌شود که ابروهای شما تمیز و پاکیزه شوند.

بعد از کاشت ابرو حدود ۷ الی ۱۴ روز روند بهبودی طول می‌کشد که ازجمله مهم‌ترین نکات مراقبتی، نحوه شستشو ابروها بعد از کاشت ابرو است. پزشکان توصیه می‌کنند که بعد از کاشت ۳ تا ۴ روز به هیچ عنوان آب به ابرو برخورد نکند، زیرا باعث آسیب به فولیکول‌ها خواهد شد.

شامپوی مناسب برای شستن ابروها بعد از کاشت

در خصوص شستن ابروها پس از کاشت با استفاده از شامپو لازم است بدانید که بعضی‌ها معتقد هستند که شامپوی بچه مانند فیروز و الویکس به دلیل نداشتن مواد شیمیایی گزینه مناسبی برای شستشو هستند، معمولاً پیشنهاد این است که حتما شامپوی تجویز شده دکتر کاشت ابرو خود را مصرف کنید. بهتر است که در روزهای اول بعد از کاشت به هیچ عنوان از شامپو استفاده نکنید تا از آسیب‌های احتمالی جلوگیری کنید.

پس از آنکه طبق دستور پزشک اجازه شست و شوی ابروها را پیدا کردید، بهتر است تا مقداری از شامپو را در کاسه با آب ولرم بریزید و بعد از کف به دست آمده یک گاز استریل برداشته و آن را با کف آغشته کنید و ابروی خود را به‌طوری تمیز نمایید که باعث کنده شدن زخم ابرو نشود.

درجه حرارت مناسب آب برای شست و شوی ابرو پس از کاشت

حرارت آب یکی از نکات مهم در نحوه شستشوی ابرو بعد از کاشت ابرو است. حرارت آب باید به‌صورت متعادل یا به اصطلاح ولرم باشد. در نظر داشته باشید که آب به هیچ عنوان سرد یا داغ نباشد که در این صورت صدمات جدی به فولیکول کاشته شده وارد می‌شود. هزینه کاشت ابرو تقریباً بالا است و کسانی که از این روش بهره می برند، نمی خواهند که با آسیب رساندن به فولیکول های گرافت، باعث نتیجه نامناسب شوند.

تمیز کردن ابرو

نحوه شستشو ابرو بعد از کاشت ابرو

شستشو ابرو از روز سوم و چهارم امکان‌پذیر است. برای شستشوی ابرو باید به این نکته توجه کنید که به هیچ عنوان با فشار آب و ماساژ ابروهای خود را شستشو ندهید؛ همچنین از برخورد ناخن با زخم ابرو خودداری کنید زیرا باعث التهاب و کنده شدن زخم ابرو می‌شود. فولیکول‌های پیوندی بسیار حساس هستند و با فشار از بین می‌روند و به هیچ عنوان چه در زمان شستن و چه در زمان خشک کردن نباید به گرافت‌ها فشار وارد کرد. به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق توصیه می‌شود که در حمام شستشو را با فشار مستقیم آب انجام ندهید، حتی اگر زیر دوش آب بروید سبب آسیب رسیدن به ابروهایتان خواهید شد.
با این تفاسیر بهتر است از یک ظرف و یا کاسه جهت ریختن آب بر روی سر استفاده کنید و این نکات شستشو را باید به مدت دو هفته انجام بدهید.

نحوه خشک کردن ابرو

برای خشک کردن ابرو دقت داشته باشید که حوله را به صورت خود نکشید که به گرافت‌ها آسیب وارد نشود و از سشوار هم به‌عنوان خشک کردن ابرو استفاده نکنید.

آرایش ابرو بعد از کاشت ابرو

بعد از کاشت ابرو سعی کنید از مصرف لوازم آرایشی خودداری کنید. مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی می‌تواند صدمات جبران‌ناپذیری به ابرو وارد کند و لازم است بدانید که تا چند ماه پس از پیوند فولیکول‌ها نباید ابروهای خود را رنگ کنید.

راه‌های مراقبت از ابرو پس از کاشت

• از مصرف دخانیات پرهیز کنید زیرا باعث کند شدن روند رشد ابرو می‌شود؛

• از استرس دوری کنید؛ زیرا باعث تنش‌های عصبی و منجر به ریزش مو می‌شود؛

• به تغذیه خود توجه داشته باشید و مواد غذایی سرشار از ویتامین ازجمله B و C را افزایش دهید تا به رشد موهای خود سرعت ببخشید.

بعد از گذشتن دوره بهبودی کامل ابروها به مدت سه ماه منتظر رویش ابروهای خود باشید. سرعت و رشد موی ابروی کاشته شده بیش‌تر از موی طبیعی است بنابراین حداقل یک بار در ماه آن را اصلاح کنید. برای شکل گرفتن و کمک به رویش صاف ابرو می‌توانید از ژل برای فرم دهی به ابرو استفاده کنید.

بعد از کاشت چگونه به ابروهای خود برسیم؟

بعد از کاشت ابرو شما صاحب ابروهای زیبا خواهید شد و شاید به این فکر کنید که چگونه از آن‌ها به بهترین نحو مراقبت کنید و در این مرحله شما باید از آسیب دیدن ابروها که منجر به ریزش آن‌ها شود جلوگیری کنید. از استفاده مداوم از لوازم آرایشی و رنگ ابروها خودداری کنید. برای اصلاح ابروها از موچین استفاده نکنید، بهتر است به‌جای استفاده از موچین، از قیچی آرایشی استفاده نمایید. انتخاب تغذیه مناسب و ورزش علاوه بر کاهش استرس به سلامت مو و رشد آن‌ها کمک شایانی خواهند کرد. به نحوی که از داشتن ابروهای زیبای خود لذت برده و دیگر جای نگرانی برای ریزش مو باقی نمی‌ماند.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کلینیک زیبایی نیل برای شما عزیزان محیا شده بود، به بررسی شستشو ابروها بعد از کاشت ابرو پرداختیم و شما را با راه‌های مراقبت از آن‌ها آشنا کردیم، در صورت داشتن هرگونه سؤال و نیاز به راهنمایی می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا نکات لازم را در اختیار شما قرار دهند. از این‌که تا انتهای مقاله با همراه بودید، متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed