کاشت مو برای بیماران دیابتی

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. کاشت مو برای بیماران دیابتی
کاشت مو برای بیماران دیابتی

همه ی ما می دانیم که پدیده ی ریزش مو تا چه اندازه کابوس دوره ی جوانی و میان سالی عده ی کثیری از ما بوده است. نقش مو در زیبایی انسان انکار ناپذیر است و ریزش مو به هر دلیلی در سنین جوانی و میان سالی به دغدغه ی بسیاری از ما تبدیل شده است.

امروزه کاشت مو یکی از عمل های زیبایی ای است که با ریسک پایین و نتیجه ی کم نظیر انجام می پذیرد. به گونه ای که شاید شگفت آور ترین تغییرات قبل و بعد از یک عمل، مربوط به عمل زیبایی کاشت مو می باشد. در حال حاضر ترمیم و درمان جای خالی موی از دست رفته تنها از طریق عمل زیبایی کاشت مو قابل انجام است.

کاشت مو برای بیماران دیابتی چگونه است ؟

در واقع عمل زیبایی ای است که با نتایج حیرت آور، موجب برگشتن اعتماد به نفس از دست رفته ی شما خواهد شد. عمل زیبایی کاشت مو با برگرداندن جلوه ی زیبای موهای از دست رفته ی شما، باعث می شود تا با روحیه ای شاد تر از روابط و تعاملات خود لذت ببرید اما برخی افراد معتقدند که این عمل زیبایی برای بیماران مبتلا به دیابت خطرناک خواهد بود.

انجام عمل زیبایی کاشت مو در بیماران دیابتی

عمل زیبایی کاشت مو برای طیف وسیعی از مردم بدون محدودیت انجام میشود و نتایجی با کیفیت بالا را به دنبال دارد. با این حال برخی معتقدند که ابتلا به دیابت ممکن است در روند عمل زیبایی کاشت مو و یا نتایج آن خللی وارد کند.

در واقع نگرانی هایی را پیرامون اختلال در نتایج عمل زیبایی کاشت مو به علت دیابت مطرح می کنند و معتقدند که انجام عمل زیبایی کاشت مو برای افراد دیابتی غیر ممکن است.

اما حقیقت این است که نگرانی ها در این مورد بیهوده است. دیابت مانعی برای انجام عمل زیبایی کاشت مو نخواهد بود. اگر میزان قند خون در یک فرد دیابتی کنترل شده باشد، عمل زیبایی کاشت مو میتواند به راحتی و با نتایج عالی در او نیز انجام شود.

در واقع با شرط کنترل میزان قند خون، میزان موفقیت عمل زیبایی Hair Transplant در افراد دیابتی به اندازه ی سایر افراد خواهد بود. یک شخص دیابتی با مراقبت و کنترل می تواند درست به اندازه ی سایر افراد از نتایج بی نظیر این عمل زیبایی بهره مند شود.

انجام عمل زیبایی کاشت مو در افراد مختلف

با وجود نگرانی های افراد دیابتی در مورد عدم موفقیت عمل زیبایی کاشت مو، این عمل زیبایی نتایج متفاوتی نسبت به نوع دیابت افراد خواهد داشت. با توجه به انواع مختلف دیابت و افراد دیابتی، نتایج نیز متناسب با نوع دیابت آنها تغییر خواهد کرد. افراد دیابتی با سابقه ی ژنتیکی و خانوادگی ابتلا به دیابت اگر جزوه 2 دسته ی زیر باشند عمل زیبایی کاشت مو در آنها با موفقیت قابل انجام خواهد بود:

  1. آن دسته از افراد دیابتی که با استفاده از رژیم غذایی مناسب و سبک زندگی سالم قند خون خود را کنترل می کنند.
  2. آن دسته از افرادی که با استفاده از دارو های کنترل کننده ی قند خون، قند خون نرمالی دارند.

انجام عمل پیوند مو در افراد مختلف

این افراد از عمل زیبایی کاشت مو تجربه ای مشابه با سایر افراد خواهند داشت، از طرف دیگر سه دسته از افراد هرگز نمی توانند تجربه ی خوبی از عمل زیبایی کاشت مو داشته باشند :

  1. افراد مبتلا به دیابت وابسته به انسولین
  2. افراد دیابتی که باید همزمان از انسولین و سایر دارو ها برای کنترل قند خون خود استفاده کنند
  3. افرادی که با وجود استفاده از تمام راه های کنترل قند خون، همچنان موفق به کنترل آن نیستند و قند خون آن ها در محدوده ی نرمال قرار ندارد.

اگر به خاطر داشته باشید، شرط موفقیت عمل زیبایی کاشت مو را، قند خون کنترل شده معرفی کردیم اما این سه دسته از افراد دیابتی به دلیل قند خون نا پایدار و متغیر، نتیجه ی قابل قبولی از انجام عمل زیبایی کاشت مو کسب نخواهند کرد.

آمادگی بیماران دیابتی برای انجام عمل زیبایی کاشت مو

اگر شما یک فرد دیابتی هستید که تصمیم گرفته اید عمل زیبایی کاشت مو را انجام دهید، بهتر است مقدمات انجام این عمل را برای داشتن نتیجه ای موفقیت آمیز در نظر داشته باشید. در این صورت دیابت هیچ مانعی برای لمس کردن تجربه ی رضایت بخش عمل زیبایی کاشت مو محسوب نخواهد شد.

در نظر داشته باشید که تمامی آزمایشات و بررسی های لازم را با مشورت پزشک متخصص زیبایی خود انجام دهید. در صورت مصرف دارویی خاص و یا پیروی از رژیم غذایی پزشک خود را از این موضوع مطلع کنید تا بهترین روش و مسیر برای انجام عمل زیبایی کاشت موی شما انتخاب شود.

آمادگی بیماران دیابتی برای انجام عمل زیبایی کاشت مو

در پایان مهم ترین نکته این است که هم چنان قند خون خود را تحت کنترل خود داشته باشید. اگر قند خون شما نا پایدار است پزشک متخصصی که عمل زیبایی کاشت موی شما را انجام می دهد و پزشکی که شرایط سلامتی شما را از نظر عوارض و شرایط دیابت کنترل می کند، باید با یک دیگر در ارتباط باشند و با مشورت یک دیگر بهترین تصمیم را اتخاذ کنند تا بدون هیچ مشکلی بتوانید نسبت به انجام عمل زیبایی کاشت مو اقدام نمایید.

با وجود کادر پزشکی مجرب و متخصص در کنار خود و توجه به اقدامات لازم، عمل زیبایی کاشت مو برای شما به تجربه ای دلنشین در تمام طول عمرتان تبدیل خواهد شد. تجربه ای شیرین که نتایج ماندگار کیفیت زندگی شما را بعد از عمل زیبایی کاشت مو تحت تاثیر قرار خواهد داد. رعایت نکات زیر نیز می تواند تا حد زیادی در آمادگی های پیش از عمل شما نقش مهمی را ایفا نماید.

  1. عدم مصرف مشروبات الکلی و سیگار کشیدن
  2. قطع مصرف آسپرین و وافارین که باعث رقیق شدن خون خواهد شد
  3. سعی کنید نتیجه ی تمامی آزمایشات خود را دریافت کنید
  4. در صورت لزوم داروهای خود را قطع کنید
  5. در صورتی که شرایط جسمانی پایداری ندارید از انجام عمل زیبایی کاشت مو به طور موقت صرف نظر کنید.

خطرات احتمالی کاشت مو بیماران دیابتی

عمل زیبایی کاشت مو مانند سایر جراحی ها عوارض های جانبی ای را به دنبال دارد که در افراد دیابتی به علت پیشینه ای که دارند ممکن است گاها با احتمال بیشتری روی دهد. البته کنترل قند خون قبل از عمل زیبایی کاشت مو و در نظر داشتن مقدمات لازم برای انجام این عمل تا حد زیادی مانع آسیب های جدی و خطرناک خواهد شد.

خطرات احتمالی کاشت مو برای بیماران دیابتی

گاهی عوارض جانبی عمل زیبایی کاشت مو در افراد دیابتی در حد احساس درد و یا طولانی شدن دوره ی نقاهت می باشد که با تجویز مسکن های مناسب توسط پزشک این مورد به راحتی برطرف می شود.

گاهی نیز با توجه به چگالی پایین خون افراد دیابتی احتمال خون ریزی حین عمل در این افراد بیشتر از سایرین می باشد. از طرفی با توجه به تاخیر در روند بهبود زخم های افراد دیابتی، احتمال عفونت نیز در این افراد مورد بررسی قرار می گیرد. هم چنین ناپایداری قند خون و کاهش یا افزایش آن اتفاق دیگریست که ممکن است این دسته از افراد در دوره ی نقاهت خود آن را تجربه کنند.

در نهایت در نظر داشته باشید که در صورت مشورت با یک جراح و متخصص با تجربه و پیروی از شروط و اقدامات قبل از عمل و هم چنین دریافت مشورت ها بعد از عمل زیبایی کاشت مو ، ریسک و خطرات احتمالی کاهش خواهند یافت و نتیجه ای رضایت بخش با حداقل آسیب را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

شما میتوانید با مراجعه به کلینیک تخصصی پوست و مو نیل به صورت رایگان از مشاوره های پزشکان متخصص مجموعه استفاده کنید یا با شماره های داخل سایت جهت تعیین وقت تماس حاصل فرمایید.

خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد. شما می‌توانید از طریق تماس با مشاورین کلینیک نیل برای کسب اطلاعات کافی در زمینه قیمت کاشت مو به روش میکروگرافت با مشاورین ما در تماس باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed