بیش از 20 روش که ما را از شر جای بخیه عمل پلک راحت می‌کند؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. بیش از 20 روش که ما را از شر جای بخیه عمل پلک راحت می‌کند؟
هر آنچه که می تواند جای بخیه عمل پلک را بهبود ببخشد

نتیجه یک عمل در مرحله اول به تخصص پزشک بستگی دارد، اما خود نتیجه عمل هم به موارد مختلفی بستگی دارد؛ مثلا محل بخیه یکی از موارد تاثیرگذار در نمایان شدن نتیجه است. بخیه به جهت چسبیدن دو قسمتی که به واسطه برش ایجاد شده، استفاده می‌شود که می‌تواند از نخ‌های مختلف یا اعماق متفاوتی باشد. شاید بخیه در برخی عمل‌ها موضوع آن‌چنان مهمی نباشد ولی در مورد عمل‌هایی مانند علم بلفاروپلاستی موضوع بسیار مهمی است و ظرافت آن نشان دهنده مهارت بهترین دکتر بلفاروپلاستی است. ما در اتاق فکر نیل کلینیک با توجه به اهمیت این موضوع و نبود یک منبع مناسب اطلاع رسانی، تصمیم گرفتیم تا امروز به صورت تخصصی در مورد موضوع از بین بردن جای بخیه عمل پلک و مراقبت های بعد از عمل پلک صحبت کنیم. پیشنهاد می‌کنیم با صرف حدود 7 دقیقه از زمان خود همراه ما باشید.

جای بخیه عمل بلفاروپلاستی

مراقبت بعد از عمل و جای بخیه عمل پلک

عمل پلک چشم یکی از عمل‌های تاثیرگذار در ظاهر فرد است، زمانی که پلک شما به دلایل ارثی یا بالارفتن سن از حالت عادی خود فاصله می‌گیرد، چهره شما از فرم ایده‌آل خود فاصله زیادی می‌گیرد. این موضوع می‌تواند اعتماد به نفس شما را تا حد قابل توجهی تحت تاثیر خود قرار دهد. بلفاروپلاستی از جمله عمل‌‌های سرپایی است که با توجه به آسانی و کوتاه بودن زمان انجام آن می‌تواند تاثیر شگرفی در چهره شما بگذارد و جذابیت دوران جوانی را مجدد به چهره شما بازگرداند.
با توجه به سوالاتی که در سایت کلینیک نیل در مورد موضوع مراقبت بعد از جراحی پلک از ما پرسیده شد، با دو قشر متفاوت روبه رو شدیم؛ ابتدا افرادی که عمل بلفاروپلاستی انجام داده‌اند و به دنبال پاسخ سوالی از جنس از بین بردن جای بخیه عمل پلک هستند. اما قشر دوم که سوالاتی مرتبط با جای بخیه عمل پلک از ما می‌پرسند، از جمله افرادی هستند که به دنبال سبک سنگین کردن شرایط و عوارض عمل بلفاروپلاستی  هستند. البته این بزرگواران کاملا حق دارند، زیرا اگر حتی ذره‌ای از جای بخیه عمل پلک باقی بماند، نتایج حاصله از آن می‌تواند بسیار آزار دهنده باشد و علاوه‌بر هزینه، جذابیت شما را هم تحت تاثیر قرار دهد.
قبل از پرداختن به موضوع اصلی یعنی مراقبت بعد از عمل پلک و جای بخیه بلفاروپلاستی لازم است که یک نکته مهم و یک موضوع تکمیلی اشاره کنیم تا برای ادامه مسیر با دید بازتر پیش برویم.

ابتدا نکته مهمی که باید به آن اشاره کنیم، برای آن دسته افرادی است که به دنبال سبک سنگینی عمل بلفاروپلاستی هستند.

نه تنها عمل بلفاروپلاستی، بلکه شما برای کوچک‌ترین اقدامی که برای زیبایی باشد، مانند رنگ کردن مو اگر به یک آرایشگاه غیر حرفه‌ای مراجعه کنید، نتیجه حاصله باب میل شما نخواهد بود، پس اگر برای عمل بلفاروپلاستی به یک مرکز معتبر و متخصص مراجعه کردید، نگران عوارض حاد و جای بخیه عمل پلک نباشید.

اما موضوعی که قرار است در مورد آن صحبت کنیم، نحوه عمل و چگونگی بلفاروپلاستی است، برای درک بهتر لازم است که به این موضوع اشاره ریزی داشته باشیم.


همراه ما باشید.

عمل بلفاروپلاستی

بلفاروپلاستی، عمل افتادگی پلک یا عمل پف زیر چشم یا هر اسم دیگر که برای این عمل تخصصی ولی تاثیرگذار به کار می‌برند، عملی است که در آن به وسیله کشیدن پوست یا برداشت بافت چربی تجمع شده، برای جوان سازی پلک انجام می‌شود. در این عمل جراح به طور کلی ابتدا روی دو پلک شما (اگر یک پلک شما نیاز به عمل داشته باشد صرفا برروی یک پلک) برش انجام می‌دهد. زمانی که شما در هر کدام از پلک‌های شما یا یکی از آن‌ها برشی ایجاد می‌کند و با برداشت مقداری از پوست، عضله و احتمال چربی را از بین می‎برد. البته نباید از تاثیراتی که پزشک برروی عضلات پلک می‌گذارد، صرف نظر کنیم. اگر پلک بالایی شما نزدیک به مردمک چشم شما افتاده باشد ، جراح شما می تواند بلفاروپلاستی را با روشی به‌نام پتوز (TOE-sis) انجام دهد که از عضله ابرو پشتیبانی بیشتری می کند.

مراحل بلفاروپلاستی

تمام و کمال مراقبت‌های بعد از عمل پلک

همان‌طور که بارها در مقالات نیل کلینیک به این موضوع اشاره کردیم، یکی از نکات مهمی که می‌تواند در نمایان شدن بهترین نتیجه حاصله تاثیرگذار باشد، مراقبت‌های بعد از عمل است. شاید کمی عجیب باشد ولی نکته‌ مهمی که پزشکان ما تاکید فراوانی برروی آن دارند، بدون شک نقش خود شما در حاصل شدن بهترین نتیجه ممکن است، شاید در نگاه اول در این موضوع کمی اغراق باشد که 50% نتیجه حاصله به تخصص پزشک و 50% دیگر به نحوه مراقبت بعد از عمل شما بستگی دارد.


مروری برمطالب گذشته

چکیده نکات
• عمل پلک علاوه‌بر جزئیات و حساسیت‌هایی که دارد، از عمل‌های سرپایی با سرعت بالا است.
• نکته دیگر که باید به آن توجه کنید، نتیجه عمل بلفاروپلاستی است که به تخصص پزشک ارتباط مستقیم دارد.
• نکته دیگری که باید در این زمینه به آن توجه ویژه داشت، نقش مراقبت‌های شما در بروز بهترین نتیجه است.

مراقبت‌ های بعد از عمل بلفاروپلاستی

برای درک بهتر این موارد را به صورت بولت‌وار خدمت شما ارائه می‌کنیم، توصیه می‌کنیم که به موارد نام برده شده حتما عمل کنید تا علاوه‌بر به ثمر نشستن زحمت پزشک، جای بخیه عمل پلک هم سریع‌تر بهبود یابد.

  • مورد اولی که پیشنهاد می‌شود حتما به آن توجه کنید، حضور یک مراقب تا 24 ساعت بعد از عمل بلفاروپلاستی است.
  • یکی دیگر ار نکات مهم مراقبت‌های بعد از عمل پلک، قرار دادن دو عدد بالش زیر سر است تا خون جریان بهتری داشته باشد.
  • مورد استثنایی که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، صرفه‌جویی نکردن در مصرف مسکن است، با توجه به این موضوع که درد ناشی از عمل بلفاروپلاستی می‌تواند تاثیر قابل توجهی به عصب‌های سر داشته باشد، عدم استفاده از مسکن مطابق با تجویز پزشک می‌تواند درد شدیدی را برای شما به همراه داشته باشد.
  • تا حداکثر 10 روز به هیچ وجه کارهای سنگین یا ورزش‌های طاقت فرسا انجام ندهید.
  • یکی از عوارض رایج بعد از عمل بلفاروپلاستی بروز کبودی و قرمزی است که برای رفع آن پیشنهاد می‌کنیم حتما از کمپرسور آب یخ استفاده کنید.
  • یکی از مواردی که در مراقبت های بعد از عمل پلک باید به آن توجه ویژه داشته باشید، عدم خیره شدن به تلوزیون، لپ‌تاپ و تلفن همراه است، زیرا باعث بروز خشکی چشم می‌شود.
  • با توجه به تاثیراتی که نور خورشید می‌تواند برروی چشم شما بگذارد، پیشنهاد می‌شود که از عینک دودی در شرایط آفتابی تا نیمه آفتابی استفاده کنید.
  • نکته دیگری که لازم است به آن توجه ویژه داشته باشید، این موضوع است که به هیچ وجه در شرایط آب و هوایی طوفانی، به ویژه فصل بهار از خانه خارج نشوید، زیرا ورود باد می‌تواند در عفونت تاثیرگذار باشد.
  • توصیه می شود بیماران تا مدتی پس از جراحی زیبایی پلک از گریه کردن یا خنده‌های شدید که باعث خروج اشک شود، خودداری کنند.
  • از استشمام بوهای تحریک پذیر که منجربه عطسه می‌شود، خودداری کنید.

مواردی که در بهبود جای بخیه عمل پلک می‌تواند تاثیرگذار باشد

  • برای جلوگیری از عفونت جای بخیه عمل پلک لازم است که روزانه سه مرتبه محل بخیه را با آب و صابون بشویید.
  • یکی دیگر از موارد تاثیرگذار در بهبود جای بخیه عمل پلک، استفاده مکرر و منظم از پماد‌هایی است که پزشک برای شما تجویز کرده است.
  • همچنین استفاده از قطره چشم یا همان قطره‌ای که برای افرادی که از لنز استفاده می‌کنند، به‌شدت توصیه می‌شود.
  • سوالی که بسیاری از بیماران از ما می‌پرسند این است که آیا حمام رفتن می‌تواند به جای بخیه عمل پلک آسیبی وارد کند که پاسخ این سوال به‌جا منفی است. فقط باید به این موضوع توجه کنید که نباید هنگام خشک کردن یا شستشو فشار قابل توجهی به این قسمت وارد کنید.
  • تا ده روز بعد از عمل بلفاروپلاستی نباید آرایش کنید.

رژیم غذایی بعد از بلفاروپلاستی
اما نقش تغذیه در مراقبت بعد از عمل بلفاروپلاستی

  • مانند هر بیماری که تازه از بند عمل جراحی رها شده، مصرف غذاهای آبکی و آب‌پز از واجبات است. همچنین بعد از عمل در اکثر بیماران به دلیل کم تحرکی، امکان بروز یبوست است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌شود که حتما در وعده غذایی خود از آلو و دیگر مواد غذایی ملین استفاده کنید.
  • با توجه به بهبود روند جای بخیه عمل پلک، مصرف مواد پروتئینی برای رفع جای بخیه بسیار توصیه می‌شود.
  • نکته دیگر مصرف مواد غذایی مانند کرفس است که در رفع کبودی و تورم بی‌همتا عمل می‌کند.


آنچه در این مقاله مطالعه کردید

چکیده
عمل بلفاروپلاستی از جمله عمل‌هایی است که برخلاف زمان کوتاه و درگیر کردن محلی به اندازه دو بند انگشت، می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در ظاهر شما بگذارد. نکته دیگر که باید به آن توجه ویژه داشته باشید، نقش مراقبت‌های خود شما در رفع اثر جای بخیه پلک است. در کل اگر به توصیه‌های پزشک توجه کنید، مشکل آن‌چنانی با جای بخیه عمل پلک نخواهید داشت. شما همراه گرامی می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص 
هزینه جراحی افتادگی پلک با مشاورین ما در تماس باشید.

سپاس از همراهی شما

چه مدت بعد از جراحی بلفاروپلاستی بخیه ها کشیده می شوند؟

بخیه های جذبی به خودی خود جذب می شوند و نیازی به کشیدن ندارند. در حالی که بخیه های دائمی بعد از 4 تا 7 روز نیاز به کشیدن دارند.

چه مدت زمان بعد از بلفاروپلاستی، جای بخیه ها از بین می روند؟

زمانی جای بخیه ها محو می شوند و قابل تشخیص نیستند که جای زخم و بخیه کاملاً ترمیم شود و این مورد در برخی موارد تا شش هفته طول می کشد. موقعیت پلک می تواند با کبودی و تورم ناشی از عمل تغییر یابد ولی این مورد معمولاً بعد از شش هفته اصلاح می گردد.

چه راهکارهایی برای رفع جای بخیه های بعد از بلفاروپلاستی وجود دارد؟

سعی شود که جای بخیه های ناشی از بلفاروپلاستی را به آرامی با ویتامین ای یا ژل سیلیکون ماساژ دهید. این کار را حداقل ده تا چهارده روز یا در برخی موارد دو تا سه ماه بعد از جراحی ادامه دهید.

چگونه از ایجاد جای بخیه بعد از بلفاروپلاستی پیشگیری کنیم؟

از نور خورشید دوری کنید. دوری از فعالیت های شدید فیزیکی، دوری از سیگار و دخانیات، کاهش خطر ابتلا به عفونت با رعایت نکات بهداشتی و پیروی از رژیم غذایی و سبک زندگی سالم می توانند از ایجاد جای بخیه جلوگیری کنند.

8 دیدگاه. Leave new

  • باسلام
    من برای دومین بار بلفارو پلاستی انجام دادم ولی تغییری نکرده پلکام. والان دوماه هست که جراحی کردم دور پلکم قرمزهست پماد هم خریدم چهارصد هزار تومان اما هیچ تأثیری نداشت دیگه برام مهم نیست پلکم افتاده س الان قرمزیش مهمه، دکتر اگر میدونید چطور میشه قرمزی چشمم رفع بشه راهنماییم کنید لطفا ممنون میشم

    پاسخ
    • ادمین وبسایت
      27 شهریور 1400 ۱۹:۰۰

      سلام وقت بخیر. می تونید برای مشاوره با مطب تماس بگیرید و یا به همان پزشکی که خدمات دریافت کردید مراجعه کرده و راهنمایی بخواهید.

      پاسخ
  • خوزستانی
    6 مهر 1400 ۱۹:۰۰

    سلام آیا انجام چند جلسه لیزر در بهبود جای بخیه موثر است؟

    پاسخ
    • دکتر فرامرز نگهدار مغانلو
      7 مهر 1400 ۱۹:۰۰

      سلام وقت بخیر. بله می توانید با لیزر فرکشنال CO2 می توانند جای زخم را از بین ببرند و تعداد جلسات مورد نیاز بستگی به میزان جای زخم دارد و از یک تا سه جلسه متغیر است.

      پاسخ
  • درود برشما من عمل کردم امروز یکسال هست وجای بخیه واولین گره نخ مثل جوش گوشه داخل چشمم هست ودکترم میگه بمرور میره ونرفته خیلی ناراحتم همه موارد بالا روهم رعایت کردم
    آیا میشه جای بخیه روپلک روهم لیزر کرد؟

    پاسخ
    • کارشناس نیل کلینیک
      26 آبان 1400 ۱۹:۰۰

      سلام همراه عزیز
      نگران نباشید و حتما به پزشک خود مرتب مراجعه کنید.

      پاسخ
  • آیا میشه جای بخیه روپلک روهم لیزر کرد؟

    پاسخ
    • کارشناس نیل کلینیک
      26 آبان 1400 ۱۹:۰۰

      سلام وقت شما بخیر لطفا برای لیزر جای بخیه به پزشک خود مراجعه کنید.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed