بی حسی سر بعد از کاشت مو خطرناک است؟

  1. خانه
  2. بلاگ
  3. بی حسی سر بعد از کاشت مو خطرناک است؟
بی حسی سر

برای انجام کاشت مو که در دسته جراحی های با عوارض بسیار کم قرار گرفته می‌شود، از بی‌حسی موضعی جهت کم کردن درد پیوند فولیکول‌ها به سر استفاده می‌شود. استفاده از چنین بی حسی موضعی همچنین می‌تواند در به حداقل رساندن درد بعد از پیوند کاشت مو نیز موثر واقع شود. یکی از نگرانی‌های که ممکن است پیش از اقدام برای کاشت در افراد ایجاد شود، بی حسی ناشی از کاشت مو است که در این مقاله قصد داریم به صورت خاص درباره چنین مسئله‌ای، دلایل ایجاد آن و راه‌های مختلف درمانش صحبت کنیم. اگر شما هم قصد دارید که در آینده جهت پرپشت کردن موهای خود از روش کاشت مو استفاده کنید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

آیا بی حسی سر بعد از کاشت مو، طبیعی است؟

برای پاسخ به این سؤال باید گفت که بی‌حسی سر بعد از کاشت مو، یکی از رایج‌ترین عوارض کوتاه‌مدت بعد از انجام کاشت است که بابت آن جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

مدت زمان بی حسی سر بعد از کاشت مو

بعد از انجام کامل پیوند کاشت مو فرد ممکن است تا چندین روز سِری و بی حسی در سر خود را احساس کند. بعد از گذشت چندین روز و به مرور زمان، این بی حسی سر کم‌تر و کم‌تر می‌شود و جای خود را به خارش پوست سر و یا درد خفیف آن می‌دهد که درباره این مسئله نیز جای نگرانی خاصی وجود ندارد.

عموما اینکه مدت زمان بی حسی سر بعد از کاشت مو چقدر است تا حد زیادی تابع روش جراحی است که پزشک برای شما به کار گرفته است؛ مثلا در روشی همچون روش FUE به علت آنکه تعداد جراحات وارد شده به پوست کف سر بیشتر است و به تبع آن پزشک نیز باید از بی حسی موضعی قوی‌تری با دوز بالاتری استفاده کند؛ اتفاقی که منجر به طولانی‌تر شدن دوره بی حسی سر بعد از کاشت مو می‌شود. مسئله دیگری که به صورت مستقیم مدت زمان بی حسی سر بعد از کاشت مو را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، تعداد ضربه‌هایی است که در طول پروسه کاشت توسط پزشک و با استفاده از پانچ به پوست کف سر بیمار وارد می‌شود. این ضربه‌ها ممکن است منجر به ایجاد آسیب عصبی شود. از این رو مدت زمان بیشتری لازم است سپری شود تا بی حسی ناشی از کاشت مو به صورت کامل از بین رود.

 

بی حسی بعد از کاشت مو

 

دلایل بی حسی سر بعد از کاشت مو

مهم‌ترین علت بی حسی سر بعد از کاشت مو، اثر داروی بی حسی است که برای ایجاد بی حسی موضعی در فرد استفاده شده است. علت دیگر نیز همان‌طور که گفته شد، وارد شدن آسیب عصبی بر اثر اعمال ضربات (با استفاده از پانچ) است که منجر به طولانی شدن مدت زمان بی حسی سر بعد از کاشت مو می‌شود. لازم به ذکر است که در برخی از موارد ممکن است بی حسی سر بعد از کاشت مو، یکی از واکنش‌های بدن نسبت به عفونت زخم‌هایی باشد که در پوست سر ایجاد شده‌اند. بی حسی بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت بسیار کمتر است.

در ادامه قصد داریم شما را با راه‌های درمان بی حسی سر بعد از کاشت مو آشنا کنیم پس با ما همراه باشید. بی حسی بعد از کاشت مو به روش میکروگرافت بسیار کمتر است.

روش‌های مختلف درمان بی حسی سر بعد از کاشت مو

در این قسمت نیز همان‌طور که گفته شد قصد داریم به تعدادی راه‌کار رفع بی حسی سر بعد از کاشت مو، اشاره کنیم:

– بهتر است بعد از عمل کاشت پیوند، زیر نظر پزشک خود، از کمپرس یخ برای کاهش تورم ایجاد شده استفاده کنید. کاهش تورم‌های ایجاد شده تا حد زیادی می‌تواند در به حداقل رساندن مدت زمان بی حسی سر بعد از کاشت مو، موثر باشد.

– مصرف به موقع داروهای تجویز شده از دیگر مسائلی است که بهتر است برای مدیریت روند بهبود عوارض بعد از کاشت مو، مدنظر خود قرار دهید.

سخن پایانی

بی حسی سر بعد از پیوند مو، یکی از عوارض رایجی است که در اکثریت قریب به اتفاق همه افراد دیده می‌شود. عارضه‌ای که بروز آن ناشی از تاثیرات استفاده از داروی بی حسی و یا وارد شدن آسیب به اعصاب پوست کف سر است. بروز چنین عارضه‌ای یک اتفاق طبیعی و نرمال بعد از پروسه کاشت مو بوده و جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد. برای کوتاه کردن مدت زمان این بی حسی می‌توان از راه‌‌کارهای مختلفی همچون کمپرس یخ (زیر نظر پزشک) استفاده کرد. البته در تکنیک های مختلف کاشت مو مانند کاشت مو به روش fut اقدامات بعد از کاشت مو متفاوت است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed