بانک مو چیست ؟

امروزه با پیشرفت علم درمان های بسیاری برای طاسی به وجود آمده است. عمل زیبایی کاشت مو یکی از این درمان های طبیعی است تا فردی که دچار ریزش دائم شده است بتواند به طور طبیعی دوباره دارای موهایی با رشد دائمی باشد که دیگر ریزش نمی کنند.

برای این منظور از عمل زیبایی کاشت مو در اکثر مواقع استفاده می کنند. حال باید پرسید که hair transplant چگونه صورت می پذیرد ؟

بانک مو چیست ؟

برای این منظور پزشکان متخصص پوست و مو قسمتی از موی بیمار که دچار ریزش مو یا طاسی نیست، معمولا موهای قسمت پشت گردن و اطراف گوش ها را، انتخاب می نمایند تا با استفاده از موهای آن قسمت عمل زیبایی پیوند مو را در قسمت هایی که مو از بین رفته است انجام دهند.

به این قسمت هایی از سر که دارای موهای مقاوم در برابر ریزش می باشد را بانک مو می گوییم.

برای اینکه عمل زیبایی کاشت مو یا پیوند مو موفقیت آمیز باشد باید جراح متخصص فولیکول مو را از یک قسمت از پوست که دارای موهای مقاومی است به قسمت دیگر بدن فرد که دچار طاسی یا نازکی مو شده است، پیوند بزند و عمل کاشت مو را انجام دهد.

در واقع به قسمت هایی از بدن یا سر که مو از آنها خارج می شود و به قسمت های که دچار طاسی است پیوند زده می شود بانک مو می گویند.

بانک موی هر فرد می تواند برای عمل hair transplant مورد استفاده قرار بگیرد. در عمل زیبایی کاشت مو پزشک جراح در قسمت هایی از سر که طاس هستند سوراخ های ریزی ایجاد می نماید تا موهای را که از قسمت بانک مو فرد گرفته است را با پیوند فولیکول های مو بر روی بدن فرد انجام دهد.

در مواردی ممکن است که فرد دچار بانک موی مناسبی نباشد.

به این منظور که موهای مورد استفاده در بانک مو دارای قدرت کافی نباشد در این صورت با صلاحدید پزشک متخصص عمل زیبایی hair transplant را با استفاده از بانک موی فرد دیگری انجام می دهند. البته شرط لازم برای این کار این است که بانک موی فرد دیگر دارای ویژگی های استحکام مو باشد.

از آنجایی که پیوند مو با توجه به فولیکول های مو صورت می گیرد در نتیجه پیوند مو می تواند بسیار طبیعی باشد. این روش کاشت مو که در آن فولیکول مو مورد عمل زیبایی hair transplant قرار می گیرد را روش  FUT می نامند. در واقع موهای فردی را که اهدا می شود را می توان به دو صورت برداشت کرد ؟

یکی به روش FIT و برداشت نواری و دیگر به روش FUT یا استخراج فولیکولی که هر کدام از این روش های عمل کاشت مو فواید و مضرات خود را دارند.

و اما بانک مو چیست ؟

اهمیت بانک مو در کاشت مو

برای اینکه بتوانید عمل زیبایی hair transplant مناسبی را داشته باشید که بتواند مدت ای زیادی برای شما باقی بماند بدون اینکه طبیعی بودن خود را از دست بدهد حتما باید از بانک مویی استفاده کنید که توسط پزشک متخصص شما مورد تایید قرار گرفته باشد تا بتوان از آن ناحیه از بدن یا سر برای عمل زیبایی کاشت مو استفاده نمود.

در واقع به عقیده محققان و پزشکان متخصص در این حرفه بهترین بانک مو برای افراد قسمت های پشت گردن و اطراف گوش می باشد.

اهمیت بانک مو در کاشت مو

زیرا این قسمت ها جز مقاوم ترین مناطق سر هستند که موهایی که در این نواحی رشد می کند بدون ریزش می باشد و یا دارای کمترین ریز است.

موهای این قسمت دارای ضخامت خوبی است و دوام بالایی را دارد. به همین دلیل برای عمل زیبایی کاشت مو بیشتر از این نواحی برای پیوند مو استفاده می شود.

در واقع برای کسانی که بانک وی ضعیفی داند و نمی خواهند پیوند مو را از بدن فرد دیگری بگیرند.

می توانند از روش های دیگر کاشت مو استفاده نمایند. یکی از این روش ها کات مو با استفاده از پیوند مو به وسیله موهای بدن فرد می باشد. ممکن است موهای سر فرد دارای مقاومت خوبی نباشد بنابراین در این مواقع می توان از موی بدن فرد به قسمت هایی که دچار طاسی اند پیوند مو را انجام داد.

البته این موها نیز باید دارای مقاومت و ضخامت بسیاری باشند. به این روش BHT مخفف Body hair transplantation نیز می گویند.

ویژگی های بانک موی مناسب برای پیوند مو

برای اینکه عمل زیبایی کاشت مو موفقیت آمیز باشد در واقع شما باید از بانک موی مناسبی نیز برخوردار باشید.

بانک موی خوب می تواند تا حدود زیادی در موفقیت آمیز بودن عمل زیبایی hair transplant موثر باشد. کسانی که دارای بانک موی مناسبی هستند از نتایج عمل کاشت موی خود رضایت بیشتری را دارند.

ویژگی های بانک موی مناسب برای پیوند مو

با این وجود تنها داشتن بانک موی مناسب و قوی دلیل بر موفقیت آمیز بودن کاشت مو نمی باشد و در واقع تخصص و مهارت جراح مورد نظر نیز تا حدود زیادی در عمل زیبایی کاشت مو تاثیر دارد.

اینکه جراح بداند با چه زاویه ای باید فولیکول های مو را خارج نماید و با همین زاویه عمل پیوند مو را انجام دهد یکی از شرایطی است که در عمل زیبایی کاشت مو تا حدود زیادی تاثیر می گذارد.

در واقع عمل کاشت مو به موارد بسیاری بستگی دارد و تنها یک بانک موی مناسب نمیتواند به تنهایی در کسب نتیجه مطلوب کافی باشد. بانک موی افراد در hair transplant را می توان به عنوان اولین عامل مهم در کاشت مو عنوان نمود.

در واقع اگر شما دارای بانک موی مناسبی باشید مشکلی برای شما به وجود نمی آید و می توانید با خیال راحت عمل hair transplant را انجام دهید.

در واقع اگر بانک موی مناسب و مقاومی را ندارید پزشک شما می تواند کاشت مو را از قسمت های دیگر بدن شما که دارای موهای ضخیم و غیر قابل ریزش است استفاده نماید. ویژگی هایی که یک بانک موی خوب می تواند داشته باشد در واقع موارد مشخصی است که در زیر به آنها اشاره می نماییم.

  1. ضخامت مو در عمل hair transplant
  2. کیفیت مو در پیوند مو
  3. رنگ موی مورد پیوند در عمل کاشت مو
  4. تراکم مو در بانک مو
  5. مقاوم و بدون ریزش بودن بانک مو در عمل کاشت مو

پیوند مو امروزه به عنوان روشی دائمی برای جایگزین کردن موهای طبیعی در آن قسمت هایی از سر که دارای طاسی می باشد مورد استفاده قرار می گیرد.

معمولا کدام ناحیه از بدن دارای بانک موی مناسب است ؟

در واقع پزشکان متخصص با آزمایشاتی که انجام داده اند عنوان کرده اند که بانک موی مناسب برای افراد می تواند نواحی پشت گردن و اطراف گوش ها باشد.

با توجه به اینکه این نواحی از سر دارای ریزش حداقلی است و همچنین از تراکم مو و ضخامت بالاتری نسبت به سایر نقاط سر برخوردار است در نتیجه می تواند بانک موی مناسبی برای عمل کاشت مو یا پیوند مو باشد.

معمولا کدام ناحیه از بدن دارای بانک موی مناسب است ؟

محققان این نواحی از سر را مورد بررسی قرار داده اند و به افراد پیشنهاد می کنند که اگر می خواهند در عمل hair transplant، بهترین نتیجه را بگیرند و کاشت مو بتواند تاثیر گذار باشد از این نواحی به عنوان بانک مو استفاده نمایند.

در واقع پزشک متخصص شما می تواند در این امر به شما کمک های شایانی را نماید و اطلاعات شما را در عمل کاشت مو بیشتر کند تا شما بتوانید با دیدی باز و مناسب عمل کاشت مو را در سر خود انجام دهید.

امیدواریم از مقاله بانک مو چیست ؟ رضایت داشته باشید.

کلینیک تخصصی پوست و مو نیل ارائه دهنده خدمات کاشت مو در تهران واقع در شهرک غرب دارای مجوز رسمی از وزارت بهداشت و درمان میباشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed