روش صحیح اصلاح بعد از کاشت ابرو چگونه است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. روش صحیح اصلاح بعد از کاشت ابرو چگونه است؟
اصلاح ابرو

ابرو یکی از اجزای صورت است که وجود آن چه در بانوان و چه در آقایان باعث افزایش زیبایی و ارتقاء اعتماد به نفس می‌شود. گاهی اوقات به سبب دلایل ژنتیکی یا آسیب رسیدن، موهای ابرو ممکن است کم‌پشت شوند که اکثر افراد برای رفع این مشکل به کلینیک‌های زیبایی و مراکز کاشت مو مراجعه می‌کنند. لازم است بدانید که با عمل کاشت مو به‌تنهایی سلامت دوباره ابروی خود را به دست نخواهید آورد و برای دریافت نتیجه بهتر در رابطه با بهبودی، بهتر است با روش صحیح اصلاح و مراقبت از ابرو آشنا شوید.

اکثر افراد برای داشتن ابروی پرپشت و زیبا، کاشت ابرو انجام می‌دهند و برای انجام این کار از موهای سر یا پشت گوش برای عمل پیوند استفاده می‌کنند، به همین دلیل بسیار مهم است که با روش اصلاح اصولی ابرو بعد از کاشت با کمترین آسیب آشنا شویم تا به فولیکول‌های موی کاشته شده ابرو، آسیب جدی وارد نکنیم. بعد از کاشت، ابرو به مدت دوره‌ای دچار ریزش می‌شود و بعد از چند ماه به حالت طبیعی خود باز می‌گردد و مانند ابروی طبیعی رشد می‌کند. رشد ابرو بعد از کاشت زمان تقریبی بین 5 الی 6 ماه را می‌برد و نباید به‌سرعت به ابروهای خود تغییر داد و برای اصلاح آن بهتر است از قیچی استفاده کنید.

برای اصلاح ابرو چند روش مختلف موجود است. یکی از بهترین روش‌های اصلاح بعد از کاشت ابرو، روش قیچی است که به دلیل آنکه در این دوره رشد ابرو به‌شدت زیاد است، برای مرتب کردن آن می‌توانید از قیچی استفاده کنید و بهتر است ده روز پس از گذشت کاشت شروع به اصلاح کنید. در ابروهای شما فولیکول‌ها به‌صورت نامنظم کاشته شده است، بنابراین اصلاح آن‌ها با موچین کار درستی نیست؛ زیرا شما می‌توانید به‌اشتباه ابروی کاشته شده را بردارید و در این صورت امکان رشد آن را از بین خواهید برد. روش بند انداختن هم از روش‌های موجود است اما همانند موچین بهتر است از بند هم استفاده نکنید تا از آسیب زدن به فولیکول‌های ابرو خودداری شود. آخرین روش، روش اصلاح ابرو با وکس است که از آن برای اصلاح اطراف ابرو استفاده می‌شود.

زمان مناسب برای اولین اصلاح ابرو بعد از کاشت

بعد از کاشت ابرو برای گرفتن نتیجه بهتر باید نکات ریز و مهمی را رعایت کرد تا به نتیجه مطلوب رسید. بهترین زمان برای اصلاح ابرو بعد از کاشت، تقریباً دو یا سه هفته است که درهرصورت بهتر است به کلینیک مراجعه کرده و با پزشک خود در این رابطه مشورت کنید. اگر بلافاصله بعد از کاشت برای اصلاح از موچین یا قیچی استفاده کنید بدون رعایت نکات باعث می‌شود دیگر موی ابرو رشد نکند و به نتیجه نرسید. پس بهتر است پس از انجام عمل کاشت به توصیه‌هایی که پزشک برای شما در نظر گرفته است عمل کرده تا بهترین نتیجه را دریافت نمایید.

اصلاح ابرو با موچین بعد از کاشت

برای اصلاح از طریق موچین باید به نکات بسیاری توجه کرد. توصیه می‌گردد اول با پزشک خود مشورت کنید سپس برای برداشت با موچین بهتر است که یک ماه از مدت کاشت گذشته باشد. برای آنکه به‌اشتباه هنگام اصلاح با موچین موهای کاشته شده را برندارید بهتر است از انجام آن خودداری کنید مگر آنکه بتوانید موی کاشته شده و غیر کاشته شده را از هم تشخیص بدهید. همچنین می‌توانید از آینه بزرگ برای دقت بیشتر هنگام اصلاح استفاده کنید و در حین انجام این کار بهتر است بعد از هر برداشت مرتباً از آینه یک قدم عقب بروید تا مطمئن شوید که کار را به درستی انجام می‌دهید. در کل بهتر است در این دوره درمانی، از موچین حداقل استفاده را داشته باشید تا در آینده مشکلی برای شما رخ ندهد.

اصلاح ابرو بعد از کاشت

اصلاح ابرو با قیچی بعد از کاشت

به دلیل آنکه برای کاشت ابرو از موهای پشت سر برای پیوند استفاده می‌کنند رشد ابرو بسیار بالا می‌رود و بهتر است بعد از مشاوره با پزشک خود به مدت 10 روز صبر کنید و سپس موهای بلند را با قیچی کوتاه کنید؛ و همچنین بهتر است از قیچی تیز و مخصوص ابرو استفاده شود. در این روش اصلاح با قیچی بیشتر از دیگر روش‌ها ایمن بوده و با مقداری دقت و ظرافت به‌راحتی می‌توانید ابروهای تازه کاشته شده خود را مرتب نمایید.

خطرات برداشتن ابرو با بند و وکس

برای برداشتن ابرو با بند بهتر است که یا آن را انجام ندهید و یا در صورت انجام دادن آن از آن برای اصلاح موهای کم پشت دور ابرو استفاده کنید و به‌هیچ‌عنوان به نزد آرایشگر نابلد مراجعه نشود در غیر این صورت ابروهایتان آسیب می‌بیند. وکس ابرو یک نوار موم برای از بین بردن موهای زائد و موهای اطراف ابرو است و برای کسانی که دارای ابروهای تیره و پر هستند وکس راه‌حل خوبی است که یکی از مزیت‌های آن رشد کردن موی برداشته شده توسط وکس است.

استفاده از وکس برای افرادی که کاشت انجام داده‌اند بلامانع است اما به هیچ عنوان در هفته‌ی اول از وکس استفاده نشود. وکس بهتر است بعد از گذشت یک ماه از کاشت ابرو انجام گیرد زیرا احتمال دارد به‌اشتباه به گرافت‌های کاشته شده ابرو آسیب برساند.

شیوه استفاده از برس ابرو بعد از کاشت

از برس ابرو برای مرتب کردن و شانه زدن ابرو استفاده می‌شود. شما پس از انجام عمل کاشت ابرو گاهی اوقات نیاز خواهید داشت تا به ابروهای خود فرم داده و آن‌ها را مرتب کنید. برای اینکه بتوانید ابروهای خود را از حالت نامرتب بودن با استفاده از شانه یا برس در آورید بهتر است این کار با لطافت هرچه بیشتر انجام شود تا موهای کاشته شده در این ناحیه دچار کشیدگی و آسیب نشوند. در کل بهتر است در یک یا دو هفته اول از این وسیله استفاده نکنید زیرا فولیکول‌های تازه کاشته شده مو ضعیف و سست هستند و با ایجاد فشار کوچک آسیب خواهند دید.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در کلینیک نیل برای شما عزیزان مهیا شده بود به بررسی موضوع اصلاح بعد از کاشت ابرو پرداختیم و دانستیم که باید پس از کاشت ابرو به چه نکاتی توجه داشته باشیم. در کل پس از انجام این عمل پزشک به‌طورکلی برای بیمار شرایط و نکات مهمی که باید پس از آن رعایت کند را شرح خواهد داد و باید برای دریافت نتیجه‌ای مطلوب، تمامی این نکات رعایت شوند. از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed