میکروپیگمنتیشن موی سر (اسکالپ و هاشور سر) چیست؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. میکروپیگمنتیشن موی سر (اسکالپ و هاشور سر) چیست؟
میکروپیگمنتیشن سر

این مطلب برای آشنایی هر چه بیشتر شما عزیزان با میکروپیگمنتیشن موی سر نوشته شده است. در ادامه این مطلب برای آشنایی هر چه بیشتر شما با مبحث بیان شده، به نحوه انجام گرفتن میکروپیگمنتیشن، هاشور کف سر برای چه کسانی مناسب است، ماندگاری اسکالپ سر و مواردی از این قبیل خواهیم پرداخت. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شود.

میکروپیگمنتیشن چگونه انجام می‌شود؟

قبل از بررسی چگونگی انجام میکروپیگمنتیشن بهتر است اشاره‌ای کوچک به ماهیت میکروپیگمنتیشن کنیم. این روش، روشی است برای آرایش مو، ابرو و یا سایر نقاط سروصورت که مشابه تاتو به حساب می آید. اگر بخواهیم به صورت علمی‌تر و دقیق‌تری به بررسی میکروپیگمنتیشن بپردازیم، می‌توان گفت به قرار دادن پیگمنت در بین لایه بیرونی و درونی پوست گفته می‌شود.

این روش با نام آرایش دائمی نیز شناخته می‌شود. برای انجام این آرایش دائمی، امروزه دستگاه‌های مختلف و استانداردی در بازار موجود هستند. وسایل مصرفی این دستگاه‌ها به صورت یکبار مصرف و استریل هستند. برای این که فردی میکروپیگمنتیشن انجام دهد، باید به مراکز معتبر مراقبت و زیبایی پوست مراجعه کند.

دلیل اهمیت مراجعه به مراکز معتبر مراقبت و زیبایی پوست را می‌توان اهمیت بسیار بالای داشتن تخصص فرد اجرا کننده میکروپیگمنتیشن دانست. همان‌طور که گفته شد این کار با نام آرایش دائمی نیز شناخته می‌شود. اگر پیاده سازی طرح به گونه‌ای درست انجام نگیرد می‌تواند باعث به وجود آمدن آسیب‌های مختلفی شود. همچنین به کار گرفته شدن دستگاه‌های به روز و مواد استریل از انتقال آلودگی‌ها و عفونت‌ها جلوگیری می‌کند.

همان‌طور که گفته شد، میکروپیگمنتیشن توسط افراد متخصص و مجرب در مراکز معتبر زیبایی و مراقبت پوست با استفاده از دستگاه‌های به‌روز صورت می‌گیرد. این عمل برای تقویت مژه‌های کم حجم، بهبود ظاهر پلک، بهبود خط لب، ایجاد خط چشم و مواردی از این قبیل استفاده می‌شود. پیاده سازی هر جلسه از میکروپیگمنتیشن زمانی در بین 30 تا 120 دقیقه را از شما می‌گیرد. با میکروپیگمنتیشن دیگر نیازی به کاشت مو با تراکم بالا نیست. 

هاشور کف سر برای چه افرادی مناسب است؟

هاشور سر یا اسکالپ سر دارای کاربردهای مختلفی است و برای افراد مختلف صورت می‌پذیرد. پیاده سازی این تکنیک و روش زیبایی برای همه توصیه نمی‌شود. میکرو اسکالپ سر برای افرادی توصیه می‌شود که بنا بر دلایل مختلف قادر به کاشت و یا ترمیم مو نیستند و دچار طاسی شده‌اند. علاوه بر طاسی موی سر، افرادی که دارای موهایی کم پشت نیز هستند می‌توانند از این روش برای رفع مشکل خود استفاده کنند.

علاوه بر افراد ذکر شده در بالا، استفاده از اسکالپ سر برای افرادی که دچار ریزش مقطعی مو هستند نیز امکان‌پذیر است. این کار به این صورت اتفاق می‌افتد که از طریق میکرو اسکالپ بر روی قسمتی که دچار ریزش مقطعی شده است پوشش دهی کامل پیاده سازی می‌شود. همچنین زمانی که قسمت یا نقاطی از سر دچار شکستگی شده و یا زخمی بر روی آن به وجود می‌آید و خون‌رسانی در آن نقاط صورت نمی‌پذیرد. استفاده از میکروپیگمنتیشن موی سر می‌تواند راهکاری بسیار مناسب برای افراد باشد. برای پوشش دادن ریزش سکه‌ای و رفع مشکل کودکان که امکان کاشت مو را دارند نیز این روش می‌تواند راه حل بسیار مناسبی باشد.

ماندگاری اسکالپ سر چه مقدار است؟

همان‌طور که گفته شد، میکروپیگمنتیشن موی سر شباهت بالایی به تاتو دارد. این روش به مانند تاتو و بسته به عوامل مختلف نیاز به ترمیم دارد. اگر بخواهیم در مورد میزان ماندگاری اسکالپ سر بحث کنیم، می‌توان گفت ماندگاری این روش ترمیمی بسته به عوامل مختلف متفاوت است و نمی‌توان دوره زمانی ثابتی را برای آن بیان کرد. برخی از عواملی که ماندگاری میکروپیگمنتیشن به آنها بستگی دارد را می‌توان اندازه منافذ پوست، خشکی پوست و رنگ مورد استفاده به حساب آورد.

پروسه از بین رفتن و کم رنگ شدن اسکالپ موی سر به صورت یکسره صورت گرفته و در این پروسه تغییر رنگی مشاهده نخواهد شد.

میکروپیگمنتیشن موی سر

مزایای شبیه سازی موی سر چیست؟

اولین مزیت این روش را می‌توان دائمی بودن آن در نظر گرفت. دائمی بودن این روش را از این زاویه می‌توان نگاه کرد که شما به مدت زمانی طولانی نیازی به آرایش کردن ندارید و همیشه دارای ظاهری آراسته هستید. همین موارد باعث می‌شوند تا در هزینه و زمان صرفه جویی بالایی صورت پذیرد.

زیبایی به ارمغان آورده شده یکی از اصلی‌ترین مزیت‌های این روش به حساب می‌رود. اگر شما از هیچ مشکلی برخوردار نیستید و از میکروپیگمنتیشن موی سر یا اسکالپ استفاده می‌کنید، می‌توانید از طریق این روش زیبایی ظاهری بالای خود را حفظ کرده و از آن بهره ببرید.

بعد از میکروپیگمنتیشن سر چه مراقبت‌هایی باید انجام شود؟

برخی از مراقبت‌های خاص برای جلوگیری از آسیب رسیدن به میکروپیگمنتیشن و افزایش ماندگاری اثر آن به افراد توصیه می‌شود. در ادامه به بررسی برخی از این توصیه‌های مراقبتی خواهیم پرداخت.

اولین توصیه مراقبتی ما به شما عزیزان پس از میکروپیگمنتیشن موی سر، عدم مراجعه به استخر و سونا به مدت دو هفته است. توصیه بعدی را می‌توان عدم استحمام در نظر گرفت. شما عزیزان پس از انجام این پروسه نباید تا سه روز استحمام کنید. پس از سه روز شست و شوی سر با شامپو بچه به شما توصیه می‌شود.

شما عزیزان باید تا یک هفته پس از میکروپیگمنتیشن سر، سر خود را از تابش مستقیم نور خورشید دور نگه‌داشته و از قرار گیری در محل‌های خیلی گرم اجتناب کنید. چرب نگه داشتن محل میکروپیگمنتیشن قرار گرفته با استفاده از کرم ویتامین آ یکی از دیگر توصیه‌هایی است که برای شما عزیزان می‌تواند بسیار کار آمد باشد. شما عزیزان به هیچ وجه نباید در محل اسکالپ موی سر را بخارانید. به هنگام خارش شدید می‌توانید از طریق قرار دادن دستمال مرطوب بر روی محل مورد خارش از اذیت شدن جلوگیری کنید.

هزینه میکروپیگمنتیشن سر چه مقدار است؟

قیمت میکروپیگمنتیشن سر به موارد مختلفی بستگی دارد. اولین موردی که می‌توان به آن اشاره کرد، میزان مساحت سطحی است که میکروپیگمنتیشن بر روی آن پیاده سازی می‌شود. کیفیت دستگاه و مواد مصرفی از جمله سایر عوامل مؤثر بر روی قیمت میکروپیگمنتیشن هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed