آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟
آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟

یکی از معضلات جوامع کنونی از بین بردن موهای زائد بوده به گونه ای که فولیکول های مو ضعیف شده و قادر به رشد مجدد نباشند و یا در صورت رشد مجدد نازک تر و در تعداد کمتر رشد نمایند. سوالی که در اینجا پیش می آید این است که آیا لیزر موهای زائد درد دارد؟ راه های متفاوت زیادی مانند استفاده از انواع تیغ ها ، اپیلاسیون و غیره وجود دارد. یکی دیگر از روش های موجود، لیزر موهای زائد می باشد.

اگر شما نیز از اصلاح های هر روزه و مکرر موهای زائد خود خسته شده اید و به دنبال راهی برای موهای زائد خود هستند، خواهید توانست از Laser hair removal استفاده نمایید. لیزر موهای زائد یکی از روش های موجود برای خلاصی از شر موهای زائد شما خواهد بود تا همیشه پوستی صاف و نرم داشته و استفاده از تیغ های خطرناک را کنار بگذارید.

لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

لیزر موهای زائد با تمرکز بر فولیکول های مو باعث ضعیف شدن آنها و در نتیجه توقف رشد مجدد و یا رشد موهای زائد به صورت بسیار نازک خواهد شد. عملکرد Laser hair removal اینگونه است که پرتوهای لیزر توسط نور به گرما تبدیل شده و نور به ملانین ( رنگدانه تیره ) موجود در مو جذب خواهد شد. سپس رنگدانه تیره نور را جذب می کند و آن را به گرما تبدیل می کند. در نهایت گرما بر فولیکول های مو اثر گذاشته و موجب جلوگیری از رشد موها پس از لیزر موهای زائد خواهد شد.

روش های مختلف رفع موهای زائد

برای از بین رفتن فولیکول ها باید لامپ فولیکول های مو که موجب فراهم شدن خون مو با اکسیژن می شود و همچنین سلول های بنیادی مو از بین روند. مقدار دمای لازم برای از بین رفتن موهای زائد توسط لیزر موهای زائد 70 درجه می باشد. هرچه موهای زائد تیره تر و ضخیم تر باشند، Laser hair removal بیشتر جواب خواهد داد زیرا رنگدانه بیشتر باعث نگهداری و جذب نور بیشتری خواهد شد.

در نتیجه لیزر موهای زائد کارایی بیشتری خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است وقتی برای انجام Laser hair removal می روید، موهای شما کمی رشد کرده باشند و از انجام وکس و یا شیو خودداری نمایید. زیرا در صورت عدم وجود موهای زائد، راهی برای استفاده از نور لیزر برای درمان و نابودی فولیکول های مو وجود نخواهد داشت. شما می توانید با گرما و دمای بالای 70 درجه به فولیکول های مو توسط Laser hair removal آسیب زده و موجب نابودی موهای زائد خود شوید. میرسیم به این سوال که آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟

آیا لیزر موهای زائد روشی دردناک محسوب می شود؟

یکی از دردناک ترین روش های از بین بردن موهای زائد، اپیلاسیون خواهد بود. در نتیجه انجام لیزر موهای زائد نسبت به اپیلاسیون درد کمتری خواهد داشت و سریعتر از اپیلاسیون عمل خواهد کرد. البته درد در Laser hair removal به محل انجام آن نیز ربط خواهد داشت. شما در لیزر موهای زائد تنها دردی که ناشی از از بین رفتن فولیکول های مو در اثر گرما می باشد را تجربه خواهید کرد.

شاید شما نیز از افراد مختلف چیزهای زیادی درباره درد ناشی از لیزر موهای زائد شنیده و از انجام آن ترسیده باشید اما باید گفت که بسیاری از افرادی که لیزر موهای زائد را انجام داده اند بر این باورند که احساس درد در لیزر موهای زائد مانند لک های کوچک احساس خواهد شد. البته حس درد و تحمل آن در افراد مختلف به آستانه تحمل درد هر فرد نیز بستگی خواهد داشت اما به طور کلی روش آرایشی دردناکی محسوب نخواهد شد. اگرچه که برای هر دردی درمانی وجود خواهد داشت. شما با رعایت نکاتی می توانید از دردهای احتمالی جلوگیری نمایید.

در ادامه نکاتی ذکر خواهد شد که با رعایت آنها خواهید توانست لیزر موهای زائد را با کمترین درد نسبت به سایر افراد تجربه کنید زیرا بسیاری از افراد از این نکات اطلاع نداشته و نگران درد ناشی از Laser hair removal خواهند بود.

ماندگاری روش های مختلف رفع موهای زائد

دوران بهبود و نقاهت لیزر موهای زائد

اگرچه که Laser hair removal روش آرایشی کم خطری بوده اما نباید دوران نقاهت و مراقبت از خود را فراموش کنید. اگر نسبت به دوران نقاهت درمان های آرایشی بی تفاوت باشید، نتیجه ی خوبی دریافت نخواهید کرد. به مدت یک الی دو روز پس از انجام لیزر موهای زائد، پوست ناحیه لیزر شده همانند آفتاب سوختگی به نظر خواهد رسید. برای از بین بردن چنین علائمی می توانید از کمپرس و مرطوب کننده های خنک استفاده نمایید.

همچنین اگر صورت شما تحت درمان قرار گرفته باشد، می توانید در روز پس از لیزر موهای زائد آرایش کرده و از لوازم آرایشی استفاده نمایید مگر اینکه پوست صورت شما جوش و تاول زده باشد. ایجاد جوش و ظهور تاول ها نادر می باشد و بیشتر در افرادی که رنگ پوست تیره تری دارند، نمایان خواهند شد.

پس از ادامه جلسات Laser hair removal به صورت کامل، موهای زائد شما از بین خواهند رفت. برای جلوگیری از عدم تغییر رنگ در رنگ پوست ناحیه لیزر شده، می توانید از ضد آفتاب برای ماه بعد استفاده نمایید. اما ممکن است با رعایت نکات ذکر شده و داشتن دوران نقاهت عالی، شاهد عوارض جانبی شوید که در ادامه مطلب درباره عوارض جانبی Laser hair removal اشاره شده است.

کنترل درد و عوارض ناشی از رفع موهای اضافی

همانطور که گفته شده لیزر موهای زائد روشی کم درد خواهد بود و در مقایسه با اپیلاسیون از درد کمتری برخوردار می باشد. اما برای افرادی که دارای آستانه تحمل درد پایینی می باشند، توصیه می شود که از روش های گفته شده استفاده کرده تا درد کمتری را متحمل شوند. با رعایت نکات گفته شده می توانید Laser hair removal کم دردی را تجربه کرده و از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

درد لیزر موهای زائد

قبل از انجام لیزر موهای زائد

  1. شب قبل از انجام Laser hair removal خواب کافی داشته باشید.
  2. از انجام لیزر موهای زائد قبل و یا هنگام قاعدگی خودداری نمایید.
  3. میزان مصرف آشامیدن آب را افزایش دهید.
  4. از مصرف نوشیدنی های حاوی کافئین مانند چای و قهوه خودداری نمایید.
  5. شب قبل و یا حتی دو شب قبل از انجام لیزر موهای زائد، اندام مورد نظر را اصلاح نمایید.
  6. به مدت 5 الی 10 دقیقه قبل از انجام لیزر، بر محل مورد نظر یخ قرار دهید.

انتخاب و استفاده از داروهای بدون نسخه مسکن

  1. 30 الی 45 دقیقه قبل از قرار ملاقات با پزشک برای انجام لیزر موهای زائد، از داروهای مسکن مانند ایبوپروفن استفاده کرده و به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. از پزشک خود درباره آنتی هیستامین ها سوال نمایید.
  3. یک کرم بی حس کننده خریداری کنید.

مراقبت از محل لیزر شده بعد از انجام لیزر

  1. محل درمان شده را تمیز و بدون عرق نگه دارید.
  2. قبل از خارج شدن از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده نمایید.
  3. ناحیه ای که در آن لیزر موهای زائد انجام شده است را خراش ندهید.

Laser hair removal شامل عوارض جانبی مختص به خود نیز خواهد بود. بیشتر این عوارض جانبی جزئی و موقت بوده و پایدار نخواهند بود. در صورت مشاهده تاخیر در بهبود عوارض جانبی لیزر موهای زائد با پزشک متخصص خود مشورت نمایید. عوارض جانبی لیزر موهای زائد به صورت موارد زیر نمایان خواهند شد:

  1. قرمزی و سوزش در ناحیه لیزر شده
  2. پوسته پوسته شدن
  3. تغییر رنگ پوست
  4. آسیب دیدگی چشم و مشکلات بینایی
  5. عفونت

همانند سایر روش های آرایشی، آسیب دیدن فولیکول های مو می تواند موجب بروز عفونت شده و باید زخم های محل آسیب دیده بهبود یابند. در صورت مشاهده علائم عفونت پزشک متخصص خود را مطلع ساخته و از دستورالعمل های وی پیروی نمایید. پس از لیزر موهای زائد استفاده از کرم های آنتی بیوتیک بدون نسخه در مناطق وسیعی از پوست ممنوع بوده و نباید استفاده شود.

بهتر است پزشک متخصص و ماهری برای انجام Laser hair removal انتخاب کرده تا عوارض جانبی به کمترین حد خود رسیده تا در صورت بروز عوارض جانبی، توانایی بهبود و برطرف کردن مشکل را داشته باشد. 

امیدوارم از مقاله آیا لیزر موهای زائد درد دارد ؟ استفاده کرده باشید. لیزر موهای زائد یکی دیگر از خدمات پوست کلینیک تخصصی پوست و مو نیل میباشد که با دستگاه های مناسب و به روز دنیا نظیر الکساندرایت نوبلکس با سیستم خنک کننده قوی انجام میگیرد و هیچگونه حساسیت، سوختگی، و قرمزی روی پوست به جای نمیگذارد شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه لیزر کل بدن با مشاورین ما در تماس باشید. البته که خدمات لیزر صرفا در از بین بردن موهای زائد خلاصه نمی‌شود و رفع تیرگی واژن با لیزر از دیگر خدمات مهم در این تکنولوژی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed