برای جلوگیری از ریزش مو بهترین راهکار چیست؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. برای جلوگیری از ریزش مو بهترین راهکار چیست؟
ریزش مو

جلوگیری از ریزش مو از آن دست واژه‌هایی است که روزانه چندین و چند هزار بار در گوگل سرچ می‌شود تا زیباجویان محترمی که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند بهترین نتیجه ممکنه را برای خود بیابند؛ به همین دلیل ما در این مقاله به بررسی اقدامات کلی در این زمینه خواهیم پرداخت تا با دید بازتر بهترین روش ممکن را برای جلوگیری از ریزش مو انتخاب کنید؛ پس با صرف 10 دقیقه از زمان ارزشمند خود همراه ما باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

ریزش مو از آن دست اتفاقاتی است که بروز آن به سن سال خاصی وابسته نیست و در هر زمانی شاهد آن هستیم؛ اما این رخداد زمانی برای ما تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود که سرآمد آن در از دست رفتن طیف وصیعی از موهای سر خلاصه می‌شود؛ اما چرا ریزش مو به عنوان یک معضل بزرگ شناخته می‌شود و راه‌های زیادی از کاشت مو گرفته تا انواع شامپو و محلول روزانه به بازار معرفی می‌شود؟

پاسخ سوال بالا بسیار ساده است، زیرا مو از آن دست ازقسمت‌های صورت است که در جذابیت و جوانی چهره اثر می‌گذارد و همین عامل سبب شده تا برای رفع آن روش‌ها فراوانی ارائه شود که برترین آن‌ها بدون تردید کاشت مو به روش‌های متفاوت و گوناگونی است که جدیدترین روش آن کاشت مو به روش میکروگرافت نام دارد که در برخی کیلینک‌های معروف به ویژه کلینیک نیل شهرک غرب ارائه می‌شود.

علائم ریزش مو که احتمالا برای شما ملموس است

اگر بخواهیم به صورت تخصصی‌تر به موضوع ریزش مو نگاه کنیم باید بگوییم که روزانه بین 100 الی 200 تار مو در طول شبانه روز دچار ریزش می‌شوند که به طور خودکار در طول همان شبانه روز تارهای جدید جایگزین آن می‌شود؛ نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید دراین موضوع خلاصه می‌شود که اگر نسبت ریزش مو از رشد آن بیشتر باشد سرآمد آن از دست دادن قسمتی از مو‌ها خواهد بود؛ هرچند که در این میان باید این موضوع را در نظر داشته باشید که راه‌های زیادی برای تشخیص این موضوع وجود دارد که مهمترین آن بدون شک در موارد زیر خلاصه می‌شود:

  • تجمع میزان قابل توجهی از مو در موگیر حمان بعد از حمام
  • کنده شدن حجم زیادی از موها در زمان شانه کردن
  • ریزش مو در زمان تکاندن موهای سر
  • باقی ماندن مقدار زیادی مو برروی بالشت

چرا ریزش مو تا به این اندازه بزرگ است؟

در خصوص ریزش مو باید این نکته را در نظر داشته باشید که این رخداد برای افراد زیادی یک معضل بزرگ به شمار می‌رود؛ این موضوع درحالی مطرح است که فرد اگر با حجم قابل توجهی از ریزش مو مواجه شود با دو مقوله کاهش اعتماد به نفس و کاهش جنبه زیبایی مواجه می‌‌شوند که این دو مقوله به تنهایی می‌تواند عاملی برای جستجوی بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو باشد.

برای جلوگیری از ریزش مو بهترین راهکار چیست؟

کاهش اعتماد به نفس و بار منفی روانی

این موضوع که ریزش مو به‌طور کلی برای همه یک بار منفی به همراه دارد درست نیست زیرا به طور کلی برخی از آقایان به دلیل فرم گردی صورت یا هر موضوع دیگری با کچلی هم چهره‌ای جذاب دارند؛ اما باید با این موضوع کنار آمد که این حالت برای تمامی افراد صادق نیست و هستند افرادی که با کوچک‌ترین ریزش مو از جذابیت آن‌ها کاسته می‌شود؛ به همین دلیل این دوستان به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از ریزش مو هستند و گاهی تا یک پاسخ درست برای رفع این مشکل پیدا نکنند از این موضوع دست نمی‌کشند.

شاید موضوع کاشت مو به روش‌های مختلف چند سالی باشد که به عنوان بهترین روش برای جلوگیری از ریزش مو شناخته می‌شود؛ اما در سال‌ها یا بهتر است بگوییم دهه‌های گذشته کاشت مو به این ابعاد برای زیباجویان در دسترس نبود و راهکارهایی مانند کلاه گیس و اسپری مو به عنوان در دسترس ترین راهکارها برای رسیدن به جذابیت بیشتر شناخته می‌شد که شاید از دور جلوه و جذابیت بیشتری داشته باشد؛ اما این موضع از فاصله‌ای نزدیک‌تر کاملا متفاوت است.

اما در خصوص راهکارهایی که برای جلوگیری از ریزش مو هستند موارد گزینه‌های زیادی پیش روی شما است که در این مقاله به بررسی تک تک آن‌ها خواهیم پرداخت؛ البته نکته‌ای که در این بین لازم است تا حتما به آن توجه کنید مشورت با یک پزشک حاذق برای جلوگیری از روند درمانی است تا با تشخیص او بهترین روش را برای جلوگیری از ریزش مو انتخاب کنید. در این قسمت ابتدا به دلایل ریزش مو خواهیم پرداخت و پس از آن به دو گونه مختلف یعنی درمان خانگی ریزش مو و یا راه‌هایی برای جلوگیری از آن به شما معرفی می‌کنیم؛ همراه ما باشید.

دلیل ریزش مو در چیست؟

در خصوص دلایل ریزش مو باید این نکته را در نظر داشته باشید که مطالب پیشنهادی در این بخش صرفا به عنوان کلیات در خدمت شما زیباجویان قرار می‌گیرد و همین موضوع عاملی است تا با دید بهتر برای انتخاب پزشک یا هر عامل علمی دیگر اقدام کنید.

با مراجعه به مقاله روند رشد مو متوجه خواهید شد که ریزش مو اگر به‌صورت متعادل باشد هیچ نگرانی را با شما همراه نخواهد داشت اما در شرایطی که شما دچار ریزش مو بیش از حد مجاز شوید این شرایط اگر به موقع به آن توجه نکنید می‌تواند برای شما گران تمام شود و سرآخر راهی جز کاشت مو برای شما باقی نمی‌گذارد؛ در این قسمت به صورت کاملا مفید و مختصر به موضوع دلایل ریزش مو می‌پردازیم تا برای رهایی از این معضل بهترین انتخاب ممکن را داشته باشید.

آسیب های جسمی

یکی از عوامل ریزش مو آسیب‌های جسمی مانند بیماری‌ها ویا حوادث است که بسته به میزان جراحت یا آسیب دیدگی راهکارهای مختلفی برای آن وجود دارد؛ برای مثال فعالیت غدد تروئید اگر در حالت نرمال خود قرار نداشته باشد به عنوان رایج‌ترین آسیب مرتبط با بیماری شناخته ی‌شود که برای درمان آن نیاز به نظر و تجربه پزشک است؛ البته باید به این نکته اعتراف کرد که طیف وسیعی از بیماری‌ها در این بین هستند که به دلیل کاهش میزان ویتامین‌ها تاثیر مستقیمی در این می‌گذارند.


نکته مهم


در خصوص حوادثی مانند سوختگی، تصادف و آسیب‌هایی از این دست بهترین و یا بهتر است بگوییم تنها راه درمان کاشت مو است که انتخاب آن کاملا به نظر پزشک بستگی دارد؛ البته که در این بین نباید از بیماری‌هایی همچون آلوپسی یا ریزشم سر سکه‌ای غافل شد که جز کاشت مو راهکار دیگری برای درمان ندارند.



دوران بارداری و شیردهی

نکته دیگری که در خصوص دلایل یا دلیل ریزش مو لازم است تا در خصوص آن صحبت کنیم دوران بارداری یا شیردهی است که به ناچار به دلایل شرایط کلی راهکارهای زیادی برای جلوگیری از آن وجود ندارد و این موضوع نگرانی‌هایی را برای شما احتمالا به وجود خواهد آورد.

در خصوص ریزش مو در دوران شیردهی در یک مقاله به صورت مجاز صحبت خواهیم کرد اما در این شرایط پیشنهاد ما صبر است زیرا در این مدت موقت شاید شما طیف وسیعی از موهای سر خود را از دست دهید اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که پس دوران بارداری و شیردهی این شرایط برای شما تمام می‌شود و مجدد شاهد رشد موهای خود خواهید بود.

کم بود ویتامین‌ها

نکته‌ای که در خصوص دلایل ریزش مو می‌توانیم به آن اشاره کنیم کمبود ویتامین‌ها است که سرآمد آن در مصرف قرص‌های ویتامین خلاصه می‌شود؛ به همین دلیل لازم است تا برای رفع این مشکل با پزشک در ارتباط باشید تا بهترین نتیجه برای شما حاصل شود. در خصوص اینکه چه قرص‌هایی در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند در حالت کلی می‌توانیم به مولتی ویتامین‌هایی هم‌چون فیفول اشاره کنیم.

کم خونی ناشی از فقر آهن و کم کاری تیروئید

همانطور که گفتیم دلایل زیادی برای ریزش مو وجود دارد که تا این لحظه به چندین مورد اشاره کردیم؛ نکته‌ای که در این میان باید به آن توجه کنید در کم کاری تیروئید و فقر آهن خلاصه می‌شود؛ لازم به ذکر است که در خصوص فقر آهن این موضوع را باید در نظر داشته باشید که آهن موجود در خون در ساخت هموگلوبین نقش کلیدی دارد و به این دلیل که همگلوبین با اکسیژن رسانی رابطه مستقیم دارد و سرآمد آن با ریزش مو رابطه مستقیم خواهد داشت.

قرار گرفتن در زیر آفتاب و محیط‌های نامناسب

مورد دیگری که عوام جامعه عموما با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و برای آن‌ها می‌تواند تبعات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد قرار گرفتن در زیر اشعه خورشید است که سرآمد آن در ریزش موهای سر و آسیب به بافت سر خلاصه می‌شود که عموما به آن توجه نمی‌شود.


مروری برمطالب گذشته


در خصوص ریزش مو راهکارهای مختلفی مطرح است که انتخاب بهترین روش برای شما منوط به دلایل ریزش مو است؛ برخی از این دلایل ازصرفا مختص بانوان هستند و برخی دیگر برای هر دو جنسیت؛ برای مثال به غیر از بارداری کلیه مواردی که در بالا به آن‌ها اشاره کردیم به عنوان دلایلی هستند که هر دو جنسیت از آن‌ها رنج می‌برند.

چند توصیه برای جلوگیری ازریزش مو

  • تغذیه مناسب: در خصوص رسیدن به بهترین نتیجه ممکن تغذیه مناسب بهترین نتیجه را برای شما به همراه دارد که این موضوع علاوه‌بر قرار دادن به عنوان برنامه غذایی اصلی باید با مشورت پزشک باشد تا بهترین نتیجه ممکنه را برای شما به همراه داشته باشد.
  • کاهش استرس: نکته‌ای که در خصوص کاهش ریزش مو لازم است تا به آن توجه کنید در کاهش استرس خلاصه می‌شود که نقش بیار کلیدی در درمان فرایند ریزش مو دارد.

نکته مهم و کلیدی


ماینوکسیدیل و قرص فیناستاید از جمله داروهایی هستند که در زمان رشد مو می‌توانند برای شما بسیار اثربخش باشند؛ هر چند که توصیه می‌کنیم برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکنه و تعیین میزان مصرف مناسب حتما با پزشک متخصص در ارتباط باشید.

  • مصرف شامپو و دیگر مواد شوینده مناسب: در خصوص مصرف شامپو و دیگر مواد شوینده باید این موضوع را در نظر داشته باشید که مصرف شامپو با میزان ph مناسب می‌تواند در رسیدن به بهترین نتیجه ممکنه اثر داشته باشد.

کلام آخر


در خصوص جلوگیری از ریزش مو این نکته را باید در نظر داشته باشید که راه‌ها و متدهای زیادی وجود دارد که شما می‌توانید با انتخاب بهترین متد در زمانی منطقی از ریزش موهای خود جلوگیری و حتی برای رشد مجدد آن‌ها اقدام کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed