جدید ترین روش کاشت مو + هزینه، مقایسه و مزایا

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. جدید ترین روش کاشت مو + هزینه، مقایسه و مزایا
جیدیترین روش های کاشت مو

کاشت مو بیش از نیم قرن است که به عنوان تنها راه قطعی درمان ریزش مو شناخته می‌شود و روز به روز به این تکنولوژی شناخته می‌شود؛ به‌گونه‌ای که در جدیدترین روش کاشت مو شما با کم‌ترین میزان درد و بیشترین میزان بازدهی از نظر نتیجه ایده‌آل رو به رو هستید؛ به همین دلیل در این مقاله به طور کامل به بررسی و معرفی لیست جدید ‌ترین روش کاشت مو در جهان و ایران خواهیم پرداخت تا در زمان انتخاب با دید بهتری قدم بردارید. جدیدترین تکنولوژی کاشت مو در حال حاضر متنوع است و هر روزه تغییر می کند. 

جدیدترین متد کاشت مو چه ویژگی‌هایی دارد؟

شاید واژه جدیدترین روش کاشت مو مستلزم ارائه یک متد خاص باشد اما در واقع آنچه شما به دنبال آن هستید صرفاً یک روش خاص نیست و برای رسیدن به بهترین نتیجه ممکن لازم است تا با لیست جدیدترین روش‌ها روز آشنا شوید تا بهترین انتخاب ممکن را تجربه کنید. وقتی در خصوص روش‌های بروز و نوین کاشت مو صحبت می‌کنیم کاملاً مشخص است که روش‌هایی را باید نام برد که ویژگی‌های شاخصی دارند.

پیشرفت تکنولوژی در مسیر رفاه و سهولت بشر قدم برمی‌دارد و سرآمد تمامی تکنولوژی‌ها پیرامون واژه رفاه است؛ برای مثال در روش‌های قدیمی شما باید در چند مرحله برای کاشت مو اقدام می‌کردید که این موضوع با پیشرفت تکنولوژی نه تنها در یک جلسه بلکه در کم‌تر از 2 ساعت برای شما در دسترس است؛ به‌طور کلی اگر بخواهیم به ویژگی‌های شاخص در جدیدترین متدهای کاشت مو بپردازیم موارد زیر از ویژگی‌های شاخص این متد هستند:

  • کاهش عدم رشد فولیکول‌ها: یکی از موارد بسیار که در خصوص کاشت مو باید بدان توجه کنیم امکان عدم رشد برخی از فولیکول‌های کاشته شده است که می‌تواند با نتیجه نهایی رابطه مستقیم داشته باشد؛ به همین یکی از ویژگی‌هایی که در متدهای به‌روز کاشت مو باید به آن توجه می‌شد برطرف کردن این شکل بود که در متدهایی که در این مقاله به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت به‌طور کامل برطرف شده است.
  • انجام تمامی فرایند کاشت در یک جلسه: همان‌طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم یکی از ویژگی‌هایی که در خصوص متدهای نوین کاشت لازم است تا به آن اشاره کنیم مدت زمان فرایند کاشت است که در روش‌های امروز در زمانی بسیار کوتاه، تقریباً در حدود 3 ساعت از زمان ارزشمند شما را می‌گیرد که این موضوع برای کارمندان بسیار ایده‌آل است
  • حذف خط اسکار و جلوه طبیعی کاشت: از دیگر ویژگی‌های شاخص که در خصوص آخرین روش کاشت مو امروزی لازم است به آن اشاره کنیم جلوه طبیعی این متدها بعد از کاشت است؛ برای مثال شما در این متدها با کم‌ترین میزان ممکن از نمایان شدن خط رویش مواجه هستید که سرآمد آن در طبیعی بودن نتیجه خلاصه می‌شود؛ موضوعی که در روش‌های قدیمی‌تر کاشت مو با آن مواجه می‌شدید.
  • درد و خونریزی: یکی دیگر از مواردی که در خصوص کاشت مو احتمالاً با آن درگیر باشید درد و خونریزی است که حتی با آمپول‌های بی‌حسی هم برای شما رفع نمی‌شود. در این شرایط هم زیباجو در زمان کاشت درد زیادی را تحمل می‌کند و هم پزشک تمرکز کافی برای انجام فرایند کاشت ندارد؛ اما در متدهای امروزی این موضوع یعنی درد و خونریزی تا حد بسیار زیادی کاهش یافته است.
  • دوران نقاهت به نسبت آسان: یکی دیگر از مواردی که در خصوص فرایند کاشت مو لازم است تا به آن توجه کنید دوران نقاهت به نسبت آسان‌تر برای شما است که این موضوع از ویژگی‌های شاخص در رسیدن به نتیجه ایده‌آل است؛ زیرا برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل نیمه از مسیر به‌واسطه مراقبت‌ها بر عهده شماست؛ برای مثال بهترین شامپو کاشت مو و نحوه شستشو مو از آن دست مواردی است که باید حتماً به آن توجه ویژه داشته باشید.
  • امکان کاشت ابرو، ریش و سبیل: گفتنی است که تکنیک کاشت مو صرف بر روی سر خلاصه نمی‌شود و ابرو و قسمت‌هایی دیگر هم از این قاعده مستثنا نیستند؛ به همین دلیل محققین لازم دانستند تا برای رسیدن به نتیجه‌ای بهتر از منظر ظرافت روش‌هایی دیگر را در این زمینه ابداع و سپس معرفی کنند.
  • امکان آنالیز فولیکول‌ها: در روش هایی که امکان آنالیز و اسکن فولیکول‌ها وجود داشته باشد، پزشک می‌تواند با کیفیت ترین فولیکول‌ها را برای پیوند، استخراج کند که این عامل بر ارتقا نتایج، بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

نکته مهم:
با توجه به لیست جدیدترین روش کاشت مو نکته بسیار مهمی که نباید به سادگی از کنار آن رد شوید در تخصص پزشک و کلینیک مورد نظر خلاصه می‌شود؛ برای مثال در خصوص روش‌های به‌روز و نوین این موضوع را باید در نظر داشته باشید که چنین روش‌هایی صرفاً در کلینیک‌های شناس و توسط پزشکان حاذق در دسترس است.

برای اطلاع از قیمت کاشت هر تار مو روی لینک کلیک کنید.

با لیست جدیدترین روش کاشت مو 2021 آشنا شوید

در لیست زیرا با متدهایی در کاشت مو آشنا می‌شوید که چند سالی در ایران به عنوان یک روش کارا به‌طور حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ گفتنی است که این متدها عموماً به‌صورت تخصصی در برخی کلینیک‌ها ارائه می‌شوند؛ برای مثال میکرو گرافت که به عنوان جدیدترین روش کاشت مو در جهان از آن یاد می‌شود صرفاً به‌طور تخصصی در دو کلینیک زیبایی نیل و هلیا برای شما در دسترس هستند و سایر کلینیک‌ها بعد از این دو کلینیک معتبر به ارائه این روش روی آوردند.

لیست زیر که در ادامه مقاله به توضیح آن خواهیم پرداخت به معرفی متد‌ ها به روز کاشت مو اشاره دارد که می‌توانید با بررسی نیاز خود از جهت میزان طاسی و بودجه مربوطه بهترین روش کاشت مو، البته با نظر پزشک انتخاب کنید؛ متدهایی که در این مقاله به بررسی هر یک خواهیم پرداخت به شرح زیر هستند:

  • تکنیک کاشت مو به روش Micro Graft
  • تکنیک کاشت مو به روش Micro FIT
  • تکنیک کاشت مو به روش Super FIT
  • تکنیک کاشت مو به روش Super FUE
  • تکنیک کاشت مو به روش DHI
  • تکنیک کاشت مو به روش Super FIT
  • تکنیک کاشت مو به روش NeoGraft
  • تکنیک کاشت مو به روش Sapphire FUE

در بالا به معرفی فهرستی از جدیدترین روش های کاشت مو پرداختیم؛ اما قبل از توضیح تمامی این موارد لازم است تا ابتدا کمی در خصوص کاشت مو و روش‌های کلی آن مانند کاشت مو به روش تکثیر پیاز مو و … صحبت کنیم تا برای ادامه مقاله با دیدی کامل‌تر قدم بردارید.

کاشت مو متدی به‌روز و نوین است که به عنوان تنها روش حتمی جلوگیری از ریزش مو شناخته می‌شود؛ با اینکه بیش از نیم قرن از قدمت این متد کارآمد گذشته است؛ اما این نکته را به یاد داشته باشید که هر از چند گاهی متدهای کامل‌تر معرفی می‌شود تا فرایند کاشت مو برای پزشکان و زیباجویان راحت‌تر شود؛ به صورت کلی اگر بخواهیم به ویژگی‌های متدهای نوینی که معرفی می‌شود بپردازیم؛ می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کاهش عدم رشد فولیکول‌ها
  • انجام تمامی فرایند کاشت در یک جلسه
  • حذف خط اسکار و جلوه طبیعی کاشت
  • کاهش درد و خونریزی
  • امکان کاشت ابرو، ریش و سبیل
  • امکان آنالیز فولیکول‌ها

لیست بهترین روش‌های کاشت مو

در این لیست که در بالا اشاره کوچکی به آن داشتیم قصد داریم تا در خصوص ویژگی‌های هر یک توضیحات مختصری خدمت شما زیبا جو محترم ارائه دهیم تا برای انتخاب هر یک با دیدی کامل‌تر قدم بردارید. برای درک بهتر هر روش تعاریف، نکات و … مربوط به هر روش را به صورت موردی خدمت شما ارائه می‌دهیم تا علاوه‌بر درک بهتر موضوع امکان مقایسه آسان‌تر برای شما عزیزان وجود داشته باشد.

کاشت مو به روش Micro Graft

در ابتدا با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک، سوراخ‌هایی به اندازه 1 میلی متر در نواحی طاسی ایجاد می‌شود؛
پس از مرحله ابتدایی در نهایت به وسیله دستگاهی به نام ایمپنتر فولیکول‌های استخراج شده در سوراخ‌های موجود قرار می‌گیرد.

  • از این متد به عنوان جدیدترین روش کاشت مو یاد می‌شود
  • در جدیدترین روش کاشت مو یعنی میکروگرافت برداشت فولیکول‌ها به واسطه دستگاه‌های اتوماتیک و در سایز میکرون صورت می‌گیرد
  • در ابتدا با استفاده از سوزن‌های بسیار کوچک، سوراخ‌هایی به اندازه 1 میلی متر در نواحی طاسی ایجاد می‌شود
  • پس از مرحله ابتدایی در نهایت به وسیله دستگاهی به نام ایمپنتر فولیکول‌های استخراج شده در سوراخ‌های موجود قرار می‌گیرد

مزایای کاشت مو به روش میکروگرافت

  • امکان پیوند گرافت ها تا 2 برابر بیشتر از سایر روش ها
  • تهاجم کمتر و اجرای آسان این تکنیک به دلیل دارا بودن تکنولوژی پیشرفته در کنار نتایج قابل قبول
  • دوران نقاهت آسان‌تر به واسطه تهاجم کمتر
  • ظرافت بیشتر و عدم نمایان شدن خط اسکار مو پس از کاشت

نکته مهم

یکی از موارد مهم که در خصوص روش میکروگرافت باید به آن توجه کنید نقش تخصص پزشک در نتیجه نهایی است؛ پس باید به این نکته توجه ویژه داشته باشید که در انتخاب کلینیک و پزشک نهایت دقت را به کار بگیرید.

کلینیک نیل و روش میکروگرافت

همان‌طور که در ابتدا مقاله به این موضوع اشاره کردیم؛ روش میکروگرافت که لقب جدیدترین روش کاشت مو در جهان برازنده آن است در برخی کلینک‌های معتبر برای شما در دسترس هستند؛ به همین دلیل برای سهولت کار شما پیشنهاد می‌کنیم به صفحه خدمات کاشت مو به روش میکروگرافت مراجعه کنید تا ضمن مطالعه بیشتر در خصوص این متد، برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در تماس باشید.

کاشت مو به روش Micro FIT

همان‌طور که از نام این متد کاملاً مشخص است این روش که در لیست جدیدترین روش کاشت مو می‌درخشد بر مبنای کاشت مو به روش fit است؛ البته با ظرافتی بسیار بیشتر، به‌گونه‌ای که در این روش از دستگاهی با نام ARTAS استفاده می‌شود که ظرافت 0.6 الی 0.9 میکرونی را به همراه دارند و همین موضوع نشان از کارا بودن این متد دارد؛ از دیگر ویژگی‌های این متد می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • به واسطه کوچک بودن اندازه سوراخ‌ها امکان خونریزی در کم‌ترین حالت خود قرار دارد
  • برخلاف کاشت مو به روش fut که همراه با درد و خونریزی فراوان است در این متد به واسطه خونریزی کم، دوران نقاهت به نسبت آسانی را در پیش دارید
  • کاهش عوارض جانبی همچون برداشت ناقص فولیکول‌ها، دفن فولیکول‌ها و عدم تماس مستقیم فولیکول‌ها با ابزارهای جراحی از دیگر ویژگی‌های این متد به شمار می‌رود

بهترین کاندیدهای این متد

در خصوص بهترین کاندیدهای این متد ، باید بگوییم که تقریباً تمامی افراد می توانند کاندید این تکنیک باشند؛ البته به جز متقاضیانی که بانک مو غیر متراکم و ناکافی و یا سابقه ایجاد زخم‌های کلیویایی داشته باشند.

تکنیک کاشت مو به روش Super FUE

  • همان‌طور که از نام این متد پیداست؛ مبنای این متد کاشت مو به روش FUE است
  • همانند متد کاشت مو به روش FUT در این روش ما شاهد استخراج جداگانه فولیکول‌ها هستیم
  • در این متد که کاملاً به‌واسطه دستگاه‌های اتوماتیک صورت می‌گیرد؛ بهترین فولیکول‌ها به واسطه اسکنر شناسایی و سپس استخراج می‌شوند
  • پس از استخراج فولیکول‌ها تا رسیدن به زمان مورد نظر در محیطی ایزوله، استریل و حاوی مواد مغذی نگه‌داری می‌شوند

در این روش دستگاه‌های اتوماتیک دارای قابلیت تنظیم زاویه و سرعت چرخش کانولا بوده و کمترین خونریزی یا آسیبی را به فولیکول‌ها می‌رسانند؛ به همین دلیل از این متد هم به عنوان یکی از بهترین و جدیدتری متد‌های کاشت مو نام برده می‌شود.

بهترین کاندیدهای این متد

افرادی که به دلایل متعددی همچون سفتی پوست سر نتوانند کاندید تکنیک هایی از قبیل FUT باشند به عنوان بهترین کاندیدهای این متد شناخته می‌شوند و می‌توانند به واسطه این متد از سایر روش‌ها استفاده کنند.

تکنیک کاشت مو به روش DHI

  • کاشت مو به روش DHI مخفف عبارت Direct Hair Implantation به معنی کاشت موی مستقیم است
  • همچون برخی از متدهای بالا تکنیک برداشت مو در این روش مانند متد FUE است
  • نکته شاخص در این روش تک مرحله‌ای بودن فرایند برداشت و کاشت فولیکول است که سرآمد آن در کاهش زمان فرایند خلاصه می‌شود
  • از عمده ویژگی‌های این متد می‌توانیم به کاهش آسیب‌دیدگی‌های فولیکول به واسطه کاهش زمان فرایند اشاره کنیم

تکنیک کاشت مو به روش Super FIT

  • همان‌طور که از نام آن پیداست این متد برمبنای روش FIT است و استخراج فولیکول در آن به صورت تک به تک است
  • از دیگر ویژگی‌های این متد انجام کل فرایند به صورت کاملاً اتوماتیک است که سرآمد آن در ظرافت بیشتر خلاصه می‌شود
  • علاوه بر استفاده از داروی بی‌هوشی در این روش شما کمترین میزان درد و خونریزی را تجربه خواهید کرد که به نوبه خود ویژگی شاخصی است
  • تکنیک و تخصص دست پزشک در این متد جایگاه ویژه‌ای دارد؛ به همین دلیل شما در این متد در صورت اعتماد به کلینیک و پزشک حاذق با نتیجه ایده‌آل مواجه خواهید شد

در کاشت مو به روش Super FIT به دلیل ظرافت موجود در این متد علاوه بر کاشت موی سر می‌‌توانید از این متد برای کاشت ریش و سبیل هم استفاده کنید.

تکنیک کاشت مو به روش NeoGraft

از دیگر تکنیک‌هایی که در لیست جدیدترین متد کاشت مو می‌توانیم به آن اشاره کنیم روش NeoGraft است. در این روش که به عنوان گونه‌ای نیمه اتوماتیک از متد fue است از دستگاه پیشرفته‌ای به اسم Venus Treatments استفاده می‌شود؛ سرآمد استفاده از این متد در کاهش چشم‌گیر هرگونه خطای انسانی خلاصه می‌شود تا نتیجه حاصله ایده‌آل باشد. از سایر ویژگی‌های این متد می‌توانیم به مورد زیر اشاره کنیم:

  • در تکنیک NeoGraft فولیکول‌های مو با کمک یک ابزار برداشته و با مکش خارج می‌شوند
  • یکی از ویژگی‌های این متد که به عنوان یکی از بهترین روش‌های کاشت مو در جهان شناخته می‌شود فرایند برش و کاشت در یک مرحله واحد صورت می‌گیرد
  • کاشت مو به روش NeoGraft از روش های بسیار کم تهاجمی کاشت مو است که آسیبی به عروق خونی و اعصاب محیطی نمی‌رساند و علاوه‌بر آن به هیچ بخیه ای نیز نیاز ندارد

کاشت مو به روش Sapphire FUE

  • در این روش از دستگاه‌هایی مجهز به یاقوت‌های برش خورده استفاده می‌شود که ضمن کاهش درد، هیچ گونه آسیب بافتی نیز به بانک مو نمی‌رسانند
  • در این روش به‌دلیل ایجاد برش‌هایی به کوچکی قطر ۰/۶ الی ۰/۷ میلی متر با کم‌ترین میزان خونریزی مواجه هستید
  • در این متد به دلیل پیشروی شکل درست فرایند؛ به ویژه در ابعاد فولیکول‌ها و برش‌ها باید این نکته را در نظر داشته باشید که امکان تغییر زاویه رشد در آن وجود نخواهد داشت
  • تیغه‌های مورد استفاده در تکنیک Sapphire ضد باکتری بوده و آسیب بافتی یا عفونت ایجاد نخواهند کرد

بهترین کاندیدها برای کاشت مو به روش Sapphire FUE

دارا بودن بانک موی قوی و قابل برداشت، برای اجرای روش Sapphire بسیار مهم است؛ به همین دلیل این موضوع را باید در نظر داشته باشید که بهترین کاندیداها برای رسیدن به نتیجه ایده‌آل در این روش افرادی هستند که بانک مو قابل قبول دارند؛ به همین دلیل این متد برای افرادی که از طاسی رنج می‌برند مناسب نیست و می‌توانند از متد کاشت مو به روش bht برای رسیدن به جذابیت مورد نظر استفاده کنند.

مقالات پیشنهادی مرتبط

کاشت مو به روش SUT چه ویژگی‌هایی دارد؟
آشنایی با بهترین سن و فصل مناسب کاشت مو
علت نازک شدن مو و راه‌های جلوگیری از آن

2 دیدگاه. Leave new

  • محمدفتحی زاده
    27 اردیبهشت 1400 ۱۹:۰۰

    باسلام وقت بخیر چندسوال داشتم اول اینکه درباره هزینه عمل چیزی نگفتید!؟ دوم آیابرای شماامکان داره که فقط باموهای ریش سربنده راکه وسطش خالیه پرکنید!؟ باتشکر

    پاسخ
    • ادمین وبسایت
      26 مرداد 1400 ۱۹:۰۰

      برای هزینه با کلینیک تماس بگیرید. مو از زیر چونه برداشته میشه و موهای دیگه بدن خیلی به درد روی سر نمیخوره از لحاظ جنس ابعاد رشد و ….

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed