دلایل تیرگی واژن و راه های سفید کردن واژن

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. دلایل تیرگی واژن و راه های سفید کردن واژن
راه های سفید کردن واژن

برای سنجش جذابیت یک بانو محترم شاید چهره به عنوان ملاک اصلی شناخته شود که سرآمد آن علاوه‌بر افزایش جذابیت فردی در افزایش اعتماد به نفس وی خلاصه می‌شود؛ اما باید این موضوع را در نظر داشته باشید که صرفا چهره تنها ملاک برای جذابیت نیست! برای مثال ناحیه تناسلی از دیگر مواردی است که تاثیر شگرفی در جذابیت نهان زیباجو دارد؛ به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی تمامی جوانب این موضوع یعنی سفید کردن ناحیه تناسلی یا واژن خواهیم پرداخت؛ پس همراه ما باشید.

تیرگی واژن از آن دست مواردی است که وقوع آن به عوامل متعددی وابسته است؛ اما هر چه که هست باید این خبر خوب را به شما بدهیم که این مشکل هم نیز رفع شدنی است؛ اما از طریق راهی اصولی که در ادامه این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

در ابتدای همین مقاله برای اثبات و تاکید براهمیت این موضوع باید بگوییم که هیچ روشی به اندازه رفع تیرگی واژن با لیزر نمی‌تواند برای شما اثربخش باشد و سایر روش‌ها از جمله تاثیر جوش شیرین بر تیرگی واژن نمی‌تواند به صورت قطعی و کامل در رفع تیرگی و سفید کردن واژن اثرگذار باشد.

دلایل تیرگی واژن و به‌طور کلی‌تر ناحیه بیکینی

در خصوص دلایل تیرگی واژن باید بگوییم که رفتارهای فردی و هورمونی بی‌شماری در رخ دادن این تغییر ناخوشایند دخیل هستند؛ به همین دلیل نکته‌ای که در این بین باید به آن توجه داشته باشید در اصلاح برخی رفتارها است تا با چنین تغییری در رنگ پوست مواجه نشوید؛ اما اگر این تغییر رخ داد باید بگوییم که اصلا نگران نباشید؛ زیرا راهکار اثربخشی برای رفع این مشکل وجود دارد که در این مقاله به‌طور مفصل در خصوص آن صحبت خواهیم کرد؛ اما برویم سراغ دلایل تیرگی واژن یا ناحیه تناسلی که به شرح زیر هستند:

  • تغییرات هورمونی: یکی از دلایل تیرگی واژن تغییرات هورمونی به ویژه در دوران بارداری است؛ به این دلیل که در این بازه سطح هورمون ملانین افزایش می‌یابد؛ زیرا در دوران بارداری سطح هورمون ملانین (پیگمنت‌های رنگی) در پاسخ به افزایش سطح استروژن بدن ترشح می‌شود که یکی از رایج‌ترین رخدادهای آن در تیرگی رنگ سینه‌های بانوان پس از زایمان خلاصه می‌شود.
  • تیرگی واژن به واسطه ترک‌های پوستی: این عارضه که کراتینه شدن نام دارد پدیده‌ای است که بخشی از پاسخ دفاعی فیزیکی بدن را شامل می‌شود که طی آن کراتینوسیت‌ها (سلول‌های حاوی کراتین) کراتین بیش‌تری را تولید کرده و رشد می‌کنند تا بتوانند به سطوح سطحی پوست برسند.
  • رفع موهای زائد ناحیه تناسلی: یکی دیگر از مواردی که در خصوص دلایل تیرگی واژن می‌توانیم به آن اشاره کنیم در موهای زائد ناحیه تناسلی خلاصه می‌شود که عموما راهکارهای متفاوتی از لیزر موهای زائد تا اصلاح به واسطه تیغ‌های غیر استاندارد خلاصه می‌شود. روش‌های رفع موهای زائد می‌توانند سبب ایجاد موهای زیرپوستی و فولیکولیت (عفونت فولیکول مو) شوند. این موضوع باعث می‌شود تا پوست التهاب بیش‌تری پیدا کند و سرآمد آن در افزایش میزان ملانین یا رنگدانه پوستی خلاصه می‌شود.

نکته مهم
موارد بالا بخشی از دلایل تیرگی واژن هستند که قبل از پرداخت به موضوع اصلی یعنی سفید کردن ناحیه تناسلی یا همان واژن لازم بود در خصوص آن صحبت کنیم؛ اما دلایل بالا به صورت کلی هستند و مواردی هم‌چون شرت‌های غیر نخی، تعریق، رابطه جنسی و استفاده از ضد عرق‌های غیر استاندارد می‌تواند برای شما تیرگی ناحیه تناسلی را به همراه داشته باشد.

راهکار اصلی برای سفید کردن واژن

راه های سفید کردن واژن

تاثیر جوش شیرین بر تیرگی واژن نه یک باور غلط است و نه یک باور درست؛ بلکه به عنوان یک راهکار موقتی و ضعیف شناخته می‌شود که از نظر پزشکان بعضا می‌تواند صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد؛ همچنین دیگر درمان‌های خانگی مانند استفاده از ژل آلوئه‌ورا، زردچوبه یا سفیده تخم‌مرغ در صورتی که باعث بروز عفونت نشوند بسیار زمان‌بر است و باید برای مدت طولانی به طور مداوم از آن‌ها استفاده کرد؛ با ما همراه باشید تا اثربخش‌ترین راهکار را برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل را به شما معرفی کنیم:

رفع تیرگی و سفید کردن واژن با لیزر بهترین روش برای رسیدن به شرایط ایده‌آل است که نه‌تنها ماندگاری بیشتری نسبت به سایر روش‌ها دارد بلکه در مدت زمان کوتاهی به نتیجه دلخواه می‌رسید.

سفیدکردن ناحیه تناسلی با لیزر چه ویژگی‌های مثبت دیگری دارد؟

این روش، یک روش غیر تهاجمی و بدون درد و خونریزی است که در مدت کوتاه اثربخشی زیادی دارد؛ بیمار بدون نیاز به بستری و استراحت بعد از انجام لیزر می‌تواند به کارهای روزمره خود بازگردد؛ ماندگاری بالا و کوتاه بودن زمان انجام آن به طوری که هر جلسه ۱۵ تا ۳۰ دقیقه به طول می‌انجامد، از ویژگی‌های قابل توجه این روش است؛ علاوه بر تمام موارد گفته شده، سفید کردن واژن با لیزر به جوانسازی و شادابی پوست ناحیه تناسلی نیز کمک می‌کند.

آیا سفیدکردن واژن با لیزر خطرناک است؟

متداول ترین سوالی که در رابطه با این عمل پرسیده می‌شود این است که آیا سفید کردن واژن با لیزر عملی دردناک است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این روش، به روشی بدون درد و خونریزی معروف است، اما باید این موضوع را هم در نظرگرفت که حساسیت پوست‌های مختلف متفاوت است، بنابراین برای جلوگیری از هر گونه ناراحتی دقایقی قبل از انجام این عمل از کرم‌های بی‌حسی موضعی استفاده می‌شود تا مراجعه‌کننده حتی اندکی ناراحتی را احساس نکند.

مراقبت‌های قبل از لیزر

  • از ۳ روز قبل از اصلاح موهای ناحیه تناسلی خودداری کنید
  • حداقل یک هفته از اتمام به پریود گذشته باشد
  • هر گونه عفونت در ناحیه تناسلی باید درمان شده باشد
  • شب قبل از لیزر از نزدیکی خودداری کنید
  • از یک هفته قبل از انجام لیزر، هیچگونه پماد و مواد سفید کننده ناحیه تناسلی استفاده نکنید
  • شب قبل از انجام لیزر حمام کنید

مراقبت‌های بعد از لیزر

  • مراقبت‌های بعد از انجام لیزر، به علت التهاب پوست ناحیه تناسلی در این زمان، حساس‌تر است
  • بعد از انجام لیزر، پزشک برای سوزش و التهاب پماد تجویز می‌کند که باید طبق دستور استفاده شود
  • ناحیه تناسلی را باید خشک نگه دارید
  • ۳ تا ۵ روز بعد از انجام لیزر از برقراری رابطه جنسی خودداری کنید
  • بهتر است که تا ده روز از انجام فعالیت‌های ورزشی سنگین و فعالیت‌های فیزیکی شدید خودداری شود
  • پس از انجام لیزر باید لباس‌های گشاد، نخی و خنک بپوشید، تحت هیچ شرایطی لباس‌های تنگ و پلاستیکی را به تن کنید
  • انجام فعالیت‌های آبی، مانند شنا در استخر یا حتی استفاده از وان که می‌تواند موجب عفونت شود، بپرهیزید.

نکات ضروری در سفیدکردن واژن با لیزر

مزایای این روش بسیار است که پیش از این به آن پرداختیم اما نکاتی که باید در رابطه با انجام این کار بدانیم این است که با لیزر حدوداً تا ۷۰ درصد می‌توان رنگ ناحیه تناسلی را تغییر داد و برای این کار بسته به تشخیص پزشک و شدت تیرگی، ۱ تا ۳ جلسه درمان نیاز است که به صورت ماهیانه یا هر ۴۵ روز یکبار انجام می‌شود. نکته‌ای که باید ذکر کنیم این است که لیزر بیشترین تاثیر را در سفیدکردن واژن دارد و هیچکدام از روش‌های دیگر چنین تاثیری ندارند.

از نکات دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که بر خلاف شایعات، سفید کردن واژن با لیزر هیچ تاثیری بر ناباروری ندارد، زیرا میزان نفوذ اشعه لیزر برای انجام این کار بسیار پایین است، صرفا در سطح لایه‌های پوست اثرگذاری دارد و امواج آن هیچگاه از مرز پوست عبور نخواهند کرد.

همانطور که پیش از این هم اشاره کردیم، تغییرات هورمونی یکی از عوامل تیرگی واژن است و یکی از نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که در دوران بارداری به علت تغییرات هورمونی، انجام این کار اثرگذاری لازم و نتیجه دلخواه را به همراه نخواهد داشت و بهتر است تا شش ماه پس از زایمان صبر کنید سپس برای انجام این روش اقدام کنید.

هزینه انجام لیزر برای روشن شدن ناحیه تناسلی

هزینه سفید کردن واژن با لیزر یکی از سوال‌های متداولی است که توسط زیبا جویان پرسیده می‌شود. هزینه این کار به فاکتورهای متعددی وابسته است؛ از جمله آن‌ها می‌توان به تعداد جلسات درنظر گرفته شده توسط پزشک و نواحی که زیباجو برای لیزر در نظر گرفته است اشاره کرد.

هزینه عمل مهم است اما نکته‌ای که از آن بسیار مهمتر است، انجام دادن این کار در یک کلینیک معتبر توسط پزشکان مجرب و کادر متخصص است؛ اگر این کار در یک محیط غیرحرفه‌ای انجام شود می‌تواند موجب آسیب به سلامتی زیباجو شود.

کلام پایانی

در این مقاله به یکی از موضوعات چالش برانگیز و پرطرفدار در حوزه زیبایی، یعنی سفید کردن واژن با لیزر پرداختیم، تاثیر جوش شیرین بر تیرگی واژن را بررسی کردیم، به دلایل تیرگی واژن پرداختیم و در نهایت تمام جنبه‌های اصلی‌ترین راهکار آن یعنی لیزر را بررسی کردیم.

همانطور که پیش از این ذکر شد انتخاب یک کلینیک مناسب برای انجام این عمل زیبایی بسیار مهم است؛ کلینیک نیل با سابقه‌ای درخشان در حوزه خدمات زیبایی، یکی از برترین کلینیک‌ها در این حوزه است که با استفاده از جدیدترین متدها و پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های روز دنیا، بهترین خدمات و بهترین کیفیت را به مراجعه کنندگان خود ارائه می‌کند.

برای دریافت مشاوره رایگان با کارشناسان ما در نیل کلینیک تماس بگیرید. از این که تا انتهای مقاله با ما همراه بودید سپاسگذاریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed