عوارض تزریق چربی در باسن

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. عوارض تزریق چربی در باسن
عوارض تزریق چربی در باسن

امروزه از تزریق چربی به نواحی از بدن که دچار تورفتگی، افتادگی پوست و همچنین دارای چروکیدگی می باشد استفاده می شود. این تزریق چربی در پوست در واقع نوعی از عمل زیبایی است که افراد برای داشتن ظاهری زیبا و جذاب از آن استفاده می کنند.

عوارض تزریق چربی در باسن

عمل زیبای تزریق چربی با نام Fat Injection شناخته می شود. همچنین از Fat Injection به عنوان ییوند چربی یا لیپومدلینگ نیز نام برده می شود. چربی در عمل زیبایی تزریق چربی از اندام های خود فرد که دارای چربی اضافی هستند گرفته و به زیر پوست اندام های دیگر از بدن که کارایی بافت چربی خود را از دست داده اند انتقال داده می شود.

در عمل زیبایی تزریق چربی به زیر پوست مقادیری از چربی بنا به تشخیص دکتر متخصص برای عمل انتقال چربی صورت می گیرد. در نواحی مختلف بدن ممکن است این انتقال چربی متفاوت باشد و در اندازه ها و دز های مختلفی انجام شود.

نواحی مربوط به صورت که دارای پوستی حساس می باشد باید به صورت چند سی سی Fat Injection انجام شود. این امر باعث می شود که پوست بتواند از طریق منافذ خود هوا و مواد مورد نیاز خود را تامین نماید. اگر تزریق چربی بیش از حد صورت گیرد این منافذ بسته می شوند.

در نتیجه بازسازی پوست صورت نمی گیرد و می تواند اثرات مخربی بر پوست شما بر جای بگذارد. یکی از نواحی که مورد Fat Injection قرار می گیرد باسن است. در واقع افراد برای اینکه باسن خوش فرمی داشته باشند عمل زیبایی تزریق چربی را انجام می دهند. در واقع چربی اضافی در پهلو ها و یا شکم در این موارد برداشته می شود و به باسن تزریق می شود.

عوارض تزریق چربی در باسن چیست ؟

عفونت بعد از تزریق چربی به باسن

انتقال چربی در عمل زیبایی Fat Injection می تواند به چند روش صورت گیرد. در یکی از این روش ها نواحی از بدن که دارای چربی زیادی می باشد و فرم ناجور به بدن فرد داده است برش های کوچکی ایجاد شده و با استفاده از لوله های نازک که دارای مکش هستند چربی های این قسمت ها استخراج می شود.

عفونت بعد از تزریق چربی به باسن

در واقع در این روش بدن فرد باید بخیه بخورد و علامت ان باقی می ماند. بعد از آن از دستگاه ها و تجهیزات ویژه ای استفاده می شود که با استفاده از چرخش سریع چربی هرگونه خون و مایعات دیگر را از چربی جدا می کنند. در روش دیگر از یک سوزن برای استخراج چربی از نواحی مورد نظر استفاده و بعد از آن تزریق مستقیم به محل مورد نیاز به چربی را انجام می دهند.

بنابراین در این روش نیازی به بخیه وجود ندارد و جای سوزن دیده نمی شود. در واقع این عمل بسیار راحت است و به صورت سرپایی انجام می شود. در روش اول به دلیل ایجاد بخیه و برش ممکن است در بدن فرد عفونت ایجاد شود.

این عفونت به بافت های داخلی وارد شود و در نتیجه عمل زیبایی انتقال چربی را با مشکلات زیادی روبرو نماید. ممکن است بعد از عمل زیبایی تا چند روز دچار درد شوید که می توانید از مسکن ها استفاده نمایید. ناگفته نماند که تزریق چربی به باسن می تواند توسط بدن جذب شود بنابراین ممکن است در برخی مواقع این عمل زیبایی Fat Injection تا 6 ماه نیز طول بکشد.

 عوارض جانبی و خطرات تزریق چربی به باسن

به طور حتم در هر عملی عوارضی وجود دارد. عمل زیبایی انتقال چربی به باسن نیز ممکن است عوارضی را در بر داشته باشد. پزشک متخصص باید کاملا بیمار را از وجود این خطرات آگاه نماید. همچنین باید به مراجعه کننده بگوید که در صورت بروز این علائم چه درمانی را باید انجام دهد.

  عوارض جانبی و خطرات تزریق چربی به باسن

بیمار با توجه به اطلاعاتی که به دست می آورد می تواند انتخاب نماید که آیا می خواهد این عمل را انجام دهد یا نه. بعضی از خطرات انتقال چربی می تواند برگشت ناپذیر باشد و اگر توسط پزشک متخصصی صورت نگیرد و یا با استفاده از کلینیک های معتبر و در شرایط بهداشتی خوبی انجام پذیر می تواند خطرناک باشد.

در اینجا به بعضی از این عوارض اشاره می نماییم.

  • کبودی تا یک دو هفته بعد از عمل زیبایی تزریق چربی به باسن.
  • ایجاد تورم و درد در بدن بعد از عمل زیبایی Fat Injection
  • ایجاد بخیه و در نتیجه احتمال بروز عفونت در بدن
  • به جا ماندن علامت بخیه بعد از عمل زیبایی Fat Injection به باسن
  • ایجاد زخم های کوچک که ممکن است کاملا از بین نروند
  • جذب چربی توسط بدن و نیاز به تزریق چربی به دفعات در طول چندین ماه
  • ایجاد هماتوم یا مجموعه ای از خون در زیر پوست در ار تزریق چربی
  • ایجاد نکروز چربی در بدن یا به بیان دیگر از بین رفتن بافت چربی
  • ایجاد آمبولی چربی و یا گرفتگی در رگ خونی از وجود چربی در آن
  • ایجاد لخته های خون در ورید با استفاده از تزریق چربی به باسن
  •   ایجاد حساسیت آلرژیک به ماده بیهوشی

اگر در طول دوره نقاهت خود مشکلاتی نظیر عفونت احتمالی که شامل افزایش تورم و قرمزی همراه با درد است را مشاهده نمودید، حتما پزشک متخصص خود را با خبر نمایید تا از بروز عفونت در پوست شما جلوگیری نماید. در بسیاری از مواقع ممکن است تقارن در اندام هایی که مورد عمل زیبایی تزریق چربی صورت گرفته اند دیده نشود؛ که این امر می تواند با یک جلسه دیگر انتقال چربی اصلاح گردد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به باسن برای پیشگیری از بروز عوارض

برای اینکه خطرات و عوارض احتمالی بعد از عمل زیبایی انتقال چربی در بدن شما به حداقل میزان خود برسد باید بعد از Fat Injection به نکاتی دقت نمایید و مراقبت هایی را انجام دهید که در آن از بروز هرگونه خطرات احتمالی پیشگیری شده و یا این عوارض به حداقل میزان خود برسد.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به باسن برای پیشگیری از بروز عوارض

با توجه به اینکه عمل انتقال چربی باید در کلینیک های معتبر و دارای مجوز های لازم صورت گیرد، جراح متخصص شما نیز باید در این زمینه اطلاعات و آگاهی به روزی داشته باشد تا بتواند بهترین عمل Fat Injection را انجام دهد تا شما به طور قطع از انجام عمل تزریق چربی راضی باشید.

این مراقبت ها را می توان به صورت زیر عنوان نمود.

  1. پوشاندن محل برداشت چربی با استفاده از بانداژهای مخصوص و یا گن به مدت چند هفته
  2. از انجام کارای سخت و جابه جایی ها و تحرک زیاد در مدت یک هفته اجتناب نمایید.
  3. در چند هفته بعد از تزریق از رفتن به استخر یا در آب های گرم پرهیز نمایید؛ زیرا امکان حرکت چربی در بدن وجود دارد.
  4. از کمپرس سرد بعد از تزریق چربی استفاده نمایید؛ و بعد از آن با استفاده از کمپرس گرم می توانید کبودی بعد از عمل را کمتر نمایید.
  5. از ماساژ دادن نواحی از بدن که تزریق چربی در آنجا صورت گرفته تا مدتی جلوگیری نمایید.
  6. پیاده روی ارام را شروع نمایید تا از ایجاد لخته در خون جلوگیری شود.
  7. زیاد خم نشوید در چند هفته اول تا بافت چربی جابجا نشود.
  8. با توجه به اینکه میزان جذب چربی در افراد مختلف متفاوت است باید در این زمینه صبور باشید تا بتوانید نتایج حاصل از جراحی انتقال چربی را مشاهده نمایید.
  9. در صورت وجود درد و تورم زیر پوستی که به قرمزی میزند حتما به پزشک خود مراجعه نمایید.
  10. در چند هفته اول نباید به نقاطی که در آنجا چربی تزریق شده است فشار بیاورید.

در کلینیک پوست و مو نیل با استفاده از تکنولوژی نانو و سلول های بنیادی تزریق چربی به روش نانوفت انجام میشود که بدون هیچگونه عوارض های احتمالی باعث بهتر شدن محل انجام عمل میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed